@Poemi. na mijn tweede mk(in half jaar tijd)kreeg ik ook het gevoel en hoorde ik van veel meer mensen dat ze een mk hadden meegemaakt, veel mensen praten er niet over of kunnen er niet over praten..maar als je het zelf meemaakt dat hoor je het ook meer om je heen is mijn ervaring, jammer genoeg.. nu hopen dat het wel snel goed gaat
@Marieke Helemaal over jou heen gelezen, sorry . Ook al 2 keer in zo'n korte tijd. Begrijpelijk dat het je pijn doet dat zij wel een gezond kindje hebben en jij nog niet. Hoever was je bij beide miskramen? En waar krijg je de uitslag van?
geeft niet hoor, maar ik krijg uitslag van een chromosomenonderzoek.volgens gyn is de kans heel klein zijn dat daar wat uitkomt omdat wij al een kleine hebben we hebben trouwens al een dochter van bijna 2 jaar rond lopen(krijg het nog niet voor elkaar om een banner neer te zetten) maar goed we zijn nu een jaar bezig om een zusje of broertje te krijgen voor mijn dochter en tot twee keer toe een mk, met 7,5 week, dit was bij beide mk's zo..tja
@Marieke Hopelijk komt er idd niets uit. Wel vreemd dat het allebei de keren op hetzelfde moment van de zwangerschap was. Maar een jaar bezig alweer, dat is al een tijdje zeg. Wel ondertussen 2x zwanger geweest, dus dat is het probleem niet, het moet alleen nog blijven zitten
Inderdaad heel veel nieuwe gezichten hier,helaas. maar natuurlijk welkom.We hopen zo elkaar te steunen. @Missillie: 44 dagen,dat is wel lang ja.weet je zeker of je je eisprong al gehad hebt? @Jantina: 2 keer een miskraam in 6 maanden..heel heftig meid. @marieke79:altijd heel moeilijk als een familie lid of vriendin wel een babytje gekregen hebt.Het is niet dat je het hun niet gunt,maar het herinnert je aan je eigen kleintje in je buik. @ Mimmy: voor jou is het allemaal wat lastiger als je zwanger wilt worden van een donor.En je moet ook alles alleen verwerken. Hopenlijk mogen we allemaal weer snel zwanger zijn!!
Iedereen heel veel sterkte met het verdriet van jullie miskraam. Ik heb eind mei een miskraam gehad met bijna 7 weken, begon met bloedverlies. Na 1 week een controle echo, alles was weg dus we mochten weer proberen om zwanger te worden. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, maar ontdekte donderdag dat ik weer zwanger was!, denk ongeveer 5 weken. Alleen gisterenavond werd die blijdschap weer overschaduwt door bloedverlies en buikpijn, toch maar gaan werken en een half dagje vrij gepakt. Net VK gebeld en die zegt nog een week afwachten en dan een echo laten maken, daar baal ik zo van dan zit je tussen al die andere zwangere en bij ons zitten er nog andere artsen enzo. Je hebt er zo op gehoopt dat het deze keer wel goed gaat, heb trouwens wel een gezonde dochter van 10 maanden. VK zegt na 3 miskramen wordt het onderzocht, heb wel een verhoogd risico, overgewicht en bijna 35 jaar (dit zei VK niet hoor, maar google!)
*Hoop42: Geen idee meid ik had wel einde aug wel dat dikkere slijm zegmaar (rekbaar) maar geen idee heb geen ovutets gebruikt of zo
@Catherina, heel veel sterkte met deze spannende dagen...vond het wachten op een echo zo vervelend, je belt en je wilt meteen een echo en niet nog een week wachten, je zoekt antwoorden...
@ cahtarina, bij mij doen ze na twee keer een mk te hebben gehad alleen een choromosomenonderzoek, daar kom je dan alleen nog voor in aanmerking, bij mij willen ze pas na drie keer verder kijken, nou hop dat het niet zover komt
@Missillie: ik ben bewust gaan temperaturen,puur om te zien wanneer ik mijn eisprong kreeg.En dat is allemaal netjes in orde. Misschien ook een idee voor jou? Misschien is het al niet meer nodig @catharina: ten eerste welkom hier! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.Ik kan me zo goed voorstellen dat je zoooo bang bent! Wat moeilijk voor jullie.Ik hoop echt dat het allemaal goed af mag lopen!! heel veel sterkte!
Jeetje meid, weer al die spanning. Balen dat je dan nog zo lang moet wachten voordat ze eindelijk een keer gaan kijken. Ik duim voor je dat de echo goed is! Ik had met 5,5 week ook al gebeld omdat het niet goed voelde, uiteindelijk met 7 weken echo gehad en er was niet eens een zwangerschap te zien in de baarmoeder. Dat hadden ze ook wel met 5,5 week kunnen zien dus :x Kan d'r dan zo boos om worden dat ze je maar door laten lopen..
@marieke Ja idd je wilt het meteen weten en niet nog langer in spanning en onzekerheid. VK vertelde me dat een onderzoek pas na 3x gebeurd, maar als ik haar volgende week bel zal ik het nog eens vragen. Hoop idd dat het niet zover voor je komt. Het is alleen zo moeilijk, iedereen verwacht dat je nog een kindje krijgt en zegt dat ook en ondertussen weet je wel beter. (ik heb het bij de 1ste miskraam wel verteld op het werk, maar nu niet, had er geen behoefte aan om 't weer allemaal te vertellen) Heel veel succes volgende week met de uitslag
@Missillie Als je eind augustus al je ei zou hebben gehad, zou je nu toch ondertussen wel ongi moeten worden óf een positieve test moeten hebben. Ovu-testen vind ik zelf ook niet echt heel erg handig, maar temperaturen is idd goed te doen.
@poemi, Altijd maar dat wachten. Is wel begrijpelijk, want met bloedverlies zien ze op echo niet zoveel. Dus jij wacht ook nog in spanning af, succes
@ Missillie Het blijft toch rot om zulke berichten telkens te horen. Ik had de eerste poging het niet eens in de gaten totdat er ineens weeen kwamen. Toen wist ik al genoeg. @Poemi Ik werk nog niet met Ovu testen. Meestal pik ik twee dagen uit die mijn ei sprong bevatten. En de eerste keer had ik gelijk dus ja... Misschien na deze periode eens gaan tempen kijken of dat helpt. Net toch weer een test gedaan. Nieuwsgierigheid wint het dan... Helaas weer neg... Testen doe ik nu ook niet meer. Nu 3 dagen na NOD dus ik geloof het wel. Niet zwanger. Dus af wachten op de dagen. @ Hoop42 Verwerken is erg moeilijk. Zeker als je alleen bent zoals ik. Maar goed, ik heb nog een stralende dochter van 7,5 en die houdt me lekker op de been! Nou dames, hopelijk heb we volgende maand allemaal goed nieuws. Ik ben alleen aan het twijfelen of ik niet een maandje zal overslaan.... xx Mimmy
AAN DE NIEUWE DAMES HELAAS WELKOM EN VEEL STERKTE hier eisprong gehad gisteren ben benieuwd wat ervan komt .... maar ik weet nu wel dat alles terug op gang is he
mamavanAmarylli, mooi! Dat geeft moed! @Poemi: Ja, de volgende keer dat ik zwanger ben (de 24e dus ) mag ik meteen bellen en meteen een echo. En dan gaat het gewoon meteen heel goed met alles. Heb ik besloten Ik heb ook gemerkt dat er veel meer vrouwen zijn die mk´s of vmk´s hebben gehad. Ik had dat best eerder willen weten, ik dacht (zeker de eerste keer) dat er iets Heel Erg Mis was met mij, maar nu blijkt dat het veel vaker voorkomt... Jammer. En ook misschien wel goed. Ik geloof nog steeds wel dat het lichaam niet-goede vruchtjes afstoot en da´s wel waar ik voor opteer.
@Catharina, ik krijg eind volgende maand uitslag, en hier bij ons doen ze alleen dan chromosomen onderzoek.maar ja heb al een gezonde dochter rondlopen.of er wat uitkomt.... ik heb het de eerste keer aan weinig mensen verteld, mijn leidinggevend(een vrouw)vond het onzin dat ik even thuis was.. bij de twee mk ben ik ook twee weken thuis geweest en daarna weer aan het werk gegaan, toen had ze wat meer begrip twee weken geleden kreeg ik een opmerking van mijn schoonvader naar mijn hoofd tijdens een familiedag, van heb nu drie kleindochters en 1 kleinzoon, dus marieke je weet wat je nu moet doen..echt mijn wereld storte in, wat een pijn hij mij deed met zo opmerking,terwijl hij het gewoon weet van de mk's tja mensen en hun opmerkingen/gevoel...
marieke79 ik kan begrijpen dat die opmerking pijn deed sjonge waar zitten sommige mensen hun gedachten hoop dat je snel een mooie positest mag hebben en een echte plakbeeb iedereen van ons !!!!! ik duim voor ons allen