Hallo. Wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest naar de gyno voor een echo. Helaas te horen gekregen dat het niet goed is en het een miskraam word. Nu toverde hij uit zijn doktersjas 2 zilveren strips met ieders 4 tabletten. Nu moet ik er 4 tegelijk in brengen en als de miskraam met 24 uur nog niet is de andere 4 tegelijk. Het gekke is dat hij het zo uit zijn jas pakte zonder dat er iets op de strips staat, zonder dat het is een doosje zit en zonder dat er een gebruiksaanwijzing bij zit.... iemand hiermee bekend? Moet het niet officieel via de apotheek gaan? Vind het beetje vreemd allemaal.
Wat voor medicatie is het? De manier waarop vind ik ook wat vreemd ja. Ik had ook medicatie en heb het bij de apotheek in het ziekenhuis moeten halen.
Tip: eerst weten wat het is. T lijkt ( op gebruiksaanwijzing ) op wat ik ook heb gehad. Kleine witte pillen...
Ik ga niet iets naar binnen werken als ik niet duidelijk weet wat het is. Ook al is het van een gyno.... vind het erg vreemd
Ff navragen dus. Zeg maar eerlijk dat je een gebruiksaaneijzing wilt! Groot gelijk! Eerst ff weten! 💪
Het hoeft niet per se via de apotheek, ik heb het de laatste keer ook zo van de gyn gekregen. Maar op de achterkant van de strips moet wel Cytotec of misoprostol staan. Sterkte!
Na gevraagd. Het is wel cytotec.... ik heb gewoon niet goed geluisterd toen hij het vertelde.... is ook niet zo gek na zon nieuws. Toch bedankt voor jullie hulp.
Cytotec is geen officieel medicijn voor het opwekken van de miskraam, maar het wordt door ziekenhuizen wel zo gebruikt. Het is eigenlijk een maagbeschermer. In bijsluiters zul je hier ook niets over vinden. Het heeft als 'bijwerking' dat je er een miskraam mee kunt opwekken als je het vaginaal inbrengt. Zo is het mij destijds verteld. Heel veel sterkte!
Sorry maar slechte gang van zaken zeg...het is off label gebruik dus er had best wat meer info bij mogen zitten. Wil je wel meegeven dat in sommige gevallen men heftig kan reageren op de pillen door weeen of ernstig bloedverlies. Zorg dus dat je niet alleen bent en bij te veel pijn of bloedverlies bellen met de afdeling. Wil je niet bang maken, maar er bestaat een kleine kans hierop en artsen onderschatten dit soms.