Miskraam gehad of niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lala2, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi dames,

Omdat zwanger worden van onze tweede gewoon niet wil lukken gaan we eind deze maand naar de gynaecoloog.
    Ik ben begonnen met temperaturen en ovulatie testen zodat we tijdens die afspraak alles kunnen bespreken.

Iets wat ook besproken gaat worden is het volgende:
    Afgelopen zomer had ik een week lang licht positieve zwangerschapstesten. Deze werden niet knallender. Van mijn 1e had ik direct na het plassen een knal streep dat wilde ik nu ook dus daarom bleef ik door testen.

Uiteindelijk kreeg ik heeeeeel erge rugpijn en kramp. Zo erg dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan. Daar werd al direct gedacht aan een miskraam of eug. Mocht gelijk door naar de plaatselijke gynaecoloog. Op de echo was geen eug te zien gelukkig! Wel wat verdikt bm slijm maar nog geen vruchtzak oid. Ik zou rond de 4 a 5 wkn zwanger zijn en de gynaecoloog zei dat je dan soms nog niets ziet. Die echo deed overigens enorm pijn! Ik heb dat onderzoek heel vaak gehad en nog nooit deed het zn pijn!

Bloed geprikt en weer naar huis. S' avonds begon ik te bloeden. Viezig bloed maar wel veel en erge kramp. Heb nooit last van menstruatie eigenlijk.

De volgende dag belde de gynaecoloog. Hcg was 4 dus hij hield het op negatief. Vroege miskraam ja zou kunnen maar zoek er niks achter zei hij. Was kort telefoontje.

2 maanden later naar de huisarts geweest omdat mijn menstruatie zo afwijkt. Weinig en lange cyclus.
    De huisarts blijft erbij dat ik een miskraam heb gehad maar ik lees hier zoveel over valse zwangerschapstesten dat ik nu twijfel.

Detecteerde die testen misschien mijn ovulatie? Ik denk dat ik namelijk mij ei erg laat in mijn cyclus krijg.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Ik wil namelijk niet bij de gynaecoloog roepen miskraam miskraam als het niet zo was. Misschien heeft dit invloed op het protocol wat ze gaan volgen.

Liefs en alvast bedankt!!!!

2. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Als je een week na al die licht positieve testen een echo heb gehad waarop verdikt baarmoederslijmvlies te zien was, dan vermoed ik toch een vroege miskraam meid. Misschien vlak na innesteling was het al fout gegaan.

Want als door je eisprong die testen licht positief waren, dan is je luteale fase slechts een paar dagen. Verdikt baarmoederslijmvlies (mits je verder gezond bent) komt alleen aan het eind van je cyclus voor en betekent nadere menstruatie of beginnende zwangerschap!

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dankje voor je reactie! Hmm oke, ja ben verder in goede gezondheid. Niet zo fit als 4 jaar geleden maar voel me prima haha.
    Vind het zo jammer dat de gynaecoloog die ik toen sprak heel kort van stof was. Na dat telefoontje had ik inneens zoveel vragen maar terugbellen kon niet.

Ik zal mijn twijfels wel eerlijk vertellen aan de gynaecoloog eind deze maand.
    Is een week voor innesteling te kort? Ik denk namelijk echt dat het niet meer is.

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Tja, ik ben ook geen dokter.
    Maar het lijkt mij toch ook een vroege miskraam.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja weet dat jullie geen artsen zijn maar wel dames die goed op hun lijf letten en ervaringen hebben. Soms is het gewoon fijn om van dames hier hulp te krijgen uit eigen ervaring. Ik lees al heel lang mee maar wilde nu echt mijn verhaal voorleggen.
    Ik ben gewoon beetje bang voor wat ze gaan zeggen in het ziekenhuis. Ik moest door allerlei klachten en oplopende infectie waardes plotseling bevallen van ons 1e kindje. Ik ben bang dat hierdoor iets kapot/beschadigt is.. Kan dit gevoel niet van me af schudden.

6. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Vind het al vreemd dat gyn aangeeft dat het een miskraam kon zijn maar zoek verder niks achter. Hij had beter de tijd kunnen nemen en het anders aan je door te geven. Mezelf kennende krijg ik meer vragen door zo'n opmerking dan te snappen dat vanwege een aanlegfout het vroeg mis is gegaan.

Er zijn uitzonderingen waarbij het bij sommige een zwangerschap lukt met een korte luteale fase. Maar een minimale van 10 dgn is uiteraard altijd beter.

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Het was ook heel vreemd! Dat waren zijn exacte woorden. En daarna zei hij na de bloeding konden we verder proberen en positief blijven. Hij had volgens mij ook beetje haast. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis hier misschien meer duidelijkheid over kunnen geven. Maar heb zeker veel aan jullie hoor! Echt! Voel me minder alleen :)

8. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Blijf idd wel positief. En schrijf je vragen op voor die afspraak.

Verlies is nooit fijn en het hoef niet te betekenen dat er iets mis is waardoor het nooit meer zal lukken.

Deel Deze Pagina