Ons sprookje is voorbij. Op je 40e onverwachts zwanger worden was echt heel bijzonder. Maar al snel kwamen daar de onzekerheden. Vanwege diabetes moest ik al snel insuline spuiten, vervelend maar dat had ik over voor de kleine. Toen een gyn die vanaf dag1 erg negatief was, volgens hem had de kleine al geen schijn van kans. AL 40, diabetes en overgewicht, dat was gedoemd te mislukken en dat ging hij vooral iedere afspraak benadrukken. Toen bleek ik een gekantelde baarmoeder te hebben waardoor de echo's geen duidelijkheid gaven. Dat ik zwanger was bleek wel uit de hcgwaarde, maar hoe het precies zat was onduidelijk. Vorige week een troebel vruchtzak en een dubieuze hartslag maar wel heel kort de kleine gezien. Wederom veel onduidelijkheid. Leven tussen hoop en vrees. Vandaag weer een afspraak voor een echo, nr 4 ondertussen, maar een uur voor de afspraak begon ik te bloeden. Nu had ik de afgelopen week al regelmatig wat bruin verlies gehad, maar daar zocht ik niets achter. Maar rood verlies dan gaan alle alarmbellen af. Bij de echo bleek de vruchtzak duidelijker te zien, maar helaas leeg. Nu heb ik dus vanmiddag rood verlies gehad met twee ieniemienie stolsels en volgens de gyn zet mijn lichaam de miskraam in gang en krijg ik geen pillen of curettage. Maar na dat rood verlies is het gestopt. Een beetje bruin maar verder niets. Hoe lang gaat het nu duren voordat het doorzet en hoelang duurt een miskraam voordat het bloeden stopt? Is een miskraam van 10 weken heftiger om te hebben qua stolsels dan een vroege miskraam? Psychisch is het in ieder geval even zwaar denk ik. Oja, de gyn benadrukte nog wel dat ik vooral niet verdrietig moest zijn omdat ik een kindje had verloren want bij 10 weken was het maar milimeterwerk en stelde het nog niets voor. Wat een k*topmerking zeg. Alsof je dan geen verdriet mag hebben.
Eerst en vooral, wat een HORK van een gyn!! Echt niet normaal die opmerkingen :x Snap niet hoe zo iemand zo'n beroep uitoefent :x Je gaat door een heel moeilijke tijd, het is niet niks, een miskraam. Of het nu een vroege miskraam is of later pas, een leeg vruchtzakje of met een vruchtje, het is nooit makkelijk om afscheid te nemen. Waarschijnlijk gaat het bloedverlies nog toenemen, dit kan nog een aantal weken duren. Ik heb ook zonder medicatie of curretage een miskraam afgewacht (leeg vruchtzakje van 5 weken oud), in totaal heb ik 5 weken gevloeid. 3,5 weken rood, toen het vruchtzakje verloren, daarna nog 1,5 week rood met op het laatst bruin. Gelukkig geen pijn gehad en bij de nacontrole was mijn baarmoeder helemaal schoon. Misschien is het wel een goed idee om pijnstillers in huis te halen. Kruip lekker met een dekentje op de bank en laat het allemaal op je afkomen. Veel sterkte. En neem als het kan een andere gyn.
Ik heb op 29 januari een miskraam gehad. 5 dagen daarvoor begon het met een beetje roze slijm, al snel werd dat oud bloed, gevolgd door rood bloed. Bij de verloskundige geweest en het hartje klopte nog, dit was op vrijdag, zondag bij mijn schoonouders op het toilet is het eruit gekomen, 1 week nog gevloeid en toen is het gestopt. Sterkte!
Ik heb 5 februari ook een miskraam gehad. Met 8 weken en 1 dag hartje gezien en op 11 weken is het losgekomen. Waarschijnlijk is het net na de echo gestopt. Hier zaterdags begonnen met vloeren en zondagavond het hoogtepunt gehad. Daarna nog 3 dagen wat flink gevloeid en toen nog ruim week minimaal. Heb weinig tot geen krampen gehad wel veel bloedverlies dus. Wens je heel veel sterkte! En btw wat een gynaecoloog zeg pfff. Hier heel goed opgevangen door verloskundige.
Jeetje hoe kan een gyn zoiets zeggen!!! Ik ben een kindje verloren met 12weken waar t hartje gestopt was mer 10weken. Ik heb ONWIJZE pijn gehad voor t los kwam. De gyn denkt dat t weeen zijn geweest. Hoever je ook bent. Een miskraam krijgen is heel zwaar! Wil je heel veel sterkte wensen 😚
wat een idioot van een gyn zeg!!! met 10 weken beweegt het verdorie al met zijn stelt nog niks voor! wat een ongevoeloze schurk! daar dus nooit meer heengaan Ik heb bij mijn missedabortion, eerst bruin verloren, toen werd het rood, en erger en erger maar kwam niks uit ik bleek toch echt een curettage nodig te hebben, het is even afwachten wat je lichaam gaan doen. Wens je heel veel sterkte toe.