Hoe zit het nou? Curretage gehad 17-11

Discussion in 'Miskraam' started by Esmee34, Nov 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmee34

Esmee34 Nieuw lid

Nov 25, 2007
    3
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen mbt mijn curettage van de 17e november.

Even in het kort mijn verhaal:
    24 december 2004 1e curettage na een missed abortion, vruchtje was in de 7e week gestopt met groeien, met 11 weken echo waaruit dit bleek, 2 weken gewacht maar er kwam niks en uiteindelijk met 13 weken gecuretteerd.
    4 november 2005 bevallen van een kerngezonde zoon Finn.
    Helaas dus 17 november 2007 weer een missed abortion vastgesteld met de termijn echo. Ik zou 12 weken precies moeten zijn maar de echo wees een praktisch lege vruchtzak aan. Weer mis gegaan zo rond de 6e/7e week. Ik heb meteen voor een curettage gekozen en de dag later werd ik al geholpen.

Nu ben ik bijna 6 weken verder en heb ik 'denk ik' vorige week donderdag mijn menstruatie gehad. Het vloeien was gestopt na 4 weken, 2 dagen niet gevloeid en toen weer wel. Hevig en helder rood met alle menstuatie achtige verschijnselen, buikpijn, rugpijn ed.
    Het leek er op dat het precies een week later zou eindigen maar na een halve dag/hele dag niet gevloeid te hebben is het weer terug1
    Niet veel, helderrood bloed met aan het einde van de dag wat bruinig en dan 's nachts en 's ochtends niets. Rond 12 uur begint het dan weer.

Wat is dit nu? Nog steeds menstruatie? Of ben ik helemaal niet ongesteld geweest en vloei ik nu al bijna 6 weken tgv de curettage?
    Ik heb 2 weken geleden een zwangerschapstest gedaan die was negatief. Dus de hormonen zijn mijn lijf uit.
    Als er wat vd placenta achter is gebleven, had die test dan niet positief moeten zijn?

As donderdag moet ik voor controle naar de gyn. Ik kan mijn vragen dat ook kwijt maar nu is het dat mijn vruchtbare dagen aanbreken.
    Ik wil niet wachten tot donderdag om te 'klussen' want misschien mis ik dan wel net mijn ei? (klinkt stom he :oops: )

Vandaar mijn bericht/vragen op dit forum?

Misschien hebben jullie wat antwoorden of advies?
    Zouden jullie wachten met klussen of gewoon proberen?

Ik weet het gewoon even niet meer.

Liefs Esmee

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Hoi,

Ik zou het gewoon proberen, ik lees overal dat je na een MK extra vruchtbaar bent dus die kans moet je niet laten lopen.
    Ook al zijn de hormonen je lijf nog niet uit, de kans op een eisprong is aanwezig en volgens mijn HA is er geen enkele reden om het niet meteen weer te proberen.
    Wel vervelend hè, dat je niet weet waar je aan toe bent met al dat vloeien.

3. Esmee34

Esmee34 Nieuw lid

Nov 25, 2007
    3
    0
    0
    Ik vloei nog steeds. Vandaag weer heftiger dan de vorige dagen.
    Ik ben echt bang dat er iets niet goed is.
    Mijn buik doet ook wat zeer en voelt beurs, net zoals bij een menstruatie.
    Ik vloei nu al 6 weken en wordt gek van dat bloed.
    Ik wil het nu kunnen afsluiten en verder gaan met een hopelijk nieuwe zwangerschap ooit.

Donderdag eindelijk nacontrole.

Groetjes Esmee

4. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Veel sterkte vandaag bij de nacontrole.

5. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

Jul 28, 2007
    405
    0
    0
    Je mag weer gaan klussen als het vloeien gestopt is. En als ik dit zo lees lijkt mij dit geen menstruatie. Ik ben natuurlijk geen dokter maar zes weken bloeden met af en toe een tussenpauze is wel raar. Kan het zijn dat niet alles is weggehaald en dat je daarom nog vloeit? Bij mij was het vloeien dezelfde dag nog gestopt.

Groetjes Kolibri

Share This Page