Hoi Dames Ik zet mijn berichtje uit deel 1 voor het overzicht nog even hierheen Ik lees altijd even mee, maar voor reageren heb ik niet veel tijd.. uhm.. en verstand van zaken. Vind het wel heel erg leerzaam en behulpzaam allemaal En wil iedereen in ieder geval veel sterkte en succes wensen. Ik vroeg me vanmorgen ineens af.. Ik heb tot 12 weken vitamine pillen geslikt in de zwangerschap met daarin Vit B12. Geen idee hoeveel.. 200% dagelijke behoefte in elk geval. Een maand later is mijn bloed geprikt met uitkomst een waarde van 208. En nu mijn vraag Zouden de pillen na die tijd mijn uitslag nog hebben beïnvloed ? Mijn uitslag is ook weleens 133 geweest (goede waarde volgens de dokter destijds)en dan vond ik dit toch weer hoog zo direct na een zwangerschap. Heb in ieder geval dit keer wel verder bloedonderzoek aangevraagd. Afgelopen dinsdag afgenomen.. moet alleen nog wachten op de methylmalonzuur.. weet iemand na hoelang die uitslag normaal komt?
Dag Geelbloempje, je waardes zijn juist erg laag. Zwanger of niet, en met of zonder supplementen. Normaalwaardes liggen tussen 150 en 800, maar alles onder 300 is te laag. Dan is er iets mis. Zeker als je vlees eet. Zie de www van de stichting vitamine b12-tekort. Suus
Dank je wel Ik ga het toch maar goed in mijn achterhoofd houden dan.. zou wat zijn.. dik 10 jaar leed/ lichamelijke en neurologische klachten door een Vitamine te kort.. Nou ik ga eerst maar even rustig de bloedonderzoeken af te wachten. Er is ook zoveel meningsverschil over dit onderwerk als ik alles zo lees.. gyn in het zh testte het gewoon niet , b12 kan geen mk veroorzaken, schildklier en stolling werden ook niet getest want had geen trombose en een gemiddeld gewicht en zelfs als ze wat vonden konden ze er toch niks aan doen. (stolling dan) Dokter weet het vast ook wel beter hoor. Moet ook gewoon mijn vertrouwen hebben Maar als ik sommige dingen soms lees.. Haha srry als ik zeur.. maar ik probeer het allemaal een beetje te vatten
Je zeurt niet hoor, maar wat herhaalde mk's betreft weet jouw dokter het zeker niet beter. Ik ben 1 meter 60, weeg 45 kilo, heb nooit trombose gehad, en heb wel degelijk een stollingsafwijking. Daarom moet ik bij zwangerschap dagelijks aspirine slikken en heparine spuiten. Ik heb trouwens ook een B12-tekort, maar had daar, afgezien van 5 miskramen, geen klachten van. Jouw dokter kletst dus maar wat, met alle respect. Suus
jeetje we zitten al in deel 2. suus heel veel succes morgen met de echo!! is jou eigenlijk verteld hoe groot de kans is op een te klein kind door de aspirine en heparine?? mij is namelijk wel verteld dat die kans er in zit maar niet hoe groot die kans is en wat ze verstaan onder te klein. kleiner als het gemiddelde of echt extreem te klein
Dank je, maar de echo is dinsdag pas. De kans op een te klein kind is verwaarloosbaar. Zoek maar eens op de resultaten van het ALIFE-onderzoek. Hoe dan ook, het risico van geen ontstolling gebruiken is in jouw en mijn geval vele mate groter ( HELLP, trombose, infarct, infarct placenta). Suus
Dank je, ik ga zelf ook maar even wat bij lezen. Mijn huidige huisarts is wel weer heel lief en behulpzaam.. zegt het ook gewoon eerlijk als hij iets niet zeker weet en zoekt het voor je uit. Ik heb in zwangerschappen wel heel veel last van onrustige benen.. nu al in de eerste weken. Geen idee of dat ergens op wijst. Zal mijn zorgen nog eens voorleggen. Mocht ik het ooit weer aandurven om zwanger proberen te worden zou het fijn zijn om er zo gerust mogelijk in te gaan.
Op de website van het NVOG lees je meer over standaardonderzoek. Aan die B12 moet je iets doen. Injecties volgens mij. Het is echt niet goed voor je lijf zo'n laag B12. Je kunt er onherstelbare neurologische problemen van krijgen. Op naar je begripvolle huisarts dus. Suus
goedemorgen meiden. vanmorgen bloed wezen prikken (prog waarde) die is altijd goed bij mij. Vandaag gelijk een belafspraak gemaakt met mijn arts ik heb namelijk nog niets gehoord over heparine. Vrijdag als ik voor hcg ga, moet ik vragen of ze bij 2 uur kunnen bellen ivm met heparine recept. Ik ga denk ik zelf wel in de ochtend urine test doen, dat wachten tot 2 uur duurt me te lang ik voel nog niets bijzonders, ik probeer er ook niet op te letten eigenlijk. Ik maak mezelf helemaal gek
Met bollen is je prog vast helemaal top. Die waarde gaat er alleen maar door omhoog. Weten ze daar eigenlijk dat je bollen schiet? Spannend hoor, duurt lang zo, die paar dagen... Suus
Nee, dat weten ze niet. Ik krijg ze niet omdat ik IUI krijg. ze willen dit bij normale zwangerschappen testen. Vorige keer was hij ook heeeeeeeeeeeeeeel hoog dus ik maak me geen zorgen om hun mening Die dagen duren wel lang Heb gisteren nog aan je gedacht
hahahaha ik zit op Korfbal, ik stond reserve. Mijn man wilde het graag. Ik was heel blij dat ik reserve stond. Tegenstander was heel lichamelijk.
O ja, korfbal . Ben niet zo sportief zelf. Hoe hoog is je progesteron normaal na iui? Bij mij was het een tijdje terug 120. Ik mag eigenlijk stoppen met de bollen, maar ik durf niet... Suus
bij mij tussen de 150 en 250 geloof ik, maar ik weet niet wat de waardes moeten zijn. Dat snap ik dat je niet durft te stoppen, tot wanneer mag je het blijven gebruiken?
Wow, dat is echt wel heeel hoog. Die bollen hoef je dus eigenlijk echt niet te gebruiken, want 120 is al veel hoger dan normaal is bij zwangerschap... Het moet minstens 90 zijn als je pril zwanger bent. Ik kan doorgaan tot ze op zijn. Nog een paar weken denk ik... Suus