buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door moray, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo,

Afgelopen maandag is er bij mij tijdens een vaginale echo geconstateerd dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.
    Dit was voor mij een totale shok, had al eerder die week wel wat licht bloedverlies gehad maar totaal geen lichamelijke klachten.
    De huisarts verwachte dat er misschien een miskraam aan zat te komen maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen vandaar de verwijzing naar het ziekenhuis voor een echo.
    Daar dus het slechte nieuws...moest ook gelijk blijven en werd die zelfde middag geholpen.
    Ik was 7 weken en zag tijdens de echo het hartje al kloppen..
    Tijdens de operatie hebben ze ook mijn eileider verwijderd.

Wie heeft dit ook meegemaakt?, wie kan mij misschien wat gerust stellen aangezien ik zo bang ben dat ik niet meer zwanger kan raken of iig moeilijker aangezien ik nu nog maar 1 eileider heb.

Ik weet wel dat mijn wereld ingestort is..was zo blij met de zwangerschap.
    Heb 3 weken op een roze wolk geleefd..het is me zo radicaal afgenomen.

Groetjes,

monique :cry:

2. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Was trouwens ook mijn eerste zwangerschap.

Groetjes,
    monique

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hoi Monique,

aller eerst heel veel sterkte met het verwerken en een plekje geven van het verlies.
    Zelf heb ik vorig jaar 6 april een accute bbz gehad, mijn eileider was geknapt en moest een spoed operatie ondergaan.
    Hier is mijn verhaal te lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... de+vrijdag

Gelukkig ben ik na een half jaar weer zwanger geworden en deze kleine meid zit wel veilig en warm in mijn baarmoeder.
    Het kan dus wel. Je kan weer zwanger worden, al klinkt het nu als een ver van je bed show. Ik had er ook totaal geen vertrouwen meer in, maar toch is het gelukt!

Ik wil je wel als advies meegeven dat je hier echt je tijd voor moet nemen. En denk vooral aan jezelf. Jij voelt je lichaam en je geest, een ander voelt het niet. De mensen in je omgeving kunnen het snel vergeten omdat je geen letsel hebt aan de buitenkant. Maar van de binnenkant is er heel veel kapot!

Nogmaals heel veel sterkte! ook voor je partner!

4. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ga je verhaal zsm lezen.
    Ik hoop dat het voor mij hetzelfde af zal lopen als bij jou.
    Ik weet dat ik alle tijd moet nemen om zowel lichamelijk als geestelijk te herstellen.
    Ik heb gelukkig een lieve vriend die mij alle steun geeft die ik nodig heb.
    Alleen is mijn kinderwens nog steeds erg sterk..dus wil er met de tijd echt wel weer voor gaan.
    Ik hoop alleen dat tegen die tijd de angst en de onzekerheid en beetje zijn afgenomen alhoewel ik mij dat nu niet kan voorstellen..

groetjes,
    monique

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn kinderwens bleef ook heel erg sterk. Gelijk na mijn 1ste ongi zijn we er weer voor gegaan.
    Toen ik weer zwanger bleek te zijn zou ik met 6 weken een echo krijgen om de plaats van zwangerschap te bepalen. Die 2 weken heb ik als een hel ervaren. De onzekerheid was heel erg heftig.
    Maar zelfs nu, nu ik weet dat de kleine meid goed zit en goed groeit blijf ik onzeker. Ik wil niet nog een keer een kindje verliezen.

Bij mij heeft het herstel een flinke tijd geduurt. In ging pas in september weer full time aan de slag met werken.
    Ik dacht zelf dat ik er met 2 weken weer overheen zou zijn. Maar dus niet. Lichamelijk duurt het even voordat je weer de oude bent en dan moet je het ook geestelijk allemaal verwerken.

Om het geestelijk ook een plekje te kunnen geven hebben we een magnoliaboom gekocht. We hebben een gat in de tuin gemaakt, daar een foto van de echo in en de boom er boven op. Elke keer als ik nu de boom zie moet ik aan ons eerste kleintje denken.

Als er iets is of je wilt iets weten dan kan je me ook altijd een pb sturen!

6. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi Moray, vreselijk dat ook jij dit heb moeten meemaken. Hier ook bij miskraam is al een heel uitgebreid topic over buitenbaarmoederlijke zwangerschap met veel meiden die het recent ook hebben meegemaakt. Je bent van harte welkom!

7. Niet meer actief

Heel veel sterkte!

Dikke knuf Naatje

8. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

hallo!

ik heb even een vraagje ben 15 dagen ovrtjd maar test nog niet positief?
    mijn vraag is als je een bbz heb je dan niet postitief test?
    of test je dan ook gewoon positief, wie weet dit?

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je test gewoon positef als je BBZ heb had ik ook 4 dikke testen allemaal dik positief
    want je maak wel hcg aan alleen te langzaam
    en je heb voor sommige zwangerschaptesten maar 25 hcg hormoon nodig en voor andere weer 50 hcg hormoon

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    moray hoe gaat het nu met je?

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    zover ik weet test je gewoon positief als je een bbz hebt.
    Dit was bij mij iig wel het geval..

Hey pluys,

Livhamelijk gaat het wel voorspoedig met me.
    Wondjes zijn al aan het genezen en mijn navel is al een heel eind minder pijnlijk.
    De hechtingen zijn ook al zo goed als weg.
    Het vloeien heeft maar 1 week geduurd.
    Nu is het afwachten wanneer mijn menstruatie weer op gang komt.
    Ik hoop zsm want dan ben ik weer gerustgesteld dat het weer functioneerd allemaal.

geestelijk tja ups en downs.
    De ene dag voel ik me heel rot en verdrietig en de andere dag gaat het wel.
    Het enigste waar ik zo mee worstel is dat ik bang ben voor de toekomst..kan ik nog wel zwanger raken? enz.
    ik richt me nu maar even op een vakantie ben en beetje aan het rondkijken op het internet..waarschijnlijk gaan we half mei er ff tussenuit.

Hoe gaat het met jou verder?

groetjes,

moray

Deel Deze Pagina