Echo met 14 weken.Raar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door melody21, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody21

melody21 Lid

23 jan 2008
    26
    0
    1
    Hoi,
    Misschien kan iemand me helpen:

Ik had een afspraak bij de verloskundige toen ik 11 weken zwanger was.
    Toen hebben het hartje horen kloppen met zo'n soort toeter op mijn buik(sorry weet echt niet hoe het officieel heet :oops: )
    De verloskundige zei dat het dan misschien leuk was om de eerste echo pas over twee/drie weken te doen.Omdat we het hartje al hebben gehoord en je over twee/drie weken meer zou zien.
    Nu ben ik echt behoorlijk ziek en dus vooral 's ochtens tot een uur of drie 's middags.De echo-praktijk moet je bellen voor half elf.
    Ik heb vandaag dus pas gebeld voor een afspraak.Ben nu ruim 12 weken.(achteraf had ik misschien iemand anders kunnen laten bellen)
    De mevrouw aan de telefoon bij wie ik een afspraak maakte reageerde nogal geirriteerd dat ik al twaalf weken zwanger was en ik niet eerder had gebeld. Nu snap ik wel dat als je belt ze niet gelijk een afspraak kunnen inplannen omdat ze misschien vol zitten.Maar dat is dan toch mijn probleem, of niet :(: ,ik weet het echt niet hoor? Ik heb wel verteld dat het op advies was van de verloskundige.Ze was verschrikkelijk aan het zuchten dat ik de eerste datum die ze noemde niet kom komen.Dus werd het nog een week later(dus als ik 14 weken zwanger ben)....
    Eerlijk gezegt snap ik er niets van. Is het een probleem om de echo wat later te hebben? Ik had het natuurlijk gewoon moeten vragen, maar ik durfde niet meer.
    Maar misschien is er medisch iets niet handig om het later te doen? Ik dacht dus dat het niet zo heel veel uitmaakte, maar nu twijfel ik!
    Ik zou het natuurlijk kunnen vragen als ik de afspraak heb,maar dat is dus over bijna twee weken en ik zit er wel een beetje mee.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi melody,

De eerste echo word vaak tussen de 10 en 12 weken gemaakt puur omdat het beoordelen van het termijn nauwkeurig maakt. Ook ivm eventueel een nekplooi meting laten doen is het van belang dat je preceis weet hoe oud je kindje is, of wel hoever je zwanger bent. Dat is waarschinlijk de reden dat die lieftallige dame aan de telefoon zo zuchte. Dit is niet zo netjes van haar. Ze zal wel niet zo'n leuke dag hebben gehad.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Imke

3. melody21

melody21 Lid

23 jan 2008
    26
    0
    1
    Erg bedankt voor je snelle antwoord!

Sorry, nog een klein vraagje toch nog.
    Maar kan er dan straks ook wel nauwkeurig worden gekeken hoe oud het kindje is? En of alles in orde is?Of minder nauwkeurig omdat ik later ben met de echo?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Melody,

waarschijnlijk kunnen ze het nog wel goed meten en als ze twijfelen dan zullen ze 2 weken later nog een echo maken om te zien of het kindje inderdaad dan ook 2 weken groter is. Dus ze kunnen het ook bij 14 weken nog best precies zeggen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina