Miskraam in en rond april en nu weer op weg naar zwangerschapsland!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fliertje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey Dames,

Mag mij hier ook aansluiten???
    jammer genoeg vorige week mk gehad, maandag bij de vk geweest en de zit niks meer:( Ons geluk was maar voor ff, op 6 weken een mk gehad... het klinkt raar maar tot maandag had ik nog stille hoop en om zo lege baarmoeder te zien:( maakt dat je er niet meer omheen kan, hoe verdrietig ook.

Hopelijk kunnen we straks allemaal genieten van goede zwangerschap! Laat die positieve zwangerschap-testen maar komen!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ daylinn
    er wordt egzegd dat je tot 6 maanden na een vmk extra vruchtbaar bent omdat je baarmoeder extra goed opgeruimd is. Ik weet het niet, maar was meteen weer zwanger. Volg je gevoel, mijn lichaam maakte weer een eitje aan en dus zegt mijn lichaam dat het okee was. Maar jij gebruikt medicijnen, dus geeft je lichaam het wellicht niet of minder aan?
    En voor wat betreft je 2e bericht. Mensen kunnen een tweeling in de buik hebben gehad, waarvan er 1 afgestoten word. Dan houd je nog 1 kindje over. Dus wellicht moet je even goed laten kijken?

@ edge en lunap
    Wat rot voor jullie! Ik hoop dat jullie het snel een plekje kunt geven. Ik was een maand later alweer zwanger. Morgen 5 weken en vanaf 5 + 4 weken gaat het spannend worden, had vmk met 6+2 weken.

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Sandana, ik was een maand later ook weer zwanger, maar helaas ging dat ook mis... Mijn gevoel was beter, al begon die zwangerschap met 3 dagen bloeden, dus dat was al niet best.

@Danielle & Lunap, welkom hier. Verdrietig he? De reden! :( Heel herkenbaar dat je nog hoop hebt. Hoe blij ik woensdag was dat mijn hcg 2,8 was en dus echt heel laag, hoe definitief het tegelijkertijd ook was... stel je nu toch voor dat er ineens een foutje was gemaakt, het vruchtje toch is gaan groeien en leven... je houdt toch hoop...

@Daylinn, je hcg was wel erg laag, maar het kan wel... Eigenlijk zou je nog een keer je hcg moeten laten prikken, want dan kun je zien of het stijgt of daalt... dan zie je een verloop. Misschien kun je dat eens vragen? Is Puregon hetzelfde als pregnyl? Waarom gebruik je dat als ik vragen mag?

Wij zijn een weekeind bij schoonouders. Er wordt hier niet gevraagd na hoe ik me nu voel, hoe het met ons gaat, etc... Doet me toch wel wat... Kreeg een borrel 'Want ben nu toch niet zwanger'... :( auw.
    En ik heb heel veel allergiën en we waren vanochtend bij schoonzus en die hebben 2 katten, dus binnen 10 minuten was ik ziek. Mag geen medicijnen vanwege zwanger willen worden. Zegt schoonmoeder: 'dan stel je dat toch uit'. :$ :( :$
    Ach, ze bedoelen het goed hou ik mezelf maar voor.... :)

4. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    @Danielle jeetje wat een medeleven...:(
    Van je familie moet je het hebben :(

Ik heb geen eisprong van mezelf en puregon wekt de eisprong op en pregnyl laat het eitje (of eitjes) springen
    Er sprongen 3 follikels de ronde waarin ik zwanger werd
    Daarom ook de gedachten dat ik nog steeds zwanger ben
    Buik is weer opgezet
    Veel plassen
    Honger
    En voel mijn onderbuik heel erg als ik buk

Of hebben jullie ook nog steeds de symptomen na de mk?

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb eigenlijk alleen maar buikpijn (sinds een dag of 2 nu). Brrrrrrrrrr
    Ik heb zelf geen medicijnen of iets, zou het daarmee te maken kunnen hebben of niet?

Nou Danielle, das ook fijn!! Ik zou gelijk in huilen uitbarsten :( .

6. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Buikpijn?
    Wel jezelf goed in de gaten houden he ?
    Ook kijken of je geen koorts krijgt

En tja misschien is het bij mij ook wishfull thinking...:(

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, maar misschien ook niet Daylinn, als er 3 gesprongen zijn... Heb je nog controle gepland staan oid?

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Echt zoveel bloed verlies heb ik nog nooit gezien!!! :| Veegde net af en er zat een dikke vette slijmprop bloed op het papier groter en veel dikker dan een 2 euro munt... het flubberde gewoon... Jammer dat schoonmoeder vlakbij stond, had graag vriendlief even geroepen om te laten kijken!

Bij de miskraam eind februari was dit niet zoveel en zo heftig... Dat het nu grondig gebeurd stelt me gerust!

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    @Danielle, wat balen dat je schoonouders niet meer begrip tonen! Misschien weten ze niet goed hoe ze er mee om moeten gaan? Zou het zeggen een optie zijn? Dan jammer vind dat weinig medeleven is?

@Daylinn, kan zolang het hcg hormoon nog in je lichaam is last hebben van symptomen!

@Edge, als de buikpijn lang aanblijft zou voor de zekerheid maandag toch bellen hoor! zelfde geld is er deel blijven zitten ofzo!

Vandaag is precies week dat mis is gegaan...... ben blij als mijn cyclus weer opgang komt en we verder kunnen!

Hebben jullie nog plannen voor weekend?
    gr Lunap

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Aaah kan wel gillen.. Heel verhaal getypt, druk op verkeerde knopje...weg. Grrrrrrrrrrrrrr

Goed, haha. Bedankt voor de zorgen allemaal, het gaat nu weer beter, ik heb m'n buik niet meer voelen rommelen. Woensdag sowieso een echo om te kijken hoe en wat.

Vandaag al een drukke dag gehad, mn moeder en haar vriend weggebracht naar Schiphol, ze zijn lekker een weekje weg. Daarna naar de sportschool, weer beginnen met trainen, was wel weer even wennen.

Hebben jullie nog plannen voor morgen?

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij gaan zometeen uit bed, ontbijten.en dan naar huis toe. Heerlijk!! Vanmiddag reageer ik meer.

12. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hoi Dames!! Wat is er wat afgekletst zeg gezellig!! Nieuwe dames als eerste sterkte en een dikke (digitale) knuffel !

Hier gisteren een dag opgenomen geweest in t ziekenhuis de pijn was niet meer te houden heb gebeld en ze zagen hoe vaak ik al op controle ben geweest de laatste 2weken dus mocht met spoed langskomen. Bij het aankomen bij het ziekenhuis verloor ik in de lift het vruchtzakje (hoe ironisch) bij controle bleek dat niet alles eruit was en werd ik toch opgenomen.. Heb 3pillen gekregen en als het er dan nog niet uit zou gaan zou ik een curettage krijgen.. Om een lang verhaal kort te maken het is er zelf uitgekomen en een curettage is me bespaard gebleven. Ben heeeel erg opgelucht heb er 2weken overgedaan en dit heeft veel zowel lichamelijk als geestelijk veel energie vereist.. Ben blij dat ik het nu een plaatsje kan geven...

@wendysunny: oef, dat is zwaar kl*te een goede echo krijgen en dan toch nog die klap:( Luister goed naar je lichaam meis!

@Sandana, wowww dat was snel weer raak!! Gefeliciteerd:)

@ Danielle, mensen maken soms niet erg snuggere opmerkingen he..:( heb al een paar x te horen gekregen ach je bent iig vruchtbaar... aaarrgghhh

Sorry als ik iemand vergeten ben maar ga nu weer actief meelezen en reageren! Fijne zondag allemaal!!!

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Danielle
    Wat vervelend zeg... niet erg begripvol van ze! Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven allemaal.

@ daylinn
    ik weet van mensen dat ze nog symptomen houden, ikzelf had dat helemaal niet, maar je kunt dien aan mijn huidige kaartje dat mijn hcg el vrij vlot uit mijn lichaam was. Mijn symptomen verdwenen al dagen voordat ik het vruchtje verloor.

@ fliertje
    Jeee wat heb jij een rotdag gehad zeg. Gelukkig heeft het lichaam het zelf opgelost gekregen en hoeft een curretage niet. Hopelijk kun je het verwerken en weer nar de toekomst kijken. Dikke digitale knuffel!

14. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @ Sandana, daar ben ik ook erg blij mee:)

Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Al last van kwaaltjes? Zie dat jij temperatuurt kan je mij uitleggen hoe dat precies werkt? Ik heb pcos en dus een heeeel onregelmatige eisprong

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Filtertje, wat naar en vervelend zeg, nacht in ziekenhuis! Bah! Het is wel fijn dat het er nu uit is gekomen, dan kun je het proberen af te.sluiten en te verwerken. Hele dikke knuffel.

Is dat.het enige wat je met pcos hebt? Een hele onregelmatige.eisprong? Of heb je daardoor meer belemmeringen.of klachten oid?

16. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Heb jij dan ook clomid of puregon?

17. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Goedemiddag ladies!

@Danielle,het kan voorkomen dat je soms 4maanden niet ongesteld wordt (en dus geen eisprong hebt) ikzelf moet het nu nog ondervinden omdat ik pas in jan. gestopt ben met de pil en binnen 1,5 maand zwanger was wat dus heeeel snel was..Ik heb soms wel last van acne en overgewicht of overbeharing kan ook vaak een rol spelen maar van deze 2voorkomende klachten heb ik geen last.

@Daylinn, nee dat (nog) niet ik ga nu pas meemaken wat mijn cyclus is ben pas in januari gestopt met de pil

Hoe gaat het voor de rest met iedereen? Moeten jullie deze week werken,naar school of andere verplichtingen? Of hebben jullie nog een weekje vrij/ ziekgemeld om te herstellen?

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Fliertje, hoe ben je er achter gekomen dat je dat hebt? Dan is binnen 1,5 maand zwanger worden erg snel ja! Gebruik je tempraturen of ovulatietesten om je eisprong te vinden?

Ik heb heel de maand april vrij (i.v.m. een baanwissel) dus ben lekker vrij komende week. Wel heel druk met afstuderen, het concept moet deze week ingeleverd worden! Heb gisteren mijn allereerste versie van de conclusie en de aanbevelingen gemaild naar mijn begeleider, ben benieuwd of ik veel moet veranderen!

Voel me vandaag niet fijn. Ben blij dat we weer lekker thuis zijn en ik niet meer zo op me tenen hoef te lopen! In de auto op de terugweg lekker liggen slapen!
    en net op internet eindelijk gevonden wat ik zocht!! Een bikinitop met een beachshort (zwembroek, maar dan met wijde pijpjes zoals mannen vaak hebben).

Moet jij werken Fliertje, deze week? nee toch?

19. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Ik ben er vorig jaar achter gekomen door een doorverwijzing naar de gyn. omdat ik steken in mijn lies had.. Het is inderdaad echt een wonder geweest dat ik zo snel zwanger werd! Ik wil gaan temperaturen om mijn ei zo op te sporen maar heb geen idee hoe dat werkt:S

Lekker een maand vrij! Maar afstuderen brengt ook een hoop stress met zich mee he! Ik studeer zelf ook nog, wat doe jij?

Ik moet eigenlijk werken (werk parttime naast mijn studie) maar ga me ziek melden ze zullen wel gaan zeuren maar dat is het minste waar ik me nu even druk over moet maken;)

Thuis zijn is altijd lekker he, kan je doen en laten wat je zelf wilt! Ik heb vannochtend ontbeten en gedoucht en ben nu al heel de dag op de bank met de deken een kan thee en mn vent filmpjes aan het kijken, heerlijk!

Ga je op vakantie dat je zo op zoek was of is het voor een warme dag in NL (die hopelijk snel komt)

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tempraturen ga/wil ik ook mee beginnen. Het beste is anaal meten en het liefst op exact hetzelfde tijdstip 's ochtends. Dus bijvoorbeeld altijd om 7 uur. Heb gelezen op het forum dat het belangrijk is dat je het doet voordat je opstaat dus: in bed meten. Dit omdat als je opstaat je tempratuur stijgt en je na je eisprong ook een verschil van 0,2 kan hebben dus dat kan een vertekend beeld geven.
    Heb er verder ook nog geen ervaring in/mee.

Ik werk ook parttime (28-32 uur) naast mijn studie. Ik doe SPH en werk in de gehandicaptenzorg. Werkte op woongroep met hele heftige agressie en mijn grens was bereikt toen in februari in één week tijd een cliënt twee collega's een hersenschudding heeft geslagen en een andere cliënt 3 collega's een gekneusde pols heeft bezorgd en één collega gekneusde ribben. Toen dacht ik: Dit wil ik niet, helemaal niet als ik zwanger ben (nu is het wel het beleid dat je direct van de groep gaat als je zwanger bent, maar toch).

Begin in mei op nieuwe groep bij nieuwe stichting. En had nog veel vakantiedagen, dus heb erop gestaan dat ik ze op kon nemen en vind dat nu wel even prettig. Hoef me niet ziek te melden en kan even 'doen en laten' wat ik wil!

Wat studeer jij??

Deel Deze Pagina