miskraam gehad maar gaan verder!

Discussion in 'Miskraam' started by barbara198, May 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Dames,

Ik heb 4 weken geleden (10 april begon het) een miskraam gehad en op maandag kon ik meteen bij de vk terecht. Er zat inderdaad niks meer. Ik was ongeveer 5 weken zwanger.
    Nu heb ik tot de 15e bloedverlies gehad is dit meteen je ongesteldheid? Ik heb daarna tot nu toe geen bloedverlies meer gehad maar wel een beetje vreemde gevoelens in mijn buik.
    Is dit inderdaad meteen mijn menstruatie geweest of moet dat nu nog komen?
    We willen heel graag een kindje en ik heb uitgerekend dat als dat mijn menstruatie was ik vorig weekend op mijn top moest zitten dus daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt. ervoor en erna overigens ook..
    Iemand ideeen, tips?
    Kan ik dus nu alweer zwanger zijn of moet ik echt een menstruatie afwchten?

2. touwtje

touwtje Actief lid

Apr 14, 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Barbara,

De dag dat de miskraam heeft plaatsgevonden moet je als eerste dag van je menstruatie rekenen! Ik hoop voor je dat je gauw weer zwanger mag zijn ;)

Liefs

3. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Hoi (touwtje)
    Bedankt! dat geeft me dan een positief gevoel.. echter ben ik wel een Miep.. Ik heb ondertussen al 3 testen gedaan 2 van kv en die vroege test..
    Logisch dat deze negatief aangeeft..
    maandag mag ik echt testen maar mijn vriend wilt dat ik wacht tot ik ongesteld moet worden..
    Pff.. ik kan echt niet nog een volle week wachten..
    Stiekem maar testen..

4. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Trouwens..
    Moet ik mijn meest vruchtbare dag berekenen van de eerste dag of laatste dag van de menstruatie?
    Ik had met behulp van een online iets in moeten voeren met de laatste dag en dat betekende dat ik vorige week op mijn top was maar nu zie ik er een voor de eerste dag en die is heel anders berekend en moet ik nu al een positieve test zzien.

5. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je moet berekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Succes meis!!

6. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    oke..
    Nou ik heb gisteren de vroege test gedaan en die gaf geen streepje.. dus helaas..
    Ik denk dat het niet zo is..
    Morgen nog maar een kv test en anders is het jammer..

7. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    1,237
    0
    36
    #7 Banaantje81, May 7, 2010
    Last edited: May 7, 2010
    Jeetje...op 10 april een miskraam gehad? Wat is er toch met die 10e april, want ook ik heb die dag een miskraam gehad! Die dag begon het ook allemaal bij mij. Helaas.

Wel goed om te horen dat blijkbaar jouw HCG al uit jouw lichaam is en alles is losgekomen. Bij mij is dat helaas nog niet zo, ik heb nog steeds een hele hoge HCG waarde. Erg vervelend, want voel me ook nog zwanger daardoor. Ik kan dus ook nog niet aan de slag voor een tweede poging...

Overigens heeft de gynaecoloog tegen mij gezegd dat het bloedverlies door de miskraam nog geen ongesteldheid is. Het is echt bloedverlies behorende bij de miskraam, en na die miskraam krijg je (als je HCG-waarde genoeg is gedaald dus) weer een eisprong en dus menstruatie...maar wanneer dat is, dat verschilt dus van persoon tot persoon.

Veel succes!

8. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Ook 10 april dus?
    Pff.. vervelend he!

Wij zaten te kaarten met de ouders van mijn vriend toen ik naar het toilet giing.. eerst een heel klein beetje maar later op de avond steeds meer en zondag leek het alsof de sluizen open stonden.
    Het heeft 4 dagen geduurt ongeveer..
    Ik heb nu al 2 testen gedaan en blijkbaar had de vroege test van gister al iets moeten zeggen maar helemaal niks...
    Morgen nog een kv testje doen..
    Ik had gerekend van de laaste dag van mijn ong maar blijkbaar moest dat de eerste dag zijn..
    We hebben elke dag van april "geklust" dus het zal toch een keertje raak geweest moeten zijn..
    Of is dat juist slecht?

Succes! Hoe lang staat er eigenlijk voor dat alle hcg uit het lichaam verdwijnt?

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    1,237
    0
    36
    Nou het zou in principe kunnen dat je eisprong misschien zelfs nog komt, je cyclus is volgens mij na een miskraam nog wat ontregeld dus je hoeft niet van 2 weken na de eerste dag van je miskraambloeding uit te gaan. Het kan in feite dus ook 3 of zelfs 4 weken zijn, is tenminste wat ik heb begrepen ervan.

Ja erg he van die 10 april! Een echte rotdag voor ons, dus. Maar jeetje, wat goed dat het bij jou maar 4 dagen heeft geduurd! Na 10 april was bij mij het hek van de dam. Die dag (10 april) was de dag na mijn bruiloft nota bene :( Ik sliep toen met mijn mannetje in een suite van de Efteling, helemaal romantisch, kreeg ik daar een miskraam... Kan er nu ook niet meer met een glimlach op terugkijken, echt heel rot.

Op die dag zelf had ik nog niet in de gaten dat het echt om een miskraam ging, ik dacht dat er een adertje was gesprongen, en voelde me nog zwanger en mijn zwangerschapstests gaven nog hele donkere streepjes aan, dus ik dacht safe te zitten... Heb toen nog een bloeding gehad daarna en toen heb ik uiteindelijk maar de dokter gebeld en toen kwam ik in een soort mallemolen terecht van ziekenhuis naar huisarts met allerlei onderzoeken, ik wist niet wat me overkwam, want ze dachten bij mij aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat mijn HCG nog zo hoog was :(

Inmiddels bloed ik aardig maar dat is pas sinds vorige week dat ik echt dagelijks bloed en stolseltjes verlies. En mijn HCG-waarde is getest, de gynaecoloog vertelde mij dat een zwangerschapstest al uitslaat bij een HCG-waarde van 20, en mijn waarde is 3000!!!! Dus geen wonder dat ik nog steeds positieve tests heb... Het kan ook nog wel een tijdje duren voordat het hormoon helemaal weg is.

Het goede nieuws bij jou is dat jouw tests negatief uitslaan, dus jouw lichaam is supergoed hersteld! Maar over het moment van jouw eisprong valt dus weinig te zeggen, dus ik denk dat je er goed aan doet om elke dag (of beter: om de dag, want dan zwemmen ze harder ;)) te klussen!

10. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Jeetje!
    dat geeft dan wel een hele aparte wending aan je huwelijksnacht!
    Ik hoop voor je dat het snel stopt en dat jullie er ook weer voor kunnen gaan! Het is zo apart he, dat al die dingen kunnen.. Waarom moet het nou fout gaan, wat hebben we verkeerd gedaan. Dat is de gedachten die bij mij opkomt als ik op dit forum van miskraam rondneuzel.
    Al dat verdriet dat is toch zo oneerlijk!

Ik geef toe, bij ons was het niet gepland dus ik zal er ongetwijfeld minder pijn van hebben dan bij de mensen bij wie het wel gepland was. Maar het geovoel wat ik kreeg toen we eracher kwamen dat we wel zwanger waren.. Onbeschrijfbaar.
    Het heeft mij en mijn vriend ook een stuk dichter bij elkaar gebracht omdat het alleen maar leuke dingen waren die we zagen en deden..

Toe we voor de echo gingen was het al leeg dus ik had waarschijnlijk een leeg zakje, ik denk dat het daarom ook snel over was.. De treepjes op mijn testen waren ook erg licht.
    De verloskundige vertelde mij dat we meteen aan de slag konden gaan en dat mijn lichaam het pas accepteerd als het eraan toe is.

Maar om de dag klussen meende je dat of was dat een grapje? het klonk wel grappig namelijk maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen.:)

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    1,237
    0
    36
    Ik herken heel veel in jouw verhaal ook, bij ons was het wel gepland maar we hadden het niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn, dus het was wel een verrassing. En dan ga je inderdaad plannen maken voor de toekomst, je hebt wel in je achterhoofd dat het nog mis kan gaan maar dat kan het eigenlijk altijd, of je nou 5 of 20 weken zwanger bent, je bent er nooit zeker van dat het goed gaat. Dus dan ga je samen leuke dingen doen en dan ineens is het patsboem voorbij!! Ik ben ook een stuk dichter bij mijn man gebracht hierdoor en onze band is nu nog sterker dan ooit, maar daardoor wordt de kinderwens ook alleen maar groter...

Waarom had dit nou mis moeten gaan, je hebt 15% kans op een miskraam, dus 85% dat het goed gaat, en ja hoor, juist bij ons is het fout gegaan, zo raar, onlogisch en oneerlijk.

Ik had ook niet verwacht trouwens dat het zoveel emotionele impact zou hebben, ik heb echt huilbuien af en toe en dan kan ik bijna niet stoppen met huilen, gewoon pure frustratie die eruit moet of zo. En op andere dagen gaat het weer goed, geen pijl op te trekken.

Meid ik hoop voor jou dat het bij jullie weer snel raak mag zijn! En dat het dan gewoon meteen helemaal goedgaat natuurlijk. De gynaecoloog heeft me duidelijk gemaakt dat je de tweede keer geen verhoogde kans hebt op nog een miskraam, dus we hoeven ons niet druk te maken :)

Dat van dat klussen had wel een grond van waarheid :) Want het schijnt echt zo te zijn dat als je om de dag klust, er meer zaadcellen of zo aanwezig zijn.

12. barbara198

barbara198 Actief lid

Apr 4, 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Jij ook heel veel succes!
    Ik zal je in de gaten houden ;)

Share This Page