miskraam gehad, en nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door maartje25, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Jaa show hem later...:)

12 weken wordt vaak niet meer als leidraad genomen. Tegenwoordig is vaak bij10 weken de echo. Hierna krijg ik alleen nog 20 en 36 weken echo.

2. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Echo was zoo gaaf!
    Kleintje was aan het zwaaien.
    Veel kunnen zien, armen, benen, hersenhelften, navelstreng.
    Twee dagen teruggezet naar 9 weken, 4dagen.
    Uitgerekende datum 12 oktober.
    Zal later een foto erop zetten.

3. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Oooh geweldig new miracle!! Fijn dat alles goed is!

4. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super een goede echo weer New Miracle!!! Jammer dat je niet van het weertje kan genieten. Hopen dat die periode snel voorbij is!!

Hier afgelopen dinsdag mijn ei gehad... dus nu weer aan het wachten!! Ben sinds vandaag aan de tarwekiemolie (schijnt de innesteling te kunnen bevorderen). Valt allicht te proberen;).

Ja Pianootje... het zou inderdaad leuk zijn als we deze ronde volgen. Ik hoop het echt!!! Ik heb best veel geduld, maar nu na 1,5 jaar word ik soms wel moedeloos.

5. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hier is ons garnaaltje :)

Spannend Mickey :) Alles proberen voor een goede innesteling ;)

6. maartje25

Wauw... hij/zij is goed gegroeit zeg! Bijzonder joh!

7. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk hoor, om je mooie echo te zien New Miracle.
    En wanneer ga jij testen, Mickey? Gewoon vanaf je eisprong 2 weken verder?
    We zitten misschien allemaal in een andere situatie, maar herkent iemand het voel dat je soms ineens onzeker wordt over je toekomst? En dat je enorm kan balen als je op tv of gewoon buiten mensen ziet die zwanger zijn of kinderen hebben? Ik weet dat je het niet iemand niet mag gunnen, maar ergens gun je het jezelf ook zo.
    Ik ben niet depressief of iets hoor, totaal niet hihih! Maar heb met vlagen even zo'n baal gevoel en onzeker. En dan zijn wij nog geen eens een half jaar bezig.
    Het komt denk ik ook een beetje, omdat ik bijna niet werk. Nu maar 1 ochtend in de week en verder ben ik oproep voor ander werk, maar die bellen amper omdat ik toen een paar keer moest afzeggen i.v.m. de gynaecoloog. Wij redden het financieel prima zo, dus ergens geniet ik er ook wel van. Als ik dan zwanger ben, kan ik dan en laten wat ik wil. Stel dat ik ook zo beroerd wordt als New Miracle en Maartje, heb ik de tijd om daar aan toe te geven. Dat voelt wel lekker.
    Ik moet morgen mijn eisprong krijgen..ben benieuwd of ik dat weer duidelijk voel (menstruatiepijn in mijn onderbuik en onderrug).

8. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik test inderdaad pas als m'n menstruatie uitblijft. Of moet echt rede hebben om het eerder te doen.

Ik herken je hoor pianootje!! Dat gevoel heb ik nu minder maar voor de eerste wel. Toen dacht ik van worden we ooit papa en mama of wat is anders ons doel. .. adoptie pleegzorg andere Job.
    Maar bedenk wel dat het gemiddelde is om een jaar te doen over zwanger worden .
    En ik zat daar toen een nu overheen.:(

En zwangere mensen dat kan ik het nu ook nog moeilijk mee hebben hoor. Dat staat zo recht tegenover je eigen verlangen.

9. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow heb jij al een kind Mickey? New Miracle ook al toch? En Maartje en ik nog geen kinderen he?!
    Ik ben heel benieuwd of je dingen voelt de komende dagen, Mickey!
    En dan hopelijk over 2 weken 2 positieve testen (eentje voor jou en eentje voor mij hihih).
    Het is trouwens niet gemiddeld 1 jaar om zwanger te worden hoor, maar binnen een half jaar. En 30% is binnen 3 maanden zwanger. Slechts 10% is binnen een jaar zwanger. Dus laten we hopen dat we een beetje gemiddeld zijn;)
    Let jij nou nog speciaal op iets Mickey? Ik bedoel, vanaf mijn eisprong eet ik gewoon alsof ik zwanger ben dus geen rauw vlees en geen cervelaat en zo. Maar let jij ook nog op andere dingen? Zoals niet te fanatiek sporten?
    Buikspieroefeningen mag je gewoon doen tot 4 maanden zwangerschap zei de verloskundige.

10. maartje25

Ik had dat gevoel na mn miskraam...dacht dat het nooit meer zou lukken, dat ik gewoon geen kind kon dragen etc. Natuurlijk is dat doemdenken maarja, fijn is anders...
    Ik ben inderdaad nu zwanger van mn eerste kindje ja :)

Wat betreft de buikspieren...je mag het inderdaad tot 4 maanden doen maar toen ik net zwanger bleek te zijn voelde het absoluut niet goed. Steeds als ik omhoog kwam voelde ik het in mn onderbuik "knoepen" ik vond dat eng.
    Heb ook gevraagd aan mn verloskundige en die raadde het af...
    .eerst had ik er heel veel moeite mee...ben echt dol op sporten/krachtsport en ben super blij met het eindresultaat dat ik bereikt heb (aardig strak in mn vel)
    Maarja, ik vind ook dat mn kindje met een gerust hard lekker kan groeien en ik zit niet te wachten op ontstekingen aan mn buikspieren oid.
    Dus Hopelijk krikg ik het na mn zwangerschap weer strak...

Ik train nog wel mn zij...schuine buikspieren vind ik onzin, na mij idee kan je niet alleen de schuine trainen, de rechte doen altijd mee

11. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier een dochtertje van alweer 2,5 jaar. Ik dacht dat ik dat al een keer eerder had 'gezegd', maar je kan ook niet alles onthouden.

Oh is een half jaar gemiddeld?? Nou dan doe ik in ieder geval niet met het gemiddelde mee. Bij de eerste 1,5 jaar met een MA tussendoor en nu ook alweer 1,5 jaar met een MA.
    Ik hoop voor je Pianootje dat jij wel binnen een half jaar zwanger bent. Dat kan toch nog, of zit je al aan een half jaar???

Qua eten let ik inderdaad alleen op de rauwe dingen. Verder doe ik alles gewoon. Ik ben geen fanatieke sporter dus dat doe ik ook gewoon net als anders.

Verder merk ik nog niets hoor... we wachten rustig af. (al vind ik het wachten wel steeds moeilijker worden;)!!)

12. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Ja inderdaad Pianootje, wij hebben een zoon van 8.
    Ik mag zeker niet klagen, alle drie de keren dat ik zwanger raakte was het al na de eerste maand.

Klaag nu een beetje...ben het ziek zijn zat bah bah...futloos etc..
    Dan is het zien van ons garnaaltje tijdens de echo wel erg leuk. Dan weet ik helemaal waarvoor ik dit doe :)

Ik heb gewoon door gevoetbald tijdens innesteling etc...al merkte ik wel meteen dat ik minder energie had. Buikspieren was ik meteen mee gestopt.

Meiden veel succes deze maand!

13. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow sorry, niet goed opgelet of jullie al kinderen hadden.
    Maar leuk hoor! Is een tweede zwangerschap dan wat minder spannend of net zo spannend als de eerste keer?
    En ja, ik kan geloof ik nog binnen het gemiddelde vallen van de vrouwen die binnen een half jaar zwanger zijn.
    Spannend Mickey, wat je nu wel of niet gaat voelen. Hopelijk heb je lekker veel afleiding en kan je snel testen. Ik vond dat afgelopen cyclus zo vervelend, dat wachten tot je ongesteld wordt of niet.
    Ik zit, als het goed is, midden in m'n vruchtbare dagen. Dus gewoon nog steeds om de dag plezier in bed en dan maar afwachten wat er gaat gebeuren. Ik werkte 1 ochtend in de 2 weken voor vast en verder invalwerk, maar ga nu elke week een ochtend werken. Dus daar ben ik heel blij mee! En dan nog 1 dag dat ik het huis hier schoonmaak, 1 dag dat ik alle boodschappen voor de week haal en wasjes draai en zo. Zo vermaak ik me wel voorlopig en hopelijk kan ik snel genieten van een zwangerschap, ook als ik me een beetje beroerd voel:)
    Fijn weekend meiden!

14. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Of een tweede zwangerschap net zo spannend is... Op dit moment wel. Je wacht toch iedere cyclus of het misschien nu raak is. Het enige verschil is wel dat het bewijs rondloopt (ligt nu nog lekker in dr bed:)) dat het wel mogelijk is. Dus dat het een keer raak is daar heb ik nu meervertrouwen in dan drie vier jaar geleden.

Maar pianootje heb je het idee dat je je ei al hebt gehad? Spannend weer hoor.
    Fijn dat je wat meer kan gaan werken, want met thuis zitten ben je er volgens mij nog meer mee bezig... of kan je het ook goed van je afzetten? ?

Hier vanmorgen wel wat zweterig wakker geworden... dus m'n hormonen zijn in ieder geval bezig. Nog een week wachten...

15. maartje25

Dat is wel super fijn pianootje! Dan kan je je even ergens anders op richten he?

Ik ben vandaag even langs de dokter geweest. Ik voel me al een aantal dagen vreselijk. In de zin van: duizelig, slap, benauwd en heb het gevoel elk moment van mn st.okje te kunnen gaan. Dus nouja, toch maar de dokter gebeld (ik ben helemaal geen dokter-bezoeker)
    Kom ik daar aan zegt hij:" je ziet er wel goed uit voor iemand met deze klachten, je hebt goede proformens (hoe je het ook schrijven mag)" ik was er echt even van ondersteboven... wat denkt hij nu? Moet ik dan kruipend binnenkomen?? Moet ik gaan huilen? Nee, zo ben ik niet...ik moet ook zo functioneren op mn werk zonder dat iemand het merkt dus ja...

Buiten dat ik me niet gelooft voelde ging hij toch bloeddrukcontrole doen. Wat bleek... zodra ik opsta daalt me bloeddruk ineens van 108 naar onder de 90... logisch dat ik steeds zo duizelig ben...gelukkig gaat het volgens hem wel weer over... moet even navragen bij vk of ze ook bloedarmoede hebben getest met de bloedtest van vorige week... natuurlijk kan ik ze nu niet bereiken :(

16. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervelend maartje... hopen dat het snel over is.
    Volgens mij wordt dat niet automatisch meegenomen in het bloedonderzoek. Maar wie weet bij jullie wel.

Balen dat huisarts zo reageert... dan voel je je ook niet serserieus genomen.

17. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb denk ik mijn eisprong al gehad. Zou volgens de app van MBK mijn eisprong zaterdag hebben en voelde zaterdagavond wat en zondag. Dus daar ergens gehad.
    En dat ik niet veel werk vind ik ook wel prettig, ik heb namelijk veel last gehad van chronische hyperventilatie (voor we begonnen met kinderen krijgen) maar merk dat het goed voor me is dat ik rustig aan kan doen. Ik doe lekker mijn ding in het huis en pas heel vaak op bij mijn beste vriendin die hier in de straat woont. Dit doe ik gewoon vrijwillig, om haar te helpen. Dus het voelt of ik genoeg doe:)

Wat vervelend Maartje, die bloeddruk. Ik heb ook zoiets; Als ik te lang sta, daalt mijn bloeddruk zover dat ik kan flauwvallen. Hier is helaas niks aan te doen, behalve goed water drinken. En ik raak niet meer in paniek, wat ook veel scheelt.

18. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Of de tweede zwangerschap spannender is? Denk het wel..toen was ik 22 jaar en ik was er niet zoveel mee bezig. Er was geen forum althans daar was ik geen lid van en toen hield ik me niet zo veel bezig met wat er mis kon gaan etc.. Ik kan me ook niet zoveel dingen herinneren hoor..weet nog dat ik tot week 16 voetbalwedstrijden speelde:$...maar ik had nog geen buikje en voelde me goed. Ik was ook niet zo ziek als nu...en ik had natuurlijk ook geen miskraam net voor die zwangerschap gehad.

Ik werk nog steeds niet dus ik ben al 4 weken thuis. Ik kan nu wel in de middag een paar uur mijn bed uit en beneden zitten. Dus dat is beter, maar rond etenstijd ben ik weer heerlijk moe en beroerd en wil ik weer slapen. Er is dus een kleine verbetering en nu hopen dat het langzamerhand beter wordt! :)

Volgende week dinsdag gaan wij naar Brussel voor de NIPT test dus dat is wel even een ritje!

Spannend hoor meiden...zal zeker super fijn zijn als jullie binnenkort zwanger zijn. En dat gaat zeker weer gebeuren hoor ;)

Maartje wat vervelend joh! Probeer wel naar je lichaam te luisteren en doe voorzichtig.

19. maartje25

Mickey en Pianootje: ik hoop zo dat het jullie deze ronde gegund is!

Pianootje: Gelukkig raak ik ook niet in paniek. Ben vroeger regelmatig flauwgevallen omdat ik te licht was (ik ben via de diëtist een aantal jaar geleden 20 kilo afgevallen... dit bleek te veel van het goede) dus bang ben ik er niet voor maar het is heel irritant en riskant als ik met een kind (op het werk) op de arm loop...dan wil je dat soort geintjes niet hebben. Ik eet nu een boterham extra(eerst 4 sneetjes, nu 5 ) en dat lijkt wel wat te helpen... Ik moet denk ik regelmatiger eten??

Fijn dat je weer een beetje in beweging kan komen new miracle! Ik las dat week 6 t/m week 9 het ergste is? Ik mag het hopen. Gelukkig heb ik niet zoveel last als dat jij hebt... de laatste 2 dagen ging het goed maar gisteravond was de misselijkheid in volle hevigheid weer aanwezig! Vandaag is het weer de hele tijd aanwezig maar gelukkig is het niet op de voorgrond...
    Ik moet zeggen dat ik me enigszins ongerust maakte toen ik niks voelde maar wellicht heeft dat te maken met de ''9 weken word het minder'' -regel??
    Ik hoop het want ik heb pas over 1.5 week een echo...
    Ik merk trouwens dat mijn taille ineens wat minder slank word...heb jij dat ook?:$

20. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0

Gelukkig heb je het niet zo heftig :)
    Ik zal je niet te druk maken over symptomen...dit zegt vaak helemaal niks. Ik zou er graaaaag vanaf zijn :D
    Jup mijn lichaam is ook al lekker aan het vormen...mijn borsten :$....mijn man kan het niet geloven haha...zijn echt al twee keer zo groot.
    Ik had nooit zoveel...door vele sporten en laatste keer borstvoeding. Nu heb ik ze weer :)

Mijn bloeddruk is goed...alleen schrok mijn vk van mijn hartslag...ik had haar al gewaarschuwd dat ik een lage hartslag heb. 40bpm in rust. Geen idee waarom...bij medische keuringen zeiden artsen: of je hebt een afwijking of een sporthart...we gaan uit van het laatste haha.

Heb net heerlijk genoten van een broodje smeerleverworst. Mag je max 1 keer per week...ik heb het heel mijn zwangerschap nog niet gegeten. Mijn man stuurde vandaag een artikel door van Nu.nl over vit A tijdens zwangerschap. Dus vandaar maar eens wat Vit A gegeten.

Deel Deze Pagina