miskraam gehad, en nu?

Discussion in 'Miskraam' started by maartje25, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Pianootje...en weet je al iets??

Onze zoon weet het nu al meer dan 2 weken :)

2. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0

Inderdaad was dat een spannende dag!
    Ik begon precies op die dag bruin te verliezen...schrok toen echt, maar gelukkig was het niets bijzonders dit keer.

Ik snap dat je aardig druk bent op zo een kinderdagverblijf :)
    In je CAO staat volgens mij wel dat je vaker rusten mag...is erg lastig bij jou?

3. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Je zou inderdaad zien dat dat net op DIE dag gebeurd he! Gelukkig ben ik er voorbij :) ij heb vannacht gedroomd dat ik weer een mk kreeg Hopelijk word dat geen waarheid..
    Ik begin nu ook ineens 'bang' te worden voor een leeg vruchtzakje, windei oid... gek toch?!

Op mijn werk weten ze het nog niet van mn zwangerschap. De zaken lopen niet al te best en ik ben bang dat ze me eruit werken als ik het vertel (officieel mag het niet met vast contract en zwangerschap maar daar hebben bedrijven tegenwoordig lak aan) dus daar wacht ik zo lang mogelijk mee. Ik til zo min mogelijk, laat de grote kinderen zoveel mogelijk trap lopen *we hebben een trap bij de commode) en de kleintjes help ik daarbij... en ik zorg dat ik tussendoor zoveel mogelijk ga zitten.

4. maartje25

Ik ga het vanmiddag aan mn ouders vertellen...we wilde het eerst pas na de eerste echo zeggen maar ik kan mn mond niet meer houden...!!!

5. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief dat jullie aan mij gedacht hebben. Ik heb niet hoeven testen, werd vrijdagmiddag al ongesteld. Dus helaas weer niet gelukt.
    Het enige waar ik echt blij mee ben, is een keurige cyclus van 29 dagen.
    Maar dan weten we alleen wanneer we kunnen testen. Voor de vruchtbare dagen maakt me niet veel uit, want we doen het gewoon om de dag na mijn menstruatie en dan voor 2 weken of zo.
    Gister wel lekker carnaval gevierd in Eindhoven:)
    En zometeen bij ons in de stad de carnavalsoptocht bekijken.
    Fijn weekend!

6. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh leuk Maartje om het te gaan vertellen! Veel plezier!

Balen pianootje, valt het je erg tegen??? fijn dat je het positieve eruit haalt wat betreft je cyclus. zo'n nette cyclus is natuurlijk helemaal goed. Hier en veel langere. Hopen op meer succes de volgende ronde.

7. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje: Wat spannend! Hoe was het?
    New Miracle: Waarom heb je het je zoontje al op school laten vertellen en uberhaupt al aan hem verteld? Ik bedoel het niet lullig of zo, maar je bent toch nog lang niet op de "veilige grens"?
    Grappig dat jullie het juist snel vertellen. Ik heb door de miskraam het idee om het juist pas veel later te gaan vertellen. Gewoon vanaf 12 weken.
    Mickey: Hoe ver zit jij in je cyclus? Ik zit alweer op dag 3 joh ;)
    En mijn cyclus is volgens mij 28 dagen, want ik werd ongesteld op mijn 29e dag. Dus dat is weer dag 1 van de nieuwe cyclus.
    Maar ja, opzich wel teleurgesteld dat het niet raak was. Ik ben natuurlijk al wel zwanger geweest, maar het voelt of het nog steeds niet gelukt is sinds het stoppen met de pil. Dat is nu ruim 4 maanden geleden en voelt gewoon zo lang. Ook omdat het de eerste keer meteen raak was en nu na de miskraam de 1e en 2e keer nog niet. Maarja, komt vast wel voor ons ook!

8. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Leuk Maartje!! :)

Jammer Pianootje...fijn je cyclus te weten nu, maar ik snap je teleurstelling.

Waarom me zoontje al vertellen?? Euhm omdat hij niet gek is...waarom is mama zo ziek etc...en aan de andere kant...wanneer het mis zou gaan zonder dat hij het weet dan merkt hij gauw genoeg wat er aan de hand is. Ook vind ik het prettig dat ze weten waarom ik minder op het werk ben of waarom ik er als een zombie bij loop. Stel dat het misgaat dan heb ik ook weer mensen die me steunen. Het blijft een lastig iets...en ook wij zeiden na de laatste miskraam dat we het bij de volgende zwangerschap pas na de 12 weken zouden vertellen...helaas niet gelukt. :)

9. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    New Miracle: Ja ik moet ook nog maar zien hoe lang wij kunnen wachten, als ik zwanger ben hihih. Vorige zwangerschap wilden we ook eerst gewoon 12 weken wachten, maar gingen we het al met 6 weken aan onze ouders vertellen. Nou, hopelijk blijft alles goed gaan.
    Ik ben trouwens niet blij dat we het onze ouders hebben verteld, mijn ouders beginnen er veel te vaak over (wat ik juist niet wilde). Mijn schoonouders gaan er wel gewoon fijn mee om. Maar het meest blij zijn we met onze beste vrienden. Bij hun kunnen we altijd terecht, maar ze beginnen er niet zelf constant over. We houden hun dus ook voortaan op de hoogte van alles en verder pas als alles goed gaat en we veel verder zijn. Zo zie je, dat iedereen echt moet doen wat voor jouzelf goed voelt.

10. maartje25

Wat jammer pianootje :( das dan weer een teleurstelling...:(

Mn ouders vonden het natuurlijk geweldig :)
    De reden dat we get zo snel aan mn ouders vertellen is omdat we de vorige keer zoveel steun aan hun hebben gehad. En mocht het weer mis gaan dan zeggen we het ook...

Vanaf vandaag kots en kots misselijk...oh my, wat een ramp!

11. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Maartje...oeffff jij hebt het nu ook erg?? Hoe gaat het op je werk?

12. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Maartje daar word je niet blij van... Maar denk erbij dat het voor een GOED doel is :). Kan je het op je werk nu nog wel verborgen houden??
    Ik heb het bij mijn dochter ook pas laat gezegd op m'n werk. Ik was toen volgens mij al 12 weken toen ik het vertelde. De familie en vrienden hebben we het toen verteld na de eerste echo.
    Voor de echo uit durf ik niet ivm met de foute echo's die we hebben gehad. En dan voel ik al dat het eigenlijk niet goed zit.

Hier nu op dag 15... ik verwacht binnen een week mijn ei. Ik denk zo rond het weekend.

13. maartje25

Ik zou het wel geheim moeten houden op het werk. Ben n.m. bang dat ze me er dan gelijk uit gaan proberen te werken... :(
    Maar voel me zo belabberd. Ene keer heel misselijk, zwak op de maag, andere moment zo lamlendig dat ik bijna niet kan en wil opstaan. Ik moet de hele dag al zin maken om toilet schoon te maken....tot nu toe nogsteeds niet gelukt.
    Ik weet gewoon niet hoe ik morgen de dag moet gaan doorkomen op het werk.
    Nu al ziekmelden is niet zo verstandig... ik ben eigenlijk nooit ziek en beetje lamlendig kan ik wel handelen maar dit?? Pfff....
    Ik moet inderdaad het doel voor ogen houden al is dat heel lastig momenteel :(

Ik hoop deze maand op goed resultaat mickey!

Hoe is het met jou new miracle?

En met pianootje???

14. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Wat vervelend dat je je zo slecht voelt Maartje.
    Ik voel me ook nog belabberd...ik slaap 14 uur per dag. In de ochtend/middag voel ik me het beste. Daarna gaat het steeds slechter...savonds ben ik helemaal niks waard en loop ik kokhalzend door mijn huis. Ik loop op dit moment in de ziektewet.

Ok Mickey dit weekend dus :)

Pianootje hoe is het met jou?

15. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, het doet me heel goed dat jullie nog aan me denken en naar me vragen:) Dat wilde ik eerst even zeggen.
    Hier gaat het wel. Ik wil er niet obsessief mee bezig zijn, maar heb met vlagen last van dat het niet snel genoeg lukt zeg maar. En dan vind ik het gewoon rot om anderen wel zwanger te zien of met een baby of zo. Ik denk dat het vast wel snel lukt hier, maar nu is het nog even een lastige periode.
    Ook privé een paar kleine dingetjes die niet lekker gaan, maar gelukkig mijn relatie gaat super. En het feit dat ik geen goede baan heb, vind ik rot omdat ik altijd wel echt genoot van de afleiding van mijn werk (ik heb altijd met kinderen gewerkt), maar ergens heb ik wel de vrijheid om een baaldag te hebben en als ik zwanger ben en daar niet lekker van ben, heb ik tenminste de ruimte om thuis te blijven. Pittig om te lezen hoe beroerd jullie er van zijn, New Miracle en Maartje!
    Spannend Mickey..komend weekend je eisprong! Werk jij met ovulatietesten? Ik heb volgend weekend mijn eisprong, dus over 1,5 week.

16. maartje25

Ow ja pianootje? Jij ook altijd met kinderen gewerkt? Wat voor een werk deed je?

Wat vind je baas ervan dat je in de ziektewet zit om de zwangerschap? Is hij/zj meelevend/meedenkend?

Ik was vandaag zo blij dat ik thuis was. Ik ben niet echt misselijk geweest (alleen vanmorgen) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de hele dag heb lopen snaaien om misselijkheid te voorkomen. Aan het einde van de dag heb ik wel mega buikpijn, ook pijn net onder m'n linker rib...en ben helemaal opgezwollen...broek zit dan niet meer fijn etc. Die buikpijn blijf ik toch wel gek vinden...is dat wel normaal? Heb ik dan teveel gedaan?(teveel getilt ofzo?) Die buiikpijn maakt me wel onzeker.

Morgen een kei drukke dag... (vandaag heerlijk rustig) ik hoop dat ik die dag ook doorkom.

Bij mij helpt een broodje pi.ndakaas tegen de misselijkheid! Nouja, dan moet ik wel het broodje al hebben gegeten voordat de erge misselijkheid op komt :p Mag je ''veel'' pi.ndakaas gewoon eten? Of is dat slecht voor de kleine ivm eventuele pinda allergieen?

17. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Zal je niet te druk maken over buikpijn...kunnen zeker je darmen zijn!

Wat grappig ik eet nu ook elke boterhammen met pindakaas. Zal prima zijn hoor...anders mag je niets eten...ik eet al niet zoveel.

Mijn baas heeft zelf drie kids en was elke zwangerschap doodziek. Ze wenst me vooral een betere tijd toe :)

18. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha ha. ... boterham met pindakaas. .. daar word je groot en sterk van. Dus dat Zit wel goed hoor! !;) Ik dronk bij m'n dochter opeens heel veel melk. Grappig Die gekke eetgewoonte.

Pianootje. .. ik heb de vorige cyclus voor het eerst ovulatie testen gebruikt. Maar moet zeggen dat ik dat nu niet zo mee bezig ben. Ik heb er nu twee gedaan maat vandaag weer niet. Verder temperatuur Ik ook. Maar nu ook nog niet gedaan. We zien wel. Eind van de week misschien beginnen ermee en anders niet. Vind het ook wel rustig in niet alles in de gaten te houden. Al vind ik het wel fijn om te weten wanneer m'n ei is geweest want dan weet je ook wanneer je ongesteld wordt. ( of hopelijk niet natuurlijk)

Maartje Veel succes met werken morgen! Hopen dat je de dag een beetje doorkomt. Die pijn kan ook bandenpijn zijn hè. Is heel normaal. Wanneer heb joh eerste echo? ?

New miracle... hopen dat jij je ook snel weer beter gaat voelen.

19. maartje25

Whahaha mickey geweldig! Wat grappig dat jij dat ook eet new miracle!
    Ik heb het weer gered om uit mn bed te komen...tjomge, wat een hel elke ochtend!
    Ik heb a.s. maandag een echo! Hopelijk kan ze me ook wat tips geven om wat meer energie te krijgen en om die buikpijn tot rust te krijgen, dat doet zon zeer!!

Ik snap inderdaad dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn. Je word op een gegeven moment ook gek van al die testen he?? Wel/geen streepje, donker genoeg of niet... etc. Word je ook naar van...

20. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat jullie zo hangen aan de pindakaas. Dit speelt namelijk een hele grote rol in mijn leven, maar niet op de manier zoals bij jullie.
    Als ik pindakaas eet, kom ik direct te overlijden. Ik heb namelijk een zeer ernstige allergie voor pinda's en noten en kan zelfs overlijden bij het ruiken hiervan.
    Dus het is maar goed dat we alleen virtueel contact hebben;)

Share This Page