Wat te doen met het vruchtje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tylmare, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Hoi dames,

zojuist ben ik het vruchtzakje 'verloren' en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen.
    Ik vind het een heel heftig gezicht, het is nog behoorlijk groot en door de wc spoelen staat me op de een of andere manier tegen.
    Ik heb het weten op te vangen en in een bakje gedaan.

Vanavond heb ik een echo om te kijken of de baarmoeder leeg is en na aanleiding van mijn verhaal gelooft de verloskundige wel dat ik het volledige vruchtzakje ben verloren en hoefde ze het niet te zien op de praktijk vanavond.

Wat hebben jullie gedaan met het vruchtzakje na een miskraam?

2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ach Tylmare, wat heftig!
    Je zou het eventueel kunnen begraven ofzo, ik kan me voorstellen dat je het naar vindt om het door de wc te spoelen..

Bij mij was er niet echt sprake van een groot vruchtje aangezien het al met 5 weken gestopt was met groeien. Dus het was nog maar weinig, ik heb het op de wc verloren, en het dus ook door de wc gespoeld.

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ooh meid, echt vreselijk wat je nu moet meemaken.

Ik had geen mk gehad waarbij sprake was van een vruchtje. Tot 2x toe waren het lege vruchtzakken. Dat is natuurlijk anders en ik kon het makkelijk doorspoelen.

Misschien begraven als je een tuintje heb en daar je favoriete plant/ bloem neerzetten???

Waar ik vandaan komt wordt het ver weg door een ander (dus geen vader of moeder) weggebracht/ begraven (bijgeloof).

4. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    He sterkte meid ik heb toen van de schrik door getrokken, zou het vanavond mee nemen en kan je daarna altijd nog kiezen of je het wilt begraven.
    Dikke Knuff

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Het vruchtje was gestopt met groeien met 6+3, maar het vruchtzakje is toch wel 8-10 cm groot geloof ik.

We hebben een tuin dus we zouden het kunnen begraven.
    Ben alleen bang dat als ik van het voorjaar in de tuin ga werken het vruchtje dan tegenkom, maar ik neem aan dat dat vrij snel verteerd.

Het is nu ineens zo echt, ik wens niemand dit toe en helemaal niet meerdere keren achter elkaar. Heb zo te doen met die mensen :(

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    wat triest... sterkte meid!

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    ...... sterkte

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Sterkte, persoonlijk zou ik het wel begraven samen met mijn man :(

9. sas77

sas77 Actief lid

18 sep 2014
    183
    0
    0
    Sterkte!!

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Jeetje wat heftig :( . Sterkte. Ik zou het ook begraven samen met mijn man

11. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik kwam een website tegen waar je speciale Foetuskistjes kunt bestellen. Is dat wellicht een optie? Dit kistje kun je dan zelf een plekje geven.

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Wat heftig! Heb zelf geen ervaring mee (voelde niet de behoefte te vragen in het zkh of ze het wilden bewaren na curretage) maar doe waar jij je goed bij voelt.

Sterkte!

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het de 1e keer begraven onder een plant en we zijn het nooit meer tegengekomen gelukkig.
    Zou dat rustig nog vaker doen, maar geef het nu meestal aan het zkh voor onderzoek.

Sterkte!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben het begraven onder een perenboompje. Elk kind heeft hier zn eigen fruitboompje...
    Sterkte.

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Sterkte. Ik sluit me aan bij de andere. Begraven zou ik ook doen. Eventueel in een doosje/kistje net waar jij/jullie je beter bij voelen

16. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik heb uiteindelijk bij de xenos een klein houten doosje gekocht, een metalen vlindertje (op een stokje vastgelijmd) en een plantje gehaald.
    Vanavond, als mijn vriend thuis is, gaan we het vruchtje samen begraven in de tuin, onder het plantje.

Ook al was het nog zo klein, het was wel ons kindje <3

17. Melgje

Melgje Niet meer actief

ik heb het opgevangen en laten onderzoeken in het ziekenhuis, maar achteraf hoorde ik dat er meestal niets uit zo'n onderzoek komt dus ik had het liever willen begraven.

sterkte met jullie verlies.

18. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Het is idd jullie kindje. Al had je het anders gewild; je heb nu een engeltje erbij.

Wens je heel veel sterkte en een dikke knuf

Deel Deze Pagina