Miskraam en opeens op de echo een vruchtje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MH1113, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    13 april een positieve test, de 14de en 15de ook. maar 15 april begonnen met bloeden. 17 april een echo gehad maar zag er volgens haar niet goed uit en moesten uitgaan van een miskraam.

Zaterdags de 21ste verloor ik iets, wat best groot was en ging er vanuit dat dat het vruchtje was, de pijn was ook opeens weg. s`maandags bij de huisarts nog een echo gehad om te kijken of de baarmoeder al schoon was. Volgens haar was het schoon en herstelde het al mooi.

Nu bloed ik al 3 dagen niet meer ( laatste dagen was gewoon een beetje roze nog ) maar nu had ik gisteravond nog een echo bij de vk om te kijken of alles schoon was, en nu zagen we opeens een vruchtje?? Ik begreep er niks van en zei wat is dat dan wat ik verloren ben?

Dus de vk zei of het was een 2ling waarvan er 1 zelf uitgekomen is en de andere hulp nodig heeft, want bij de echo bij de dokter zag ik niet veel alleen een klein zwart vlekje wat bloed moest zijn. Maar nu zag ik echt dat maanvormig iets met iets erin..

Alleen was er (nog?) geen kloppend hartje te zien.

Morgenmiddag moet ik dus naar de gyn voor een inwendige echo en om te bespreken wat ik wil, pillen of een curretage..

Zelf wil ik een week wachten en dan weer een inwendige echo om te kijken of er verschil is na een week ( of het vruchtje dus gegroeid is ) en anders alsnog een curretage. Want in 1 week tijd van de echo van de dokter en die van de vk is er wel veel veranderd. Iemand ideeen hoe dit kan?

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Klinkt al 2ling, waarvan eentje 'mis' is gegaan en de ander er nog mogelijk zit.De vraag is of nr. 2 dan daadwerkelijk blijft zitten of nog naar buiten komt. Ik zou inderdaad ook even wachten. Raar dat het niet wordt voorgesteld vind ik..

3. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Er was wel een mogelijkheid om bij de vk af te wachten, maar nu krijg ik morgen een inwendige echo en daar is meer op te zien, vandaar dat ik daar heen ga.

En sowieso ik wil wachten, dus kunnen ze dat ook gewoon doen natuurlijk , ik laat niet zomaar iets weghalen wat misschien wel goed is maar misschien te klein ofzo, dat daarom het hartje nog niet te zien is.

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik zou ook nog even afwachten, want als ik zo even reken dan ben je net iets meer als 6 weken. En er is weldegelijk verschil in echo's te zien. Dus opzich is dat een goed teken lijkt mij. En kan het natuurlijk nog zijn dat je een laat ei hebt gehad waardoor je minder ver bent. Maargoed de echo van morgen kunnen ze meten hoe groot het vruchtje is en kijken of het enigsinds overeens komt met het aantal weken en dagen dat je zwanger bent. En als ze niets zeker weten zou ik vragen of je volgende week nog een inwendige echo zou kunnen krijgen want dan ben je ruim 7 weken en dan moet je echt wel een hartje zien kloppen. Succes en sterkte.

Xxx joyce

5. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0

Mag ik vragen hoe je bij de 6 weken komt? Want zo kan ik me er iets bij voor stellen, maar me laatste menstruatie was 7 maart, en dan zou ik 8.2 weken moeten zijn..?? :)

Ik voel me ei meestal rond de 16 a 17de dag, en me cyclus is de ene keer 28 dagen en dan 32 dagen..
    Bedankt voor je reactie!

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Luister als je pas 13/14/15 april getest hebt neem ik aan dat dat ongeveer je nod was en anders heb je dus pas met 2 weken overtijd voor het eerst getest dat is wel erg laat.
    Maargoed als je 13/14/15 april pas posi hebt getest dan zou je nu max 6w6d zwanger zijn. Dan moet je niet meer van je laatste menstruatie uitgaan. Maar omdat je dan niets meer zeker weet zou je ook nog een later ei of innesteling hebben kunnen gehad dan zou je ook nog minde ver kunnen zijn.
    Als dit in jou ogen ech verder niet kan ja dan zo ik er toch rekening meehouden dat het niet goed zit. Heel veel sterkte en succes.

Xxx joyce

7. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0

Bedankt voor je uitleg! En daar zit inderdaad wat in, ik zal het er morgen is met de gyn over hebben en hopelijk komt het allemaal nog goed! :(

8. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik za je zeggen ik heb nu voor de derde keer een goede zwangerschap. Ik ben in het begin meteen al een week teruggezet, wat voor mijn gevoel ook beter klopte. Ik had gewoon echt een week later pas mijn ei gehad. Dat was ook de reden waarom ik later posi testte. Dit ook duidelijk aan de gyn uitgelegd en nu klopt het helemaal met 12 weken hebben ze uiteindelijk pas het termijn vastgesteld en komt inderdaad overeen wat ik zelf dacht.
    En ik was totaal niet bezig met zwanger worden. Het enige wat mijn man en ik bedachten was wanneer hebben we sex gehad precies en wanneer was ik en dan ook ik echt ubergeil want dat is meestal een duidelijk teken bij mij dat mijn ei er is. Dus wij zelf hadden al heel snel de conclusie getrokken. Dat ik minder ver zwanger was.
    Dus misschie kun je vooor jezelf nog de data terughalen waarop jullie sex hebben gehad enz en dan opnieuw eens berekenen succes.

Xxx joyce

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik zou echt nog 1week wachten!
    Weet niet hoever je was maar het kan dus dat het hartje uiteindelijk toch gaat kloppen en dat je nog niet zo ver bent!
    Spannend zeg!
    heel veel succes en we gaan duimen!

10. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hopelijk komt er uit dat t gewoon goed zit! Wil je iig heel veel sterkte wensen!

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Nou we weten niet meer wanneer we seks hebben gehad, het was ook nog niet de bedoeling om zwanger te worden, we waren druk met de verhuizing bezig en daardoor amper seks gehad!

Op de dag van de verhuizing, had ik was lage rugpijn en roze bloed, dus toen zei ik nog, ohh word ik nu ook nog ongesteld... Maar 5 dagen later dacht ik opeens, dat ik nog steeds niet ongesteld was geworden, tenminste het brak niet door, en toen heb ik op de 6e dag na dat ik dacht ongesteld te zijn geworden een positieve test!

12. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Laat je weten hoe het vandaag is gegaan iig heel veel succes.

Xxx joyce

13. Bri

Bri Niet meer actief

Sterkte vandaag, en hopelijk krijg je goede berichten.

14. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik had dit berichtje al op een ander forum geplaats. zal hem hier even plakken!

Om half 1 bij de gyn voor een inwendige echo, dus ik leg alles uit die man dacht geloof ik dat ik onzin vertelde haha, maar moest dus even plassen en de broek uit.

Hup in de beugels en liggen maar! Het schermpje waarop ik iets kon zien deed het niet dus ik keek naar me zus ( die mee was ) of ik aan haar gezicht wat kon zien..

Hij deed dat ding erin en er kwam direct een mooi vruchtje te voor schijn! Heb de echo helaas niet mee gekregen , maar je zag een mooi rond met een vlekje erin!

Die man wist volgens mij niet zo goed hoe hij het moest uit leggen dus draaide dat scherm bij zodat ik het inderdaad kon zien.

Volgens hem ben ik 5 weken zwanger, en zag alles er zo uit als het op een echo van 5 weken te zien zou moeten zijn.

Maar omdat ik dus 5 weken ben was er geen hartje te zien, dus moet over 2 weken terug komen om te kijken of het gegroeid is en of het hartje er al is.

Moest ook bloedprikken en maandag weer om te kijken of de waardes van het hcg gestegen zijn.

De gyn denkt dat OF ik heb een tweeling gehad waarvan 1 een miskraam is geweest, OF ik heb een miskraam gehad en direct weer zwanger geworden.. Nouja ookal komen we er nooit achter, ik hoop zo dat dit uitgroeid tot een super moooi wondertje ( wat we ook wel een wonder mogen noemen ) (L)

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Dat klinkt goed zeg!! Wat een bijzonder verhaal weer... hoop dat het beebje blijft plakken!!

16. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ooohhh das goed nieuws :D

nou hopen dat over 2 week er een mooi kloppend hartje bij te vinden is ^^

17. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Wauw! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je over twee weekjes het hartje van je kleintje gaat horen kloppen!
    Wat een bijzonder verhaal zeg!
    Sterkte verder en aftellen maar tot de volgende afspraak!

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wow dit is nu echt om vrolijk van te worden, fijn hoor! :)

19. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Bijzonder!! Spannend de komende 2 weken...

20. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Yeh wat goed. Ik hoop dat jullie over 2 weekjes een mooi kloppend hartje zien.

Xxx joyce

Deel Deze Pagina