Miskraam in en rond april en nu weer op weg naar zwangerschapsland!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fliertje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    meiden.. dagje sauna geweest was heerlijk!
    nog niet ongesteld en nig niet helemala fit...maar komt wel weer

fliertje neem je tijd meid! ik ben 1,5 week helemaal thuis geweest en begin a.s vrijdag pas weer op school (1x per week) . Het lukte mij echt niet eerder. a.s. vrijdag is het 4 weken geleden de curretage

danielle: pittige job zo te horen? aar je gata dus naar een andere groep toe? is het daar rustiger? ik hoop het wel voor je.

jullie allemaal een fijne avond. nog plannen komende week?

2. vickjuhs

vickjuhs Actief lid

8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Hoi meiden
    Na aanraden van fliertje ben ik hier ook gekomen. 4 feb laatste menstruatie en toen bij 8 weken was het hartje gestopt. Volgende dag begon het bloeden al en amper 5 uur later verloor ik het vruchtje al..
    Na een hoop krampen stopt dat nu na 3 dagen denk ik. Nieuwe ronde nieuwe kansen?
    Ik heb een eigen kapsalon. Ben maar 1 dag thuis gebleven en moest gewoon door werken om geen klanten te verliezen.. Maar het is voor mij juist een goede afleiding. Emotioneel voel ik me wel heel goed gelukkig.

Wij waren al 1,5 jaar bezig en heb me al die tijd met temperaturen bezig gehouden maar ik raad het jullie af. (ook de gyn) het verschil is zo klein en je weet eigenlijk pas te laat dat je eisprong is geweest..
    Ovulatie testen zijn wel aan te raden!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Welkom hier.

Ben nu ff aan het zappen op de bank, Zoë is naar bed, man werken. Even niets doen.

Morgen ga ik op m'n werk kijken, even weer onder de collega's. Misschien paar uurtjes per dag beginnen. Moet weer even opstarten denk ik. Hoe gaan jullie hiermee om qua werk?

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ vickjuhs en fliertje
    Ik raad juist wel aan te temperaturen. Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis en ik weet dat wij vaak anders denken dan artsen. En maar goed ook.
    Okee... als je temp stijgt dat is je eisprong al geweest en ben je te laat als je nog moet gaan klussen. Maar... daarom is het bijhouden van een templijst ook veel meer dan alleen je temperatuur noteren!

Als ik met mijn onregelmatige cyclus alleen ovutesten doe, ben ik een kapitaal kwijt en fliertje gaat nog veel meer kwijt zijn. Temperaturen kost in verhouding niets. Je kunt veel gerichter omgaan met je ovutesten door te temperaturen.

Ik raad aan om je aan te melden op fertilityfriends.com en dan krijg je meteen een online cursus in het Engels. Die legt alles duidelijk uit. Andere meetwaarden zijn je baarmoederslijm en de stand van je baarmoedermond. Ikzelf kijk alleen naar mijn slijm, dat vind ik voldoende. Aan de hand van mijn slijm weet ik dat mijn vruchtbare periode eraan komt en ga ik ovutesten inzetten. Je kunt dat mooi zien op mijn tempkaartje.
    Maar in jouw situatie Fliertje kun je als je zolang geen eisprong hebt meerdere keren vruchtbaar slijm maken zonder dat je ei springt. Je merkt dan dan je slijm niet meer vructbaar is, je geen tempstijging hebt (evt wel een positieve ovutest, maar kan ook negatief zijn). Meteen nog een reden om te temperaturen.

Verder zoals Danielle al zegt
    Temperaturen na minimaal 3 uur slaap, nog vóórdat je opstaat (dus ook niet even snel naar het toilet) rond hetzelfde tijdstip (half uur marge). Na je ei gaat je temp stijgen, soms het subtiel. Maar FF helpt je er heel goed mee. Er staat ook een soort quiz op met vragen, kun je oefenen om kaartjes te lezen. Heel fijne site! Bij mij zie je op mijn kaartje: mijn ovulatiesip, mijn innestelingsdip en op het moment dat mijn temp heel stabiel bleef hangen op het einde wist ik dat ik zwanger was. De dipjes zijn overigens niet altijd te vangen, je moet maar net op dat moment tempen om het te vangen. OP mijn vorige kaartjes zijn geen dipjes waarneembaar, wel stabiele temp op het laatst toen ik + testte. Deze ronde ben ik nog stabieler.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ wendysunny
    fijn dat je lekker naar de sauna bent gegaan, dat zal ik nu wel missen...

@ edge
    Ikzelf ben gewoon gaan werken erna. Maar dat komt ook omdat ik als ik mij ziek meld er iemand anders voor moet terug komen. Is een extra drempel. Waren wel klotedagen die eerste werkdagen.

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    sandana na 3 mnd mag je weer heen hoor

7. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Ik zou daar helemaal niet meer voor kiezen als ik zwanger ben
    Waarom het risico nemen dat er wat mis gaat met de ontwikkeling?

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Is dat zo Daylinn? Want de verloskundigen op het forum antwoordden pas op een vraag en je leest het overal op internet dat je na de 3 maanden gewoon weer naar de sauna mag, als je dat al regelmatig deed.
    Niet te lang, en niet in de allerheetste, en vooral goed naar je lichaam luisteren.
    Ben benieuwd waar jij jou info van hebt, want wij gaan regelmatig naar de sauna, en ik wil geen risico nemen, dus als er echt een risico aan zit dan zal ik dat vermijden!

9. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja als echt risico is doe ik het ook niet straks hoor..vorige 2 zw schappen wel gedaan wel wat korter dan normaal

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja...wat is regelmatig? Wij gaan maar eens per maand of zo, dus lijkt me niet dat dit zo goed is dan.

En wat dachten jullie van op vakantie gaan? In augustus ben ik 4 maanden, maar hoe zou ik dat moeten doen als ik in Frankrijk zou zitten? Ik denk dat ik het af wil melden...

11. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Het is mijn eigen gedachten erover
    Want je lichaamstemperatuur word verhoogt door de sauna en als het al niet mag in de eerste 3 mnd vind ik dat al genoeg gezegd...

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Bij mijn 1e zwangerschap zou ik 31 weken zijn als we in Frankrijk zaten. Ons plan was gewoon om te gaan.
    Je moet doen wat je zelf het fijnste vind, vaak wordt, als je op vakantie wilt gaan, het aangeraden in de 4e,5e en 6e maand te doen omdat je je dan beter voelt dan de eerste 3 maanden en je nog niet zo'n mega buik hebt bij de laatste 3 maanden.
    Als jij je goed voelt kun je gewoon gaan.

Een keer per maand sauna is zeer regelmatig! Overal lees je dat sauna gewoon kan na de eerste 3 maanden, dus mocht het voor ons zo uitkomen dan gaan we ook gewoon. Ik zal dan niet de 90 graden sauna opzoeken en ook korter erin blijven.

13. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @ Daniele, zo dat was wel een pittige baan zo te horen.. Zoveel agressie tegen groepsleiders jeetje kan me goed voorstellen dat je er dan even genoeg van had! Een nieuwe uitdaging is ook altijd leuk en spannend :) Ik studeer zelf commerciële economie ben tweede jaars dus moet nog wel even!

@Wendysunny, heerlijk meid even een momentje voor jezelf en dat heb je verdient !!! Ik blijf deze week thuis even mezelf en alles weer op de rails krijgen en dan volgende week weer vol goede moed aan de slag!

@Vickjuhs, heey meis! Gezellig dat je mee bent komen kletsen!! Rot dat je gelijk weer aan de slag moest gelukkig kan je afleiding vinden in je werk..Heb je al onderzoeken gehad waarom het zo lang duurde voordat je zwanger werd? Hoe werken ovulatietesten ? (sorry ben echt een leek!!)

@Edge, laat je ons weten hoe het is geweest op je werk! Ik heb tijden mn miskraam (duurde anderhalve week) met heeel veel pijnstillers gewerkt maar ik kon er ook wel afleiding in vinden je vergeet het toch even een moment als je aan het praten bent met collega's of druk hebt.. Ik denk dat het voor iedereen anders is..

@ Sandana, bedankt voor je uitleg! Ik ga het toch maar proberen want zoals je zegt kan het bij mij dan erg uit de hand lopen wat de prijs betreft haha hoop zo op een (redelijk) normale cyclussss.. spannend

Hierr dus lekker aan het bankhangen ben echt opgelucht dat de pijn en het hevige bloeden eindelijk na bijna 2weken over is .. !! Heb nu nog wel bloedverlies maar dat is vergelijkbaar met een menstruatie hoelang hebben jullie gebloed?

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ fliertje
    Normaal begint men te tempen op dag 1 van de menstruatie, maar als ik jou was begon ik er morgen gewoon mee. Kan best.
    Veel succes en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel :)

15. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Ga ik doen! Ik haal morgen gelijk zo'n metertje heb er nu 1 voor in je oor dat lijkt me niet zo handig:p:p:p

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee idd... ik meet rectaal, maar vaginaal kan overigens ook. Zorg bij dat laatste wel dat hij een wand raakt.

17. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    fliertje neem je tijd

wat betreft sauna: doe wat je zelf denk dat ok is.. als ik zwanger heen ga ga ik vanaf 44n maand o 4 heen.. ga korter in de sauna en geniet volop.. ontspanning is ook goed voor een beeb in de buik

ga nu ff wat in huis doen.

nu wij gisteren besloten hebben ervoor te gaan kan ik niet wachten hihi. maarja ongesteldheid komt eraan denk ik

18. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hoelang hebben jullie gebloed na de miskraam/curettage? En hoelang daarna weer ongesteld??

@wendysunny, je mag hier ook wel ff langskomen hoor heb nog een afwas staan hihi :p.. Hoop dat je mesntruatie snel komt !!

19. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bloeden.. week of 2
    menstruatie moet nog komen

20. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178