Miskraam in en rond april en nu weer op weg naar zwangerschapsland!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fliertje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Een tip Wup: blijf bij jezelf en met een ik-boodschap vertellen. Zij kunnen dan nooit zeggen: valt wel mee toch? Jij: nee, ik vind het heel vervelend, bla bla bla. Snap je? Vind het echt aso hoor! Wij hebben met regelmaat geluidsoverlast hier in de buurt, krijg je al er veel studentenhuizen in je straat zijn... Succes!
    Heb net gesport:) Heb maagzuur, heb ik nooit.... Helemaal geen zin in eten:$

2. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt grumpy; gesprek liep redelijk, zij zullen ons voortaan waarschuwen, ze weten nu dat we er last van hebben als het zo hard staat, wij zullen eerder even melden dat we er last van hebben. Vl was vannacht iets te geirriteerd bij het aanbellen....ook niet handig.
    Ik hoop dat nooit meer voorkomt, wat een stress.

ja grumpy je voelt je lichaam anders reageren? gek he. we blijven ons verbazen over onze lichamen met die hormonen. :)

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Middag dames :)!

@edge: o wat een leuke echofotos!! En een jongen> gefeliciteerd:)! marre jij hebt dus de 31e de 20 weken echo en ik die van de 12 weken...wordt dus voor beide een spannende dag ;)!

@wup; vervelend over dat geluidsoverlast, gelukkig zijn jullie eruit gekomen met het gesprek!

@zoe: nou dat moet inderdaad een behoorlijke tuin zijn!! (zucht ik wil ook een tuin haha). Maar ik geloof zeker dat dat een goede afleiding is voor je :)!

@fliertje: o wat super leuk dat je de baby nu voelt> dat lijkt mij zo'n geweldige ervaring (helaas moet ik voorlopig nog even geduld hebben). ga je trouwens (of heb je het al) zo'n bel-ketting dragen? daar schijnen ze namelijk ook op te reageren, toch?

@grumpy; Leuk dat je forumvriendinnetje ook eindelijk een positieve test in handen heb. Jullie lopen dan qua weken vlakbij elkaar :D!

@vickjuhs: leuk dat je het naar je zin hebt gehad bij Jantje...enneh gewoon naar de wc blijven gaan hoor, want inderdaad daar krijg je last van :p

4. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Wup, begrijp ik!! Is ook helemaal niet leuk maar als het zo tussen jullie in blijft zweven en je komt elkaar af en toe tegen is het ook zo lastig:( Zie dat jullie geweest zijn fijn dat jullie er afspraken over hebben kunnen maken... hihi kan ik me best voorstellen dat hij geïrriteerd :D

@Grump, hahaha ik ken het!! Vanille vla helpt hier goed!

@Des, weet niet hoe jou postuur is en hoe je placenta ligt maar ik voelde het al rond 15 en halve week.. Ik heb niet zo'n ringelding om mijn nek hoorde daar een x wat negatiefs over iets van magneetstraling wat niet goed zou zijn.. heb me er eigenlijk nooit meer in verdiept moet ik eerlijk bekennen. Draag elke dag mij mi moneda :p Hoe voel jij je voor de rest?

5. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @fliertje: Euhm ik zou niet weten hoe mn placenta ligt haha en mn postuur..tja ik denk dat het redelijk onder een normaal postuur valt afgezien van een klein buikje. Ach ja uiteindelijk zal het denk per vrouw verschillen wanneer je dat voor het eerst voelt :)!
    O, dat wist ik niet over die ketting...maar een mi moneda is dan een mooi alternatief :)!

@hier: lekker weer misselijk met vlagen...het stomme is dat het even wegzakt als ik wat eet en dan na enige tijd komt het net zo hard weer terug..pff.
    Gisteren bij schoonzusje der verjaardag geweest. Mn schoonmoeder zei toen op een gegeven moment> je gaat er steeds mooier zwanger uitzien :p (en dan heb ik het niet over de buik, maar de uitstraling in mijn gezicht en mn huid ofzo). Hebben sommigen daar ook al een opmerking over gehad of dat je het zelf misschien merkt in je gezicht?

6. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Des, ja in de eerste weken van mijn zwangerschap had ik een natuurlijke blos:p helaas ben ik daarna een flink aantal weken onder de puisten komen te zitten hihi :D

7. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Ben trouwens benieuwd hoe het met Lunap gaat!! die zal nog wel druk zijn met verhuizen!!

8. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wup: fijn dat het gesprek met de buren goed verlopen is. En je kan idd beter rustig blijven als er weer irritatie is. Hopelijk gaan jullie geen last meer hebben.
    Fliertje: dat ga ik dan maar eens proberen. Heb nu een kauwtabletje genomen, had m'n broer nog in huis en mag bij zwangerschap. Liep gister nog te zeggen dat ik wrs echt niet misselijk ga worden... Had misschien beter m'n mond kunnen houden;) Aan de andere kant geeft het me ook wel een 'fijn' gevoel. En m'n geur/reuk, pfff zo sterk. Voel me wel echt meer zwanger dan de vorige keer.
    En wat gaaf dat je de kleine al zo snel voelde!
    Dess: een vriendin van me, zag het meteen aan m'n gezicht laatst, heb het ook verteld aan haar, een gezicht spreekt boekdelen:) Ik heb heel veel steun van haar gehad tijdens de mk (ze was toen de enige vriendin die vd zwangerschap af wist)
    Vickjuhs: yeah, 1e week overleefd! Ga je komende week de vk bellen? Met hoeveel weken mag je dan een echo maken?

Heb vandaag gesport, voelde goed, alleen dat maagzuur was minder fijn. En vanmiddag nog op bezoek geweest bij m'n broer, was gezellig. Het weekend is omgevlogen!

Idd hoe zal het met Lunap gaan?

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wup, fijn dat jullie gesprek goed ging, is toch wel belangrijk om te melden. En ach, misschien hebben jullie straks een huilende baby die de hele boel bij elkaar schreeuwt :p. Met misschien bedoel ik dus een luide baby die er gewoon komt :):D.

Oh ja, hier nog een foto van de onderkant, duidelijk genoeg ? Hahahaha. Je ziet dus de beentjes boven en onder (zo mooi he, die botjes) en daar precies in het midden de balletjes en geslacht (om het even netjes te verwoorden :p.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Zoë, vind je de echo's niet erg? Sorry als ik wat ego ben, maar vind het zo leuk om weer even gekeken te hebben dat ik soms niet helemaal nadenk als ik het plaats. Anders moet je het zeggen hoor xxx.

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Oh ja Dess, zeker spannende dag!!! Ik wist ook nog dat je een echo had :D. Leukkkkkk.

12. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    @grumpy; 1e echo zou ik vanaf week 6 doen, dan is er wss al hartactie, mss voor de zekerheid week 7.

13. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo edge dat kan idd niet duidelijker!! :D
    was dat bij de pretecho? weet nu ook iedereen het?

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Haha ja mooi hè. :p
    Dit was een pretecho ja, bij een shop in shop bij de Prenatal. Was erg blij dat ze zo snel plek had!

15. vickjuhs

vickjuhs Actief lid

8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Sorry beetje afwezig geweest vandaag om mezelf af te leiden en ik zie dat jullie het wel druk hebben gehad hier :)
    Spannend dess 12weken echo! Weken zijn zeker om gevlogen? :p
    Leuk hoor zo een pret echo tussen door edge, was het wel heel erg duur of viel dat mee?
    Hier alles z'n gangetje. Minder tot geen gevoel in m'n buik maar ik maak me niet druk. Negeer stand staat aan :)
    Truste meiden x

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden!!

Hoe is het hier? Ik heb een drukke maar leuke dag gehad, eerst de tuin, daarna verjaardag en toen nog vrienden die kwamen eten! Was geslaagd, helaas zit het weekend er weer op :(

Vick, wat leuk naar Jan smit! Ik ben er ook wel eens geweest, was ook erg leuk! Goed dat je een beetje afleiding zoekt, werkt toch het beste hè! Ik kan mij voorstellen dat het lastig is, die onzekerheid is gewoon verschrikkelijk.... Ik moet zeggen dat ik daar ook wel een beetje tegenop zie (en ik ben nog niet eens zwanger ;)). Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat meis!!

Fliertje, je bent er maar druk mee hè! Doe je wel een beetje rustig aan? Wat leuk dat je de kleine al zo vroeg voelde!!! Lijkt mij zo bijzonder! En dat je buik ook beweegt hihi, echt apart of niet?!
    Lief dat je voor mij duimt!! Hopelijk helpt het!! :)

Edge, gekkie! Ik vind het juist heerlijk om die mooie echo foto's te zien!!!! Wel lief dat je er aan denkt!! Maar ik ben juist blij dat je het doet, want iedereen moet hier neer kunnen zetten wat je wilt toch? Jullie luisteren (lezen ;)) ook naar al mijn "gezeur"! Dat vind ik juist zo fijn en leuk aan ons "clubje", iedereen kan haar ei kwijt (althans dat gevoel heb ik). En er word ook echt naar elkaar geluisterd. Best bijzonder, want je bent gewoon vreemde van elkaar... :) dus.... Kom maar op met die foto's van jullie kanjer!!! :D. Je kunt er echt niet meer om heen hè, een jongen ;). Gaan jullie het vertellen??

Wup, wat vervelend van je buren... Zulke dingen blijven lastig hè! Fijn dat het uitgesproken is! Dat kan echt voor problemen zorgen helaas. Wij hebben het getroffen met onze buren, die ken ik al heel lang. Woon nl in mijn ouderlijke huis, mijn vader woont nu bij zijn vriendin. Dus bekende buren ;)
    Wat leuk dat je vriendin het al door had!! Zo fijn om te kunnen delen hè! Heb je het de vorige x bewust niet tegen mensen verteld? Wij hadden het die week ervoor tegen iedereen verteld omdat we al een goede echo hadden gehad (kloppend hartje). Ik vond en vind het heel fijn dat mensen het weten. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ga je deze week de VK/gyn bellen? Ik zou niet te vroeg gaan, straks klopt het hartje nog niet omdat je te vroeg bent en zit je onnodig met zorgen. Maar dat kan ook voor iedereen anders zijn! :)

Grump, balen van het maagzuur :( je mag wel rennies toch? Die helpen bij mij wel goed. Hopelijk word je niet al te misselijk... Fijn dat je lekker gesport hebt! Het schijnt ook kwaaltjes tegen te gaan, sporten dan. Vertelde mijn VK toen. Wie weet helpt het tegen de maagzuur ;). Hopelijk morgen weer zo'n goed gevoel!! De tijd kan niet snel genoeg gaan hè!!

Dess, is een behoorlijke tuin ja, zo'n 500 m2. Heel fijn, maar ook heeeeeeel veel werk ;). Maar ook een goede afleiding! :D
    Wat balen van je misselijkheid! Ik had daar ook zo'n last van, ook veel overgeven. Eten is het enige wat helpt, maar dat is zo tegenstrijdig hè! Hopelijk is het snel voorbij!!!
    Wat leuk die opmerking over dat je meer gaat stralen! Je ziet dat inderdaad bij sommige vrouwen. Altijd een leuk compliment toch!! Oh en wat spannend zeg de 12 weken echo!! Vanaf wanneer kunnen ze het geslacht zien eigenlijk? Wil je het weten?

He meiden, hoe staat het eigenlijk met de namen?? Zijn jullie daar al uit? Ben erg benieuwd!! :). Wij vinden jongensnaam erg lastig! Ben benieuwd wat jullie smaak is (van edge weten we natuurlijk al een beetje met Zoë ;))

Danielle, ik heb nog niet eens op jou gereageerd, sorry!! Maar onwijs fijn dat die rot ziekte geen gevaar meer is!!! Hopelijk kan je nu weer een beetje genieten!!!

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Goedemorgen (heeel vroeg...)

Jullie zullen wel denken: wat doet die 'gestoorde' zo vroeg op ZP;)
    Ik word tegenwoordig 'gewoon' wakker na 5 uur slaap. Heel irritant. Ik pieker niet, maak me geen zorgen, gewoon geen slaap meer... (Schijnt dat meerdere vrouwen dit hebben in het begin vd zwangerschap, door de hormoonwisselingen) Dus ben d'r maar uit gegaan en zit op de bank, maar ben niet alleen, want onze bejaarde kat zit bij me;) Enne, ben sowieso niet meer alleen;)

Zoë: heb echt respect voor je dat je zo uitgebreid op iedereen reageert. En dat je blij bent voor ons, vind het echt knap van je! Ik duim voor een mooi ei en graag bevrucht deze keer! Temp je nog? Probeer straks op de wachtbank volledig in de negeerstand te gaan, dus ieder dingetje wat je voelt niet gaan analyseren. Misschien extra in de tuin werken? Maar wat een megatuin hebben jullie! Leuk dat je in je ouderlijk huis woont. Ben je daar gaan wonen nadat je moeder is overleden? Hier een kleine binnenplaats van 2,5x5m. Wel heel knus:)

Wup: ik denk dat ik voor de ruim 7 of begin 8 weken voor een echo ga. Omdat het bij ons de vorige keer raar gegaan is, ga ik deze week eens bellen met de vk, om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. We hebben toendertijd op 7 weken een echo gehad (vlgs mij berekingen) en toen was er wel een hartactie (vruchtje ongeveer 6 weken) en 2 weken later een lege vruchtzak. De gyn zei dat dit eigenlijk niet kan. Dus ML en ik willen straks gewoon duidelijk weten of het oké is of niet. Nu kan het na een goede echo ook mis gaan. Maar ik wil gewoon dat ze eerlijk zijn.

Vick: goed dat je jezelf hebt afgeleid! Heel belangrijk!

Edge: mooie echo! Heel duidelijk:D

Afleiding: ik was heel lang geleden begonnen met een sjaal breien en ben er weer mee gestart om me lekker af te leiden. M'n Oma heeft m'n breifoutje weer hersteld, dus ben sinds gister weer gestart. Helpt ook heel goed! Vanavond heb ik tennisles, doe een serie van 9 weken les en dinsdagavond moeten we de competitiewedstrijden die pas geleden door de regen niet doorging inhalen. En dan komend weekend een heel weekend weg naar A'dam met een groep van 8 meiden. Slapen in een heel gaaf appartement en gaan gezellig samen eten op vrijdag in het appartement, zaterdag naar een museum en uiteten. En als klap op de vuurpijl cocktails drinken:D En veel bijkletsen natuurlijk!

Dus genoeg te doen:)

Allemaal een goede start deze week!

18. vickjuhs

vickjuhs Actief lid

8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Sorry even snel de ego berichtje...
    Ben verschrikkelijk onzekere. Ik heb het idee dat ik na gisteravond ongeveer niks meer in mijn buik voel. Heb vanochtend zelfs een test gedaan maar die was knal knal knal. Dat gevoel blijf je toch nog een aantal weken houden zwangere dames? Of stopt dat vrij snel?
    Pfffff word gek van mezelf, lekkere negeerstand wat ik beloofd had :s
    Ik heb wel heel vaak heel hard gezegd: als het mis is, is het mis en maakt t niet uit wat ik doe. Dus eigenlijk moet ik nu ook zo denken... Was t maar al super groot met een giga hartje, dan kon ik elk moment zo een angelsound gebruiken....droomdrooom
    Nou ik ga dagje Amsterdam, reageer vanavond op jullie!

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve vick, wat verschrikkelijk die stomme onzekerheid!!! :( Ik hoop dat je vandaag een beetje afleiding vind meis!! Je weet het hè, de kwaaltjes zijn elke dag anders meis, geen dag is hetzelfde! Je hormonen veranderen, dus is het niet zo gek dat je lichaam daar elke dag anders op reageerd. Kijk eens naar fliertje, die had na 8 weken al geen gevoelige borsten meer, terwijl je vaak hoort dat je dat de hele zwangerschap hebt!! Hoe moeilijk het ook is, probeer het te "negeren".... De eerste week ben je al door! Die kleine is super sterk, ik weet het zeker!!!
    Hopelijk geniet je een beetje in Amsterdam!!! En zet de negeerstand aan ;)

Grump, wat lief dat je dat zegt! Ik probeer voor mijzelf de knop om te zetten, zo van het komt echt wel. Ik moet zeggen dat ik er ook echt van geniet dat jullie zwanger zijn. Gun het jullie echt!! En het helpt ook zeker dat jullie zo met mij mee leven, dat waardeer ik echt enorm!
    Je bent wel een hele vroege vogel ;), gelukkig houd jullie kat je gezelschap :). Ben je dan overdag niet extra moe?
    We zijn hier 1,5 jaar geleden gaan wonen. Mijn man en ik hadden ons apartement te koop staan en hadden zoiets van we zien wel waar we heen gaan. Eerst maar eens verkopen. In de tussentijd was mijn vader alleen nog maar bij zijn vriendin en stond zijn huis eigenlijk leeg.... Zo is het een beetje gekomen,

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeps drukte al op versturen ;). Ons apartement was na 2 maanden verkocht en toen zijn we hier ingetrokken. Mijn vader ook blij, anders stond het maar leeg... Alleen de tuin, dat was wel even wennen.... We hadden eerst alleen een balkon met wat potjes :p.
    Een binnenplaatsje is ook leuk! Alles heeft zo zijn voor en nadelen... En lekker makkelijk ;). Als je maar iets van een buiten hebt hè!
    Moet jevandaag werken?
    Wat leuk dat je een sjaal aan het breien bent!! Wel handig dat je oma de foutjes er uit heeft gehaald! Lijkt mij ook erg leuk, mijn moeder maakte ook altijd leuke sjaals voor ons :) ze heeft het mij wel eens geleerd, maar weet het niet meer zo goed... :(
    Oh ja, je ging naar amsterdam! Leuk zeg!! Dan ga je het ook vertellen toch?
    Ik ga je tip opvolgen (althans mijn best doen :)). Je ziet wel, kwaaltjes zeggen helemaal niks hè! Dat was wel een heeeeele harde les! :(

Deel Deze Pagina