Inderdaad Evy! Hier ook weer een drukke week voor de boeg. Hoe is het bij jou? Mijn temp was flink gedaald vanmorgen (maar ik had wel slecht geslapen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft) dus ik denk toch dat mijn eisprong er nu aan komt. Ook andere tekenen zijn er zoals meer afscheiding en zin Gisteravond is het er jammer genoeg niet van gekomen om te klussen dus hopelijk vanavond. We hadden namelijk een nieuw katje in huis gehaald (van andere mensen gekregen) maar het ging meteen al niet goed. Grote ruzie en blazen en grommen door onze kat. En de nieuwe kat heeft de hele nacht lopen te miauwen. Vandaag belde mijn man de mensen op om te zeggen hoe het ging en ze zeiden dat ze toch spijt hadden dat ze haar hadden weggedaan dus nu komen ze haar straks halen. Eigenlijk ben ik opgelucht. Het lijkt me voor iedereen beter zo. Maar ook wel weer een beetje jammer. Nu maar hopen dat mijn man vanavond niet te moe is door zo'n beroerde nacht. @Yvon: je ei al gespot? @Lizzy: weer een beetje uit de dip geklommen? @Iedereen: zwaai!
Ah jammer jeetjeb. Mocht je toch nog een katje nemen kan je proberen om met een oude handdoek beiden katten 'af te drogen' goed langs de wangen gaan (zitten geur klieren) doen hun ook met kopjes geven. Zo geef je ze elkaars geur soms helpt dat. Helpt ook als 1 van de 2 even raar ruikt door dierenarts bezoek etc. Ik heb er ook 2 alleen zijn dit broer en zus dus dat zijn dikke maatjes. Ik heb wel een ander probleem en dat is dat het manneje niet meer op de kattenbakken wilt. Nu proberen we een open katten bak. Ze zijn al 6,5 en al vanaf kitten bij ons maar sinds een paar maanden doet ie zo raar... @ de rest! Zwaai Groetjes
@Lin: ja, als ik nog een keer probeer een kat erbij te nemen dan misschien een kitten (deze was al een jaar oud en de onze is ook anderhalf al en altijd gewend in zijn eentje te zijn bij ons) en dan ga ik wel voor een voorzichtigere aanpak. Ik dacht een wat oudere die ongeveer even oud is, is misschien beter, maar misschien is het ook wel een grotere 'bedreiging' zeg maar. Mijn zusje heeft vijf katten, waarvan 3 broer en zus zijn. Ze begon met een vrouwtje en nam er toen een bij, dat ging meteen goed en dat bleek een mannetje. En uit het nestje dat daaruit voortkwam heeft ze er drie gehouden. Een daarvan doet ook niet altijd op de kattenbak. En zo lastig om dat te veranderen. Hoop dat het je lukt! Heb helaas geen goede tips.
Hey meiden, Heb even alles terug gelezen, maar even geen puf om op iedereen te reageren. Zijn weer terug van een weekendje weg met mijn ouders.. Helaas er niet van kunnen genieten, want heb sinds vrijdag bruine afscheiding. Ene keer niets en dan ineens bij afvegen weer slijm vermengd met bruin. Ben echt zo verdrietig en bang. Weet dat het nog niks hoeft te betekenen, maar mijn gevoel zegt anders. Ik had zulke goede hoop met deze zwangerschap en zo valt dat gevoel ineens in duigen.. Ik wacht morgen nog even af en anders toch maar even de vk bellen. Maar die kan ook niet zoveel denk ik... Weet echt even niet wat ik moet doen en ervan moet denken, pfff zucht.
Ah nee, Summer! Ik hoop heel erg dat het toch niets te betekenen heeft hoor! Slopend is dat afwachten dan. Heel dikke knuffel!
Oww summer ik snap zo dat je bang bent! Zou ik ook zijn.. Ga je toch proberen gerust te stellen.. Toen ik een enorme bloeding had, echt enorm enorm was de verloskundige nog erg optimistisch.. De een bloed gewoon wat meer dan de ander.. Misschien is het wel het laatste beetje bloed wat in je baarmoeder heeft gezeten.. De vlos kan idd heel weinig nu denk ik.. Zal ze je waarschijnlijk een weekje laten w88 om te kijken of er hartactie is.. Lieverd! Probeer je niet te druk te maken, stress is ook niet goed.. Al snap ik dat je gek wordt van de zorgen! *hele dikke knuffel*
@ JeetjeB en Lizzy, thanx meiden voor jullie lieve reacties, doet mij goed... Ik hoop ook zo dat het allemaal nog goed zit. Wordt gewoon erg verdrietig door al die onzekerheid. Waren weekendje weg met mijn ouders en die wisten nog van niks. Uiteindelijk toch mijn moeder maar verteld, die reageerde heel rustig en lief en probeerde mij gerust te stellen.. Wel blij dat ik het uiteindelijk heb verteld aan mijn moeder. Was namelijk sinds vrijdag al erg afwezig en rustig. Was mijn moeder meteen al opgevallen.. Moeten idd maar afwachten. Hopelijk blijft het hier bij en stopt het bruinverlies. Zal deze week vk bellen en vragen of ik ergens volgende week dan een echo mag. Pff slopend die onzekerheid, maar erg fijn dat ik mijn gevoelens en onzekerheid met jullie kan delen !
Tuurlijk mag dat meis! Daar zijn we toch ook voor.. Is dit topic toch ergens goed voor En fijn dat je het tegen je moeder hebt verteld Fijn om iemand in vertrouwen te kunnen nemen en die je gerust kan stellen.. Bij mijn zwangerschap mocht ik met 5 weken met bloedverlies ook voor een echo.. Was nog weinig op te zien, er zat wel iets maar we moesten toch w88 op hartactie. Achteraf gezien had ik dus beter nog ff kunnen w88 want ze kunnen je toch niks zinnigs vertellen helaas.. Tis vreselijk dat w88.. Kan me zo voorstellen hoe je je voelt
@Summer: Jeetje meis, ik kan me voorstellen dat je schrikt. Ik had ook wat bruinverlies rond dezelfde tijd als waar jij nu zit... en gelukkig was er niks aan de hand. Ik snap de onzekerheid wel en heb ook even met de vk gebeld toen.. Wij mochten toen langskomen met bijna 6 weken (dachten toen al wel 7 weken te zijn) en hebben een prachtige echo met hartje gezien. Als het dus aanhoudt en je maakt je zorgen, gewoon komende week even bellen, wellicht mag je rond de 6/6,5 weken langskomen om te kijken of er al hart actie is. Meestal is bruin bloed niet erg.. en wordt het iets zorgelijker bij helderrood verlies of wanneer je erge buikkrampen hebt. Sterkte, ik hoop voor je dat het niet doorzet en je lichaam (en je hoofd) snel weer rustig is!
Vandaag weer naar de VK geweest.. geen echo, maar alleen controle. Ze heeft gevoeld aan mijn buik om de ligging van mijn baarmoeder te bepalen. Was allemaal goed. (ligt nu ruim 3 vingers boven schaambot) Wel heb ik voor het eerst het hartje gehoord en ook dat was goed. Snel en duidelijk, zoals het hoort! Toch altijd weer een opluchting als je te horen krijgt dat alles goed lijkt! Nu is t wachten op 5 dec.. de pretecho @JeetjeB en Lin.. wat een kattenexperts hier Geen tips vanuit mijn kant hier. Heb vroeger wel katten gehad, maar daar heeft mijn moeder met name goed voor gezorgd haha.
@summer, jeetje meis wat een onzekerheid! Ik zou ook ongerust zijn, maar zoals al eerder gezegd; bruin is in principe niet slecht. Probeer het een beetje los te laten, je moet toch afwachten. Helaas zit er niks anders op.. Heel veel sterkte en als je zin hebt om je gevoelens te delen of om iets positiefs te horen dan zijn wij hier!! @dilann, wat fijn dat je het hartje nu ook gehoord hebt! Gelukkig alles goed dus! @all, vandaag bij gynaecoloog geweest om evt nader onderzoek te bespreken. Wij gaven aan dat dat voor ons nog niet hoeft, aangezien we pas een half jaartje bezig zijn. We hebben er alle vertrouwen in dat het ooit goed komt. Zij gaf aan het daarmee eens te zijn. De kans op mijn leeftijd dat het goed gaat is nu 85%. dus dat is best veel. Mijn baarmoeder en eierstokken zien er goed uit, dus daar ligt het ook niet aan. Gewoon lekker blijven proberen. Ik heb ook gelijk het ziekenhuis gebeld om te vragen of mijn darmonderzoek niet eerder kan en mag nu 16 december al ! Kunnen we 1 ronde eerder weer beginnen met proberen ! Verder zei de gynaecoloog nog dat het totaal geen probleem is om zwanger te zijn tijdens dat onderzoek. Maar we wachten toch maar ff! knuffel voor iedereen, ik ben ff happy
@troelie. O wat een goed bericht. @Summer. Ik kan nu heel wijs zeggen dat bruin verlies niks hoeft te zeggen maar ik zou me ook druk maken. Vervelend. Ik had heel weinig bruin rond de 4 weken toen wist ik net dat ik zwanger was en dit was waarschijnlijk mn nod dag. Verder niets gezien maar bloedverlies in welke vorm ook komt bij 1 op de 3 mensen voor en hoeft niks geks te betekenen. Toch zijn het kritieke weken he bleh spannend en ook vervelend dat als je al voor een echo mag komen je waarschijnlijk nog te kort zwanger bent om de hartactie te zien. Hele dikke knuffel en hopelijk is dat bruin snel weg!
@ lin, ik test 6 uur in de avond,,, zal niet lang meer duren hoop ik. Moet zeggen ben er wel relaxd onder, doe braaf 's avonds een testje maar maak me niet druk. Moet ook wel zeggen dat ik denk dat het niet meer gaat lukken dit jaar...... ( weet het moet positief blijven) @ jeetjeb, hier nog geen ei gespot, bij jou hopelijk wel na je temp daling. Het is jammer dat het niet werkte met het katje, maar ergens ook wel fijn dat het zo opgelost is.... Als je t niet probeerd weet je het niet, hopelijk heb je afgelopen nacht wat meer geslapen. @ summer, wel potverdorie, dat is wel het laatste waar je op zit te wachten. Ze zeggen wel dat bruin niet erg is. Ik zou ook geschrokken zijn. Maar je moet niet van het ergste uitgaan hoor! Heb je ook buikpijn? Dikke knuffel van deze kant.. @ dilan, fijn dat alles goed was bij de vk! Lijkt me heel bijzonder om het hartje te horen. @ troelie, wat een goed bericht! Dat moet goed voelen dat het eerder kan! En ze zeggen toch, 3x scheepsrecht!
@Yvon: Vandaag was mijn temp wel weer heel erg gestegen dus denk dat dit dan toch de eisprong is en niet op dag 9 al. Gisteren toch nog mijn man weten te verleiden dus hoop dat we goed zitten qua klussen. Hij is erg druk op zijn werk, moest gisteren ook tot laat werken dus ik vond het wel erg fijn dat hij toch nog even wilde klussen ook al was hij heel moe. Goed dat je er relaxed onder bent deze maand. Hopelijk blijft dat zo straks op het wachtbankje. Maar ik houd je weer gezelschap hoor!
@jeetjeb: hoop ook dat het jullie lukt om te klussen vanavond. Mijn vriend heeft op de "verplichte" week er ook meestal niet zoveel zin in, dus ben ik er nu mee begonnen hem eerst even lekker te verwennen bv. massage om hem lekker in de mood te krijgen, zo voelt het minder als een verplichting aan @summer: ik zou nog niet te hard panikeren, dit kan op zoveel dingen wijzen, innesteling en hierdoor komt er wat oude bloed vrij, ... . Maar ik zou me ook niet gerust voelen hoor, bel anders gewoon even naar de vk, hierdoor voel je je misschien iets geruster. Dikke knuf! @dilann: wat zalig om het hartje te horen en nu vlug naar 5 dec dat jullie je beebje nog eens kunnen zien @troelie: wat leuk dat je vroeger mag voor je onderzoek. Kan me goed inhouden om nog niet te testen. Morgen is normaal m'n NOD dag, maar twijfel om dan al te testen. Deels een beetje uit schrik dat het een slecht resultaat gaat zijn, deels om eventueel een test uit te sparen . Met dat ik nog steeds niets speciaals voel en ik gisteren me toch wat premenstrueel gedroeg denk nog steeds dat het deze ronde niets zal zijn, of ik was gewoon meer geïrriteerd omdat ik nog niet helemaal 100% ben na m'n buikgriep van twee weekends geleden, pfff wat wordt ik moe van mezelf .
@Evy. Spannend zeg nod in aantocht. Test wanneer het goed voelt. @jeetjeb. dag 16 temp stijging zou heel goed kunnen hoor. Lastig he die klusperiode 'leuk' te houden. @yvon. Ik hoop dat je je ei al gevonden hebt. Kijk je ook nog naar vruchtbaar slijm? Snap dat je t lastig vind om positief te blijven. Zijn je testjes al op? @summer. Hoe gaat het nu? @Hier. Ben vandaag thuis gebleven. Slecht geslapen misselijk en dood moe. Ze hadden me ook erg achterlijk geroosterd. Van de 11 dagen moest ik er 9 werken met dus 2 losse dagen 'rust' ertussen. Zou dr met vandaag erbij dus nog 4 moeten maar heb gezegd dat het even niet gaat. Dus lekker uitgeslapen en nu proberen te ontbijten. Iedere keer als ik denk dat ik minder misselijk ben is t de andere dag dubbel zo erg. Groetjes!
Hey girls!!! @Troel.. Wat fijn dat je eerder kan voor je onderzoek! Kan je lekker een maandje eerder starten. . Je zal zien dat het dan raak is Ga iig met je mee hopen @Evi... Wauw.. Dat je nog niet getest hebt haha Ik zou het echt niet kunnen, knap hoor.. Hoop dat het raak is voor je deze maand.. @Banjabes.. Fijn dat je weer meedoet! Haha klinkt ook stom @Summer.. Lieverd hoeist nu? Heb gister een kaarsje voor je gebrand.. Moest aan je denken dus ik d8 ik steek gauw ff een kaarsje aan.. @Jeetjeb.. Tis wat allemaal Pff ga ook weer aan de ovutesten maar heb dr nu al geen zin in haha maar wil nu wel eens weten wanneer ik mn eisprong ongeveer heb want ik voel hem niet.. Goed geklust, nu weer duimen @Yvon.. Ik herken je gevoel, ik heb ook al tegen mn vriend gezegd dat ik denk dat het dit jaar niet meer lukt.. Naja.. Dan maar mooi babytje maken in 2012.. Tis soms lastig om positief te blijven meid maar het komt goed! *Knuffel* @Dilann.. Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Ben errug benieuwd naar je pretecho, dat begint ook al dichtbij te komen, leuk joh! @Lin.. Groot gelijk meid, als het niet gaat gaat het niet.. Lekker ff aan jezelf en de beeb in je buik denken Beterschap! @de rest *zwaai* @hier.. Pff zondag had ik echt ff een dipdag.. Naar verjaardag geweest van een kleine van vrienden van ons.. Heel het huis vol baby's.. Had het echt ff gehad.. Maar ben nu wel wat bijgekomen.. Best vrolijk en ben ook wel weer klaar voor de volgende ronde.. Ovutesten van clear blue gehaald.. Wel echt duur maar op de streepjestesten krijg ik geen duidelijke lijn.. Duss maar eens kijken wanneer het ongeveer is, dan heb ik een richtlijn want nu klussen we op de gok en dat werpt nog niet echt zn vruchten af
Lieve meiden, bedankt voor jullie medeleven en lieve woorden !! Vanmorgen op mijn werk toch weer behoorlijk wat bruinverlies vermengd met slijm, dus helemaal weer verdrietig en in de war. Heb de vk van mijn werk (werk als kraamverpleegkundige) even gevraagd en de situatie uitgelegd. Ze wilde wel een inwendige echo maken, maar kon nog niks over het verloop ervan zeggen.. We zagen een mooi vruchtzakje, dooierzakje en klein stipje met zelfs al heel langzaam beginnende hartactie.. Echt zo vreemd om te zien. Dus ja, ben blij dat ik nu weet dat er iets zit, maar nog steeds zo bang en onzeker.. Op de echokop ook veel bruinverlies en zelfs helderrood bloed, maar dat was gelukkig maar eenmalig en kwam waarschijnlijk van de inwendige echo. Nu wel een zeurende onderbuik en nog steeds bruinverlies.. Heb mijn leidinggevende toch maar wel op de hoogte gesteld van de situatie, van als het niet mocht gaan, ik naar huis mag gaan.. Pff wachten het maar af, hoop zooo dat het gauw stopt en allemaal goed blijft gaan. Meiden nogmaals bedankt voor jullie steun !!
@ Troelie, wat fijn dat het onderzoek nu eerder mag en jullie gewoon weer met een nieuwe ronde mogen beginnen, spannend ! @ Lizzy, mag ook wel eens even een dipdagje, kan soms ook even opluchten.. Goed dat je er weer tegenaan gaat in deze nieuwe ronde. Ik had ook de ovutesten van CB, was ik erg tevreden over. Wel duur, maar dan heb je ook duidelijkheid @ Lin, goed dat je vandaag even voor jezelf en de kleine in je buik hebt gekozen. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.. @ Yvon, dus je ei nog niet gevonden. Hopelijk kun je em duidelijk vinden straks met een positieve ovu-test. Succes alvast ! @ JeetjeB, dus waarschijnlijk nu toch je eisprong gehad, en goed geklust zo te lezen.. Succes op het wachtbankje en hopelijk over 2 weken een mooie positieve test ! @ Evy, wat knap zeg dat je nog niet hebt getest. Maar kan me wel voorstellen dat je ook bang bent dat de test negatief kan zijn. Hopelijk goed nieuwd deze week !