bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door Chantalleke, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Hallo allemaal
    Zaterdag is bij mij de miskraam 'begonnen'. :cry: Eerst helderrood bloedverlies, daarna toenemend verlies met veel stolsels en enorme buikpijn. Zondagochtend vroeg ben ik heel duidelijk iets verloren. 't Was geen stolsel, maar 'het'. Het klinkt vast heel oneerbiedig, maar ik kon niets herkennen. Vlg de verloskundige is het nooit een mensje-in-wording geweest, maar een zogenaamd 'windei'. Zondag nam het bloedverlies en de buikpijn zienderogend af. Maar in de loop van maandag nam het weer toe? Wat zijn jullie ervaringen?
    We willen het liefst gelijk weer verder ;) ...hoe lang moet ik wachten?
    Lieve groet van Chantal / Apeldoorn

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meis, wat ontzettend rot voor je! Vorig jaar om deze tijd had ik ook een miskraam en dat verliep ook zo, zoals jij nu beschrijft. Bij mij werd ook de buikpijn langzaam heviger, en werd echt behoorlijk pijnlijk, met krampen. Echt net of ik weeen had. Bij elke vrouw is dat verschillend en bij elke miskraam is dat verschillend, dus het hoeft niet zo te zijn dat jij perse ook die kramp moet krijgen. Maar het kan goed zijn om er op voorbereid te zijn. Paracetamol is (volgens mijn huisarts) de beste pijnstiller bij dit soort kramp (Ibuprofen etc. doen niet zoveel). Het kan echt helpen om dat te nemen als je veel kramp hebt.

Als het bloedverlies na een week niet over is, is het goed om even naar de huisarts te gaan.

Meis, veel sterkte. Het is echt mega-kl*te, en moeilijk. Neem lekker de tijd voor jezelf en doe het echt rustig aan. Een miskraam is (lichamelijk en geestelijk) niet niks.

Heel veel sterkte, en liefs,
    Anouk.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Allereerst sterkte Chantalleke, dit is een onbeschrijfelijk (en voor mensen die het niet hebben meegemaakt een onbegrijpelijk) verlies.

Bij mij was de miskraam helemaal spontaan verlopen, maar wij hadden wel al een echo gehad met een kloppend hartje :( Het begon met krampen die steeds heviger werden (soort weeen) en toen kwam het bloedverlies. NA een halve dag verloor ik het vruchtje. Ik heb net als jij niet willen kijken...ik had al zoveel (geestelijke) pijn, want ik voelde haarfijn aan dat ik midden in een miskraam zat toen het begon. Na het verliezen van het vruchtje zijn de krampen weggezakt. maar vloeien bleef, net zoals een redelijk heftige menstruatie. De krampen kwamen echter weer terug na een dag of 2. En hielden toen een dag aan. Heb toen veel paracetamol genomen want deed echt pijn. Mijn moeder zei dat dit na-weeen zijn en dat je baarmoeder dan weer krimpt. Bij mij heeft het vloeien 7 dagen aangehouden en toen was het over. Als je heel veel pijn houdt of je krijgt koorts of als het vloeien te lang aanhoudt dan moet je je even laten onderzoeken.

Nogmaals heel veel sterkte....

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Chantalleke,

Ik heb zelf geen spontane miskraam gehad, maar ben gecuretteerd, dus ik je niet helpen met je vragen. Wel wil ik je heel erg veel sterkte toewensen. Ik weet wat voor een klap je in je gezicht krijgt, als het misgaat met je zwangerschap en door wat voor een rottijd je gaat.
    Nogmaals sterkte met het verwerken van je verdriet!

Marla

5. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    lieve chantalleke!

Ik heb begin januarie ook een miskraam gehad.Bij ons was ook alleen een vruchtzakje te zien en geen vruchtje.(was bijna 7 weken)Ikzelf heb daarna nog twee weken gevloeid totdat het stopte!

Je kunt een menstruatie afwachten zodat je weet wanneer je ongeveer anders ongesteld "moet"worden.Ikzelf heb dat niet gedaan omdat de kinderwens toch blijft!

Probeer het in ieder geval wel goed te verwerken meis,het is niet niks!Doe waar je je goed bij voelt!

heel veel sterkte!

dikke knuffel

Deel Deze Pagina