11 augustus heb ik een miskraam gehad en nu ben ik meteen weer zwanger geworden. Hartstikke fijn natuurlijk maar nu zit ik een beetje met een schuldgevoel. Ik weet dat het raar klinkt maar ik krijg een beetje het gevoel alsof ik het vorige kindje heb vervangen voor dit kindje. Ik weet het, het klinkt raar.......ben er ook heel bewust van dat als het de vorige keer goed was gegaan, dat dit kindje er dan nooit had gekomen.... Ben super blij met m'n zwangerschap hoor en geniet er ook van maar het lijkt wel of het nu pas echt tot me doordringt dat ik een miskraam heb gehad.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je je zo voelt hoor. Maar geniet er maar lekker van hoor, want het is jullie echt enorm gegund!
Ik kan me best wel voorstellen dat je dat zo voelt. Maar je hoeft je er echt niet schuldig over te voelen. Geen enkel kind is vervanging voor een verloren kindje/vlindertje/sterretje. Het is een nieuw kind dat je met even veel liefde in je armen zult sluiten als het andere kindje. Dat je nog verdriet hebt over het andere kindje is echt niet raar. Er gaat nou eenmaal tijd overheen om zoiets te kunnen verwerken, maar je mag echt wel blij zijn met je nieuwe zwangerschap. En gelukkig ben je dat ook. Heel fijne zwangerschap toegewenst en sterkte met het verwerken van je miskraam!
Ik ben ook meteen weer zwanger geworden, herken ook je schuldgevoel. Ik vertel ook aan iedereen dat ik de vorige zwangerschap nog niet ben vergeten. Het is goed om weer verder te kijken, en die miskraam, die moet gewoon een plekje krijgen. En dat gaat nu eenmaal niet in een paar weekjes. Geniet ervan. (ik heb er wat moeite mee, ben namelijk ontzettend bang dat het weer misgaat....) Groetjes, Joyce