Ik heb helaas en miskraam gekregen. Afgelopen dinsdag curretage ondergaan. Gelukkig geen pijn en bloedverlies meer.... Nu heb ik een traagwerkende schildklier en op internet staan er veel verhalen over vrouwen die keer op een keer een miskraam krijgen vanwege de schildklier. Ik heb Hashimoto. In hoeverre beinvloed dit de zwangerschap? Is het toeval dat ik een miskraam heb gekregen? of is er een grote kans dat ik de volgende keer weer een miskraam krijg vanwege de traagwerkende schildklier? Mijn waarden zijn overigens de laatste jaren stabiel. Vanwege de duur van de zwangerschap (net 8 weken) is er nog geen bloed getest. Dit zou bij de 2e echo, rond 10 weken, gebeuren. Helaas nu niet meer nodig. Is er een verhoogde kans dat ik volgende keer weer een miskraam krijg?
hoi het kan eventueel komen door je traagwerkende schildklier, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Soms is zwanger worden dan lastiger, maar dat is dus blijkbaar twee keer gelukt. Het kan ook gewoon twee keer pech zijn (sorry voor de woordkeus, maar helaas maken veel vrouwen 1 of meer miskramen door). Ben je goed ingesteld op medicatie? Gebruik je foliumzuur? Dat is alles wat je kunt doen (naast gezond eten en leven). Overleg anders een keer met je arts (internist denk ik?) of je nog meer kunt doen. Mirjam