kraamverband of maandverband?

Discussion in 'Miskraam' started by liz87, Mar 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liz87

liz87 Actief lid

Feb 5, 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb deze week 2 echo's gehad waarop te zien was dat ik een miskraam krijg.
    Nu staat de curretage voor donderdag gepland maar ik houd er rekening mee dat het nog vanzelf op gang kan komen.
    Is kraamverband noodzakelijk? Ik heb nu ultra maandverband in huis maar bedacht me ineens of dat wel genoeg zou zijn aangezien ik nog moet werken en ik anders morgen nog naar de drogist kan.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst wat verdrietig voor je.. heel veel sterkte in de komende periode!

Wat bloedverlies betreft.. heb ik wel gehad maar nog niet volledig alles verloren. En heb 1 nacht gehad waarin ik echt kraamverband nodig had. Als het loskomt schijnt het erg veel te kunnen zijn. Dus als ik jou was zou ik het wel halen en bij je hebben. Gewoon voor de zekerheid.

sterkte meid!

3. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Ik zou voor de zekerheid de kraamverband kopen. Bij mijn kwam het zelf op gang. Ik moet wel zeggen dat ik bloedverdunners gebruik maar hier stroomde het uit. Ik heb zo veel vloed verloren dat ik aan de infuus moest de hele nacht😒Maar ik geloof dat het altijd heel erg veel is dat kan je met gewone maandverband niet. Heel veel sterkte.

4. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Kotex heeft heel dik maandverband en ik denk dat ze dat in de meeste supermarkten wel verkopen. Misschien even 1 pak kopen voor de zekerheid? Heel veel sterkte!

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik kon zelf prima uit de voeten met normal maandverband toen. bij mij is het zelf op gang gekomen en is het 1 dag heel hevig geweest.
    Maarja, de ene miskraam is anders dan de andere.
    doe waar jij je het prettigste bij voelt! :)

Sterkte!

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb in december ook een currutage gehad en heb het idd kok met dikste maandverband gedaan... Achteraf gezien had het ook met normale gekund. Het bloeden begon bij mij pas een week na de currutage

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had kraamvverband in huis had maar op het ergste momen hielp dat zelfs niet meer. Toen was ik blij dat ik de matrasbeschermer uit mijn kraampakket onder mij had gelegd...
    Neem vast wat nachtmaandverband of zwarte Kotex mee, meer kan je niet doen.

8. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vond dat kraamverband niet prettig, bleef niet goed zitten. Maar vriendin raadde me die Kotex (zwart) aan en idd is nagenoeg even groot, maar zat een stuk beter... En voor de lichtere periode gebruikte ik Libresse (eerst maxi nacht en daarna dunnere), dat broeide in ieder geval niet.

9. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Miskraam hier, geen curettage gehad. Ik had juist minder bloedverlies dan tijdens een normale menstruatie. Kon het dus prima met maandverband af. Maar dat is per vrouw erg verschillend en je kunt dus beter goed voorbereid zijn.
    Had voor de zekerheid wel matjes gehaald bij de apotheek om mijn matras te beschermen mocht het losbarsten, want dan kan je je matras weggooien. Die heb ik onder het onderlaken gedaan.

Heel veel sterkte! Rot voor je dat je hier doorheen moet.

10. tdw

tdw Niet meer actief

Bij mij kwam het vanzelf op gang en ik had wel de dikste maanderverband nodig die voor de nacht en zelfs dat was niet genoeg... Maar ik merk wel dat het heel erg per persoon verschilt. Misschien wel goed om wat in huis te halen voor de zekerheid...

Heel veel sterkte!

11. Linndy

Linndy Lid

Dec 29, 2014
    24
    0
    0
    Hier vollop kraamverband nodig gehad. Zelfs die waren te licht
    Later de dikke van kodex

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb na de curretage nauwelijks bloedverlies gehad en kon toe met normaal formaat maandverband maar ja beter in huis denk ik dan nodig hebben.

Veel sterkte!!!

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,120
    5,038
    113
    Female
    Ik had voldoende aan maandverband, maar het kan nooit kwaad om kraamverband in huis te hebben voor de zekerheid.

14. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

Jan 14, 2015
    819
    0
    16
    Female
    Nederland
    Hier zou ik zeker niet genoeg hebben gehad aan een gewoon maandverband..

Het bloedverlies voelde ik aankomen, dus ben gelukkig het meeste uiteindelijk op het toilet verloren. Ik heb niet gekeken, maar ik voelde dat het heel veel was. Echt kraamverband heb ik niet gehad, maar de dikste maandverband die ik kon vinden (en dat vond ik heel groot, kreeg er bijna een pamper gevoel van)

Sterkte in ieder geval!

15. Eiram

Eiram Niet meer actief

Zwarte kotex. Ik zit nu op de 4e dag na de miskraam en heb nog steeds super of nacht maandverband nodig.

Share This Page