Hoi allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, mijn vriend en ik hebben besloten dat we willen proberen een kindje te krijgen. Hebben jullie misschien tips en of trucs? Do's en don'ts? Misschien klinkt het een beetje knullig maar ik begrijp niet zo goed wanneer je het meest vruchtbaar bent en vanaf welke dag je kunt beginnen met tellen Ik moet er wel bij vertellen dat ik pas net ben gestopt met de pil. Ik kan nog een hoop vertellen maar ik hoop voor nu dat ik een reactie krijg! Groetjes!
Succes aller eerst. Je telt van af de eerste dag van je ongi als het helder rood is. en dan in die dagen ben je vruchtbaar , vaak rond dag 12/15 het meest als ik het goed heb. Je kunt ook een banner aan maken , dan kun je het zo bij houden .
Je eerste dag van je maandstonden is inderdaad je eerste dag van je cyclus. De gemiddelde duur van een cyclus is 28 dagen, maar sommige vrouwen hebben een kortere of langere. Ovulatie kan ook zeer verschillend zijn van vrouw tot vrouw. Ik en mijn man wilden niet als een gek liggen testen wanneer ik zou ovuleren, dus wij hebben gewoon elke andere dag seks gehad Als je pas gestopt bent met de pil, schrijf dan zeker op wanneer je maandstonden nu beginnen, dat is dag 1 van je eerste cyclus. Zo kan je bijhouden hoe snel je lichaam terug van de hormonen is. Bij sommige vrouwen gebeurt dat meteen, bij sommigen kan het wel even duren voor die eerste maandstonden zonder pil erdoor komen. Door alles op te schrijven kan de gyne je ook beter vooruit helpen Succes!
bij mijn topic "middelen om zw. te worden " staan dus dingetjes wat je kunt doen, en wens jullie veel succes, maar omdat je net gestopt bent met de pil, kan het even xuren voordat je ontpilt bent. als je bv. beetje rekbaar soort eiwit achtige afscheiding hebt betekend het dat je vruchtbaar bent en dan kun jr lekker klussen op die dag, om de dag zou je kunnen gaan doen om je kansen te vergroten. vr.gr. Q
Dankjewel allemaal! Ik ben zelf niet echt van plan om te gaan werken met ovulatietesten e.d. Na alles wat ik tot nu toe heb gelezen krijg ik het idee hoe minder je erop gefocust bent en plezier hebt in het klussen dat het sneller kan gaan. Eerst maar even de volgende menstruatie afwachten dan (heb gehoord dat deze de eerste maand na het stoppen van de pil wel een tijdje op zich kan laten wachten) maar stiekem hoop ik wel dat ik snel zwanger kan worden hihihih.
t is ook belangrijk om dingen te gaan herkennen bv pijn aan je borsten misselijk enz enz dat kan in t begin allemaal bij ontpillen horen. zelf voel ik me eisprong altijd heel duidelijk dus ovu testen heb ik niet nodig. belangrijke tip probeer vooral je sex leven leuk te houden en niet alleen maar sex om een kindje te maken of te willen krijgen dat werk niet heb ik in mijn omgeving gezien en als je een x geen zin heb of je partner of t lukt niet lach erom heel veel succes x
Dankjewel! Hoe kan je het voelen als je aan het ovuleren bent? Ik moet zeggen tot nu toe (ok het is allemaal nog erg pril) heb ik nergens last van, voel me gewoon hetzelfde als met de pil. Ik kan het soms erg warm hebben maar Volgensmij heb ik daar met de pil ook wel last van gehad.
sommige mensen voelen niks daarom is belangrijk om "afwijkende "dingen die je voelt op te schrijven plus de dag en als t regelmatig terug komt kan je t gaan herkennen al seisprong begin ongi enz enz ik voel bijv altijd een hele heftige steek en dan nog een paar uur een wat zeurende pijn aan de rechterkant terhoogte van me eileider. maar wat je voelt kan bij iedereen anders zijn of je voelt niks.maar als je de tijd neemt om na je lichaam te luisteren vertelt dat je heel veel. ik weet niet of je t weet maar t is wel al belangrijk om foliumzuur te gaan slikken dit moet eigenlijks 4 weken voor je met de ac stopt,omdat je lichaam 4 weken nodig heeft om de extra op te bouwen die je nodig heb in je zwangerschap.foliumzuur kan je kopen bij de apotheek en ik betaal voor 90 tabl 3.95. foliumzuur helpt een openruggetje te voorkomen en ik slik visolie dat is goed voor de verbindingsaanmaak van de hersenen van je ongeboren baby en natuurlijk voor jezelf ook goed als je geen of weinig vis eet. heel veel succes
@ Wishing: op de pagina www.menstruatiekalender.net staat een PDF-bestand met alle nodige info om zwanger te worden. Succes!
Idd elke vrouw verschild de 1 krijgt wel wit slijm de ander niet , en steken als je die voelt zij mijn gyn is het verstandig ook te klussen . Maar mijn tip is: doe het wanneer je samen behoefte hebt en hou het leuk.Het moeten geen moetjes worden , want die zijn vreselijk. Foliumzuur is idd iets waar je mee kunt beginnen , er zijn veel soorten Ik gebruikte die van de ah merk kost 2,70 zitten 150 tabletten in , elke dag 1 Roze potje .
Dankjewel allemaal! Foliumzuur slik ik sinds vrijdag. Ik wist niet dat dit al eerder moest. Visolie is ook een goede! Ik eet nooit vis. Het is echt fijn om hier met vragen te komen of om over dingen te praten! Mijn vriend en ik hebben besloten om het aan niemand te vertellen en soms is dat best lastig haha. Zeker als vrouw heb ik wel eens wat vragen!