Kindje loopt voor op groei

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Chahida, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chahida

Chahida Bekend lid

Dec 7, 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Hoi,

Ik heb laatst een groeiecho gehad omdat mijn VK dacht dat het kindje groot zou zijn en mocht het zo zijn dat ze me dan eerder zou kunnen beginnen met strippen, en nu blijkt de kleine wel boven het gemiddelde te zitten.
    En liep op zo'n 3 week voorop.(En de kleine woog 2777 bij 34w en ben nu inmiddels 37w zwanger)
    Maar nu zegt ze dat het wel meevalt en ik niet eerder gestript hoef te worden, maar wel rekening moet houden op een kindje van 8pond bij de geboorte.

Is het normaal dat een kindje vooruit loopt op groei en wanneer is het dan wel te groot om eerder te gaan strippen?.
    Dit is dat wel mijn 3de kindje alleen zoals dit niet eerder meegemaakt
    Niet dat ik graag gestript word want het liefst wil ik dat mijn weeen uit zich zelf gaan beginnen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als ze jouw kindje op 8 pond schatten bij de geboorte is dat voor een derde kindje heel mooi en zeker niet supergroot. Dat alleen is niet een reden om te strippen. Als jij liever wilt wachten tot je bevalling vanzelf begint, geef dat dan gewoon aan.
    Ook wil het niet meteen zeggen dat je kindje in dit tempo door blijft groeien. Je verloskundige houdt de groei goed in de gaten en zal het wel aangeven als zij denkt dat het strippen verstandig is. Samen met haar neem je dan een besluit.
    Succes!

Mirjam

Share This Page