Wauw Afrola, mooie buik!! Ja, raar tempkaartje nog steeds hier, hoop dat mijn temp morgen hoger is dan kan ik er nog een touw aan vastknopen maar anders niet Hoop ook dat er toch iets heek moois uit voortkomt
Ja, alles zal heel anders zijn met nog een kindje erbij. Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik dat wel wilde. Mijn man wilde al heel snel aan een tweede beginnen en dat heb ik nog heel lang afgehouden. Nu wil ik eindelijk en nu lukt het niet zo. @afrola: Wow...mooie foto! Super meid! Lief stukje dat je hebt geschreven...dank je! @Yvon: Heel snel aan de klus jij!
@Yvon.. Die is knal zeg!! Ik zeg de komende dagen klussen klussen klussen @Afrola.. Wauw wat een mooi buikje heb je al, begint echt al een mooi bolletje te worden! Wel minder de de moeheid en de BI al begint, hopelijk kan je fysio je daar goed bij helpen @de rest.. *Zwaai* *Knuffel* @Hier.. Druk druk druk... Bijna niet meer ongesteld.. Nu maar ff kijken wanneer ik met ovutesten ga beginnen.. Dacht zelf aan dag 18 ofzo? Wat zouden jullie doen??
@yvon: dat lijkt me ook héél duidelijk @banjabes: bij ons duurde het langer omdat ik lang BV gegeven heb en ik compleet niet menstrueerde, nadat ik gestopt was met BV nog 4 maanden geduurd voor menstruatie terug begon. Tja en dan in 3e ronde zwanger (test mei '11) die spijtig genoeg eindigde in MK (juni '11) en dan even rustpauze ingelast en nu terug in de 2e ronde. Onze meid zal zeker al 3j zijn wanneer het tweede zou komen @afrola: al een héél mooi buikje hoor. @lizzy: denk dat dag 17 of 18 idd geen slecht idee is als ik kijk naar de lengte van je cyclus Hier nog steeds niet getest, vandaag wel wat menstruatie-achtig gevoel in onderbuik (*paniek*), dus zal even afwachten wat er gebeurd. Anders denk ik morgenochtend eens te testen.
Mijn gevoel was dus juist, net gezien dat m'n menstruatie begonnen is. Voel me een beetje triest nu, maar tja moet op naar de volgende ronde hé
Ahh Evy, wat jammer nou!! Ik had er best goede hoop op eigenlijk. Logisch dat je er even triest over bent. Even een virtuele knuffel!
Hier was mijn man gisteravond pas om half een thuis, dus mijn ei niet kunnen tackelen. Hopelijk vanavond nog een kansje want mijn temp was weer hetzelfde als gisteren dus denk eigenlijk dat hij nog niet is gesprongen. Sowieso maar voor de zekerheid mijn charmes in de strijd gooien
@Evy: Ah nee he. Gatver wat een gedoe. Nou 3 keer scheepsrecht deze ronde dan. @Lizzy. dag 18 pas? Ben je niet bang dat je m dan mist? Misschien kan je wel sensi en cb testen combineren? dat wanneer sensi donkerder gaat worden je met cb begint? Groetjes
@Evy.. Shit Snap dat je er ff triest van bent.. *Knuffel* @Jeetjeb.. Zeker vanavond ff je charmes in de strijd gooien! @Lin.. Tjaa.. Mn cyclus duurt gemiddeld 34 dagen.. Erg lang dus.. Misschien dat ik idd wel eerder begin met die van zwanger en kids, die heb ik nog..
Bedankt meiden, voel me al weer wat beter, het eerste besef van 'damn weer niet' is altijd zwaar, maar nu gaat het al weer . Zaterdag hebben we bezoek en nu kan ik lekker mee cava drinken, overal het positieve van inzien zeker
Hey meiden, @ Evy, balen dat je toch ongesteld bent geworden, jammer ! Wel goed dat je alweer positief bent voor de volgende ronde, hopelijk dan roze ! @ Yvon, dat is zeker een mooi knaller. Altijd fijn he als je wat duidelijkheid hebt door die ovu-testen. Ennuh, goed geklust ? @ Lizzy, ik had ook altijd een late eisprong en begon met testen op dag 15.. Heb em toen ook duidelijk kunnen vinden met de CB testen. Succes alvast deze ronde !! @ Afrola, al een mooi buikje zeg, ziet er goed uit ! Fijn te horen dat het goed gaat, wel balen van de BI.. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. Hier nog steeds wat bruinige afscheiding. Ene keer niets en andere keer weer wat buinverlies bij afvegen, wordt er wel wat moedeloos van. Ben eerlijk gezegd ook bang dat er volgende week op de echo niks meer te zien zal zijn... Waar zou die bruine prut vandaan komen ?? Zou toch ook eens moeten stoppen of overgaan in helderrood als het niet goed lijkt te zijn .. Wil zo graag weten waar ik aan toe ben, maar kan helaas alleen maar wachten wachten en wachten. Begin wel steeds wat meer kwaaltjes te krijgen, maar ja durf toch nergens meer op te hopen op deze manier...
@summer: als je weet dat bruine afscheiding volkomen normaal is zou ik nog niet te hard paniekeren. Het is inderdaad afwachten tot de echo maar ik zal superhard meeduimen dat alles perfect is, dikke knuf
Hoi meiden, De echo was weer toppie. Ben zelfs vooruit gezet . 12 wk4d - 3 juni 2012. Het klopt voor mijn gevoel niet met eisprong en wanneer testen posi werden. Maar who cares?! Tegen het eind ben ik alleen maar blij als ze eventueel een paar dagen eerder actie willen ondernemen Het was super leuk om naar de babies te kijken. Baby B was erg rustig, lag lekker te relaxen hoger in mijn buik. BabyA was een enorm druktemakertje die weigerde stil te liggen onder in mijn buik. Met als gevolg een hoop gepor en gewroet in mijn buik met het echoapparaat om babyA in beeld te krijgen en op te kunnen meten, maar uiteindelijk is het gelukt . Vervolgens bezoek aan de gyn. Dit keer een echte en een superlieve. Wat een verschil met de vorige keer. Ze vroeg echt hoe ik me voelde, gaf daar ook echt reactie op. Keek ook even goed wat voor informatie ze had van mijn eerste zw.schap. Verder moet ik dus WEL extra vitamines slikken om bloedarmoede te voorkomen. Met 20wk mag ik nog maar 4 uur per dag werken en vanaf 26wk volledig met verlof. Over 3 weken weer controle en een informatieafspraak over een trial naar vroege weeen bij meerlingzw.schap. Ze willen graag dat ik daaraan mee doe. Volgens de gyn geen kans op nadelige risico's. Alleen een kans dat ik in een groep kom die een ring om de baarmoeder krijgt geplaatst om vroegtijdige weeen en ontsluiting tegen te gaan. Bij de info-date kijken hoe of wat precies en dan besluiten wat te doen . Ik was erg blij en opgelucht na het hele bezoek, bij deze gyn wil ik wel blijven
@ Evy, balen van je ongi, dikke knuf! @ Summer, toch vind ik het wel een goed teken dat ondanks bruinverlies er wel een vruchtje met beginnende hartactie te zien was. Bruin kwam bij jou dus niet van vruchtje af. Bij mij begon bruinverlies zo'n twee weken nadat vruchtje gestopt was. Bij mij was bruinverlies wel afkomstig van het vruchtje. Verder is het ook een goed teken dat je kwaaltjes opkomen. wanneer het mis gaat, komen die niet op maar verdwijen. Wel begrijp ik dat je het moeilijk vind om positief te zijn, kwestie van zelfbescherming. Dikke knuf en ik heb veel hoop voor je! @ Lizzy, met 18 dagen is best laat ondanks cyclus van 34 dagen. Dan zou je beginnen bij opkomende LH piek wanneer je een lf hebt van 14 dagen. Ik zou zeker op dag 15 beginnen. @ JeetjB, hoeplijk vanaaf wel klussen, veel plezier @ rest zwaai
26/11 NOD (12/11 5e iui) Sjorsjette 28/11 Combinatietest Afrola 30/11 controle vk (hartje luisteren) Lin 03/12 Combitest Lin 05/12 Pretecho (incl. geslachtsbepaling) Dilan 06/12 NOD JeetjeB 07/12 Echo Sweet84 07/12 NOD Yvon 13/12 Controle gyn Afrola 18/12 NOD Lizzy Zwanger!! Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Uitgerekende datum: 17 mei 2012 Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Uitgerekende datum 3 juni 2012 van een Tweeling Lin-Ronde 5, 3e ronde na mk op 20/7/2011 uitgerekende datum 7 juni 2012 MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum 8 juni 2012 Sweet84 - ronde 17, 2e ronde na MK op 09/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum: 7 juli 2012 Summer1983 - ronde 9, 2e ronde na mk op 10-08-2011 voorlopig uitgerekende datum 20 juli 2012 Even het lijstje gezocht. De laatste die ik heb kunnen vinden heb ik nu aangepast.
@ banjabes, lastig is dat. Wanneer doe je het goed? Wanneer weet je iets zeker? Lastig, het is niet iets wat je even kunt proberen. Ik ben aan de klus geweest! @ lizzy, ik zou dag 16 beginnen, en idd eerst met goedkopere, en als ie donkerder wordt cb. Al ,let ik zeggen die ik van lin gekregen had die waren nu bij mij over duidelijk. Die waren van sensitest. @ evy, hè jakkes zeg. Fijn dat je het positieve ervan in kunt zien! Knuffeltje! @ jeetjeb heb je hem nog kunnen tackelen? Haha. Wat ligt er nog allemaal bij o 's bankje? De taart zal wel op zijn! @ summer, ja goed geklust! Haha, morgen nog 1 maal voor mijn eitje, en dan is het weer wachten. Het was deze ronde niet zo'n verplichting, het was geen moeten maar gewoon, hoe leg ik dat uit? Je snapt hem denk ik wel. @ afrola, wat een mooi buikje heb je al! Fijn dat de echo's goed waren! En zelfs vooruitgezet! Wat mag je lekker vroeg met verlof zeg! Ik wist niet dat dat bij meerling zwangerschap zo was. Ik denk dat het onderzoek alleen maar positief is. Succes! @ all hier goed geklust! Ik heb gister idd zeurderige buikpijn gehad. Dus als het goed is gisteren mijn ei daadwerkelijk gehad. We nemen het zekere voor het onzekere en klussen morgen nogeens. Dan,,,, mag ik weer naar het zenuwslopende wachtbankje!
@Yvon: wat fijn dat je een man hebt die zo goed meewerkt! Hier is het nog wel eens lastig. Ik moet voor mijn gevoel nogal aandringen soms Het is soms net of alleen ik graag een kindje wil of zo terwijl we het toch samen besloten hebben. Mijn man had het ook wel heel druk deze week (wat een timing!!) maar gelukkig, gisteravond toch nog geklust al was hij weer heel laat thuis Ik heb nog steeds geen idee wanneer mijn ei nu was, of misschien moet ie nog komen? Ik heb wel een aantal dagen vruchtbaar slijm gehad en ook van die zeurderige buikpijn maar mijn temp blijft zo onduidelijk! Als ik nu voor morgen en overmorgen een hogere temp invul, komt het kruis wel op dag 18 maar voorlopig staat ie nog steeds op dag 9. Snappen jullie het nog? O, ja, ik ga dit weekend weer een appeltaart bakken En ons poezebeest mag ook weer mee op de bank Als jij weer de thee en de boekjes meebrengt komen we de tijd wel door. @Afrola: wat een goed nieuws over je echo! Ik blijf het zoiets bijzonders vinden! Leuk om te horen hoe het ging met hoe de baby's liggen en hoe ze dan verschillen in bewegen en zo!
@ jeetjeb, dat is idd lastig zeg! Mijn vriend leeft omzettend mee, deze maand zijn we in totaal 12 maanden bezig. En zijn geduld is ook bijna op hahaha, iedere keer dat ik ongesteld wordt is hij liever! Ook positief toch hahaha. Ik snap echt niks van je temp! Misschien wordt het duidelijk als je een paar dagen verder bent! Zoals ik nu kijk denk ik dat je bij de tweede dip moet kijken. Dat komt helemaal goed op het bankje! , ! @ Sjors, hoe gaat het daar?
@ Banjabes Wat fijn dat jullie er nu alweer voor gaan! Dan misschien toch een zomerbaby! Fijn dat je moeder zo reageerde. Dat schuldig voelen t.o.v. je dochter dat had ik in de zomer heel erg. Toen ik dacht dat het misging was ik er zo mee bezig, toen het echt misging zei mijn vriend tegen me denk aan haar en hoe fijn het is dat we haar hebben. Toen besefte ik me hoe blij ik met haar ben en dan ik haar extra aandacht moest geven. @ Summer Wat schrikken zeg dat je bruine afscheiding hebt. Hopelijk heeft het niets te betekenen. Heb je ook last van buikpijn? Goed dat je het je moeder hebt verteld, dan kon je het toch kwijt en zij kon je weer proberen gerust te stellen. Fijn dat je een echo hebt gehad en iets gezien hebt, hoewel ik helemaal begrijp dat je nog steeds heel bang bent. @ Troelie Fijn hoor dat de afspraak nu eerder is. Dan kunnen jullie er toch weer eerder voor gaan! @ Lizzy Een dipdag hoort erbij. Maar nu weer vol goede moed naar een nieuwe ronde! @ Sweet Je mag inderdaad wel drop eten, maar met mate (een paar per dag), ik wist het niet van de hoge bloeddruk maar ik heb gelezen dat er een bepaalde stof in zit dat als je die teveel binnenkrijgt dit niet goed is voor de baby. @ Yvon Veel succes met klussen! @ Afrola Mooi buikje hoor! Bij mij is het ook zoiets, alleen het is er maar 1. Waarom moet je al met 26 weken met verlof, ivm de tweeling? De vrouw van een collega van me was ook zwanger van een tweeling en met 27 weken geboren, ze had al een paar weken weeen en kon eigenlijk niets meer. Als ze opstond om naar de wc te gaan kreeg ze al weeen. De kindjes zijn erdoor heen gekomen, maar hebben alle complicaties gehad die een vroeggeborene kan krijgen, dus hersenbloedingen, hersenvocht etc maar het gaat nu goed! @ Evy Balen dat je toch ongesteld bent geworden. Een knuffel voor je! Fijn dat je het positief in kunt zien en vol goede moed naar een nieuwe ronde! @ hier Nog steeds heel moe.... Ben blij dat ik gewoon 4 dagen kan werken en ook nog een drukke week gehad afgelopen week met toetsweek en rapportvergadering. Na het eten kan ik eigenlijk niets meer, dochter in bed, GTST kijken en dan rond half10 lig ik er al in. Dus vandaar dat ik niet vaak hier ben. Heb veel gebroken nachten, of ik word wakker omdat dochtertje wakker wordt (vriend gaat eruit als ik de volgende dag moet werken maar word dan toch wakker) of omdat ik moet plassen. Soms kan ik daarna niet meer slapen en lig ik uren wakker, heel vermoeiend! Dit heb ik bij de 1e nooit gehad, ik werd alleen op het einde wakker omdat ik moest plassen maar kon dan gewoon weer slapen. Ach ja het zal er wel bijhoren... Dit weekend weer rustig aandoen, maar moet ook nog mijn andere werk doen.
26/11 NOD (12/11 5e iui) Sjorsjette 28/11 Combinatietest Afrola 30/11 controle vk (hartje luisteren) Lin 03/12 Combitest Lin 05/12 Pretecho (incl. geslachtsbepaling) Dilan 06/12 NOD JeetjeB 07/12 Echo Sweet84 07/12 NOD Yvon 13/12 Controle gyn Afrola 18/12 NOD Lizzy Zwanger!! Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Uitgerekende datum: 17 mei 2012 Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Uitgerekende datum 3 juni 2012 van een Tweeling Lin-Ronde 5, 3e ronde na mk op 20/7/2011 uitgerekende datum 7 juni 2012 MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum 10 juni 2012 Sweet84 - ronde 17, 2e ronde na MK op 09/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum: 7 juli 2012 Summer1983 - ronde 9, 2e ronde na mk op 10-08-2011 voorlopig uitgerekende datum 20 juli 2012