wanneer ovulatietest doen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sylvia1981, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo dames!

Ik vraag me af wanneer je met een onregelmatige cyclus het beste kan beginnen met ovulatietesten.
    17 maart was mijn eerste menstruatiedag. Wanneer zal ik dan beginnen met testen?
    En op welk moment van de dag testen, en hoe vaak?

Ik lees op internet tegenstrijdige berichten. De ene site zegt 2 x per dag testen, de andere 1x. De 1 zegt ochtendurine en de andere s' middags, ik ben even de draad kwijt, wie weet het wel?

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat is zo ongeveer de lengte van je cyclus? Stel hij is 28 dagen, dan zou ik zo rond dag 10 beginnen met testen.
    Let ook even op andere symptomen zoals vruchtbaar cervixslijm. Dan weet je ook of je in je vruchtbare periode zit. Dat is een mooie tijd om te starten met ovulatietesten.
    Ik test zelf 1x per dag, vlak voor de middag. Probeer altijd op dezelfde tijd te testen. Niet met ochtendurine omdat de concentratie lh dan 'vals' hoog kan zijn.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb een cyclus van 32-38 dagen
    Eerst begon ik er vroeg met testen maar dan gingen er veel testen op.
    Na 2 cyclussen mijn cervix slijm es in de gaten gaan houden en toen maar 1 test nodig gehad, deze ronde 5 testen nodig gehad om me piek te vinden.

Je kunt evt de kortste aanhouden en dan -16 dagen starten met testen.

4. sylvia1981

Ik heb pas 1 cyclus gehad van 37 dagen. Ik heb dus nog geen inzicht in mijn cyclus. 17+14= 31. Dus misschien op 31 maart een eisprong? Zal ik dan rond 26 maart beginnen met testen?

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Is wel een goed idee ja. Mocht je cyclus weer zo lang zijn, dan heb je waarschijnlijk je eisprong wel later dan de 31ste. Gaat je wel wat ovulatietesten kosten;)
    Eventueel kan je ovulatietesten kopen van zwanger en kids (online). Zijn vrij goedkoop!

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Dit idd...

Maar ga ook je slijm checken kan ook erg waardevol zijn...
    Zodra dat erg lotionachtig is en uiteindelijk helder dan ben je bij je ei.

7. sylvia1981

Bedankt voor jullie goede tips!
    Ik ga het eens proberen

Deel Deze Pagina