Ja heel gek, maar ergens ook leuk dat er toch veel gebeurd. Bij mijn vorige zwangerschap had ik bijna nergens last van in het begin, als ik het vergelijk met deze zwangerschap. Hoe snel hadden jullie het eigenlijk verteld aan familie?
Ow dat ben ik al bijna Wij wachten op de eerste echo (met 6 wk 4 dg) en vertellen het dat weekend erna, want dan is iedereen bij elkaar vanwege Pasen. Voelde bij jullie deze zwangerschap ook meteen anders? Bij mij wel. Het voelde vanaf het begin anders, veel zekerder. Ik voel me ook veel meer zwanger dan vorige keer. Ik weet niet of het wat zegt, maar het voelt heerlijk.
Eerste zwangerschap herinner ik niet meer....9 jaar geleden. Maar tweede die uitliep op miskraam was anders dan deze zwangerschap. Nu was ik al erg snek misselijk... Paar dagen na NOD. Ook waren de testen donkerder... Liepen sneller op. Dus begrijp wat je bedoeld.
Ik wil even laten weten dat Moeders voor Moeders is geweest en mijn test was rete positief! Duidelijker kon niet hihih. Sjonge, wat voelt dat lekker, want ik vond het behoorlijk spannend. En leuke cadeautjes gekregen. Dus vanaf nu mijn urine gaan opvangen tot half juni. Wel heel toevallig dat ik gister een oud-collegaatje van me sprak die net is begonnen met IVF. Dus het voelt ergens of ik haar een beetje kan helpen. Doen jullie ook mee met Moeders voor Moeders?
9 jaar geleden wel gedaan! Nu wilde ik weer meedoen, maar werd ik helaas zo ziek balen! Leuk om dan weer zo een knaltest te zien he Die van 9 jaar geleden heb ik nog in mijn zoons babyboek geplakt.
Ow ja, kan ik me voorstellen als je zo ziek bent. Ik ben blij dat ik het wel kan doen. Zal nog wel even wennen worden, om echt alles te gaan opvangen. Ik dacht eerst dat het alleen je ochtendurine was, maar toen ik me had aangemeld wist ik dat het alles was hoor. Alleen als ik 's nachts moet, ga ik altijd in het donker, omdat ik anders niet meer kan slapen. Dus ik denk dat ik dan maar even niet ga opvangen. Maar inderdaad, die test was een heerlijk gevoel om te zien! Mijn vriend meteen een foto van die test gestuurd, maar die reageerde niet. Hij zei later: "Ja, je weet toch al dat je zwanger bent?" Hahah, echt mannen he?! Maar als ik dan uitleg waarom ik het spannend vond, dan snapt hij het wel. Voor hem ook spannend allemaal, nu hij voor het eerst papa wordt.
Ik dacht ook eerst dat het alleen ochtendurine was haha! Ik vang op als ik daar mogelijkheid toe zie...als ik me beroerd voel doe ik het niet ben dan al blij als ik weer naar mn bed kan Fijn dat de test zo super was...dat vond ik ook een heerlijk gevoel!
Dames... misschien een gekke vraag maar ik wil niet WEER een topic openen... Ik heb altijd problemen met mn gewicht gehad (momenteel bmi van 24 dus perfect) en ik merk dat ik dat nu NOG lastiger vind. Mijn vraag: ik eet nu regelmatig iets (totaal 5a6 sneetjes brood ipv 4 en nog wat andere extra dingen tussendoor...) dit probeer ik gezond te houden maar dat lukt lang niet altijd. Ik eet dit om de misselijkhrid onder controle te houden en om te voorkomen dat ik tegen de vlakte ga. Ik ben tot nu toe niks aangekomen (wat me verbaasd met de hoeveelheid wat ik eet) maar ben wel bang dat als ik ga aankomen (logisch) dat getgeen wat ik nu eet er DAN bij komt!! En dat ik eindig als een dikke waggelende walvis met vochtophopingen (yip, ik hou snel vocht vast) die zich nergens meer durft te vertonen!! de weegschaal word nu weer zon obsessie-ding..
Weetje Maartje...ik ben ook heel me leven bezig met mijn gewicht. Sport veel eet gezond etc... Nu sport ik al 7 weken niet meer laat staan normaal leven...zo ziek en moe. Ik kan me er nu niet zo druk om maken. Kilo's komen er vanzelf aan...bij sommige door veel eten en bij anderen zelfs bij weinig eten. Vorige zwangerschap 24 kilo aangekomen..tja wel veel maar ook alles weer eraf gekregen en toen deed ik niks aan sport. Ik heb nu een BMI van 25 ...prima...toen ik zwanger wilde raken ben ik van 77 naar 83 kg gegaan en dan alleen door geen eiwitshake meer te drinken. Dus weer brood gaan eten etc... Ik ben nu in totaal nog geen 2 kg aangekomen. Ik ga het zeker in de gaten houden en ik hoop weer te kunnen bewegen wanneer ik me beter voel. Kilo's kom ik zeker aan en dat hoort bij een gezonde zwangerschap...maak je niet te druk!! Opletten kan, maar lijnen of overdrijven is niet goed.
Ik ben 1.82 m Vandaag naar vk geweest...bloeddruk opgemeten en hartje weer gehoord Heb zelf een doppler van Angelsound aangeschaft...een paar keer per week zelf even naar het hartje luisteren ook leuk voor me zoon.
@ Maartje. De weegschaal in de gaten te houden is prima, maar laat het absoluut geen obsessie worden. De één groeit veel meer dan de ander in z'n zwangerschap. Ik was (volgens mij)14 kilo gegroeid, dus dat valt wel mee. Daarna heb ik echt m'n best wel moeten doen om de overige kilo's eraf te krijgen. Al met al ben ik daarna wel een jaar bezig geweest om weer op m'n oude gewicht te komen. Mijn BMI??? Na ff googlen 23. Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. (ondanks de misselijkheid). Denk aan het doel... Hier over ongeveer een kleine week m'n eisprong... dus nu heerlijk relaxed. Genieten van dochterlief, het zonnetje en allerlei andere dingen.
Leuk om van je te horen Mickey! En fijn dat je zo geniet van het weer, er komen nog een heleboel mooie dagen aan (qua weer en hopelijk voor jou ook snel op zwangergebied). Alweer een echo New Miracle! Fijn dat alles goed was! Kan je al echt genieten? Hier voelt het echt heel vertrouwd of zo. Sinds gister wel behoorlijk last van maagzuur..pff. Net heeft mijn vriendin even een pak vanillevla voor me gekocht. Ik was zo ontzettend moe van het werken vanochtend en vanmiddag nog opgepast. Die moeheid blijft in vlagen. En m'n tepels doen pijn. Maar dat was een paar dagen geleden weer weg. Ach, ik hoorde van MvM ook dat vanaf week 6 het HCG hormoon enorm gaat toenemen. Dus zal dan wel meer last krijgen. Kom maar op met de dagen..dan is het snel dinsdag en hebben we de echo bij de gynaecoloog!
Oooh nee...lijnen doe ik niet aan hoor! De misselijkheid was vandaag een stuk minder dus ik heb mn hele tas volgegooid met snoeptomaatjes en komkommer... merk dat dat, als er geen misselijkheid aanwezig is, wel gaat...Hopelijk blijft dat zo. Ik weet dat je moet aankomen en dat dat ook gewoon gaat gebeuren maar wil gewoon niet met overtollige kilos blijven zitten (collega van me kwam 30 kilo!!! Aan) Alweer een echo...super!!! Fijn dat alles goed is! Ik moet nog 3.5 week wachten! Pfffeiuw!
Ik gooi de weegschaal gewoon uit het raam Daar heeft mvm gelijk in...tenminste, bij mij wel nog ff een paar dagen dan is het zo ver!! Weer een nieuwe ronde mickey...we duimen weer voor jullie!
Hi dames!! Hoe gaat het?? Hier helaas nog niet zo best...kan nog steeds niet werken. Kan nu wel smiddags mijn bed verlaten en even wat doen. Hoop toch wel snel verbetering. Bijna echo pianootje?! Hoor graag van jullie!
Hoi! Hier gaat het de laatste dagen wat minder...moe, misselijk met vlagen en slap... ook gister elke 5 minuten 4x plassen... dacht aan blaasontsteking (nog nooit gehad) maar kijk het even aan...Hopelijk is het vandaag weer over... Ik sleep me vandaag naar mn werk...heb volgende week een weekje vrij...verheug me er nu al op Volgensmij heef t pianootje vandaag een echo... veel plezier meid! Laat je weten hoe het was??
Fijn dat het wel ietsje beter gaat new miracle... Hopelijk is het san over 2 weken helemaal weg?? Ik hoop het voor je
Ja pianootje heeft volgens mij een echo vandaag. Pfff nou vanaf eergisteren is het bij mij weer erger geworden !! Wat een ellende...vandaag maar weer even in bed blijven en even helemaal niks. Hopen dat we allebei gaan opknappen Maartje Spannend haar eerste echo! Trouwens een paar dagen geleden voor het eerst een schopje gevoeld!! Zo gaaffff