Aanhoudend bloedverlies na positieve echo's.. Ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door FamkeS, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    #1 FamkeS, 13 dec 2014
    Laatst bewerkt: 13 dec 2014
    Met 6 weken heb ik een week last gehad van licht roze bloedverlies na een inwendige echo. Mijn moeder heeft een dubbele baarmoeder en is geboren met slechts één nier, er werd gekeken of bij mij alles in orde was. Gelukkig waren er geen afwijkingen te zien. Dit bloedverlies werd toegeschreven aan een contactbloeding.

Met 12 weken de eerste echo gehad, alles zag er goed uit.

Vorige week woensdag op donderdagnacht (14 weken) werd ik wakker met een natte pyjamabroek en bleek ik weer wat gebloed te hebben. Niet veel, wel helderrood. Ik werk aan boord van een schip en ben vrijdagmorgen in Duitsland naar het ziekenhuis gegaan. Hier voor de zekerheid een in- en uitwendige echo gemaakt. Tot mijn opluchting ook hier weer een levendig beeld en geen duidelijk aanwijsbare oorzaak van de bloeding anderhalve dag eerder. Placenta zat al mooi tegen de achterwand.

De Duitse gynaecoloog de hand geschud, ik mocht weer naar boord met de belofte om rustig aan te doen. (Ik had me al koest gehouden en heb niet getild, gewerkt of veel bewogen) Ik moest nog even plassen en op de afdeling was gelukkig een toilet. Tot mijn grote schrik een grote plas vers rood bloed en een rubberachtig stolsel verloren. :( Ik kon het nog net opvangen en gelukkig was de gynaecoloog er nog. Stolsel is opgestuurd naar het lab, ik heb er nog niks van gehoord. Meteen opgenomen in het ziekenhuis en het hele weekend afwisselend veel rood en donkerder bloed met kleine stolseltjes verloren. Zondag weer een echo gemaakt en weer geen problemen te zien.

We zijn inmiddels een week verder (15+3), ben thuis (thank god, geen pretje in een Duits ziekenhuis) en afgelopen dinsdag bij mijn eigen verloskundige geweest. Zij heeft naar het hartje geluisterd en dat klopt als een metronoom. Ik verlies nog steeds elke dag oud bruin bloed met stolseltjes en een soort slijmerige draadjes. Vies praatje, sorry..

Ondanks dat de echo's tot nu toe positief zijn, maak ik me best wel zorgen. Ik ben geen piekeraar maar ik zou graag ervaringen horen van dames die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt.

Liefs!

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook ervaring met aanhoudend bloedverlies tot circa 16/17 weken. Helder maar ook oud bloed. Wisselde af.

Dit was zo bij beide zwangerschappen, super akelig maar is goedgekomen

3. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    Dat is goed om te horen. Was je ook actief in deze weken? Ik moet rust houden van de VK, maar ik voel me zo fit als een hoentje en heb zoveel zin in een stevige wandeling..

4. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    Niet meer? :(

Ik bloed nog steeds.. Smorgens vaak donkerrood met wat slijmerige stolsels, later op de dag bruin.

5. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook. Ik was er net 2 weken van af, maar nu net ineens weer helderrood bij afvegen. Ik wordt er ook enorm onzeker van iedere keer! Toevallig vandaag een controle afspraak, dus nog 3 uur wachten.

Misschien moet ik ook maar nog meer rust gaan houden...

6. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    Hè Anne, wat rottig... Wat zegt je VK?

Ik heb komende woensdag weer een afspraak bij de VK en krijg op eigen verzoek nog een extra echo.

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Die zeggen elke keer dat het waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje was of zoiets dergelijks.

Ik ga straks ook vragen of we even mogen spieken voor extra geruststelling, hopelijk mag het!

8. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    Is het veel? Als bij de eerste dag van een menstruatie? Of alleen bij het afvegen?

En heb je ook dat het gevoelig is bij lopen of plassen? Zijn er ook stolsels?

Ik vond ze in Duitsland wel veel voorzichtiger en grondiger dan hier. Ze stelden een paar keer per dag de vraag hoe alles verliep. Ze hadden me ook liever daar gehouden.

Hier alleen het advies gekregen om niet in bad te gaan en even te wachten met seks. Geen echo of niks.. Ik ben al met al vrij veel bloed verloren.

Deel Deze Pagina