Hallo allemaal, In 2009 ben ik onverwacht en spontaan zwanger geworden. Ik begon bloed te verliezen en ben naar de huisartsenpost gegaan, hier vertelde ze mij dat ik een miskraam kon verwachten (helder rood bloedverlies en krampen)...Het bloeden was weer gestopt en ik kreeg een echo. Bij de echo bleek het vruchtzakje leeg te zijn, ik moest een week later terug komen voor een echo om te kijken of ik te vroeg was voor een echo of dat het inderdaad een leeg vruchtzakje was, toen bleek het toch goed te zijn, ik was achteraf gezien te vroeg zwanger voor een goede echo. Met week 6,5 opnieuw een echo, het hartje klopte maar ... Er zat een Hematoom (bloeduitstorting) in mijn baarmoeder. Ik moest rustig aan doen, niet zwaar tillen, niet zwemmen. Daarnaast moest ik elke week terug komen voor een echo, om te zien of de bloeduitstorting groeide of weg trok. Ik bleef minimaal bloed verliezen (helder rood tot bruin) Met week 8 zag het er stabiel uit en mocht ik week 11 terug komen voor een echo, toen bleek het mis te zijn gegaan. De bloeduitstorting was om het vruchtzakje heen gaan zitten waardoor het hartje is gestopt. Het bleek niet verder te zijn gegroeid vanaf week 9 en ik moest beslissen of ik wou wachten op een miskraam of een curretage. Het weekend hebben we hier over nagedacht en maandag besloten om voor een curretage te kiezen. Achteraf blij dat ik hiervoor gekozen heb. Na opnieuw een jaar proberen (op de natuurlijke manier) hebben we besloten om te starten met Clomid, na 3 maanden dit te hebben gebruikt, hebben we besloten om hier mee te stoppen. Ik had last van psygische bijwerkingen. We hebben het zwanger proberen te worden voor een half jaar gestaakt. Toen gestart met Puregon 75 eh. en Pregnyl 5000 i.m. 3e poging last van veel zwangerschapsverschijnselen, zwangerschapstesten waren positief (tot 11 dagen na de Pregnyl) Dit bleek een valse uitslag te zijn, door het gebruik van de Pregnyl. Aankomende maand als mijn menstruatie start beginnen we met IUI. Wat voor ervaring hebben jullie met IUI??
Ik denk dat je je vraag beter bij het forumdeel Vruchtbaarheidsbehandelingen kunt stellen. Daar zijn aparte topic's over IUI, andere behandelingen en medicijngebruik. Succes!