9 weken zwanger en sinds vandaag bloedingen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Cindy84, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Mijn derde zwangerschap en nog niet eerder meegemaakt. Sinds vandaag voelde ik en soort knapje en daarna begon de bloeding. Al naar vk geweest en kindje was met dooier nog intact in het vrucht zakje. Hartje klopte en kindje bewoog zelfs. Maar de verloskundige zag daarnaast een flinke donkere plek die er niet hoort. Ze heeft meteen een afspraak gemaakt bij de gyn. Daar moeten we woensdag heen om te kijken wat daar zit. Waarschijnlijk een bloeding. Maar wat betekend dit? Is dit een beginnende miskraam? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
    Ik maak mij flinke zorgen en woensdag duurt nog zo lang :(

2. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Vk zei dat het nog wel twee dagen kon bloeden. Heel raar om nu maandverband te gebruiken. Maar het bloed nog

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hoeft niks te betekenen, maar snap dat je bezorgd bent, mss morgen es bellen of je tussendoor kan

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Ja dit ws echt de eerste mogelijkheid. Ik heb ondertussen wel zitten googlen en kwam iets tegen over hematoom ofzo. Dat zou het kunnen zijn...

5. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk idd een hematoom. Het kan zijn dat dit door de bloeding weggaat en het kindje gezond verder groeit maar het kan helaas ook dat het met de bloeding mee naar buiten komt. Probeer vooral heel rustig aan te doen weinig tot niet te tillen om te voorkomen dat je harder gaat bloeden. Wat andere oorzaken zouden kunnen zijn weet ik niet! Sterkte met de onzekerheid.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Zou zoveel mogelijk liggen/rustig aan doen en zo min mogelijk inspannende dingen gaan doen.

Kan goed een hematoom zijn.

7. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Dank voor de tips. Ik ga morgen ook niet werken totdat ik woensdag meer duidelijkheid krijg

8. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Jeetje wat een naar bericht. Echt super zenuwslopend om te moeten wachten. Ik hoop op een positief bericht!!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    In veel landen leggen ze bedrust op. In Nederland zeggen ze dat dit niet uitmaakt. Maar naar mijn idee lopen ze in Nederland wel op meer punten achter op gynaecologisch gebied. Ik zou dus bedrust houden.
    Sterkte!

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Mijn gevoel zegt ook rustig aan doen. Gisteravond naar bed gegaan en sindsdien geen bloed verlies meer. Ik hoop dat het nu rustig wordt. En vandaag nog even at rommelen in huis en rustig aan doen. Wat ik ook zat te denken. Kon het niet nog een vrucht zakje zijn. Dat er dus nog een kindje zat? Bij de eerste echo niet gezien, maar misschien ook niet naar gekeken.

11. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hee meis,

Wat een rot situatie maar snap precies waar je in zit. Ik heb/had een enorm hematoom. Bij de eerste echo hoopte ik ook dat een andere vruchtzakje zou zijn. Maar de gyn/vk zien dat meestal echt wel als dat zo is.

Ga echt rustig aan doen en als je bloedingen hebt plat liggen! Alleen opstaan voor toilet bezoekjes. Hoe meer je baarmoeder geprikkeld word , hoe meer bloedingen je kan verwachten.

Succes en sterkte !

12. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Mijn tante heeft het ook gehad. Ze zei dat ze indd een knap hoorde samen met bloedverlies. MijN neefje I inmiddels 6, dus het hoeft echt niks te beteken

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb bij beide zwangerschappen een flink hematoom gehad. Eerst rood bloed, en daarna nog weken donkerbruine afscheiding. 2 gezonde kindjes op de wereld gezet. Maar van bloedverlies wordt je echt onzeker he?

Ik heb ook 2 miskramen gehad, maar dat was echt wel anders (krampen, en na wat druppels bloed flink bloed verlies wat dagen aanhield).

Succes woensdag!

14. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Ja behoorlijk onzeker. Ik heb het bij vorige zwangerschap ook nooit meegemaakt. Vandaar mijn paniek. Ik voel me nu een stuk rustiger, bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen na de afspraak van 2 uur jullie ook de uitslag laten weten.

15. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Dit is trouwens de echo. Met onbekende donkere ruimte ernaast

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh, het zit best een eind van je kindje vandaan gelukkig (ben een expert geworden haha).

Je moet er rekening mee houden dat je echt nog weken bloed kan verliezen hoor, tot dat zakje helemaal leeg is. Bij mij was dat pas rond de 22 weken bij de eerste, 14 weken bij de jongste. Maar het komt echt best regelmatig voor bij vrouwen.

Hopelijk zegt de gyn morgen hetzelfde :)

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Veel succes morgen!

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik had op ongeveer dezelfde plek bloed zitten.
    Ik heb ruim een maand gebloed (week na eisprong tot 8 weken) en daarna met 11 weken weer heftig.

Baby zit hier nog lekker warm en veilig.

Dus heb goede hoop dat je baby ook veilig zit, bloed kan er zo langs.
    Ik heb ook geen rust gehad, ook niets anders gedaan dan normaal. Gewoon lichamelijk zwaar gewerkt etc etc.

19. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Succes morgen!

20. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Je echo foto lijkt een beetje op de mijne rond de 9 weken. Met het hematoom rechts langs de vruchtzak.

Deel Deze Pagina