Geen idee waar ik dit neer moet zetten, maar ik denk dat het hier de beste plaats is! Ik moet even mijn verhaal kwijt, aangezien ik hier met niemand anders dan mijn man over kan praten. Dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden Twee maanden geleden ben ik gestopt met de NuvaRing, omdat ik echt niet tegen hormonen kan. Eerder al aan de pil geweest, maar ik wordt er duizelig, chagrijnig en depressief van (en flink ook). Aangezien ik altijd een cyclus heb van precies 28 dagen, hebben we besloten dat we het dan maar zonder anticonceptie doen, maar op de 'gevaarlijke' dagen wel een condoom gebruiken. Nu was gister mijn eisprong en we hebben ons gisteravond vreselijk misdragen (=geen condoom gebruikt) Mocht ik zwanger zijn, ik dit kindje natuurlijk meer dan welkom, maar liever hadden we nog een paar maanden gewacht. Ik heb m'n handen nu al vol aan m'n meisje (die nogal een pittig karaktertje heeft), dus ik zou het wel fijn vinden voorlopig nog even alle aandacht voor haar te hebben. Ik ben ook erg bang voor de reacties als ik wél zwanger blijk te zijn. Ik ben nu 21, man 26 en we zijn ruim 2 jaar getrouwd. Bij onze dochter kregen we al vragen of het een foutje was en reacties als 'pas maar op dat je er geen spijt van krijgt'. Op dit moment komen we precies rond, maar met nog een kindje erbij, zal het een stuk lastiger worden natuurlijk. Van de week nog met mijn moeder over gehad dat we voorlopig nog even wachten. Ben bang dat we het binnen de familie te horen gaan krijgen... Dit gaan dus 2 spannende weken worden! Nogmaals: Mócht het raak zijn, zijn we er allebei ontzettend blij mee! Maar het zou niet ideaal zijn en ik denk dat we er flink aan moeten wennen
Spannend nu dan zeg! Ja als je echt geen kindje had gewild had je natuurlijk wel iets gebruikt denk ik... Maar ook snap ik dat het gewoon gebeurt zoiets...heb ervaring hahahaha maar ik zou een derde kindje nu helemaal niet erg vinden hahahaha.. En ja ach wat de omgeving vindt...so what! Het is toch nooit goed, en dan ben je weer even het middelpunt todat er weer iemand anders is waarover ze kunnen kletsen en oordelen Maar ik ben dan wel eens benieuwd zeg!
@Cindy Inderdaad, als we het écht niet gewild hadden, had ik wel doorgegaan met de NuvaRing. We hebben heel goed overwogen of we zouden stoppen of niet en waren ons er dus goed van bewust dat we hiermee een risico liepen. Van tevoren gezegd dat we dan wel gewoon een condoom gebruiken, maar het blijkt in de praktijk op een of andere manier lastig te zijn het ook echt te doen Dat van de omgeving heb je helemaal gelijk in! Ik ken alleen m'n schoonouders en die gaan dan overal rondbazuinen dat wij 'een foutje' krijgen... Misschien verstandig om gewoon voet bij stuk te houden en blijven beweren dat het een keuze geweest is... Man heeft al aangegeven dat hij het stiekem wel leuk zou vinden als het zo zou zijn, maar hij liever ook nog even wacht. 2 kindjes in de luiers gaat natuurlijk best zwaar worden en mijn vorige zwangerschap was een drama (HG) en die kans zit er natuurlijk weer in. We wachte 'rustig' af
Haha, 'k moet eerlijk zeggen dat nu ik dit schrijf, ik steeds meer begin het hopen dat het tóch raak is! Begint wel weer te kriebelen ineens en de beren op de weg zullen zich vast vanzelf wel oplossen
whahahah erg zijn we vrouwen he! Ja jammer dat alleen omdat je zo jong bent mensen dit denken he.....terwijl ik hun tijd iedereen zo jong kids kreeg en een stuk of 15 hahahaha...nu zijn wij weer wat ouderwetser en is het ook niet goed! Nou ben je zwanger dan is het toch super!! Wij moesten ook voorzichtig zijn na het stoppen met pil en bv...ook niet gedaan hahaha..maar ik kreeg geen ei dus werd natuurlijk niet zwanger.. Ik hoop dat wij er volgend jaar weer voor gaan!
Wat kunnen mensen toch een lompe opmerkingen maken! En 'foutje' alleen dat woord al. Het zou ongepland kunnen zijn, maar een 'foutje'?! Je omgeving heeft overal wel een mening over, als jullie er vertrouwen in hebben en het graag willen: boeie wat de rest vind. Veel succes
Misschien moet je je schoonouders gewoon laten kletsen? Kennelijk is het voor hen een foutje, dat hun zoon en schoondochter zo jong al aan de kinderen zijn. Jammer voor hen. Jullie houden toch van jullie kleine meid? En jullie zullen een extra dondersteentje erbij toch net zo liefhebben? En qua geld? Ach, je kunt vast nog wel wat dingen hergebruiken. En de ervaring leert dat je net zoveel aan je kind uitgeeft als je hebt. Ofwel: ben je rijk, geef je ook veel meer uit, dan als je wat minder hebt. Een kind heeft vooral eten en liefde nodig. En dat is wel te regelen, toch? Vrienden, familie, marktplaats, de spullenhulp... kleertjes en speelgoed kun je overal vandaan halen. Komt heus goed joh. Gewoon een beetje creatief zijn en niet te trots zijn om spul te hergebruiken (sorry, ken iemand die perse alles duur en nieuw moet hebben...).
Bedankt voor jullie reacties! Geeft toch weer wat meer hoop Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goedkomt, maar het is wel even schrikken! Schoonouders vinden het super dat we jong aan de kinderen begonnen zijn hoor! Dat past helemaal in hun cultuurtje, maar wel met 2-4 jaar er tussen. Ik zal proberen hun mening gewoon naast me neer te leggen, ik weet dat wij het gaan redden! Mocht ik nu zwanger zijn, hebben we alleen nog een ledikant erbij nodig (ik ga er in ieder geval vanuit dat onze dochter dan ook nog in een ledikant slaapt) en misschien is dan een duowagen handig (ze is dan nog geen 1,5 jaar). Voor een meisje hebben we sowieso alle kleertjes, voor een jongetje hebben we kleertje (neutraal) tot maat 62 en zullen ongetwijfeld weer een hoop krijgen! Bedenk me nu dat we ook met deze kinderwagen toe kunnen, als ik de baby gewoon in de draagdoek doe Haha, ik ben helemaal plannen aan het maken, terwijl er misschien wel helemaal geen uk op komst is
Ik kreeg die vraag dus ook...of het gepland was...de tweede...uhm waarom stel je zo`n belachelijke vraag!!:x Wat was ik boos hierom....en waarom dat ze dat nu vroeg geen idee...ik was 26
Heel vreemd! Inmiddels 5 dagen overtijd, terwijl mijn cyclus altijd precies 28 dagen is. Woensdag en zaterdag negatief getest.. Zit niets anders op dan nog even afwachten! Ik heb sinds vanmorgen wel wat buikpijn, wat ik altijd voor een menstruatie heb. Maar hetzelfde gevoel had ik de eerste weken tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Geen idee wat ik ervan moet denken dus
Ohhhh spannend chocolade koekje En skiet wat andere denken, je leeft nog altijd voor jezelf en je gezinnetje! Dat is het aller belangrijkste! Ik herken trouwens wat je schreef over de pil. Ik was echt niet te harden, werd er depressief van, heeeeel humeurig en kon elke dag wel janken. Bah! Ben blij dat ik van die troep af ben! Hou ons op de hoogte, ik volg het helemaal en hoop het echt voor jullie! Liefs Dorien
Slim hoor! Ik heb ook altijd een cyclus va 28 dagen, maar mijn ei is erg laat (dag 20) en soms opeens op dag 13 of 14. Dus een erg veilige methode, not! Gelukkig is het kindje wel welkom als het raak is!
Haha, hier is mijn ei gelukkig net zo regelmatig als m'n cyclus, dat scheelt weer Een hele veilige methode is het natuurlijk nooit, maar zoals ik al zei: We gaan echt nog niet bewust voor een kindje, maar mocht het wel een keer raak zijn, zijn we er hartstikke blij mee!
Nee, vandaag niet meer getest. Woensdag was m'n NOD, toen negatief getest. Zaterdag nog eens getest, was ook negatief. Wacht nog een paar dagen af en zal woensdag nog eens testen denk ik (als ik zolang kan wachten).
Vandaag (7 dagen overtijd) toch nog ongesteld geworden. Aan de ene kant natuurlijk een teleurstelling, maar aan de andere kant toch ook een opluchting. Ik begin over 2 weken weer aan een opleiding en onze meid is ook nog maar 8,5 maand, dus we willen liever nog een half jaartje wachten Toch had ik me er stiekem wel heel erg op verheugd en was ik al helemaal aan het bedenken hoe we dan de slaapkamers in gingen delen en wanneer mijn man vakantie op moest nemen volgend jaar Weer even wennen dat dit allemaal nog niet nodig is