miskraam in augustus/september en nu terug proberen zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door peekaboo, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Het is onze tweede ronde..ik ben netjes na een maand ongesteld geworden(30 augustus),jammer dat we niet zwanger waren! Nu tweede ronde,heb afgelopen dinsdag mijn eisprong gehad,dus moet 27 september mijn NOD krijgen,liever NIET natuurlijk!
    De gyneacoloog heeft een echo gemaakt en het was allemaal netjes van binnen,dus we mochten gelijk door gaan.na een curretage schijnt er wat litteken weefsel te kunnen ontstaan,waardoor ze dan vaak zeggen: een maand overslaan.Maar ik heb dus in principe niet af hoeven wachten of dat ik ongesteld werd.

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi meiden

Ik herken veel van jullie verhalen. Ik schrijf al weer een tijdje mee in het miskraam in juli en er weer voor gaan topic.
    Ik heb wat van jullie berichtjes gelezen en ik hoop misschien een paar van jullie wat antwoorden te kunnen geven waar ik zelf me rot naar gezocht heb de afgelopen periode.

Ieder lijf is anders maar gemiddeld genomen na max de 6-7 weken is het wel normaal om weer te gaan menstrueren. Dit betekend niet altijd dat alles dan weer goed is. Je cyclus kan de eerste maanden echt nog van slag zijn en onregelmatig zijn. Dat is niet gek. Als je pijn in je buik hebt 2 weken na de mk/ curretage etc ga naar de dokter mogelijk restweefsel is niet gek. Gemiddeld genomen duurt het net zo lang als je zwanger geweest bent om weer te herstellen van de hormonen, je lijf weer terug naar normaal etc.
    Je kan direct na je mk weer zwanger raken. Mijn gyn vertelde me dat je 2 weken na de mogelijke bevruchting kan testen en dan met een uitloop naar 3 weken. 3 Weken na de positieve test mocht ik eventueel al bellen voor een echo. Dan kunnen ze heel goed zijn hoever het is en of het hartje het doet.
    Ik hoop dat er wat antwoorden tussen staan. En voel je niet minder omdat het bij jou nog niet ver was. Je wens, je gevoel dat is niks minder dan iemand die langer zwanger was! Het is gewoon klote.
    Verder vind ik het fijn om ovulatietesten te gebruiken. Omdat mijn cyclus niet gelijkt lekker liep vond ik sensitest (googlen) goed en niet duur de volgende dag in huis en makkelijk in gebruik.

Ik had een missed abortion met 10 weken gezien op de termijn echo bleek al 3 weken dood te zijn. Dus curretage. Een week later was niet alles weg, cytotec pillen, toen was alles weg. Bij de nacontrole alles schoon en na 3 weken pas een negatieve zwangerschapstest in handen. Ik zou een dubbele eisprong krijgen dus ik verwachte totaal niet dat ik ongesteld werd met 26 dagen na de curretage en 5 dagen na de nacontrole. alles was van slag de volgende cyclus geen eisprong gehad en na 18 dagen dus een bloeding van een week. Nu heb ik 14 dagen later mn ei gevonden met de ovulatietesten en weet ik eindelijk wat er aan de hand was. Klussen en duimen maar en hopelijk over 2 weken goed bericht.
    Ik heb veel gehad aan het forum maar vooral als je het niet vertrouwd of je voelt je niet okay bel de dokter/verloskundige etc
    Heel veel sterkte allemaal

Groetjes

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@lin2011...
    bedankt voor je uitleg! Jij hebt het ook behoorlijk voor je kiezen gehad! Ik hoop dat je over 2 weken een knaltest in handen hebt!!:)

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Thanks hoop42. En graag gedaan. Dit forum is er ook om elkaar te helpen en ik zit nu in cyclus nr 3 na de MA dus ben weer net wat langer aan het neuzen geweest. Ik weet ook niet alles maar ik vond het fijn om te horen dat het allemaal niet gek is wat er gebeurd.

En in het juli forum zitten ook al 2 meiden die opnieuw zwanger zijn en een aantal weer te duimen op de NOD hopelijk geeft dat hier wat hoop.

Groetjes

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@lin2011: wat leuk dat er al weer zwanger zijn van het juli-clubje.Ik heb 31 juli mijn miskraam gehad,maar heb geloof ik nooit dat forum gezien....wij lopen aardig gelijk met onze NOD zie ik..spannend weer..hopenlijk horen wij ook snel bij de zwangeren:)

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
  7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel voor de link!...dan heb je op de goede avond geklust:D
    het word al bijna donker,dan zal je man wel bijna klaar zijn..dan kan je hem verleiden :D

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Wens2011 Fijn dat je je ei waarschijnlijk al weer gevoeld heb. Nog maar 1,5 week wachten, spannend hoor.

@Hoop42 Voor jou dus ook 27 september. Hopelijk een goede datum :)

@Mammakaatje Balen nog van die positieve test. Nu wil je hem het liefst negatief zien. Zo raar eigenlijk :( Je was ook al wel redelijk ver, dus misschien duurt het allemaal wat langer voordat alle hormonen verdwenen zijn. Hopelijk heb je woensdag een goede echo.

@Charity Nog maar een weekje wachten, spannend! Fijn dat je cyclus ook al wat normaler wordt.

@Lin Heftig wat je hebt meegemaakt. Wel goed om te lezen dat er van juli al weer wat meiden zwanger zijn! Ik duim voor jou dat je straks ook een mooie test in handen hebt!

Afgelopen ronde heb ik ook getemperatuurd. Als ik weer verder kan dan ga ik daar ook weer mee beginnnen. Vind het wel prettig om een beetje controle te hebben. Zeker als het misschien straks onregelmatig is, dan weet je iets sneller waar je aan toe bent als je kunt zien dat je je ei hebt gehad. Ik ben trouwens ook nog steeds heel moe. Denk dat het wel normaal is. Eerst de hormone van de zwangerschap, dan nog eens al die spanning, is best wel slopend.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik hoop dat 27 september een hele mooie datum is!! Ik vind temperaturen ook erg handig..zo heb je er zelf de controle op. Het went ook snel,ik temperatuur iedere ochtend om 5.30 uur. Dan gaat mijn man uit bed en dan temperatuur ik ook gelijk,waarna ik daarna even met hem mee naar beneden ga.In het weekend dan zet ik er de wekker voor. Een miskraam vergt erg veel van je lichaam,maar ook veel van je geest.Hopenlijk heb jij ook snel een positieve test!!:)

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja, ik ben uitgegaan van de lange cyclus met mn nod maar de langste na de mk dan zou ik eigenlijk op 26/9 uitkomen als nod maar ik wil niet te vroeg testen.
    Het word vast een mooie week! Hopelijk een mooi verjaardagscadeautje voor mn vriend. Ik hoop dat ie snel klaar is buiten;) want hij moet er wel even aan mee werken.
    Temperaturen is voor mij niet te doen ik werk volledig in de onregelmatigheid incl nachtdiensten etc dus dat werkt niet voor mij. Daarom de ovutesten
    GRoetjes

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@lin2011: dat zal een heel mooi verjaardagskadootje zijn voor je vriend!!:) Ik begrijp dat temperaturen dan niet voor jou weggelegd is... we gaan duimen voor een hele mooie knaltest!:)

12. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Dag dames ik zit nu op 44 dgaaen na msk en nog geen ongie te bekennen..........test geven negatief aan

13. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Hallo allemaal, ik wil me hier graag aansluiten. Heb eind juli positief getest, daarna vakantie, in de vakantie beetje bloedverlies, testen bleven positief (en hoe :(), eenmaal thuis naar de vk (zag het al somber in) en ja hoor, de tweede vmk in 6 maanden was een feit. Ze zagen ook al dat ik toen op de twaalfde dag van m´n cyclus zat maar ben tot nu toe nog niet ongi geweest en ook de testen zeggen niks om blij van te worden. Heb zelf het idee dat ik rond 10 sept. eisprong-achtige tekenen heb gemerkt (slijm vooral) en verwacht dus uiterlijk de 24e m´n ongi. Of iets anders dat wél leuk is! ;)

Vind het wel fijn om in dit topic te schrijven, ik ben behoorlijk gefrustreerd en soms lijkt het net alsof ik dat niet kwijt kan op andere fora.

Ik wens ons allen beschuit met muisjes (die wij dan uitdelen hè) toe komend jaar!

14. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

Hoi Jantine,
    Helaas kan ik je de hand schudden :(
    Wanneer had je in aug je miskraam.......?
    Ik had m 7 aug en nu nog geen mestruatie en geen positiefe test...:(

15. marieke79

marieke79 Lid

2 aug 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ook ik kan jullie een hand schudden!in februari een vmk gehad (zou gleijk met mijn schoonzusje zwanger zijn,zij is inmiddels bevallen van een dochter,toch doet het bij mij pijn, ook al ben ik gelukkig voor hun)en eind juni weer een vmk gehad. deze twee vmk's verliepen bijna gelijk en ook in dezelfde weken..wat een teleurstelling..eind oktober krijg ik de uitslag van de gyn,
    maar goed we mogen wel weer proberen om zwanger te worden...

hoop voor iedereen dat ze snel positief nieuws zullen krijgen!!!

16. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik ook rond die tijd, misschien iets later. Jammer hè!!
    Mijn vk zegt dat er geen reden is tot ongerustheid maar ik vind het evengoed wel lang duren. Ik wil nu 1 van de 2: of ongi of positieve test, en ik weet serieus niet wat ik het liefste wil - ik wil nu gewoon Iets. Raar eigenlijk.

17. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

Jaah ik snap het helemaal zit in het zelfde schuitje......
    Ik vind het nu wle erg lang duren niet dat ik het mis hoor;)
    maar wil weten of het nog komt of ik ben zwanger of t is iets anders:(

18. Mimmy

Mimmy Lid

19 sep 2011
    32
    0
    0
    rond Rotterdam
    Hallo Allemaal,

Na al een tijdje te hebben mee gelezen, nu toch maar een berichtje van mij. 21 Augustus in de eerste ronde mk gehad. Helaas. Kwam spontaan en was toen net iets van 4 weken.
    Helaas kan ik niet aan klussen doen aangezien ik het via zelf insemenatie doe en afhankelijk ben van mijn donor.
    Nu afgelopen zaterdag, 17 september, had eigenlijk mijn NOD moeten zijn.
    15 September al te nieuwsgierig en neg getest. Zaterdag idem dito.

Nu las ik dat het mogelijk is dat er nog weinig hcg aanwezig is en je later pos kan testen. Ik durf nu niet meer!
    Ik wacht het maar af heb ik het idee. Ik heb wel een abo op de wc omdat je telkens denkt van, volgens mij zijn de dagen er....
    Misschien is mijn lijf wel in de war en komt het allemaal later?
    Iemand een idee?

Allemaal veel sterkte...

xx Mimmy

19. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

Hallo Mimmy,

Je kunt na een mk nooit vanuit gaan wanneer je nod is die komt tussen de 4 en 6 weken (tenminste niet bij iedereen want ik ben er al over heen):(

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zo te lezen zijn er helaas weer wat nieuwe meiden bijgekomen. Best gek om zo te lezen hoe vaak het eigenlijk nog wel niet voorkomt.

@Missillie Dag 44 al :( Heb je iets gemerkt van je ei, of weet je helemaal niet waar je aan toe bent?

@Jantine 2e keer al in 6 maanden tijd :( Hopelijk 10 september je ei gehad en 24 september weer een positieve test. En dan maar hopen op een plakbeeb. Mag je de volgende keer eerder op controle komen?

@Mimmy Voor jou is het allemaal nog iest lastiger omdat je afhandelijk bent van een donor. Je gebruikt dan ovu-testen ofzo om je ei te vinden? Heb je nu dus al wel weer je ei gehad na je miskraam? Ik heb wel vaker gelezen dat sommige pas na NOD positief testen. Als je niet meer zo goed durf te testen pas aankomend weekend weer een testje wagen als je nog niet ongi bent geworden?

Deel Deze Pagina