Miskraam? Hematoom, tweeling.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kim3C, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    Hallo meiden,

Vandaag heb ik een echo gehad en ik weet niet goed wat ik moet denken, volgende week donderdag krijgen we een vervolg.

Ik zou vandaag 6 weken zwanger zijn echter heb ik enkele klachten en bloedverlies gehad. Vanaf vorige week woensdag heb ik pijn gehad aan 1 kant in mn onderbuik wat ook helemaal trok naar 1 been. Donderdag was deze pijn zo heftig dat ik niet meer kon lopen, in de avond ben ik toen bloed verloren. De volgende dag was de pijn aanzienlijk minder en eigenlijk overdag geen bloed verloren. We waren op dit moment op vakantie en hebben contact gehad met de gyneacoloog die vertelde dat het alle kanten op kon gaan en dat ik beter een echo kon aanvragen. Die avond heb ik weer heftig bloedverlies gehad.
    Zaterdag hebben we in Spanje een echo aangevraagd wat eigenlijk niet mogelijk was op korte termijn. De pijn was nog steeds weg en ik bloedde nog af en toe hevig. Vanwege ervaring met mijn vorige miskraam ging ik ervan uit dat ik het ergste achter de rug had en we besloten het op de vakantie rustig af te wachten.
    Zondag begonnen de heftige pijnen echter weer. Bloedverlies nog steeds af en toe heftig en daarna niets. We hebben toen besloten naar huis te gaan waar we vandaag terecht konden voor een echo.
    Vanaf zondag heb ik geen bloedverlies of heftige pijnen meer gehad. Echter wel nog een 'drukgevoel' in mijn onderbuik en linkerbovenbeen, te diep inademen en bepaalde bewegingen zorgen wel voor steken.
    Vanmiddag dan eindelijk de echo gehad waarbij we hoopten wat duidelijkheid te krijgen. Dit hebben we echter nog steeds niet.
    Op de echo was er vanalles te zien. Er zit vocht in mijn buikholte (stuk helder en een stuk troebel), er zitten cysten op beide eierstokken en 1 eierstok is vergroot. Ik heb een groot hematoom en tot slotte waren er 2 vruchtzakjes met dooier te zien maar nog zonder hartactie.
    De gyneacoloog is erbij gehaald en deze sprak over het beeld van een beginnende miskraam. Er was nog een zeer onwaarschijnlijke mogelijkheid dat er een 3e buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gezeten die afgestoten was en voor al het vocht in mijn buik zorgde. Ik moest er volgens haar echter vanuit gaan dat de miskraam door zou gaan zetten of dat ik zelfs gecurreteert moet gaan worden.

Ik had mijn eerste positieve test op 1 augustus en die was nog erg zwak. Ergens heb ik hoop dat de echo nog te vroeg was en dat er volgende week 2 hartjes te zien zijn.

Het is een heel verhaal geworden en bedankt voor het lezen.
    Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt? Wat denken jullie ervan? Ik kan de spanning niet uithouden tot volgende week donderdag.

Bijgevoegde bestanden:

2. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ach meid wat moet je in een hel zitten nu. Ik heb ook meegemaakt met 9 weken zwangerschap heftig bloedverlies. Dezelfde dag echo gehad en t hartje klopte nog gewoon goed. Daar zeiden ze ook waarschijnlijk een aankomende miskraam.
    Een week later zouden we nog een echo krijgen. Ik was t vruchtje nog steeds niet verloren wel steeds bloedverlies en kramp. Die week was echt een hel want je houd nog hoop en hoopt op de echo nog een kloppend hartje te zien. Maar helaas.
    Dus ik snap hoe je je nu voelt en dat je natuurlijk hoop blijf houden, dit is niet erg maar bereid je wel voor op het ergste.
    Heel veel succes en sterkte deze week

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Iets soortgelijks heb ik niet meegemaakt.

Maar bij mijn dochter heb ik bij ongeveer 5+2 een echo gehad. Daar was dat witte rondje al op te zien en verder nog niks. Het was wel iets kleiner dan bij jou. Dus ik zou denken dat dit beeld niet heel vreemd is?

Ik hoop voor je dat het toch goed zit!

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat vreselijk die onzekerheid :(

Ik herken wel een paar dingen zoals de hematoom; de kl*relijer heeft ervoor gezorgd dat ik dacht dat ik een tweede miskraam kreeg, bij de echo op 7 weken zag ik dat het een tweeling was en dus die hematoom :mad: heb mezelf verplicht bedrust gegeven (dokters zeggen hoeft niet, maar no way dat ik risico ging nemen) ik bleek ook geen 7.5 weken te zijn maar 6 weken en 2 dagen ik had WEL hartactie, maar de echo foto die ik had komt overeen met jou echo foto dus misschien over een paar dagen wel hartactie???..

over de pijnen die je ervaart zoals kramp in je benen dat is een normaal zw symptoom niks te maken met de hematoom, het in en uitademen en dan steken komt wel door de hematoom een hematoom is een soort wond/bloedblaar en doet dus pijn en het is al heel gevoelig nu vanwege de kleintjes, ik liep soms zelfs krom van de pijn, dat ik dacht; this is it ze zijn er niet meer :( vreselijke periode..voel met je mee..

Ik had erge buikpijn en straalde naar mijn rug en elke keer als ik liep ging ik erger bloeden (daarom bedrust) ik heb van alles verloren zwart bloed helder en roze en zelfs stolsels op 9 weken was de hematoom weg en had ik verder een normale zwangerschap en heb mijn tweeling tot 38 weken voldragen.

Met 7 weken MOET er hartactie zijn anders is het wel foute boel kan je echt niet wachten zou ik wachten tot 6 weken en 4/5 dagen en dan bij een echobureau en zelf betalen? ben er goudgeld aan kwijt geweest maar die geruststelling/bevestiging heeft mij veel stress vermindert.

Ik ga voor je duimen dat het goed zit

ik zal een foto plaatsen van hoe mijn echo eruit zag op jou termijn alleen 2 dagen later:

Bijgevoegde bestanden:

5. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb geen ervaring en kan je ook niet verder helpen maar wil je wel veel succes en sterkte wensen!!
    Ik hoop dat je volgende echo 2 gezonde boontjes met hartactie ziet!!

6. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve reactie's.

@LovePoison: wat was er bij jou op de eerste echo te zien waardoor ze dachten aan een miskraam? Ook het vocht in je buik of andere 'afwijkende' zaken? De onzekerheid is inderdaad slopend..

@Bailief: heb jij toen een tijdje later een vervolg echo gehad? Was er toen wel hartactie?

@Hotsiflots: wat fijn een soortgelijk verhaal te lezen met een goede afloop! Ik denk dat we inderdaad een echo gaan aanvragen maar dan moet ik eerst mijn man overhalen. Na het eerste bloedverlies is bij ons de acceptatie van weer een verloren kindje al begonnen. Het was vandaag heel heftig om er 2 te zien. Ik maak mij zeer veel zorgen om de grootte van de vruchtjes zonder hartactie. Echoscopiste zei 50/50, gyneacoloog was minder optimistisch. Heb je vanaf het verdwijnen van de hematoom nog extra controle's gehad? (Kan zoiets terugkomen? Ik had er nog nooit van gehoord)

@karlijn: dankjewel. We blijven duimen maar ik probeer me voor te bereiden op het ergste.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!
    Het doet me goed jullie verhalen te lezen, bedankt.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb de tweede echo ergens tussen week 7 en 8 gehad omdat de gynaecoloog het beeld bij mij helemaal normaal vond. Toen was er inderdaad een kloppend hartje te zien.

Wat moet dit slopend voor je zijn. Hopelijk heb je gauw duidelijkheid.

Kim3C vindt dit leuk.
  8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #8 Hotsiflots, 17 aug 2017
    Laatst bewerkt: 17 aug 2017
    Ik vond het persoonlijk beter om definitief een antwoord te hebben dan die onzekerheid, ik heb voor deze zw een missed abortion gehad en zodra ik het wist was het meteen oke het leeft niet eruit ermee, klinkt hard maar dan kan je verder....nu zit je zo in onzekerheid dat is killing, hoe ver zou je nu ongeveer zijn?

met een hematoom is het ind zo 50/50 het kan goed gaan maar ook slecht, en niet alleen voor de baby, je vliezen kunnen eerder breken en een infectie kan binnen komen (je baarmoeder mond is een beetje open) ga dus niet de hele tijd lopen vegen (checken i did it to zelfs dat ik rauw was vanonder zo gefoccused was ik, of je vanonder wassen met zeep en verschoon de maandverband veel) als de hematoom weg is komt hij als het goed is niet terug, of er moet weer een wond ontstaan ik heb dus mijn hematoom gekregen doordat ik lag en een slokje drinken nam..dom want ik verslikte me..me lichaam reageerde natuurlijk met hoesten proesten en voelde direct een steek in me baarmoeder...volgende dag begon het bloeden, komt ook door de tweeling zwangerschap onze baarmoeder moet 2 kindjes voeden en groeien en heeft dus 2 keer zoveel doorbloeding en aders)...heb de rest van de zw gehoest/geniest met me hand over me buik en zo min mogelijk buikspanning pffttt

Ik heb geen extra controles gehad, ik persoonlijk vind ze in NL laks met hematomen in andere landen moet je verplicht bedrust houden (weet ook zeker dat het bij mij goed gegaan is omdat ik letterlijk in bed lag de hele dag ging alleen eruit om te plassen..ging ik lopen met de hond? bloedbad) ik heb ZELF extra echo's laten maken tot 12 weken kosten die 25 euro en erna 45 :O duur grapje maar vanwege de tweeling kon ik in het ziekenhuis terecht en mocht altijd langskomen, die stress is de hele zw gebleven...wacht maar als ze bewegen en je voelt 1 niet (wij moeten 2 baby's in de gaten houden) ging ik weer aan de ctg.

Ik hoop zo dat het goed zit en ik zou echt een echo laten maken, dan weet je waar je aan toe bent.

9. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Heb je een foto van je zwangerschapstest van 1 augustus?

Heb je ovulatietesten gebruikt? Zo ja, wanneer was deze positief?
    Of pregnyl/ovitrelle gespoten?

Gezien je termijn (krappe 6 weken, mogelijk iets korter), vind ik je echo niet zorgwekkend. Hartactie vaak pas vanaf 6+4 te zien.

Hebben ze de vruchtzakjes opgemeten?

Wel logisch dat de krampen en bloedverlies je zorgen brengen. Luister goed naar je lichaam en doe rustig aan.
    Een spannende periode, maar zou zeker een week tussen de twee echo's laten zitten, zodat je met meer zekerheid een uitspraak kunt doen...

10. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    @Hotsiflots: de onzekerheid is inderdaad verschrikkelijk. Vandaag goed met mijn man overlegd en we hebben een afspraak staan voor een pretecho as maandag. Ik wil er voldoende tijd overheen laten gaan om hopelijk hartactie te zien. Dinsdag moet ik weer aan het werk dus ik hoop dan net iets meer te weten. Ik heb mijzelf ook 'bedrust' gegeven en heb inderdaad niet meer gebloed. Ik heb echter zoveel last van misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn dat ik sowieso niet veel kan doen.
    Ik maak me erg veel zorgen als er straks inderdaad hartactie te zien zou zijn. We zouden beide dolblij zijn om met 2 kindjes 'gezegend' te worden maar de rest van de zwangerschap baart me nu al zorgen..

@Blosje89: nee geen ovulatietesten gedaan omdat ik er niet teveel mee bezig wilde zijn. Het was de eerste ronde clomid en heb alleen op dag 21 bloed moeten laten prikken. Er is toen aangetoond dat ik inderdaad een sterke eisprong heb gehad. Mijn gevoel zegt dat het erg laat was omdat ik vanaf ongeveer dag 18 (moeilijk te zeggen achteraf) heel veel last heb gekregen van mijn eierstok.
    Op 31 juli de eerste test gedaan, dat was op dag 27. Deze test gaf na de de afleestijd een heel licht streepje. Op 1 augustus had ik bijgevoegde test (foto gemaakt binnen afleestijd). 4 augustus een CB test gedaan en die gaf 1-2 weken. Op 8 augustus nogmaals de action test gedaan en daarbij toen eindelijk een dikke steep (ook bijgevoegd).

Weer een heel verhaal en bedankt voor jullie reacties.

Ik hoop inderdaad een late ovulatie gehad te hebben maar uitgaande van mijn laatste menstruatie en een normale cyclusduur was ik bij de echo 6+1

Bijgevoegde bestanden:

Hotsiflots vindt dit leuk.
  11. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Heel veel sterkte! Ik duim dat dit goed loopt! Dat zou geweldig zijn

Kim3C vindt dit leuk.
  12. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik vind de test van 1 augustus nog redelijk licht. Zeker bij een tweeling zwangerschap verwacht je dat hcg goed aanwezig is. Ofwel een late(re) eisprong ofwel een latere innesteling.
    Heb je geen echo's voor de eisprong laten maken ivm clomid? Naar mijn weten wordt dit, zeker/vooral bij de eerste ronde, opgevolgd om te kijken hoe je lichaam op het medicijn en dosis reageert. Niet alleen om het moment van eisprong te bepalen, maar vooral ook om te kijken hoeveel follikels er groeien.

Als je tijdens de echo 6+1 denkt te zijn (maar de kans ook zeer aannemelijk is dat je net een paar dagen minder ver bent), vind ik het nogal een uitspraak om er nu al vanuit te gaan dat het uitdraait op een miskraam. Met die termijn mag je nog niet per definitie hartslag verwachten. Er is wel in allebei de vruchtzakjes een dooier te zien, hopelijk aanstaande maandag ook twee kleine ukjes met hartactie

Een onbezorgde zwangerschap zal het niet meer zijn, dat begrijp ik heel goed.
    Luister goed naar je lichaam. Als het bij bedrust rustig blijft in je buik, volg dan vooral je gevoel! Ik vind het wel een goed teken dat je misselijk bent. Bij een miskraam, missed abortion zou je verwachten dat dit juist afneemt/verminderd.
    Ik ga heel hard voor jullie duimen!

13. Brilli

Brilli Actief lid

23 okt 2014
    293
    57
    28
    Naar aanleiding van je testen denk ik dat je minder ver bent dan je denkt.. Op 4 augustus een cb met 1-2, denk dat je daar bijna of nét 4 weken zwanger was.
    Dan zit je vandaag op 5+6, miss zelfs pas 5+5. Niet gek dat er dan nog geen hartactie is!
    Doe rustig aan en denk aan jezelf! Zou er nog zeker niet vanuit gaan dat het foute boel is hoor. Sterkte!

14. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Heel veel succes morgen met de echo. Hopelijk Kun je ons morgen goed nieuws brengen en is er hartactie op de echo gezien

Kim3C vindt dit leuk.
  15. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    Update!

Ik heb de afgelopen paar dagen erg veel pijn gehad maar vanaf vrijdag plots geen last meer van gevoelige borsten. Ik dacht dat het afgelopen was. Zaterdagavond ben ik met zoveel pijn naar bed gegaan dat we besloten hadden de dag erna naar de Spoedeisende Hulp te gaan.
    Die nacht werd ik echter doodziek wakker, toen ik naar het toilet ging ben ik flauw gevallen. Wij zijn toen met spoed meteen naar het ziekenhuis gereden. Ik ben direct opgenomen.
    Zaterdagnacht rond 3.00 uur hebben wij nog een echo gehad. De vruchtjes leken mij ongewijzigd maar de gynaecoloog was natuurlijk alleen geïnteresseerd in de bron van de pijn dus ook niet echt goed bekeken. Er zat nog evenveel vocht in mijn buik en mijn eierstok was nog steeds vergroot en met cysten.
    Ik kreeg bedrust en afwachten.

Vanmorgen weer een echo gehad en er klopt sowieso 1 hartje! Het kan zijn dat het nog steeds te vroeg is en dat het andere nog komt. Ook dat is weer afwachten. Er zit nog steeds even veel vocht in mijn buik en mijn ene eierstok heeft een doosnede van 5cm.
    De arts wilde een kijkoperatie om de bron van het vocht te bekijken en aan te pakken. Ik ben echter heel erg bang dat er complicaties met de zwangerschap kunnen gaan optreden en heb het dus liever niet.
    Hier in het ziekenhuis krijg ik om de paar uur pijstilling en ook word mijn bloeddruk ed in de gaten gehouden.
    Woensdag krijg ik weer een echo en indien het vocht dan nog niet is afgenomen dan krijg ik alsnog de operatie. Ik hoop woensdag een tweede hartje te zien maar ik ben al dolblij dat er eentje flikkert.
    Vanwege de hematoom is er nog steeds een verhoogde kans op een miskraam maar gelukkig heb ik hier in het ziekenhuis volledige platte bedrust.
    Afwachten maar weer.

16. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    oh wat een opluchting en spanning erbij, dat een hartje klopt is heel mooi teken betekend toch dat je te vroeg was de vorige echo!

Dat je bedrust heb is alleen maar goed, echt aan houden hoor! die operatie zou ik ook dood eng vinden, is een buitenbaarmoederlijke zw uitgesloten? dat er een derde helaas niet de reis van de eileiders niet volmaakt heeft?

Ik wens je heel veel sterkte en ik ga voor je duimen dat ze allebei blijven waar ze zitten veilig in jou buik, blijf er vertrouwen in hebben ze kunnen wel wat hebben hoor!

Hou ons op de hoogte!

xxx

17. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    @Hotsiflots: bedankt voor je opbeurende woorden. Ik hoop echt dat ze het beide redden en dan zijn het inderdaad keiharde vechtertjes.
    Een buitenbaarmoederlijke 3e zwangerschap is echt zeer onwaarschijnlijk; ik had meer kans op de jackpot met de staatsloterij. Maar ook dat overkomt sommige mensen en als ze de symptomen bekijken blijven ze daarop terugkomen. De enige manier waarop we zekerheid krijgen is dat ze een kijkoperatie gaan uitvoeren. Mijn gevoel zegt echter dat dat niet nodig zal zijn. Ze houden me onder controle maar als ze mijn bloedwaarden ed bekijken zijn ze bang dat een operatie niet te voorkomen is. Ik zou mij alleen beter voelen omdat ik inderdaad platte bedrust, een infuus en consequente pijnstilling heb. Wanneer ik echter weer slechter word gaan ze mij met spoed opereren. Ik mag niet in levensgevaar raken.
    Ondanks dit alles kan mijn dag natuurlijk niet meer stuk; ik heb een hartje zien kloppen en goede hoop dat de andere nog komt.

Ik houd jullie zeker op de hoogte!!

18. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Jeetje wat een spanning en onzekerheid!
    Maar ook super fijn om dus in ieder geval al 1 hartje gezien te hebben! Klopt deze sterk en regelmatig?

De bedrust is verstandig en goed dat ze je nu goed in de gaten houden!
    Hopelijk is de operatie niet nodig en gaat t andere hartje ook nog kloppen...
    wat een spanning!

Ik ga heel hard voor jullie duimen!!

19. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Hoe gaat het nu met je?

20. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    Vanmorgen de echo gehad en er klopt nog steeds 1 hartje :D.

Het verdere echobeeld zag er nog steeds erg slecht uit; bloed in en rondom mijn baarmoeder en de eierstokproblemen. Hier moeten ze weer even over gaan vergaderen.

Ik ben verdrietig dat het andere hartje niet is gaan kloppen en het maakt mijn angst om deze inimini alsnog te verliezen ook nog groter. Het ziet er natuurlijk nog steeds niet goed uit met het bloedverlies en de hematomen. Ze heeft ook de embryo opgemeten en deze zou nu 6 weken zijn. Officieel zou ik nu 7+1 zijn maar ik neig zelf eerder naar nu minimaal 6+3...

Ik hoop dat ik naar huis mag om daar verder mijn bedrust uit te zitten en gewoon om de paar dagen een echo moet laten maken. De artsen moesten echter eerst even over mijn situatie gaan vergaderen en ik hoor het in de loop van vandaag.

Als we kijken naar het eerste echobeeld wat ik hier heb gezet is bij het rechter vruchtje het hartje gaan kloppen. Links lijkt het vruchtzakje al wat te krimpen (hier helaas geen echo van gehad).

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina