Hallo allemaal.. ik heb helaas 31 juli een miskraam gehad met 6 weken zwangerschap.Ook ik was er kapot van!Het kwam vanzelf los en heb dus geen curretage gehad.Omdat alles mooi schoon was kregen we van de gyneacoloog gelijk groen licht om verder te gaan.Ik had altijd een cyclus van precies 28 dagen en was benieuwd of zich dat goed zou herstellen,daarom zijn we gaan temperaturen.En dat werkt wel,want kan precies zien wanneer mijn eisprong was.Vandaar dat ik weet dat alles weer goed werkt.Dat vind ik heel fijn. Ik hoop dat we allemaal weer snel zwanger mogen zijn en ook blijven! Sterkte allemaal!
Hallo meiden, Ook ik heb een miskraam gehad in augustus. Vruchtje is met 5+3weken gestopt met groeien en ik heb op de dag dat ik 9 weken zou zijn een curettage gehad. Ben nog niet ongesteld geworden, maar we hebben wel geklust, we zien wel hoe het loopt. Maar dit zorgt er wel voor dat ik nog wat vragen heb. Afgelopen maandag had ik vruchtbaar slijm, wat duidt op mijn eisprong. Betekent dit dat ik deze maand ongesteld ga worden of is er toch een kans dat ik zwanger zou kunnen worden? We hebben twee dagen ervoor en de dag dag zelf geklust. Nu vraag ik me af vanaf welke dag ik zou kunnen testen, ik heb namelijk geen NOD om mee te rekenen. Kunnen jullie me hiermee helpen? Ik hoop dat we allemaal snel een plakbeeb hebben. Een miskraam, hoe vroeg dat ook is, gaat je niet in de koude kleren zitten. Voor mij heeft het mijn wens voor een kindje alleen maar groter gemaakt. Gr. Wens
Goeiemorgen meiden, Ik heb op 2 aug een MK gehad, was toen 8 weken en 5 dagen zwanger. Mijn MK is zelf op gang gekomen, heb op dag 2 en dag 4 een echo gehad om te kijken hoe ver het allemaal was, zeker op dag 4 want toen had ik er ook koorts bij gekregen. Op dag 2 zat er nog een restant vh vruchtzakje, op dag 4 was ik alweer helemaal schoon. Van zowel de gyn als de vk mochten we er meteen weer voor gaan. Ronde 1 na de MK heeft 33 dagen geduurd, zitten nu dus in ronde 2, vandaag dag 13 en gisteren een posi ovu test gehad! Ziet er naar uit dat deze ronde 26 dagen gaat duren!
dames is het normaal dat ik nog niet ongie ben........ 7 aug mk gehad zonder currtage...........test zegt vandaag negatief help me out!!!!!!
Hmm das een goeie..... De gyn vertelde mij toen dat ik na de MK waarschijnlijk binnen 4 tot 6 weken ongesteld zou worden. Als ik af ga van jouw 7 aug, dan zit je as zondag op 6 weken.... Als je het maandag nog niet bent geworden, de HA bellen? Kijken wat die zegt?
jeetje aan de ene kant hoop ik t wel dat het komt want stel je voor dat er nog wat in me baarmoederzit van weefsel dat over het hoofd is gezien.......dan ozu ik aslnog een currtage moeten......... Of ik ben nu zwanger alleen een vroege test dat negatief aan geeft ....hmm
Mag ik ook met jullie meekletsen? Ik ben op 21 aug begonnen met bloeden bij precies 6 weken. Op 23 augustus ben ik het kindje verloren 6+2. Daarvoor heb afgelopen mei een MA gehad met 11+2 weken.
Hoi! Gemiddeld wordt je 4 tot 6 weken na de MK weet ongesteld. Maar dat hoeft niet! Het is een gemiddelde dus kan ook wat eerder, later of helemaal niet. Je kan dus ook gewoon gelijk weer zwanger raken. Denk je dat afgelopen maandag ook echt je ei is geweest? Want dan zou je vanaf maandag er 14 dagen bij op kunnen tellen en dan weet je ong hoe of wat. Ik werd zelf heel erg onzeker dat ik niet wist wanneer ik mijn ongi kon verwachten na mijn MA. Toen ik ben gaan lezen op internet kwam ik bij het temperaturen uit. Op die manier had ik het gevoel dat ik het allemaal toch nog enigzins in de hand zou hebben.. De eerste temp ronde was drama, snapte er niet veel van. Maar de 2e ging al beter en inmiddels heb ik het onder de knie. Ik zit nu bijv. op 3dpo dus kan over 9 dagen mijn NOD verwachten (lf is 12, ook achter gekomen d.m.v temperaturen).
Hey meiden, Als eerste iedereen veel sterkte met het verwerken van de miskraam. Zeker de meiden die al meerdere miskramen hebben gehad, heftig hoor. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik hier thuis hoor, maar voor mij voelt het wel als een miskraam. 22 augustus had ik een positieve test maar twijfelde al wel over mijn zwangerschap. Afgelopen maandag met 7 weken eindelijk een echo en er was geen zwangerchap te zien in de baarmoeder. Ze zagen wel iets op mijn eierstok wat een bbz zou kunnen zijn. Na HCG prikken kon een 'goede' bbz gelukkig uitgesloten worden, misschien is het een bbz die al afgestorven is maar er nog niet uit is gekomen, of misschien is het een cyste, met weefsel, die HCG is gaan produceren. Woensdag voor controle geweest, HCG nog steeds rond de 190, geen verandering te zien op de echo. Vooral de onzekerheid dat ze niet zeker weten wat het is vind ik erg moeilijk. Mijn lijf denkt gewoon nog zwanger te zijn, terwijl het dus niet zo is. Volgende week donderdag weer controle, bloedprikken en echo, en dan hopen ze dus dat het HCG gaat zakken. Als dat niet het geval is is een kijkoperatie uiteindelijk misschien wel nodig om te kijken wat er nu op m'n eierstok zit. Heel lang verhaal, sorry daarvoor . Ik heb niet echt heel erg het gevoel dat ik misschien een kindje ben verloren, maar vooral de hoop en verwachting die ineens instort vind ik erg moeilijk. Je maakt al plannen, kijkt uit naar de uitgerekende datum, enz... Hopelijk zijn we snel allemaal in verwachting van een kindje dat wel goed blijft zitten.
Jeetje meid, na 17 ronde eindelijk zwanger, en dan eindigt het zo . Als je test negatief aangeeft betekend dat volgens mij dat alles wel weg is. Als er nog iets zou zijn achtergebleven zou de test nog (licht) positief zijn. Weet het natuurlijk niet helemaal zeker, maar als je het niet vertrouwd gewoon even de ha bellen.
Ik ben na mijn miskraam ook gaan temperaturen,puur om te zien wanneer mijn eisprong zou komen.Ik vind dat heel fijn.Mijn cuclus is weer helemaal op orde...ik loop ongeveer hetzelfde als jou,ik zit ook op 3dpo.Spannend weer he
Kan me voorstellen dat je je behoorlijk rot hieronder voelt,want als er geen duidelijkheid is,dan word je toch gek van de onzekerheid! Ik wens je heel veel sterkte!
Hee meiden, Wat een heftige verhalen lees ik telkens toch weer zeg. Ik hoop echt van harte dat we allemaal in 2012 een mooie baby in onze armen mogen hebben. Eerst maar even allemaal weer een normale cyclus krijgen. Daarna onze mannen weer flink vermoeid laten worden en dat in 1 week tijd, hihi! Woensdag mag ik eindelijk terug naar de gyn voor een controle echo etc. Even duimen dat alles schoon is. Bloed nu al 3 dgn helemaal niet meer. Heb 3 dgn echt gevloeid en daarna tot 3 dgn geleden een klein beetje bruin verlies. De test was alleen nog wel knalpositief. Maar heb nu gelezen dat dat wel ff zal duren voor alles je lichaam uit is. wachten is altijd ook zo moeilijk..... Even een vraagje: hebben jullie na je mk ook nog lange tijd gehad dat je zo moe was en veel hoofdpijn had. Ben van de week weer begonnen met werken (1/2 dgn), maar ben steeds kapot moe en slik bijna iedere dag paracetamollen voor mijn hoofdpijn. Liefs mamakaatje
@Mamakaatje: ik heb maar 3 dagen gevloeid en toen was alles al weg.Ik heb geen hoofdpijn gehad,voelde me wel heel slap en vermoeid.Tis ook heel wat! Succes met je bezoek aan de gyneacoloog!
@Hoop: bedankt! Is het bij jou nu je 1e ronde na je mk? Spannend weer lijkt me. Ik las dat jullie gelijk groen licht kregen van de gyn. Moest je weer eerst je 1e menstruatie weer gehad hebben of zelfs dat niet? Sterkte met weer afwachten tot je mag testen.
@Charity: Bedankt voor je reactie. Heftig dat je al twee miskramen gehad hebt. Ik begrijp dat het bij jou zonder ingreep is gebeurd, in elk geval de laatste keer. Zou dat nog verschil uitmaken? Ik bedoel, gaan de hormonen dan sneller of minder snel je lichaam uit? Ik ben redelijk zeker dat ik maandag mijn ei heb gehad. Ik herkende de verschijnselen van eerder dit jaar en dan met name het slijm. (vies praatje, ik weet het) Als mijn lichaam verder geen andere signalen afgeeft, ga ik 27 september testen. Als ik toch ongi wordt , ga ik gewoon weer tellen. Mijn cyclus was voor de miskraam erg regelmatig, dus vooralsnog denk ik niet dat ik ga temperaturen. Mocht ik dit alsnog gaan doen, dan weet ik dat jij de expert bent ! Uit jouw banner begrijp dat jij over 8 dagen weer mag testen. Of heb je jezelf wat meer rust gegeven na de MA? Hopelijk kunnen we elkaar binnen kort feliciteren! @Poemi: zeer herkenbaar dat je hoop en verwachtingen instorten, daarvoor maakt het geen verschil of je nu daadwerkelijk zwanger was of dat er een bbz is. Ik verbaas me er nog steeds over dat je in die paar weken zoveel plannen kan maken voor iets wat maar amper de grootte van een rijstkorel kan hebben.
@Wens: ik ga voor je duimen dat het snel raak mag zijn... spannend weer! @Poemi: heel veel sterkte en het is best moeilijk om al je toekomstplannen weer even te moeten wijzigen. Ook al is het nog maar een rijstekorrel zoals Wens zegt. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!
Ik dus ook! Erg fijn om nu toch nog wat inzicht in de cyclus te hebben. Vertrouwde namelijk niet meer op mijn regelmatige 33 dagen. Ik heb de eerste ronde na mijn MA ook een cyclus van 45 (!) dagen gehad, op dag 33 ei (normaal nod). De 2e ronde duurde 40 dagen, ei op dag 28. Maar in die 2e ronde raakte ik dus weer zwanger, die helaas ook weer mis ging. Dit keer op dag 23 mijn ei gehad, dus gelukkig is deze cyclus maar 2 dagen langer als normaal. Indd heel spannend! De dagen kunnen niet snel genoeg gaan nu, pff
Indd heel heftig! En ook zonder ingrepen. De eerste keer was dus een MA en die heb ik met mifegyne en cytotec succesvol opgewekt. Daarna gewoon een normale miskraam die spontaan op gang is gekomen. Ik denk dat bij de MA de hormonen wel wat langer in mn lichaam zijn blijven hangen, vooral omdat ik toen al een heel stuk verder was dan bij de MK. Als je zo zeker bent zou je indd wel de 27e kunnen testen. Hoop maar dat je een mooie test mag hebben en de ongi uitblijft natuurlijk! Mag indd over 8 dagen testen, heel erg spannend en de dagen kunnen dan ook niet snel genoeg gaan nu.. We zijn er dus gewoon gelijk voor gegaan. Laten we maar hopen dat iedereen in dit topic roze mag zien!
@Charity: succes met de dagen aftellen... Heftig 2x een miskraam. Na hoeveel tijd was jij je HCG kwijt bij je ma?