Hallo meiden. Ik hoop hier wat antwoorden of tips te krijgen op mijn vraag. A.s donderdag is het 4 weken geleden dat het bloedverlies begonnen is. Ik was toen bijna 6 weken zwanger. Uiteraard gelijk de verloskundige gebeld, maar omdat ik een week later toch een afspraak had voor een echo niet eerder langs gegaan. Die eerste dagen last gehad van kramp en bloedverlies maar niks van een stolsel of iets wat er in de buurt komt. Die vrijdag een inwendige echo gehad en er werd een miskraam geconstateerd. Smiddags stopte het bloeden dus ik dacht er van af te zijn. De dinsdag er na begon ik weer te bloeden. Ik had niet gelijk zo iets ik ga bellen, maar toen het die donderdag nog zo was (donderdag 2 weken na de eerste keer bloed spotten) had ik zo iets even bellen. Die zaterdag weer een inwendige echo gehad. Wederom niks op te zien behalve dat de baarmoedermond iets open stond, en er nov wat bloed in de baarmoeder zat. De verloskundige ging ervan uit dat het dat weekend er allemaal uit zou komen. Maar het bloeden leek juist weer te stoppen (voor 2 dagen). Vorige week maandag begon het weer. Dinsdag dus weer gebeld, en nu wilde de verloskundige toch dat de gynaecoloog mee zou kijken. Vorige week woensdag in het ziekenhuis geweest, en ook volgens de gynaecoloog ziet het er goed en schoon uit. MAAR! !!!!! NU zijn we weer bijna een week verder en ik verlies nog steeds oud bloed. Wie herkent dit? Bijna 6 weken zwangerschap een miskraam, maar niks van een stolsel verloren (overigens was de zwangerschapstest van 1, 5 week geleden nog knal positief) Na bijna 4 weken nog steeds oud bloed verliezen. En wat raden jullie mij aan.
Tjee wat vervelend zeg! Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ik heb alleen wel de vrucht verloren maar bloed ook nog steeds. Is je bloed al gecheckt op HCG? Want als je test ook positief was 1,5 week geleden dan zit er dus nog hcg in je lichaam. Een test slaat vaak al aan bij 25, dus dat is echt een heeeeele prille zwangerschap maar dat betekent dat je hcg er nog niet uit is. Dat heb ik dus ook. Bij mij is het nu 5 weken na de mk nog steeds 450, en dit is ook tevens de reden dat ik nog bloed. Als er nog geen bloed is geprikt zou ik dus daar om vragen zoiezo. Ook kan het zijn dat er toch nog een restje is achtergebleven in je bm? Of zou het wellicht een mola kunnen zijn, of buitenbaarmoederlijke zw? Alhoewel je bij dat laatste ook veel pijn hebt volgens mij. Heb je curretage gehad? Of hysteroscopie? Vraag zeker om bloed prikken als je dat nog niet hebt gedaan!
Bedankt voor je reactie Suze. Nee ik heb niks van een curettage gehad, en er is ook geen bloed geprikt. Heb je het bloed prikken via de huisarts gedaan of via de verloskundige
Dat is bij mij bij het zh gedaan, ik zou je ha morgen bellen en vragen om een doorverwijzing oid. Of je vk bellen en overleggen. Er moet echt even bloed geprikt worden, en wellicht nog een extra echo? Ms is er toch wel weefsel achtergebleven, en was het bloed wat ze zagen wel geen bloed maar weefsel. Bij mij zeiden ze eerst ook dat het bloed was, maar na de curretage bleek het toch een klein stukje weefsel. Omdat je bm dat wil afvoeren blijf je steeds maar bloeden. Succes! Laat je weten hoe het morgen is gegaan als je gebeld hebt?
Ik zal indd morgen bellen om te vragen of ze bloed willen prikken. Baal hier wel ontzettend van want zolang ik bloed verlies kunnen we ook niet doorgaan
Ik ben morgen 6 weken.heb al sinds zaterdag bloedverlies maar geen krampen of stolsels. Ze willen me pas vrijdag echo geven
Wat vervelend allemaal Hummeltje . Ik zou inderdaad ook bloed laten prikken op hcg en kijken of het daalt. Bij mij bleek er helaas restweefsel te zijn dat niet zichtbaar was op de echo maar met een hysteroscopie wel te zien was. Omdat ik er al lag voor een curettage voor het weefsel dat nog wel zichtbaar was op de echo is toen gelijk alles weggehaald. Nu verlies ik ook geen bloed meer.
Hoi meiden. Ik heb (nog) niet gebeld omdat ik vandaag het idee had dat het toch weer minder geworden is. Het lijkt nu erg op het einde van een menstruatie. Nog een beetje bruinig zeg maar. Even nog een vraagje over het bloed prikken. Is er bij jullie gelijk bloed geprikt? Omdat er bij mij sowieso nog geen bloed was geprikt. Kunnen ze aan die waarde dan zien of er eventueel nog iets zou moeten zitten? Als dat het geval is bel ik morgen de huisarts om dat als nog te laten checken
Bij mij is pas bloed geprikt toen ik na 2 weken van de mk nog steeds bloedde. Als je hcg nog hoog is zou het kunnen zijn dat er nog wat zit, maar dat hoeft niet perse. Ik zou toch echt even je vk bellen met al je vragen hierover
Goedenavond dames, voor mij de eerste keer op het forum dus voelt nog een beetje onwennig. Wat ontzettend naar dat het zo lang bij je duurt hummeltje. Ik heb bijna 3 weken geleden een mk gehad bij 6 weken, ik heb 3 dagen heftig bloedverlies gehad waarna het stopte, hierdoor ontzettend onzeker omdat je eigen overal lees dat het zeker wel 2 weken zal duren, volgende dag door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo en hierop was te zien dat er nog een klein beetje vocht aanwezig was maar dat het er voor de rest helemaal schoon was, bizar snel gegaan. Ik ben in het ziekenhuis direct doorverwezen om bloed te laten prikken om te controleren of het hcg gedaald was, als dit namelijk gelijk blijft of stijgt dan kan dit duiden op een buiten baarmoederlijke zwangerschap, ik heb diezelfde middag nog telefonisch uitslag gekregen dat bij mij het hcg al flink gedaald was. Ik heb na 2 dagen nog wat oud bloed verloren maar daarna geen last meer gehad. Het stelde mij erg gerust dat er overal direct antwoord op kwam want je blijft twijfelen aan je eigen lichaam.