miskraam gehad, en nu?

Discussion in 'Miskraam' started by maartje25, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    NIPT | NIPT

Hierboven zie je wat het is.

Je hebt gelijk! Werk is uiteindelijk maar werk. Tis natuurlijk wel belangrijk maar staat bij mij zeker niet op de eerste plek.

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

De NIPT is dus alle testen die we hier in NL doen in 1?! Wel handig dat dat via het bbloed gaat...ik vind dingen zoals vruchtwaterpunctie enzo altijd erg eng klinken..
    Wij hebben ervoor gekozen geen testen te laten doen. Aan de ene kant heel eng maar aan de andere kant zijn wij beide tegen het weg laten halen van een kindje. Nu moet ik wel zeggen dat die trisomie wel heel eng klinken...
    Zou je via een 3d echo ook kunnen ZIEN of er downsyndronme aanwezig is?
    Ook als dat het geval zou zijn proberen we dit te accepteren al zou dat heel moeilijk zijn.
    Wat doen jullie als er iets uit de NIPT komt new miracle?

3. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uh..lieve meiden....

IK BEN ZWANGER!!!!!

Whaaa! Voelt zo gek, maar zo goed! Ik kon het toch niet laten om vanochtend een test te doen (mijn cyclus is ongeveer 29 dagen en dit is dag 30). Gister zei ik tegen m´n man dat ik me anders voelde en dat dat wel eens een heel goed teken kon zijn. Ook werden m'n borsten behoorlijk gevoelig, dat zijn ze eigenlijk alleen geweest bij m'n vorige zwangerschap. Ik heb testen van de Action en bij mijn vorige zwangerschap was die pas op dag 33 heel duidelijk geloof ik. Maar vanochtend was de test meteen al heel duidelijk! Wow, ik wil alleen maar genieten en de rest zien we wel. Maar af en toe komt even dat schrikgevoel van "Wat als het weer mis gaat?" Maarja, dat moet ik maar gewoon zoveel mogelijk negeren. Hopelijk mag het nu allemaal goed gaan en krijgen wij in november/december ons eerste kindje.
    Ik heb ook een foto voor jullie gemaakt, van de test:

Attached Files:

4. maartje25

Aaaah pianootje wat een geweldig nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! !! Hoe ver ben je dan nu??? Ooooh ben zo blij voor je! Genieten joh!

5. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0

YEAHHH!!!:D
    Gefeliciteerd!! Vooral van genieten! :)
    Super zeg, blij voor jullie!!

6. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Maartje, veel succes en plezier maandag bij de echo!;)

7. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is mijn ticker:)

8. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    :D yeahhh

9. maartje25

Jippie!! :)

10. maartje25

Bedankt!! Ik ben er wel een beetje bang voor hoor vooral omdat ik heel slecjt (vet!) Heb gegeten :( ik voel me daar eeg onzeker EN heel schuldig over :(

11. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, probeer je niet te druk te maken over wat je al hebt gegeten. Je kan hier niks meer aan veranderen. Dat zei de verloskundige vorige keer tegen mij, toen ik zei dat ik vaak cervelaat had gegeten. Ze zei: "Helaas, is gebeurt, vanaf nu niet meer doen."
    Maar ik snap dat je je vervelend er bij voelt hoor. Ik heb me voorgenomen om deze zwangerschap niet meer dingen op te zoeken wat ik heb gedaan of gegeten, om te checken of het wel mag tijdens de zwangerschap. Ik weet wat wel en niet mag en verder wil ik zoveel mogelijk genieten.
    Ik vind het heel lastig om niet te denken wat er mis kan gaan of dat ik iets raars voel. Ik wil echt gewoon genieten van deze zwangerschap en er vanuit gaan dat het goed gaat en wij over 8 maanden een gezonde baby hebben:)
    Wanneer werd bij jullie die spannende gevoel minder of juist meer?

12. maartje25

Ik eet verder niet iets wat niet mag maar heb het gevoel dat ik mn kind wat heb aangedaan door mijn slechte eetgewoontes van de afgelopen weken... ik weet niet wat ongezond eten met je ongeboren kind doet en dat baart me zorgen...

Ik had vanaf het begin af aan een gevoel van:" deze keer gaat het goed!" En dat werd sterker toen ik de 5.6 weken voorbij wad...de vorige keer ging het toen mis

13. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat had ik ook. Gister zei ik tegen m'n man dat ik me heel anders voel dan vorige zwangerschap, in de positieve zin.
    Ik denk ook dat als ik 6 weken ben, dat ik me dan ook beter voel. En dinsdag over 2 weken naar de gynaecoloog is ook prettig. Als daar een goede echo uitkomt, dan kan ik denk ik echt genieten.

14. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Maartje, maak je niet te druk! Je kindje haalt alles wat hij of zij nodig heeft uit je lichaam! Wat dacht je van de moeders die heel ziek zijn en er alles telkens uitgooien? Ik kan door mij misselijkheid geen vlees of groente eten...ik eet veel brood met smeerkaas. Fruit en vla ook lekker en soms maaltijdsalade en erwtensoepje. Komt allemaal goed! En wat Pianootje zegt...niks opzoeken Google maakt je zenuwachtig. Hoe deden ze het in de oorlog? ;)

Pianootje, bij was deze zwangerschap ook meteen anders dan die hiervoor. Testen donkerder, voelde me ook anders. Ik had nog wel een stress moment bij 5.5 week begon ik bruin bloed te verliezen. Mijn laatste miskraam begon zo en rond zelfde tijd. Hing huilend met vk aan telefoon. Bleek achteraf een gesprongen vaatje te zijn geweest in baarmoedermond. Kreeg het na de ontlasting. Ik heb een week bruin bloed verloren. Na de eerste echo voelde ik me opgelucht.

Nu zit ik in spanning door de Nipt test...volgend weekend de uitslag. Nekplooi was best dik 2.6 mm dus dat is tegen de grens.

15. maartje25

Pfff jullie antwoorden stellen me weer gerust... ik heb net een broodje sandwichspread met rucola sla op...hmmm dat was toch best lekker!:)
    De vette zooi is het huis uit... zo kan ik het ook niet meer pakken ;)

16. maartje25

Oei spannend new miracle! Hopelijk is de uotslag goed! Duimen draaien

17. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    pianootje... wat zie ik nu voor goed nieuws voor jullie?? Van harte gefeliciteerd.
    Nou blijf ik wel als enige achter hoor:x. Ben alleen bang dat dat voorlopig ook nog wel zo zal blijven.

Maar ga er lekker van genieten meid... hopelijk een goede echo over 2,5 week. Die eerste echo is altijd het spannendste punt bij mij.

Maartje. Maak je verder inderdaad niet druk over je eigen voeding. Als je weet dat je gezond eet en geen dingen die absoluut verboden zijn is er niets aan de hand. Op naar een tweede goede echo!!

New Miracle. Spannend zeg om nu te wachten op de uitslag. Wat was bij jullie de rede om dit onderzoek te doen? Want in NL is hij nog niet heel bekend.

18. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mickey, ik moest ook wel aan jou denken toen ik dit op het forum ging zetten. Ik hoop echt heeeeeel erg dat jij ook snel zwanger mag zijn en dat je kan genieten. (En dan hopelijk over een jaar spreken we elkaar nog en hebben we alle vier een kindje!)
    Hier gaat het alle kanten op hahah. Ik geniet, maar ergens maak ik me zorgen bij dingen die ik voel. Daarbij ben ik sinds vandaag behoorlijk misselijk met vlagen, duizelig, rillerig, zeurderig gevoel in m'n bovenbenen en vanmiddag doodmoe. Geen idee of dat door de zwangerschapshormonen komt. Pfff niet te hopen dat het elke dag zo gaat, maar als dat moet, dan is het maar zo. Voor een kleine over 8 maanden heb ik dit zeker over:)

19. maartje25

Gelukkig begonnen de kwaaltjes bij mij niet zo vroeg als bij jou pianootje :) Bij 6.2 weken was ik aan de beurt... en het was net 3 dagen weg en het is nu sinds 2 dagen in volle hevigheid terug... ik ben nu wel zat van die misselijkheid hoor. Ik hoorde gister van mn schoonzusje dat zij haar gele zwangerschap misselijk is geweest...nou, ik hoop echt dat dat me bespaard blijft. Ik ben geen held in misselijkheid... weet iemand hoe vaak dat coorkomt dat je er je hele zwangerschap last van hebt?

Zometeen de echo...ben best zenuwachtig...tenminste, gezonde spanning :)

Mickey..natuurlijk duimen we v oor je!!

20. maartje25

Yes! Een goede echo achter de rug. Onze frummel was al heel goed gegroeid! ! Hij/zij maakte zelfs een supersprong en stak zijn armpje omhoog, heel grappig.
    Alles zit erop en eraan :)

Ik heb voor de misselijkheid vitotaal gember gehaald. Er staat op de verpakking dat ik 3 capsules mag...maar is dat echt zo? Er zit 100 mg gemberwortel per capsule in

Share This Page