Hoi dames, Ik vroeg mij af of er anderen zijn die dit ook hebben meegemaakt en misschien ook positieve verhalen hebben? Tijdens de 20 weken echo is gebleken dat de nieren van onze dochtertje niet goed functioneert en er is te weinig vruchtwater. De gynaecoloog gaf aan dat dit het potter syndroom wordt genoemd. Straks word ik gebeld hoe laat we naar Leiden ziekenhuis moeten voor nader onderzoek. En de gynaecoloog van MCH Westeinde DH gaf alvast aan dat we moeten nadenken over afbreken van de zwangerschap want dat kon nog tot 24 weken. En anders is de kans groot dat de baby verder in de zwangerschap zelf sterft of anders kort na geboorte..... Ik las iets over vruchtwater toevoegen...misschien dat dit gaat helpen...dat de baby meer bewegingsruimte heeft en misschien de nieren meer ruimte hebben om verder te ontwikkelen...dit ga ik voorstellen... Maar wat ik graag zou willen weten of er ook anderen zijn die dit hebben meegemaakt? Gr, R
Wat ik er van weet is dat er een vwp gedaan moeten worden om zeker van te zijn dat het om Potter syndroom gaat. Ik heb jammer genoeg geen positieve verhalen voor je, maar ik wil je wel sterkte wensen.