toen ik de eerste x zwanger was leefde mijn oma nog en wist dan ook dat ik zwanger was ze heeft ook nog wat gegeven helaas bleek met 12wkn dat ik een lege vruchtzak had en moest gecuriteerd worden eind mei was ik uitgerekend en half juli dat jaar is mijn oma overleden. Dit vind ik nog steeds zo erg ze had het gewoon eigelijk nog mee kennen maken als het geen mk was geweest. In april van dat zelfde jaar was ik weer zwanger helaas in mei weer een mk. Ik heb het haar niet verteld maar eigelijk ook niemand toen ik zwanger was want kreeg die mk al met 5, 6 wkn. En mijn oma is eigelijk best wel onverwachts overleden
veel sterkte. Ik weet dat het heel moeilijk is! Vorig jaar april is mijn oma overleden ik was zwanger van de tweede. We hadden net 20 weken echo achter de rug en ik zou haar alle echo foto´s nog laten zien. Door de drukte is dat er niet van gekomen.en daarheb ik zooo´n spijt van. Op haar sterfbed heb ik haar nog kunnen vertellen dat we een jongetje zouden krijgen. ze vond het prachtig! wat ze er uit eindelijk van mee heeft gekregen geen idee. Ik heb nog een briefje geschreven en een echo foto in een envelop gedaan. dat is mee de kist in gegaan.
So, ik lees dat veel meiden zoiets hebben meegemaakt! Echt erg voor allemaal. Jullie ook sterkte (ook al is het misschien al even geleden). Ik hoop aan de ene kant dat ik haar nog kan vertellen dat ik zwanger ben, mocht ik van het weekend positief testen...! Maar daar moet ik nog maar even niet bij stil staan. Want dan is de teleurstelling misschien nog groter als ik negatief test. Weet niet precies wanneer mijn NOD is... do/vr/za? Ovulatietest was positief op 12 januari. Wanneer zal ik de test doen?
ik zou het gewoon delen, ik heb altijd alles met mijn oma gedeeld over de wens, het zwanger worden en meteen met 4 weken aan haar verteld, ze is nu het engeltje voor onze kinderen (zei ze) dus zo denk ik er graag over. De mooie maar ook verdrietige dingen deel je met elkaar en je oma zal niet meer de jongste zijn (neem ik aan) dus die weet waar het leven over gaat, en het gaat ook over geen spijt hebben en misschien als je het niet deelt dan zal je altijd spijt houden, je kan bv zeggen tegen haar dat jullie aan het proberen zijn maar het nog niet gelukt is en dat je dat jammer vind dat ze niet jullie kinderen zal mogen ontmoeten. Spreek gewoon vanuit je hart dan kan je nooit met spijt rondlopen later... Veel sterkte gewenst!!
dat zou dan do of vrijdag moeten zijn denk ik, ik heb 4 dagen voor NOG beide keren getest met een kruidvat testje (die reageren snel) Ik hoop voor je dat je haar nog wat mooi nieuws kan vertellen, de dood en nieuw leven liggen vaak erg dicht bij elkaar.
sterkte! wat moeilijk zeg. mijn kindje heeft mijn oma helaas ook nooit gekend. mijn oma is al een aantal jaren geleden overleden. maar mis haar nog elke dag. stond wel hoogzwanger op de begrafenis van een van mijn clienten. ze vroeg me ook veel over mn kleintje en was er van overtuigd nog te leven als hij kwam. dit is haar niet gelukt. ook toen besefte ik hoe dicht bij elkaar alles ligt, de een gaat en de ander komt en dat dagelijks en wel meerdere keren per dag. geloof iedere minuut dat ik ergens gelezen had. echt bizar. maar idd straks kun je aan je kindje vertellen hoe zijn overgrootmoeder was en fotos laten zien. in je hart leeft ze voort. sterkte nog met de laatste periode.
Toen ik 14 weken zwanger was van de oudste is mn oma van moederszijde overleden. Hebben haar nog wel verteld van het kindje wat we verwachtten, maar het "landde" allemaal niet zo heel erg. Ze was al enige jaren dement en daarnaast lag ze aan de morfine. Mijn opa (vaderszijde) is overleden een paar dagen voordat onze jongste is geboren. Helaas lag ik nog in het ZH bij te komen van de bevalling toen hij is begraven (dag na bevalling) De andere opa's en oma's hebben onze kinderen niet gekend en er ook niet van geweten omdat ze al lang geleden zijn overleden. Wel waren de meesten al wel overgrootouder geworden.
Ben vanmiddag bij oma geweest. Ik heb verteld dat we graag kinderen willen, maar dat dat niet meer lukt als oma er nog is en dat ik het jammer vind dat ze geen overgrootmoeder meer zal worden. Toen heb ik gevraagd of ze op ons wil letten als ze boven is. Natuurlijk, zei ze. En: komt goed. Ze vroeg nog of ze van boven moesten helpen, en toen zei ik dat we nog niet zo lang bezig waren en dat het al een keer bijna gelukt was maar dat dat toen niet goed is gegaan. En dat het wel zou lukken. "Komt goed." Ze zou op ons letten Oma moest nog lachen toen ik voor de grap zei dat ik een van de kinderen wel kon noemen zoals mijn oma me vroeger noemde (koosnaampje). Mijn moeder denkt dat oma nu al voor ons ligt te bidden Blij dat ik mijn hart gelucht heb!
leven en dood liggen heel dicht bijelkaar. Mijn oma is overleden toen mijn zoon 1 week was. ze heeft hem maar 1x mogen zien en mogen vasthouden. een week later is ze plotseling overleden, dood in huis gevonden. niemand zag het aankomen. heel hard omdat ik net moeder was... 2 emoties komen dan heel dicht bijelkaar: verdriet en blijdschap en dat is heel moeilijk. Ik mis mijn oma nog elke dag en had graag gewild dat ze langer van haar achterkleinzoon had mogen genieten, ze had er namelijk zoveel zin in! ze wou zelfs oppassen af en toe (ze was nl heel vitaal) Gelukkig heb ik 3 foto's van haar met mijn zoon en 3 minuten flm, heel dierbaar en ben blij en dankbaar dat het er is. Heel veel sterkte met je oma TS! Missen kan je ze nooit...
Mooi zo en een mooi verhaal. een lieve oma heb je ze gaat jou/jullie vast helpen als ze boven is en goed op jullie passen! en ook op haar achterkleinkinderen.
Vanmorgen positief getest!! Wie had dat kunnen denken! We gaan het vandaag nog aan oma vertellen. Heel dubbel, gemengde gevoelens.
wat een mooi nieuws! gefeliciteerd! bij de oudste hebben wij ook meegemaakt dat de oma van mijn man, overleed een aantal weken na de geboorte van onze zoon, die toen nog weken in het ziekenhuis lag ivm een vroeggeboorte. Oma was te ziek om achterkleinkind nog te ontmoeten. wel heeft ze het geboortekaartje gekregen en een van haar laatste dagen dat ze nog iets kon zeggen, zei ze: Wat mooooooooooi! (het was een lief speels kaartje met een rondje erop dat je kon draaien). tussen alle couveuse-opnames van mijn oudste staat nu een fragment van haar laatste dagen, met mijn schoonmoeder en mijn man aan haar bed.
wow haar gebedje heeft nu al geholpen, wat een geweldig nieuws! Wat een mooi "kadootje" aan je oma, mijn oma zei toen ze ging dat ze het heel fijn vond dat ik mijn gezin had (en daar troost in kon vinden) oma's zien dat graag "geregeld" hihi
Gefeliciteerd Maderieke, goed nieuws! Dat is fijn voor je oma Terugrekenend bij ons was de innesteling op het moment dat mijn opa overleed en de miskraam praktisch op de dag dat opa jarig (88) zou zijn... Tsja.. Succes met de zwangerschap!
Het was zeker een cadeautje voor oma! Ze was verrast. Ik kon zien dat ze er blij mee was! Ze vond het heel mooi. Raar eigenlijk: nu weet mijn oma al dat we zwanger zijn, maar onze ouders nog niet. Wel bijzonder. Ze verdient het om dit nu te weten! Kruimel1: ik begrijp uit je handtekening dat je nog maar pas een miskraam hebt gehad. Veel sterkte! Ook voor de anderen natuurlijk! (Maar nu ik dit berichtje typ, weet ik even niet voor wie het nog meer geldt)
Gefeliciteerd meid! Ik hoop dat het deze keer goed mag gaan en dat je over 36 weken een prachtig beebje mag vasthouden.
veel te laat dus weet niet of je dit nog leest hahaha maar wil je toch ff feliciteren met je zwangerschap! zo mooi dat je dit nog aan je oma hebt kunnen vertellen! hoe is het nu met je oma? veel liefs!