Hallo iedereen, Ik heb inmiddels 5 miskramen achter de rug. Gelukkig wel twee gezonde kindjes gekregen zonder medicatie oid. Nu ben ik ongeveer 5 weken zwanger van mijn derde (weet niet precies hoe lang, vorige maand miskraam gehad dus geen menstruatie gehad) en had ik wat roze bloed op mijn wc papier. Natuurlijk schrok ik heel erg want zo begonnen mijn miskramen altijd. Vaak was het toen wel roder. Ik had daarvoor een krampje van 20 sec en ging even later naar de wc toen ik het aantrof. Ik ging natuurlijk weer helemaal uit van een miskraam, maar tot mijn verbazing heb ik geen bloed meer gehad en is mijn afscheiding weer normaal. De vraag is of anderen dit ook hadden en dit toch doorzette in een miskraam. Bij mij bloedde ik namelijk altijd door ook al was het in het begin weinig. Dit geeft mij misschien hoop die ik misschien niet moet hebben aangezien mijn voorgeschiedenis anders laat zien. Het bloedverlies is dus ongeveer al 12 uur gestopt.
Bij mij was roze, bruin en/of bloedverlies wel einde oefening. De 2 goede zwangerschappen had ik niets. Maar je kan ook geluk hebben
wat ontzettend schrikken zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal in de rats zit! Ik heb eigenlijk elke zwangerschap bloedverlies gehad in de eerste 3 maanden. Dan was het roze/rood of bruin en stopte het weer. Deze zwangerschap op NOD zelfs een flinke veeg helder rood bloed met van die donkere stukken er in. Ik dacht dit is game over, nu gaat het fout! Maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger. Wat ik wil zeggen is dat bloedverlies dus niet altijd meteen een miskraam betekent. Al snap ik door je voorgeschiedenis dat jij daar wel als eerste aan denkt. Er zit helaas niets anders op dan afwachten en fingers crossed dat de bal de goede kant op valt Door progesteron worden de vaatwanden wat slapper waardoor er sneller een bloedvaatje kan knappen bij hoge druk zoals niezen hoesten sex zwaar tillen poepen enz. En alles is ook nog eens meer doorbloed van onderen. Mijn allereerste zwangerschap wist ik niet dat ik zwanger was, was ook nog niet de bedoeling. Had wel vage klachtjes maar ik dacht dat ik het me inbeelde omdat ik het zo graag wilde, We zouden een paar maanden later gaan starten namelijk. Ook had ik op juiste moment een bloeding gehad, wel lichter dan normaal maar ik had sowieso nooit zware bloedingen. De maand erop toen ik weer ongesteld moest worden begon het zoals anders maar al heel snel extreem zware bloeding, liep me bij de benen langs en na een uur lekte de tampon al door. Bij het verversen zat het vruchtzakje er aan vast en zo kwam er ik er achter dat het dus een miskraam was. Daarna was het bloeden ook bijna direct over. Dus mijn ervaring met een miskraam is dus juist dat het direct doorzet en tijdens een goede zwangerschap dat het weer stopt
Ik had week vijf ook een avond roze bloedverlies, wat niet door heeft gezet. Bij mij toevallig ook na een flinke wandeling, dus ik denk dat het inderdaad was wat @Stokstaartje86 zegt: door progesteron worden de vaatwanden wat slapper waardoor er een bloedvaatje is geknapt tijdens inspanning. Ik liep al in het ZH vanwege een fertiliteitstraject, dus de volgende dag een echo en niets aan de hand. Inmiddels 22+ weken zwanger De gynaecoloog gaf aan dat het of een klein vaatje was geweest of nog bloed van de innesteling. Bloedverlies schijnt veel voor te komen, en het is een beetje een 50/50 verhaal volgens haar. Ik zal in ieder geval duimen voor je!
Dank jullie wel dames! Voor mij is bloed is dus einde oefening alleen heb ik nooit een bloed’pauze’ gehad. Misschien is het stilte voor de storm. Ik hoop op het beste. @Stokstaartje86 ook wel heftig zeg! Zoveel bloed is flink schrikken als je het niet verwacht. Ik wacht ik spanning af. Hou jullie op de hoogte x
Bij deze zwangerschap heb ik af en aan bloedverlies gehad. Een dag bloedverlies en dan stopte het weer een dag. Vervolgens weer bloedverlies. Hier was het geen miskraam maar had wel continue de angst. Mijn ervaring is dat bij mijn miskraam met 6 weken het niet stopte maar direct doorzette.
Leea even mee hoor aangezien ik ook bloedverlies heb.. Weet je waar het bloeden door kwam? En geen krampen?
Ik heb in mijn eerste en derde zwangerschap regelmatig bloed verloren. In mijn eerste tot 12 weken af en aan bloed verloren (roze, rood en bruin) en met 20 weken zelfs een zeer grote bloeding gehad. In mijn derde zwangerschap heb ik t/m 8 weken elke dag licht roze en (voornamelijk) bruinverlies gehad. In beide zwangerschappen kon geen oorzaak gevonden worden, in mijn derde zwangerschap zagen ze met +/- 7 weken wel wat bloed in de baarmoeder. Echoscopiste gaf toen aan “misschien nog wat van de innesteling”. Beide keren dus goed afgelopen, 2 lieve meiden aan de zwangerschappen overgehouden Sterkte! Hopelijk is het bij jou ook geen slecht teken.
Met 5 weken een echo toen zagen ze een baarmoeder met bloed en ging de gyn uit van een komende miskraam. Met 6 weken een hematoom (wat bij een second opinion geen hematoom bleek te zijn). Met 7 weken zag alles er normaal uit maar wel nog steeds bloedverlies tot 11 weken. De oorzaak is nooit gevonden. Ik ben zelf magnesium gaan slikken en rustiger aan gaan doen. Ik had af en aan wel buikpijn maar ik heb dat elke zwangerschap gehad
Ja hoor, bij week 5 en week 7 een bloeding. Doodsangsten. Beiden bloedingen stopten binnen een dag en intussen kruipt de kleine dame door het huis.
Hier idem, bruin en rozig meerdere dagen. Kende t ook alleen van foute boel maar we zijn nog in de race.
Ik heb dit gehad en helaas zette het uiteindelijk wel door naar een miskraam. Zondag en maandag bloedverlies, dagen erna geen oploop in testen, op vrijdag vastgesteld dat het niet goed zat op basis van de hcg waarde en die zaterdag een miskraam gekregen. hopelijk loopt het bij jou anders, volgens mij is het 50/50 bij bloedverlies. Ik ga voor je duimen!