@sweet: ja ik heb dat ook, eigenlijk probeer ik zo een beetje hoop te halen uit elk iets dat wat "anders" is, stom hé @lizzy: soms denk ik dat we zo'n rare ongi hebben omdat we er zoveel mee bezig zijn, en dat we toch wat stress op ons lichaam zetten hierdoor.
Heey meiden, @ Lizzy, he wat balen dat het toch heeft doorgezet ! Op naar de volgende ronde met weer nieuwe kansen.. Jezelf maar even lekker in de watten leggen. Dikke knuffel voor je.. @ Lin, Wat fijn dat het goed gaat op je werk.. Zal inderdaad wel even wennen zijn als je nu bijna alleen maar vroege diensten draait. Ik werk ook onregelmatig en zal dan ook wennen zijn als ik geen nachten meer hoef te werken. Hoe gaat het nu met je misselijkheid ?? @ Evy, Lijkt mij ook zwaar dan als je een vriendin hebt die gaat bevallen rond de periode dat jij ook uitgerekend zou zijn. Hopelijk deze ronde ook positief voor jullie ! Dikke knuffel en blijf voor je duimen.. @ JeetjeB, Dus druk druk druk.. Nog wel even tijd vrijmaken voor elkaar he in je vruchtbare dagen @ Yvon, wat goed je dat er deze ronde wat minder mee bezig bent.. Is altijd lastig als de wens zo groot is. Hopelijk kun je je ei spotten met de ovutesten. Succes !! Hier blij dat de nachtdiensten er weer opzitten. Merkte wel aan mezelf dat ik er meer moeite mee had, was zooo moe en erg koud. Zat te rillen op de afdeling, collega's vroegen al of ik niet ziek werd. Voel me verder nog prima, weinig last van kwaaltjes. Maakt me dan ook gelijk weer onzeker. Had namelijk bij de mk ook weinig kwaaltjes.. Pff kon ik maar even in mijn buik gluren..
Summer: Ik heb ook weinig kwaaltjes hoor. Alleen moe en ik heb het zoooo koud (komt denk ook omdat je moe bent) Oh en mijn darmen zijn zo van slag.... Misselijk ben ik helemaal niet, sterf van de honger, mijn normale eetpatroon kan ik gedag zeggen, daar heb ik echt niet genoeg aan op een dag.....
Hoi meiden, Hier ook moe moe moe MOE! Vanochtend barstensvol energie, ga na een late lunch op mijn stoel zitten en stort helemaal in . Tsja, hoort er bij, maar is wel lastig met werken . Vertellen, de meeste mensen weten het al. Nog niet al mijn vriendinnen die vertel ik het liever persoonlijk. Maar dat zal de komende 2/3 weken wel goed komen . Op mijn werk weten mijn directe collega's het en op de gang spreekt nu af en toe iemand mij aan, 'wat leuk dat je zwanger bent, hoever?' Vervolgens schrikken ze omdat ze denken dat ik verder ben (ivm buik) en dan schrikken ze omdat het er twee zijn . 'Jeetje wat heb je dan al een buik '. Ik vind de reacties overwegend leuk . Gister reageerde iemand van werk ook erg grappig, ik ken haar vrij goed, maar ze werkt niet bij ons op kantoor, maar heb regelmatig overleg. Ze was eerst heel blij voor me dat ik zwanger ben. Dan vertel ik dat het een tweeling is. Worden haar ogen groot, mond valt open, slaat handen voor haar mond. 'oh wat erg'. Oh nee wat leuk!. Maar toch, wat erg. Ik moest zo lachen om haar heel primaire reactie . Ze was blij voor me maar dacht ook gelijk aan de enorme buik en slapeloze nachten . @ Sweet, Gefeliciteerd met de goede echo. Fijn ook dat de gyn jullie geruststelde, dat deze echo echt echt echt beter was dan bij de mk . Genieten dus . Ik eet trouwens ook als een bootwerker , echt te erg. @ Summer, fijn dat de nachtdiensten erop zitten. En maar 2 per mnd, dan valt het wel mee om die nog tot 12 wk te doen . Kwaaltjes, je hebt er echt al een paar en ik begon pas bij 6/7 wk iets meer te merken. @ Lizzy, 'fijn' dat het wat meer doorzet. Kan me wel goed voorstellen dat de decembermnd niet echt een leuk vooruitzicht is zonder zw.schap en met naderende uitgerekende datum . Dikke knuf! @ JeetjeB, succes met werken en deadlines halen! @ Evy, Extra thee op de wachtbank. Zit je er nu alleen? @ Lin, ik ken een Thomas Nicolaas, roepnaam Tom. Heb een jongens en meisjesnaam in mijn hoofd. Nu mijn man nog overtuigen dat ze echt leuk zijn. Hij zei mwoah. Maar zijn alternatieven zijn echt lelijk en ik ben zo overtuigd van mijn eigen namen . @ all, ga zo even dochter op bed leggen...
@ Sweet, thanx voor je reactie. Stelt me toch wel wat gerust. Aan de ene kant heerlijk dat ik (nog) niet veel kwaaltjes heb, aan de andere kant maakt me dat ook weer onzeker. Ik zal zooo blij en opgelucht zijn als we over 2 weken een mooi kloppend hartje zien.. @ Afrola, Wat leuk al die reacties van iedereen! Lijkt me erg bijzonder om dan erbij te zeggen dat je zwanger bent van een tweeling.. Fijn te horen dat alles verder goed gaat ! Maar heerlijk genieten van je 2 wondertjes in je buik.. Hier weer terug van het sporten. Ben echt niet vooruit te branden.. Morgen lekker een weekendje weg, erg veel zin in !! Dus ben hier na het weekend weer te vinden.. Fijn weekend allemaal !!
Even snel v.a het werk: @Afrola.Ja Thomas/ Tom leuke naam maar zo heet ons neefje al...Leuk die geschokte reacties. @Summer fijn weekend! Is normaal dat sporten minder gaat. Heb ik ook en had ik ook al snel! Misselijkheid gaat nu weer goed heb gister weer een hele ingenomen. Want gister toch wel weer misselijk dus met een pilletje gaat het goed. De rest! Zwaai! GRoetjes
Pff meiden, ik heb ook iets raars nu! Ik vul vanmorgen mijn temp in op FF en krijg nu al een kruis op dag 9!! Dat zou wel heeeeeel erg vroeg zijn ineens. Maar denk dat het misschien nog wel gaat verschuiven, alleen was mijn temp vanmorgen dus wel 36,8. Zou dat uberhaupt wel kunnen zo vroeg al een eisprong? Terwijl ik toch gemiddeld een cyclus heb van 29 dagen. Misschien toch nog snel even ovutesten kopen?? Nou we zullen het gaan zien de aankomende dagen. Fijne dag allemaal! Kom straks als mijn werk af is nog even verder goed bijlezen en reageren.
@ lizzy, knuffeltje. Ik heb dat ook wel een beetje hoe dichter de vorige uitgerekende datum in de buurt komt. Jammer van je ongi, volgende keer beter! @ jeetjeb, zeg dat wel! Jullie ook weer aan de klus? Succes deze ronde! Volgens mij heb je het al eens gezegd maar wat voor werk deed je? @ lin, fijn dat het goed bevalt! @ summer, hoef je helemaal geen nachtdiensten meer nu? Wel fijn dan heb je weer een ritme. Wanneer moest je terug naar de vk? @ afrola, leuk die reacties zeg! Ik zie het al helemaal voor me!
@ jeetjeb, dat is wel raar, zou wel heel vroeg zijn. Als je ei gespot wordt met een ovu test, duurt het nog 36 uur ongeveer voor je ei springt, dus weet niet of je er nog wat aan hebt. Ik zou je temp van morgen even afwachten.
@Yvon: ja inderdaad, ik wacht het even af morgen en vanavond maar klussen voor de zekerheid hihi. Normaal gesproken zou ik pas vandaag of zo ook met ovutesten zijn begonnen denk ik als ik ze had. Misschen (als ik durf!) ga ik straks toch wel even naar de apotheek. Ik werk als freelance vertaler vanuit huis. En ik doe alleen maar ondertiteling. Ben nu bezig met een programma over mensen met enorm overgewicht. Wel interessant!
@ Yvon, na de 12 weken hoef ik niet verplicht meer nachtdiensten te doen.. Dus moet nog wel ff volhouden. Maar doe maar 2 nachten per maand, dus dat valt wel mee.. Ik moet de vk nog bellen voor een afspraak. Doe ik ergens volgende week wel even. Mag met 7 weken voor echo komen, dus nog 2 weekjes wachten.. Meiden fijn weekend en tot maandag !!
@afrola: ik weet het eigenlijk niet of ik alleen zit op het wachtbankje, met sjorsjette hadden we besproken om het lekker gezellig te maken. Dus zijn we normaal met twee @jeetjeb: wat ingewikkeld precies met dat tempen
@Evy: hou je het nog vol met wachten? Ja ingewikkeld hè? Nu zit ik toch sterk te denken om maar ovulatietesten te halen maar ik durf niet goed, ben altijd bang dat ik allerlei vragen krijg die ik niet versta en waar ik niet op kan antwoorden Anders maar gewoon heeeel veel klussen de komende dagen denk ik. Want zelf heb ik het gevoel mijn ei nog niet gehad te hebben hoor. @Sjorsjette: hoe is het met jou meid??
@jeetjeb: wel het lukt nog aardig goed . 't Zal vanaf maandag moeilijk beginnen worden denk ik. Ik denk dat mocht het nu niet raak zijn, dat ik ook misschien ovulatietesten zal kopen
Hoi meiden, wat lief dat jullie je meteen zorgen maken als ik even niet hier komt. Alles gaat goed hoor! Ik ben alleen zo moe en heb het echt druk met werken, dus weinig tijd om hier te komen. Maar ik heb alles even bijgelezen en gereageerd op de belangrijkste dingen. @ Sweet Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap! Fijn dat de echo goed was, je had echt vroeg een echo, met 6 weken. Hier kreeg ik niet eerder een echo dat 7 weken, omdat ze zeiden dat ze niet eerder wat konden zien. @ Summer Gefeliciteerd! Jij ook zwanger! Leuk hoor! Geniet ervan! Hoe voel je je? @ Troelie Gefeliciteerd! Leuk hoor dat je ten huwelijk gevraagd bent! Super om te trouwen als jullie 10 jaar samen zijn. We zijn volgend jaar december 10 jaar samen, ben met oud en nieuw 2 jaar geleden ten huwelijk gevraagd. We willen alleen in Curacao trouwen, waar mijn vriend vandaan komt, dus moeten flink sparen. @ Sjors Ik hoop zo dat de IUI goed gelukt is en dat dit een plakbeebje is voor jullie! @ Banjabes We zijn vorige week ook naar de intocht geweest. Op tv vond ze het helemaal geweldig maar in de stad vond ze het heel eng, wilde zelfs niet met mij en zwarte piet op de foto. We hebben haar deze week ook een paar keer de schoen laten zetten, dat vindt ze helemaal geweldig. @ Gebakje Heftig hoor een bevalling met 22 weken. Hoe kwam het dat de weeen zo snel begonnen? Welkom hier en ik hoop dat je het ook zo leuk vindt als dat wij het hier vinden. @ Dilann Ik ben benieuwd welke van die bakerpraatjes kloppen. Bij mijn 1e was het volgens de Chinese kalender een jongen en dat klopte niet. Ik was absoluut niet misselijk en had geen pukkels, maar toch echt een meisje. @ Lizzy Leuk hoor Spaanse les, heb ik ook gehad. Heb ook 2 jaar in Spanje gewoond, zo'n mooie taal! Balen dat je toch ongesteld bent geworden! Verwen jezelf maar goed en vol moed naar de volgende ronde. @ hier Woensdag de echo gehad en de baby zit er nog! Flink gegroeid en 2 dagen teruggezet, ben nu 10 juni uitgerekend. Ik wil het nog tot 12 weken voor iedereen geheim houden, daarna mag het wereldwijd worden. Weet wel dat het goed zit maar toch, af en toe buikpijn en ben dan meteen bang. Ik had al eerder gezegd dat 1 van mijn beste vriendinnen ook zwanger is, ze heeft vandaag de echo gehad en is 4 juni uitgerekend. Dus we schelen bijna een week, echt leuk!
Missjuf: Fijn om te horen dat alles goed met je gaat!! Ik had idd een vroege echo, maar ik had eigenlijk geen flauw idee hoever ik was. In ieder geval niet de 8 weken waar de berekening op interent uit kwam. En de gyn had in juli gezegd, als je weer zwanger bent bel je maar voor een afspraak. Summer: Jeetje wel zwaar zo'n nachtdienst lijkt mij en vooral als je zo moe bent....Gelukkig maar 2x in de maand. Over 2 weken een echo, lang kan het wachten dan duren he...Ik mag pas weer 7 dec en ik kan echt niet wachten, terwijl we afgelopen woensdag nog een echo hebben gehad. (lijkt alweer weken geleden!) Sjors: Hoe gaat het met jou? Meiden op het wachtbankje: Succes met wachten! En hopen dat jullie straks blij het bankje af mogen springen! Meiden die op zoek zijn naar een ei...: Het is nog geen pasen dus die eieren hoeven zich nog niet te verstoppen! Succes met zoeken en veel klusplezier! Hier: Ik sterf echt van de honger!! Normaal eet ik maar 3x per dag en dan nog 's middags een tussendoortje (om 4 uur), maar nu heb ik 2 uur na mijn ontbijt al zo'n honger! Dus ik eet me maar klem aan manderijntjes, peer, sinaasappel, kiwi's en komkommer....En natuurlijk af een toe een koekje (of 2...3) of een zak chips (haha) Ik zat gister de echo te kijken van juli. Toen was het vruchtje 0,80 cm. En ze gaven toen aan dat het vruchtje met 6/7 weken was overleden. Nu zat ik weer voor de zoveelste keer de echo van woensdag te bekijken. En daar stond op dat het vruchtje al 0,88 cm was. (en 6wkn en 4dgn) Terwijl de echo met 6wkn en 3 dgn in juni nog maar 0,55cm was. Ik blijf het raar vinden dat toendertijd de echoscopiste niet heeft gezegd dat er een kans bestond dat. Kijk liever hoor je dat niet, maar dan weet je waar je aan toe bent.... Ik ben helemaal verliefd op die grijze vlek op de echo.....haha En nog iets geks... we hadden een proefpakketje zwitsal babyzalf gekregen....wat ruikt dat toch lekker. Ik blijf maar aan mijn hand ruiken.
Oehh Lizzy zou het dan toch??? Spannend!! Ik zie hem niet echt maar is ook moeilijk om op de foto te krijgen. Ben benieuwd de aankomende dagen of hij donkerder wordt!
Pff jaa echt irritant Mn vriend ziet hem ook dus dat scheelt alweer Ach het zal wel niet maar d8 ik ga het ff met jullie delen
Ik zou morgen toch nog wel een keer testen als ik jou was hoor! Zeker als jullie hem allebei zien! Ik heb dat soort testen nooit gedaan dus weet niet zo goed hoe ik moet kijken. Misschien dat anderen hem hier wel zien, ik ben namelijk erg bijziend ook (echt geen grapje!) Ik hoop het wel heeeeeeel erg voor je!!