Hi allemaal, Ik ben nu 5 weken zwanger, tenminste dat denk ik. Officieel heeft de bevruchting volgens de positieve ovulatietest rond 24 oktober plaats gevonden. Zaterdag ben ik met enorme buikpijn op de spoedpost beland. Echo gemaakt en te horen gekregen dat ik een miskraam moet afwachten. De randen van de vruchtzak waren namelijk rafelig en onregelmatig en ze zagen binnenin witte sliertjes wat op beginnende bloedstollingen duidde. Maar niets was 100% zeker .. Nu heb ik gisterenochtend een sliert helderrood bloed vermengd met slijm verloren. Helemaal in paniek naar huis gegaan om de miskraam af te wachten. En daarna..kwam er niets meer..geen druppel. En vanochtend zelfs een beetje witte afscheiding. Heb ook geen buikpijn. Wat denken jullie ? Kan een miskraam zo traag op gang komen ?
Achh meid, lees nu al een tijdje met je mee! En heb het echt met je te doen. De vk op de spoedeisendehulp heb je echt onzeker gemaakt. Kan je niet een afspraak maken bij je eigen vk o'm een nieuwe echo te maken. Aangezien je bijna niet/nauwelijks bloed bent verloren weet je ook niet waar je aan toe bent? Hoop dat je snel uit onzekerheid wordt gehaald!
Lieve reactie van je! Het stomme was dat ik gisteren net thuis kwam toen de telefoon ging: de verloskundige om de eerste afspraak te maken. Geloof je toch niet! Dus ik heb het hele verhaal uitgelegd. Maar de verloskundige zou zo vroeg toch niets kunnen zien ?
Wat vervelend die onzekerheid meid Ja helaas kan een miskraam wel zo laat op gang komen. Soms komt er niks op gang en moet je pillen of een curretage. Bij 5 weken kunnen ze ook nog niet zo heel veel zien. De verloskundige heeft waarschijnlijk gebeld voor de intake te plannen vast. Bij mij werd er alleen alles besproken en kreeg ik ook geen echo. Ik zou je verloskundige bellen en je verhaal nog eens uitleggen. Dat je graag volgende week een echo wil om te kijken hoe het er nu voor staat. Ik zou expres een weekje wachten omdat er dan misschien wat meer te zien is.