Dit kan toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Matonneke, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hallo dames,

Even in het kort mijn verhaal.
    Ik ben mama van drie geweldige kinderen. Twee zoons van 8 en 7 jaar oud. Afgelopen februari hebben wij daar een geweldige dochter bij mogen krijgen.

In het verleden heb ik een miskraam gehad met acht weken van een tweeling. Deze kwam spontaan opgang met stolsels en geen pijn van gehad.
    De maand voordat we zwanger werden van onze dochter hebben we een miskraam gehad met vier weken. Hetzelfde verhaal gelijk stolsels en geen pijn.

Nu begon ik eergisteren in de avond een drupje bloed te verliezen. Dit zou 6 á 7 dagen na de eisprong zijn. Hoop ging natuurlijk een beetje na een innesteling. Gister ochtend werd deze hoop de grond in gestampt met bij het opstaan een enorme hoeveelheid bloed. Na een half uur was dit echter over. In de middag begon het bloedverlies weer toe te nemen. Echter nu ook met forse buikpijn erbij (stekend continu aanwezig gevoel) daarnaast gingen mijn benen trillen en kreeg ik zweet aanvallen.
    Afspraakje gemaakt bij de HAP.

Na het doen van mijn verhaal mocht ik gaan liggen voor een inwendig onderzoek. Ze heeft even gekeken ik mocht mij weer aankleden en toen werd ons verteld dat het een miskraam is.

Zonder bloedonderzoek, echo, stolsels of wat dan ook.

Daar zat ik dan partner naast mij die onze dochter vasthield. Met ons tweetjes hebben we de dokter aan zitten gapen en op de terug weg hadden we het over het weer.

Totale ontkenning en ongeloof.

Behalve dat ik die ontzettende pijn blijf houden. De hele middag, avond, nacht en nu nog steeds. Ik bloed nog wel steeds maar verlies niks tastbaars.

Volgens de dokter zou het geen nut hebben een test te doen omdat het nog te vroeg is. (1 week na de eisprong)

Ik begin nu pas vragen te krijgen. Kan het wel dat het met deze termijn zoveel pijn doet? Moet er niet gekeken worden met een echo? Hoelang mag ik die pijn houden? Moet er geen bloedonderzoek gedaan worden? Vooral rechtsonder in mijn lies/buik heb ik pijn. Toen ze daar drukte kon ik wel door de grond gaan.

Bij mijn eerdere miskramen was het gewoon weer opstaan en doorgaan. Ik ben er nu echt kapot van en heb nergens geen zin meer in.
    Terwijl ik nog steeds twijfel aan de diagnose. Struisvogelpolitiek? ik weet het niet meer..

Wat denken jullie?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet wat dit is, een mk of iets ander. Ik weet wel dat ik bij een mk bij 5 wkn echt wel veel pijn heb gehad. Maa ik verloor uitiendelijk ook wel wat stolsels.
    Woon je in NL of in B? In NL zou ik een contact opnemen met een vk. Zij hebben er gewoon meer verstand van en zijn misschien ook bereispd even een inwendige echo te maken. Ik weet niet of je in B. zo makkelijk bij een gyn terecht kunt.

Veel sterkte.

3. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ik ken heel veel negatieve verhalen rondom een HAP en het advies van een HAP. Ook ik zou je het advies willen geven om met een vk contact op te nemen. Zij hebben namelijk een veel korter lijntje met een echopraktijk of zelfs een eigen echoapparaat. Juist omdat je je zo onzeker voelt, zou ik (ook in het weekend) contact met ze opnemen. Daar zijn ze voor.

4. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36

Heey heel erg bedankt voor je reactie.
    Allereerst rottig dat je het ook hebt "moeten" meemaken. Ik woon in NL.
    Ik snap er gewoon helemaal niks meer van.
    Misschien toch maar even weer met de HAP bellen als de pijn blijft aanhouden zonder dat er wat los komt.
    Vreemd is dat.... Ik denk eigenlijk zelf niet dat het een miskraam is geweest, want ik vind die diagnose te snel getrokken zonder degelijk onderzoek. :(

Beetje in de war

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm klinkt niet als een miskraam hoor. 1 week na eisprong gaat hij pas innestelen dus dan spreek je nog van niks zeg maar.
    Misschien heb jij wel een heftige innesteling. En heeft het eitje bij innestelen een vat geraakt.
    Doe een test dan weet je het zeker.

Maar dat de ha al meteen zegt mk vind ik niet normaal. Dat klopt gewoon niet

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    vreemde HAP...van een miskraam spreek je als je over tijd bent...niet in de innestelingsfase. kan het zijn dat je eisprong eerder is geweest?

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Heb bij de diagnose ook zo mijn twijfels.
    Eerlijk is eerlijk ik was te flabbergasted om door te vragen en zat maar een beetje dom te kijken daar.

Het lijkt ook niet op de miskramen die ik al heb gehad.
    Zou kunnen natuurlijk dat ik mijn eisprong eerder heb gehad dan ik dacht.
    Gebruik namelijk geen testen en ook temperatuur ik niet.
    Wel heb ik vorige week woensdag vruchtbaar slijm gespot. Wat qua normale cyclus prachtig zou passen.

Ik heb hier een test liggen omdat ik manlief gister heb gevraagd een test te halen bij de avond apotheek.
    Welke heeft hij meegenomen?
    Predictor.
    Deze test ken ik niet.....

Zou het enig nut hebben die op dit moment te doen? :(

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Als je veel pijn blijft houden en je vertrouwt het niet, bel dan idd de vk. Als je geen stolsels verliest maar wel erg veel pijn hebt kan het ook nog een bbz zijn.

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36

Is niet de eerste keer dat ik dat gevoel met je deel: Vreemde HAP.
    Ben heel vaak naar huis gestuurd zowel voor mijn kids als voor mijzelf omdat er niks was. Dag later kreeg ik dan op mijn kop dat ik zolang had gewacht met langskomen. euhhmmmm

Nu woon ik in een gebied waar de eerstvolgende HAP dik uur rijden is.

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee test heeft geen zin hoor. Ook als het een mk is zal hij nog wel positief zijn.

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Nou ik betwijfel of het zin heeft om een test te doen omdat ik denk dat het te vroeg is om een mogelijk positieve uitslag te geven.

Er is daar wat aan de hand van binnen, maar ik weet zelf niet of dat te maken heeft met een zwangerschap, een beginnende zwangerschap of iets compleet anders.

Een positieve test zou mij in ieder geval een opluchting geven dat het zwangerschap gerelateerd is en niet iets anders. (uitsluiten van dingen vind ik erg prettig)

Nu snap ik dat een positieve test helemaal niks zegt over het verloop van een zwangerschap.

Maar nu heb ik het idee niet zwanger te zijn of te zijn geweest terwijl de woorden miskraam nu in mijn hoofd echo-en!

Kortom is er een conflict gaande in mijn hoofd.

12. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Update:

De buikpijn is er nog steeds, maar het heldere bloed is nu oud bloed geworden. Ongeveer één grote OB vol per uur (eet smakelijk, sorry)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou toch de hap nog een keer bellen. Spreek gewoon uit dat je het niet eens bent met deze 'diagnose' omdat het volgens jou niet kan kloppen met het moment in je cyclus. Als je normaal regelmatig bent, mogen ze daar nu ook wel van uit gaan. Vraag eens waar ze nou eigenlijk precies op baseren dat jij zwanger was. En als de verklaring niet naar tevredenheid is, vraag dan om meer onderzoek of een verwijzing.

Zoveel pijn en bloedverlies is niet normaal, zeker niet op dit moment in de cyclus. Ik vind dat je best mag rekenen op een normale behandeling. En aangezien onduidelijk is wat er aan de hand is, vind ik het onredelijk dat je tot na het weekend zou moeten wachten op een fatsoenlijk consult bij je eigen arts.

14. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt ook helemaal gelijk dat ik gewoon terug moet bellen en ervoor moet zorgen dat ik wat meer duidelijk kan krijgen. Er werd mij gisteren verteld dat ik gewoon maar moest afwachten. Tot dinsdag is mij ietwat te lang.

Straks maar even overleggen met mijn partner wat hij wil. Hij is namelijk aan het werk. Ik weet ook niet of hij eventueel wel vrij kan krijgen om mij op te halen. Bellen om te vragen waarom een dergelijke bewering gelijk gedaan werd kan natuurlijk geen kwaad. Dat ga ik maar eens doen!

Bedankt in ieder geval. Ik word er maar knap onzeker van.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik ben twee keer bij een hap geweest. Beide keren eerst uitgebreid telefonisch overleg gehad met de assistente, die zei dat ik toch echt moest komen. Beide keren vervolgens door een hork van een arts aangehoord en weer weggestuurd. (Eén keer zelfs met de vraag "Wat kom je hier eigenlijk doen?" Drie dagen later alsnog naar mijn eigen arts, kreeg ik op mijn donder omdat ik te lang gewacht had. ;)) Ik heb er dus ook geen goede ervaringen mee.

16. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    ah ook al een geweldig verhaal dus over de HAP. ;)

Ik heb inmiddels weer gebeld. Eerst naar de centrale. Die mevrouw kon mij niks meer vertellen. Kreeg te horen : De doktersassistente belt u binnen een half uur terug.
    Na 29 minuten had ik dan ook netjes de assistente aan de telefoon. Zelfde verhaal gedaan. Ja hmmm u bent gisteren geweest, ik weet er niet zoveel van. De huisarts gaat u terug bellen.

Na een half uurtje belde dan de huisarts netjes terug.
    Echt een heel vriendelijke mevrouw. Ze heeft mij even wat dingen verteld wat de arts van gisteren had opgeschreven.
    Er stond in het kort gezegd alleen in : Vaginaal bloedverlies waargenomen, plus een VERMOEDEN op een miskraam.

Dat vermoeden had die arts wat mij betreft best even voor zich mogen houden.

Deze arts heeft dus ook gelijk gezegd dat het geen bewezen feit is. Maar dat ze wel denkt dat het met een zwangerschap te maken heeft.
    Daar ik niet kronkel in bed van de pijn in mijn buik hoef ik niet gelijk langs te komen en verdenkt ze geen zwangerschap op een andere locatie. (apart gezegd)
    Ze zei ga maar een test halen. Dus mijn eerste vraag was: met deze "termijn" ?
    Toen is ze het nog eens goed gaan narekenen en zei ze oh het is nog te vroeg om te testen.
    Heel relaas aangehoord over vroege testen en die zou ik dan vanaf morgen wel kunnen doen volgens haar.
    Verder mocht de natuur zijn werk gaan doen, dan gaan we kijken of het vruchtje wel of niet binnen blijft ik ben benieuwd , aldus de arts
    Zo werd er opeens toch weer van uit gegaan dat het een zwangerschap betreft.
    Dat ik nu oud bloed verlies gaf was in haar ogen gunstig.
    Toen ik aan haar vroeg of ik bij een eventuele zwangerschap van deze termijn (waar je nog steeds eigenlijk niet van mag spreken) ook stolsels hoor te verliezen? was het antwoord: dat weet ik niet, ik google wel even..

WOWWWW ho even. google is your best friend, but no thanks.

Daar heb ik wel een plek voor waar ik dat soort vragen kan stellen.
    Verder kon ze geen onderzoeken doen alleen op verdenking van BBZ, maar dat is niet aan de orde.

Dus eigenlijk ga ik maar even ja mijn lieve partner weer op pad sturen na zijn werk om vroege testen te gaan halen!!!
    Was gisteren geen succes toen kwam hij met een predictor thuis :p
    Poging 2 hihi.

Deel Deze Pagina