miskraam gehad, en nu?

Discussion in 'Miskraam' started by maartje25, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Nouja...volgensmij klopt er nog niet veel van hoor. Ze zei het zodat (mocht ik nu gelijk weer zwanger raken) je toch een beetje een indicatie hebt hoe lang dat al zou zijn... Mijn eerste cyclus was 38 dagen, de tweede 33 dus ik hoopte nu ook weer op 33 dagen... Helaas is mijn ovulatietest nog steeds negatief.. dus de 33 haal ik al niet meer :p
    Ach, het komt wanneer het komt denk ik dan maar :)

Jullie al heel lang bezig mickey83? :(

2. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan je cyclus ook echt wel even in de war zijn na een miskraam. Ik hou die datum gewoon aan en zie wel hoe deze cyclus loopt. Moet zeggen dat ik het op het moment eigenlijk helemaal niet bijhoud. Ik ben nog niet begonnen met temperaturen oid deze cyclus. Ik heb zoiets van we zien het wel. En als ik opeens wel wil weten of ik m'n ei al heb gehad kan ik gewoon beginnen met temperaturen. Ik weet namelijk wel wat mijn temperatuur doet voor en na m'n eisprong. Ik heb wel erg getwijfeld om ovulatietesten te kopen, maar tot op heden ook nog niet gedaan.

Wij hebben een dochter van bijna 2,5. En inmiddels zijn we alweer 15 maanden bezig voor een brusje. Ons geduld wordt WEER behoorlijk op de proef gesteld.
    Ik las vorige week de volgende tekst die mij wel raakte omdat ik het zelf ook wel zo ervaar. GELUKKIG ZIJN is GENIETEN van wat je hebt en GELOVEN in wat nog komt.

3. maartje25

Tjonge, je hebt dus al een hele weg achter de rug. Wat moeten jullie een geduld hebben zeg!

Ik doe ovulatietesten zodat ik ook weet wanneer ik ongesteld moet worden. (natuurlijk heeft het meer voordelen :p ) want ik hou niet van zulke verrassingen... :)
    de eerste maand gebruikte ik deze testen niet...nou... toen was het er zonder dat ik er op gerekend had zou ik maar zeggen. dat dus nooit meer!

4. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha Ha Maartje... ja dat herken ik wel. Ik weet ook graag wanneer ik ongesteld moet worden. Dus als ik temperatuur weet ik dat tenminste ook. Dat was altijd het voordeel van de pil :).

Ja we moeten inderdaad wel geduld hebben... en moet eerlijk zeggen dat het klussen om de dag dan soms ook een moetje wordt ;).
    Maar het scheelt dat onze dochter het bewijs is dat het wel kan!! Dat geeft wel meer rust. En voordat ik zwanger was van haar heeft het ook 15 maanden geduurd met een MA (bij 11 weken) tussendoor.
    Dus al met al we houden hoop op 2014!!

5. maartje25

Kan me dat wel voorstellen joh... ik heb niet zo'n geweldig hoog libido dus om de dag word inderdaad een 'moetje' daar begin ik dus maar niet aan:p
    Maar als ik een positieve ovu-test heb dan gaan we er wel voor...ineens is mijn libido tooooren hoog :D
    Ik ben ervan overtuigd...
    2014 gaat het gewoon gebeuren :p :D

6. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmiddag toch ovulatietesten gekocht, denk dat ze morgen bezorgd worden. Of ik ze gelijk ga gebruiken weet ik nog niet, maar dan heb ik ze vast!! Of welk tijdstip doe jij ze??

Pianootje... hoe is het met jou?? Inmiddels al getest, of kan je je nog inhouden??

7. maartje25

ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met pianootje is!

Ik test zelf altijd rond een uur of half 7 savonds... direct vanuit mijn werk :)

8. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Mickey en Maartje! Leuk dat jullie aan me gedacht hebben.
    Ik krijg niet altijd goed een melding dat er weer nieuwe berichten zijn.
    Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Vind het alleen behoorlijk spannend..pff. Ik zit nu te twijfelen wanneer ik een test zal gaan doen. Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk een test doen, omdat ik dan weer blij kan zijn als ik een streepje zie. En aan de andere kant wil ik mezelf ook niet teleurstellen door misschien te vroeg te testen.
    Bah wat vervelend die spanning en toch ook in m'n achterhoofd dat het weer mis kan gaan. Maar ik wil gewoon zoveel mogelijk genieten en m'n gevoel volgen. Het enige wat ik af en toe tegen mezelf probeer te zeggen, is dat je toch een miskraam niet kan tegenhouden. En als het goed zit, zit het goed. Hahah klinkt het een beetje logisch?;)

p.s. Ik vind het heel fijn om met jullie op het forum te kunnen kletsen. Zo lastig als verder bijna niemand het weet en mijn vriend begrijpt het toch niet helemaal zoals jullie dat doen.

9. maartje25

Ik vind dat ook fijn hoor... je wil ook niet iedereen in je omgeving steeds "lastig vallen" met je vragen etc. ;)

Het is wel spannend zo joh! Lastig om het goede moment te gokken! Je hebt geen ovulatietesten gebruikt toch? Je weet dan dud niet precies wanneer en of je eisprong is geweest :(

10. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt, gewoon om de dag seks en de rest was het gevoel. Ik wil niet te strak bezig zijn met alles uitmeten zeg maar. Ben alleen nu wel elke keer als ik naar de wc ga, aan het kijken of ik ongesteld ben geworden of niet. Eergister voelde ik even zo'n buikpijn die ik ook heb als ik ongesteld ben, maar die ging weg. EN normaal zet dat juist door naar erger en erger. En daarbij, kunnen ongeveer alle klachten van het ongesteld worden ook op een zwangerschap wijzen. Kortom: We kunnen niks, behalve afwachten en hopen op het mooiste:)

11. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Hi dames..
    Hoe gaat het nu met jullie?
    Ik zie dat jullie aan het testen zijn.
    Het is een hele spannende tijd...Ik had het gevoel dat ik mijn eisprong toch ongeveer twee weken na mijn miskraam gekregen had. Mijn cyclus is normaal ongeveer 28 dagen en heel regelmatig. Nu dacht ik dat het misschien heel anders zou zijn. Vrijdag 3 januari begon ik bruin te verliezen en vanaf 4 januari verloor ik heel veel helder bloed. Op 7 januari verloor ik het vruchtje. Dus ik hou 4 januari aan als eerste dag. Ik had het gevoel dat ik tussen woensdag 14 en zondag 19 januari een eisprong had grekregen. Ik voelde mijn eierstok regelmatig tussen deze dagen.
    Ik ben de laatste week ontzettend moe en misselijk!! Nog erger dan toen ik in december zwanger was...maar geen opgezette borsten?? Ik voel me echt zwanger. Ik ben zo vaak misselijk...werken is een ellende aangezien ik ook regelmatig naast iemand in de auto zit.
    Ik hou als NOD 1 februari aan...tis een gokje natuurlijk maar ik zou er niet ver vanaf zitten.
    Nu heb ik afgelopen woensdag een testje gedaan met mijn ochtendurine. Die was negatief...al zag ik en alleen ik een heeeeeel licht lijntje...of was dat een verbeelding?
    Nu dacht ik gisteren...ik doe weer een test en dan na mijn werk...om 17 uur. Zie foto...ik was niet verrast want mijn symptomen zijn veel extremer dan de laatste keer. Ik hoop dat het goed zit..ik ga morgenochtend weer testen.
    Kan het binnen een dag al zo verschillen? Woensdag zag ik bijna niks en een dag later wel. Waarschijnlijk dat je dan net boven de grens zit en de test het kan zien?
    Pfff vind het allemaal heel spannend.
    Een week na mijn miskraam had ik nog een positieve test...toch kreeg ik een eisprong. Dus blijf vooral testen ;)

12. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Wat snel alweer zwanger, gefeliciteerd!

Kan heel goed dat de ene dag je niks ziet en de andere dag wel. Deze is erg duidelijk, super!

Ik duim voor een plakbeebje voor je deze keer!

13. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Dankje!
    Ik hoop dat het nu wel goed gaat. Ik merk dat ik het extra spannend vind.
    Ik vertel het dit keer, buiten mijn man en beste vriendin, niemand voordat ik mijn eerste echo heb gehad. Onze zoon van 8 vertel ik ook nog niks. Het was de vorige keer zo moeilijk om onze zoon te vertellen dat het misgegaan was.
    Ik heb dit keer geen harde pijnlijke borsten...maar ben wel veel vaker misselijk. Ik zie over het algemeen dat bijna iedereen last van hun borsten hebben. Misschien komt dat nog? Elke zwangerschap is toch anders?

14. maartje25

Wauw, zo snel alweer zwanger! Tjonge wat geweldig. .van harte gefeliciteerd! Ik snap dat je het heel eng vind, logisch ook na een miskraam. Ik lees op internet dat het vaak daarna wel goed gaat dus daar moet je dan maar van uit gaan...

Ik heb zeld nogsteeds geen eisprong gevonden... ik had nooit gedacht dat het zo lang zou duren (7januari vruchtje verloren, vanaf die dag gerekend zit ik nu op dag24...normaal heb ik eisprong op dag 18/19)
    Enigszins baal ik er wel van...waar blijft ie nou.. :( geduld is een schone zaak...

Desondanks ben ik super blij voor je! Gprobeer ervan te genieten!

15. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0

Toch ben ik stiekem bang dat het misschien een positieve test is door de hcg waarde van de miskraam. Maar als ik dan zo nadenk kan dit eigenlijk niet meer toch? Ook was de test van woensdag negatief.
    Pff ja ik probeer positief te zijn.
    Ik snap dat je baalt hoor! Je lichaam heeft er iets meer tijd voor nodig...bij mij duurde het ook iets langer dan normaal. Ik heb ook wel eens een cyclus van 26.

16. maartje25

Nee joh, ik denk niet dat dat nu nog kan... het is gewoon een nieuwe zwangerschap :D

Nadat ik je berichtje las heb ik een ovulatietest gedaan en wat denk je? Dik positief! Hoe ist mogelijk!
    Gisteravond hebben we geklust...zou dat genoeg zijn? Of vanavond maar nog een keer de stoute schoenen aantrekken?
    Misschien nog een gekke vraag... als je onder de douche klust..zijn je kansen dan net zo groot?

17. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden, ik ben vanochtend ongesteld geworden. Helaas, maar ik heb wel een keurige cyclus van 31 dagen en dat is volgens mij heel netjes na een miskraam.
    New Miracle: Heb je wel een nacontrole gehad bij de verloskundige/gynaecoloog of de miskraam voltooid was zeg maar? Bij mij hebben ze ook bloed geprikt een week na de miskraam om te kijken of het HCG hormoon helemaal weg was. Ik weet dus ook zeker dat als ik daarna een positieve test zou hebben, dat ik weer zwanger zou zijn. Het kan namelijk echt dat het HCG hormoon na een miskraam nog een tijdje hoog blijft. Ik weet alleen niet hoe lang na een miskraam dat nog kan.
    Dit vond ik op internet: "Na een miskraam blijft het HCG nog een tijdje in het lichaam van de vrouw. Hierdoor zal een zwangerschapstest vaak positief uitvallen, terwijl men niet zwanger is. Het HCG heeft tijd nodig om helemaal uit het lichaam te verdwijnen. Vier tot zes weken na de miskraam is het HCG helemaal uit het lichaam verdwenen. Wanneer na zes weken na de miskraam de zwangerschapstest positief is, men daarvoor gemeenschap heeft gehad en nog geen menstruatie, kan er gedacht worden aan een nieuwe zwangerschap. Om er zeker van te zijn, kan men daarom het beste na 1 week weer opnieuw een test doen: deze moet duidelijk sterker zijn dan de vorige. Bij twijfel is het toch raadzaam een arts te raadplegen."

18. maartje25

Ow nee pianootje... ik had het zo voor je gehoopt! :(
    Wel fijn dat je cyclus gewoon zo netjes is gebleven...
    Duimen voor de volgende ronde

19. Pianootje

Pianootje Actief lid

Dec 19, 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad en dankje dat je voor me geduimd had:)
    Hopelijk gaat het net zo snel als vorige keer, toen was het in 1x raak!
    Komt vast wel goed met ons.

20. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Jammer van je menstruatie ...maar wel goed dat je cyslus netjes is.
    Ik ga daarom morgen weer een testje je doen om te kijken of de lijn donkerder is geworden.
    Ik heb inderdaad een controle echo gehad en daarop was te zien dat ik een lege baarmoeder had. Een week na het beginnen van mijn miskraam heb ik nog een test gedaan en de test was al veel lichter dan voorheen.
    We zullen het zien :)

Share This Page