Hallo, Ik ben een nieuwe op deze site. Ben op 7 september gecuretteerd. Het hartje klopte niet meer na een zwangerschap van 12 weken. Heb sinds een week geen bloedverlies meer maar nu en dan wat bruinverlies. Maar heb nu een leeg gevoel vanbinnen en zou graag terug zwanger zijn.Heb me redelijk goed door de periode geslagen maar heb nu echt moeilijke dagen.Omdat ik weet dat ik deze week terug kan bevrucht worden. Kan er iemand zeggen wanneer ik terug mag starten met een nieuwe zwangerschap? Want hier hoor ik dat en daar hoor ik dit.Dit is echt belangerijk voor mij. HELP
Als het bloeden (ook bruin) is gestopt, anders heb je kans op een ontsteking o.i.d. Ik snap wel dat je zo snel weer wilt, had ik ook, maar pin je er niet teveel op vast want je hebt het niet voor het kiezen wanneer het weer raak is. Ik kreeg pas na een paar weken een dip omdat ik me direct na de miskraam erop had gericht om meteen weer zwanger te raken. Wanneer dit niet lukt, zoals bij mij, kan de klap alsnog komen. Succes
HALLO Mummy, Bedankt voor je antwoord. Wij mogen nu al sex hebben van de dokter welliswaar met condoom. Omdat hij liever heeft dat we wachten maar het wordt nu echt moeilijk voor me.Maar dit is mijn 2de dokter bij de eerste moest ik de pil nemen wat ik niet doe anders ben je weer helemaal ontregeld. Aan wat kan je infecties krijgen?
bedankt maisy Maar wat ik niet snap is dat ik van de eerste dokter de pil moest nemen. Een condoom kan infecties tegenhouden maar een pil niet he
Als je gyn heeft gezegd wachten, doe dat dan ook please. Ik heb bijv. een perforatie over gehouden aan de curretage, ik mag écht pas weer klussen als ik voor de eerste keer ongesteld ben geworden. Tot die tijd moeten we met condoom (als was die al een keer afgegaan, oeps). Maar ondanks dat je gevoel zegt dat je gelijk weer aan de gang wilt (zo voel ik het ook), moet je naar je verstand luisteren én naar de gyn, om te wachten tot je eerst menstruatie. Succes en als je je ei kwijt wilt, dan staat mijn PBbox open voor je.
nee klopt, de pil niet, vreemd van je dokter idd, de pil is om een volgende zwangerschap tegen te houden
Hey Piet, Ben vrijdag op controle geweest en alles zat al perfect terug op zn plaats. Zelfs de baarmoeder heeft de originele grote terug. Dus ik snap echt niet waarom we nog zouden moeten wachten.En mn partner en ik haten het condoom nu al.
De pil vind ik wel gek, wie is hij om voor jou te bepalen wat voor soort anticonceptie je gebruikt (wie weet wil je liever dan even een maandje niks dan je weer laten ontregelen door de pil). Maar als de gyn zo stellig was zou ik ernaar luisteren. Ik mocht zodra het vloeien gestopt was (zei de gyn&de VK), dus dit heb ik ook gedaan.
HEY MUMMY, Heeft het bruinverlies bij jou lang geduurd. Want mijn echte bloedingen zijn al een week gestopt sindsdien was het geen bloed meer maar bruin. Dus jij hebt geen voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken?
Hey, dat vroeg ik me ook af. Bij mij is het ook misgegaan en moet nog gecurreteerd worden. Weet het pas sinds gister. heb de verloskundige toevallig de vraag gesteld. Ze zei vroeger zeiden we dat het beter is 1 menstruatie te wachten, maar nu is dat niet meer en is het medisch geen probleem om aansluitend zwanger te raken. Alleen zegt ze veel vrouwen voelen zich niet goed na de ingreep ze adviseren dan ook voor jezelf te wachten tot je je weer goed voelt.(lichamelijk en geestelijk) Succes en sterkte liefs sancho
Ik heb na de curretage amper gevloeid, 1 dag wat rood en verder een hele week heel minimaal bruin. Aan het eind van de week was het over en hebben wij weer seks gehad. Vlak daarna kreeg ik toch ineens weer een week bruin verlies, weinig, maar meer dan de week direct na de curretage. Exact een maand na de curretage werd ik weer ongesteld dus die ene week tussentijds was toch nog een nabloeding van de miskraam. Mijn VK zei dat het ongeveer 2 weken kan rommelen na de curretage, dus dat er dan ook nog een bloeding kan ontstaan al lijkt het in het begin erg minimaal. Succes!
Na mijn curettage mocht ik twee weken geen gemeenschap hebben, niet zwemmen en niet baden vanwege kans op infecties. Daarna dus wel. Dus als je 7 sept bent gecuretteerd dan mag je 21-9 weer. Het is dan geen probleem om zwanger te worden. Maar luister ook naar jezelf. Je hebt tijd nodig om het te verwerken. sterkte
Ik ben niet gecurreteerd, maar het is vanzelf gekomen. We mochten het direct weer proberen, maar denk dat het wel wat anders is als na een curretage... Maar in ieder geval succes, mocht je weer gaan beginnen!!
wij mochten na de curretage ook 2 weken geen gemeenschap hebben en het liefst 1 cyclus afwachten voordat je weer voor het echte werk gaat zonder condoom. ik was na de curretage 1 week overtijd, opzich heel netjes dus om na 5 weken ongesteld te worden... na de curretage veel gevloeid en ook wel heftig ongesteld geweest, de volle 7 dagen terwijl dat normaal hooguit 5 dagen was...
Ik wil je heel veel sterkte toewensen. Ook wij mochten 2 weken na de curettage geen gemeenschap hebben. Liefs, mussie
ik mog naar mn curetage als het "bloeden"was gestopt gewoon weer seks hebben , zonder condoom en dergelijken , en zelfs ook al weer zwanger worden. Het na-deel is dat je niet precies weet hoe oud het "kindje"dan is als je meteen zwanger raakt. Dit is altijd later op de echo te achter halen.. TIP : luister eerst naar je lichaam, of die het wel aan kan. Het is niet niks.... Liefs tan
Als je geen complicaties hebt, dan mag je idd gelijk weer, maar als je gyn zegt dat je moet wachten, waarom doe je dat dan niet? Eén maandje wachten is toch geen drama? En als je echt niet wilt, bel dan je gyn op met de vraag: waarom mag ik nog niet? Ik had dus wel complicaties en moet dus even wachten op mijn ongi, hopelijk komt deze deze week. Dan moet ik ook gelijk een afspraak maken in het ZH bij de gyn, voor 2 weken na ongi. Gelijk na ongi, gaat het condoom ook voor ons de wilgen in, maar ik wacht netjes af, zoals de gyn voor heeft geschreven.