@Kerstbaldilemma! Hahahaha woowoeoeooe grapjas. Maar gaat goed. Gisteren weer lekker gespuugd voor ik ging slapen. Was weer gehalveerd met antikotspillen maar blijkbaar lukt het toch nog niet met een halve dosis dus maar een hele genomen en vandaag gaat t goed Mn buik groeit niet zo erg dus word daar n beetje onzeker van en wil soms even een luikje openen of alles nog ok is daar binnen. Woe hartje luisteren za combitest met echo dus ben toch wel weer een beetje nerveus. Welke kleuren twijfel je tussen? Want anders hang je ze gewoon door elkaarBonte kerstboom!
@ jeetjeb wat vreemd, misschien als je zelf nog eens reageerd komt deze weer hoger te staan en komen er meer reacties. @ lin, vervelend zeg, woensdag hopelijk nog een keer de bevestiging! Spannend! @ lin en jeetjeb, ik had een groene boom, met bronze en witte ballen, binnen is ook veel wit antiek. Maar ik wil perse 1000 lampjes erin hebben en ben daar altijd twee dagen mee bezig, nu wilde ik een kant en klare kerstboom maar die hebben ze niet met zoveel llampjes, dus moet hoe dan ook een compromis sluiten, maar wil ik een witte boom ( heb ik loom wel eens gehad was super mooi!) of toch een groene, of met gewone lampjes of led lampjes, en pak ik dan de dezelfde ballen, brons? Met wit? Niet in een witte boom, graag wil ik oud roze met brons, maar daar zijn ze hier niet blij mee maar ik rijd zo even naar pelckmans toe,,,, ik houd jullie op de hoogte
@ Lizzy Heerlijk geslapen ja, zie onderstaande. @ JeetjeB Ik ben in het bad geen bloed verloren. Pas toen de navelstreng werd doorgeknipt, begon het te bloeden en toen ben ik er ook meteen uitgegaan en buiten bad is de placenta geboren zeg maar. @ Sjors Wow gefeliciteerd! Een hele duidelijk test hoor! Super . Echt een wonder, hopelijk blijft dit keer alles goed gaan. Maar je bent dus al 5 weken, maar je NOD was dit weekend toch wel of niet? @ Lin Ik beval ook het liefst in een ziekenhuis, er is er 1 in de buurt waar een badbevalling kan, maar het is heel klein en dus kan er geen bed bij, een brancard op de gang zou dan kunnen. Moet even uitzoeken hoe en wat, want we hebben een kleine huiskamer en met een meisje van 3 jaar en een groot bad in de woonkamer, dat schiet niet zo op. Heb je van dichtbij iets meegemaakt in je beroep dat een bevalling niet goed ging? @ hier Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Lag er uiteindelijk pas om 22.45 in, wilde er eerder in liggen maar wilde Let's Get Married nog afkijken. Werd om 5 uur wakker om te plassen maar kon weer verder slapen zonder problemen. Toen om half9, heb wel een tijdje wakker gelegen maar werd vervolgens om 11.45 wakker! Heerlijk.... wel wat meer energie nu, voel me wel nog steeds raar net of ik ziek word, maar ja dat heb ik al een tijdje. Nu nog een beetje werken en dan zo dochtertje ophalen. Vandaag 12 weken! Nu mag iedereen het weten!! Ik heb bij de 1e iedereen in de familie en vrienden afgebeld, weet eigenlijk nog niet hoe ik het nu ga doen, heb daar weinig zin in. Familie maar gewoon via mijn moeder denk ik, haha.
28/11 Combinatietest Afrola 30/11 controle vk (hartje luisteren) Lin 30/11 Echo Summer1983 3/12 Combitest Lin 05/12 Pretecho (incl. geslachtsbepaling) Dilan 06/12 NOD JeetjeB 07/12 Echo Sweet84 07/12 NOD Yvon 13/12 Controle gyn Afrola 15/12 NOD Banjabes 18/12 NOD Lizzy 20/12 NOD Evy Zwanger!! Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Uitgerekende datum: 17 mei 2012 Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Uitgerekende datum 3 juni 2012 van een Tweeling Lin-Ronde 5, 3e ronde na mk op 20/7/2011 uitgerekende datum 7 juni 2012 MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Uitgerekende datum 10 juni 2012 Sweet84 - ronde 17, 2e ronde na MK op 09/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum: 7 juli 2012 Summer1983 - ronde 9, 2e ronde na mk op 10-08-2011 voorlopig uitgerekende datum 20 juli 2012 Sjors - ronde 34, 4e ronde na mk op 13/07/2011 ''voorlopig'' uitgerekende datum 04 augustus 2012 Even dat voorlopig bij mij weggehaald. Leuk hoor al die zomerbaby's!
Wow Sjors....wat een super test zeg! Joehoe....gefeliciteerd! Ben super blij voor je. Hoef je niet meer verder met al die behandelingen. Ik gun het je zo! Geniet ervan. @badbevalingen: Oh, lijkt me heerlijk zeg! Had jammer genoeg geen keuze. Beviel op medische indicatie in het ziekenhuis. Hier voor het eerst ovulatietesten gedaan. Heb mijn ei gevonden geloof ik. Vrijdag en zaterdag een positieve test, dus flink veel lol gehad samen dit weekend! Net weer een testje gedaan en die was ook veel lichter. Temperatuur is nu iets lager dan normaal. Als hij morgen omhoog schiet dan weet ik zeker dat we op de juiste dagen bezig zijn geweest! Zaadjes genoeg voor mijn eitje. Nu maar hopen dat ze leuk samen willen werken. Mag dus bijna het wachtbankje weer op. Zet 'em inderdaad maar lekker binnen. Bij de open haard. Kunnen we gelijk sinterklaasliedjes oefenen. Misschien heeft de sint wel een heel bijzonder cadeautje dit jaar. In heb wel een mooie innestelling op mijn verlanglijstje staan.
Heeey meiden, Zo er is weer heel wat gekletst hierzo.. Ff snel een ego berichtje.. @ Sjors, jaaaaaah wat super goed nieuws en wat een prachtige duidelijke test !!! Gefeliciteerd meid !! Hier vanmorgen op mijn werk ineens helder bloed bij afvegen, schrok me helemaal kapot. Helemaal in tranen mijn collega geroepen (die weet van mijn zwangerschap en bruinverlies) en even rustig ergens gezeten. Tranen rolden over mijn wangen, was zo bang. Toch de vk van mijn afdeling even gevraagd en ze wilde met alle liefde een echo maken. Ik ging al van het ergste uit, helderrood bloed kan naar mijn idee nooit goed zijn.. Nu zagen we een mooi gegroeid vruchtje met een heel mooi kloppend hartje. Ik kon het gewoon niet geloven.. Ook zag ze dat de baarmoedermond nog wel helemaal dicht zit, maar daar iets buiten zag ze een vlek, waarschijnlijk een hematoom nog met (oud) bloed. Dus ze verwacht dat mijn bloed- bruinverlies nog wel even zal aanhouden. Maar ze was erg positief over de uitslag van de echo.. Ben echt zo geschrokken, maar ook zo onzettend blij dat ons kleintje zo goed is gegroeid en het hartje mooi aan het kloppen was. Echt zo veel verschillende emoties komen op mij af.. Heb me voor de rest van de dag en morgen ziek gemeld, kon me toch nergens meer op concentreren. Nu thuis nog steeds wat bloedverlies bij afvegen, hopelijk neemt dit snel af. Woensdag weer een echo, hopelijk blijft alles daar goed zitten. Hopen, duimen en afwachten maar...
@Summer: jemig kan me voorstellen dat je schrok en bang was maar wat fijn dat ze een echo hebben gemaakt en je een kloppend hartje hebt gezien! Het bloedverlies lijkt dus redelijk onschuldig te zijn als ik het zo lees maar het maakt je natuurlijk niet minder bang want je wilt gewoon helemaal geen bloed zien. Nou meid, probeer toch vertrouwen te hebben zou ik zeggen en gelukkig woensdag alweer een echo. Doe rustig aan!
@Summer. Ah meid dat is schrikken. Wat fijn een vk id buurt en ook dat je even kon spieken. Ik weet niet of het je gerust stelt maar een vriendin van me heeft dat ook gehad een bloeduitstorting en een hele erge bloeding met 7 wk toch is dat gewoon goed gegaan en is er nu een gezonde baby. Het is echt niet wat je wilt zien en ik zou me ook ongerust maken maar het hoeft niet fout te eindigen. Rustig aan en ben benieuwd woensdag. En ik ken ook een vrouw die met 25 wk een bloeding kreeg die had een laagliggende placenta. @Banjabes! Spannend he. Phoe he ben benieuwd goed dat je ei gevonden hebt. @Misjuf. Nou ik zelf gelukkig niet maar ik was wel regelmatig de aflossing van collega's die wel rare dingen hebben meegemaakt. En dan besefte ik me wel dat wat die vk ook zegt"met we hebben het zelfde bij ons als in het zh" gewoon niet zo is. Er is helaas maar (1) een succes verhaal bij van een kindje waarbij de navelstreng gescheurd was tijdens de bevalling, kindje bloede daardoor leeg tijdens de bevalling, reanimatie alles geweest. Kwam er een medisch team bij waarvan de arts in oorlogsgebied ervaring had met bloedtransfusie die heeft toen agenten naar het ziekenhuis gestuurd om bloedzakken te halen, door hem en zo is het kindje voorzien van bloed, in de slaapkamer. Nu 1,5-2 jr later heeft t kindje er niks aan over gehouden maar als die arts er niet was... nou ja je snapt m wel denk ik. Verder ook verhalen dat reanimatie's van pasgeborne niet goed gingen. Moeder die overlijd in de ambu onderweg naar het zh met nog een kind id buik, die de keizersnede ook niet overleeft. Ik kan helaas nog even doorgaan maar dit gebeurd gewoon om de hoek in elke stad. Gelukkig niet dagelijks maar 1 a 2 keer per jaar toch wel in mijn regio. Dus ik ben liever gewoon vast in het ziekenhuis waar alles bij de hand is de dokter, de spullen etc. Ik ken ook heel veel mooie verhalen van thuis bevallingen die goed gaan maar ik wil dat risico niet. Voelt veiliger. Dan maar niet in mn eigen omgeving dat komt daarna wel. Hopelijk heb ik niet mensen nu heel erg schrik aangejaagd. @Hier. Pff heb ruzie met mn moeder gemaakt vandaag. Kwam er achter dat ze in het dorp waar ze woont gewoon rond vertelde dat ik een mk had gehad.. Vervelend want ik had een paar maanden terug haar er al op aangesproken dat ik niet wilde dat ze dat zomaar vertelde etc. Nu hoorde ik via via dat ze toch ook andere mensen dit verteld had. Vind dat gewoon vervelend. Kan haar niks vertellen in vertrouwen en dit is het zoveelste. Het erge is dat ze nog ontkent ook tot ik met namen en feiten kom. Ik kan hierheel slecht tegen. Er kon ook geen sorry van af. ipdaarvan moest ik haar niet de les lezen zei ze. Ik ben ook achter dingen gekomen waarvan ze nog niet weet dat ik op de hoogte ben. Ze weet niet dat ik weet dat ze hier niet eerlijk over geweest is. maar ik ga ook aan dingen uit het verleden twijfelen of dat wel klopt. ik heb net dit berichtje een beetje aangepast omdat het toch wel erg openbaar is hier.. Thanks voor het luisteren (lezen) Groetjes!
Hoi meiden, Zojuist flink van ons trapje, 3 treden, gevallen. Nu veel pijn in mijn arm. die zit ik te koelen . dus effe kort met een hand typen. @ Sjors, wat een GEWELDIG goed nieuws! GEFELICITEERD Dit moet een plakbeeb zijn! @ Summer, wat een schrik weer . Maar heel fijn dat je een mooi gegroeid vruchtje met kloppend hartje hebt gezien. Maar een hematoom, waar zit die ten opzichte van het vruchtje? en hoe groot is het. Ik zou rustig aan doen zodat het bloed rustig los komt. Lijkt me eng als het in een keer los komt wat doet dat dan met het vruchtje? Misschien overleggen met de vk? Goed dat je je ziek hebt gemeld. @ badbevalling, wilde ik ook bij mijn eerste. Na eerste bezoek vk mocht ik in bad want ik had al 6cm ontsluiting. Na 4 uur in het bad er even uit voor controle. Had vk fout gemaakt had ik toen ruim 4 uur later pas 1 a 2 cm :x. Bad was achteraf op dat moment helemaal nog geen goed idee geweest. Ik werd toen naar zkh gestuurd voor ruggeprik krreg ook weeenopwekkers, duurde toen nog meer dan 12 uur voor dat dochter werd geboren . Nu weer verplicht in zkh, hoop vooral dat ik bij een natuurlijke bevalling langer mag rondlopen en evt douchen/in bad voor pijnverlichting. Badbevalling met 2 zit er echt niet in... @ lin, jeutje wat heb jij al veel ingeslagen . Ik was bij de eerste niet zo snel en nu al helemaal geen haast . Eerst maar eens verbouwen in huis (zolder indelen) @ drop, kan geen kwaad als je bloeddruk normaal is. Bij lage bloeddruk goed en bij hoge bloeddruk pas vermijden. @ thee, thee met caffeine niet teveel maar dan mag je nog 4a6 kopjes. thee zonder cafeine zoals rooibos mag onbeperkt @ Lizzy, dan hoop ik nu je b-day te kunnen onthouden . Ik hoop wel eerder te bevallen @ wachtbankers, nog ff volhoouden! @ rest, zwaai
JeetjeB, thanx voor je lieve reactie! Hoe issie met jou? Wel het gevoel dat je eisprong er nog aan moet komen? @ Lin, thanx. Altijd fijn om succesverhalen te lezen. Het blijft gewoon heel erg spannend en onzeker allemaal. Het voelt wel fijn dat ondanks de gehele week al bruinverlies te hebben gehad, dat alles goed groeit en het hartje prachtig klopte. Wat onzettend vervelend dat je ruzie hebt gehad met je moeder. Ook de reden er van lijkt me erg rot. Dat is nou juist wat je niet van je eigen moeder verwacht.. Hopelijk is ze alsnog eerlijk tegen je. @ Afrola, De vlek met waarschijnlijk (oud) bloed ligt heel ver van het vruchtzakje en vruchtje vandaan. Verloskundige vond het er allemaal gunstig uitzien en verwachte in eerste instantie geen problemen voor de zwangerschap. Je wilt natuurlijk geen bloedverlies zien in je zwangerschap en het is de vraag wanneer en of het bloedverlies gaat stoppen. Ik krijg nu wekelijks een echo om het goed in de gaten te houden. Auw, wat vervelend dat je bent gevallen. Maar rustig aan even..
@sjors, JAAAAAAAA, wat ben ik blij voor jullie zeg, GEFELICITEERD!!! Geniet ervan meis, het is jullie gegund! @lin, wat vervelend van je moeder zeg! Hopelijk kun je haar duidelijk maken wat jou dwarszit, zodat het een volgende keer niet nogmaals gebeurd. @summer, wat schrikken weer zeg! Heel erg fijn dat je op zo'n moment iemand in de buurt hebt die je even gerust kan stellen. Gelukkig ziet het er goed uit en mag je woensdag alweer voor de volgende echo! @banjabes, wij vragen dit jaar hetzelfde aan sinterklaas ! En dan vraag ik aan de kerstman een plakbaby , dan moet het goedkomen lijkt mij! @de rest, hopelijk niemand vergeten?! Hier alles goed, vandaag verjaardag van oma van mijn vriend gehad. Was weer erg gezellig! Vanochtend nog een ovulatietestje gedaan. Gisteren had ik een licht streepje en kon het dus zijn dat ik mijn ei net had gehad of dat hij nog moest komen. Vandaag was streepje donkerder, dus hij moest nog komen! Vandaag voor 2e keer geklust en kunnen komende dafen dus ook nog ff klussen. Hopelijk is het dan genoeg voor een mooi gezond babytje ! Ben nu so you think you can dance aan het kijken, hoe geweldig is dat!!
@ Banjabes Fijn dat je toen jullie besloten hadden er toch nu voor te gaan, je meteen je eisprong had en die niet al gehad had. Hopelijk is het raak deze maand, zou heel fijn zijn voor jullie. @ Summer Schrikken zeg bloedverlies!!! Wel heel fijn dat er meteen een echo gemaakt kon worden en dat het er goed uitziet. Ze gaan het nu goed onder controle houden en dat is voor jou wel heel fijn. @ Lin Vervelend zeg dat je ruzie hebt gehad met je moeder. Erg jammer dat je haar niets in vertrouwen kan zeggen. @ Afrola Voorzichtig hoor met vallen, je hebt er 2 in je buik! Balen dat de badbevalling bij jou niet doorging. Ik heb tijdens mijn weeen in bad thuis gezeten (ook ontsluitingsweeen), eenmaal in kraamkliniek werd ik gecontroleerd en bleek volledige ontsluiting te hebben en mocht toen in bad om te persen. Ik denk dat je het beste in bad kan gaan als je volledige ontsluiting hebt. @ hier Vanmiddag naar mijn ouders gegaan, daar uiteindelijk wat gegeten, thuis gekomen en dochtertje op bed gelegd. Het is hier ook alweer 9 uur dus dadelijk ook richting bed. Weer een werkweek voor me.
@ Troelie Je was me net voor..... Fijn dat je eisprong eraan komt, hopelijk is het raak en blijft het dit keer goed zitten! Ik ben ook So you think you can dance aan het kijken .
Thanks. Ze heeft me ook niet gebeld ofzo. Ja, de vorige keer heb ik al gezegd dat ik het niet leuk vond en uitleg gegeven maar ze snapt dat blijkbaar niet en gaat er gewoon lekker mee door. Ah denk dat er niks anders op zit dan niks meer te vertellen waarvan ik niet wil dat het opstraat ligt en het maar naast me neer te leggen. Ik word steeds weer opnieuw teleurgesteld. Dus dan moet ik mn verwachting maar aanpassen. Leuk is het allemaal niet. Ik ben blij dat ons kindje een papa en mama krijgt waar die alles bij kwijt kan. Troel, wat doe je hier nog! a.d klus jij!!!
@ summer, jeetje dat is wel schrikken weer zeg, hopelijk blijft het hierbij. Wel super fijn dat ze even een echo kunnen maken zeg! Hopelijk ben je daardoor wat gerust gesteld! @ lin brrrr krijg er kippen vel van! Horror verhalen! Wat jammer van je moeder zeg! Zou toch een persoon moeten zijn waarop je volledig kunt vertrouwen, en als dat beschadigd is... Zou ook boos zijn...... Jammer.... @ afrola, je zult wel geschrokken zijn na je val! Hoe gaat het nu met je arm? @ troelie, haha precies op tijd besloten om toch door te gaan! Hup aan de klus! @ misjuf, slaap lekker hopelijk net zo goed als afgelopen nacht!!!
@summer: Wat balen dat je weer zo'n bloedverlies had. Hoop zo dat dit snel stopt. Woensdag weer een echo. Hopelijk is alles ook dan weer helemaal goed. Duim met iedereen mee meid! @Lin: Wat vervelend dat je moeder dit heeft gedaan. Helemaal niet netjes hoor. Hierin houdt ze echt geen rekening met jou. Echt heel flauw. Zou ook super boos zijn:x. @Troelie: Kan hard gaan met die ovutestjes. Bij mij was hij donderdag echt nog bijna onzichtbaar en vrijdag en zaterdag twee knaltesten. Vandaag echt nog maar een heel licht streepje. Hoop dat je morgen ook een knaltest hebt. Dan liggen we bijna niets uit elkaar. Tegelijk op die gezellige bank. Goed idee voor een kerstcadeautje trouwens! Denk dat mijn NOD wel opgeschoven moet worden. Ben uitgegaan van een cyclus van 32 dagen, maar als ik de testjes moet geloven, heb ik deze maand weer een cyclus van 28 dagen. Wat wel fijn is natuurlijk. @so you think: Spannend...het gaat tussen de meiden.
@Sjorsjette: VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!!! WAT EEN GEWELDIG NIEUWS!!!!!!!!!!! @Troelie: Met mij gaat het wel redelijk.Mijn cyclus is volgens mij wel erg in de war.Vandaag is mijn NOD,banner klopt niet helemaal.Maar had vorige week maandag al bruinverlies,een klein beetje,daarna was het weer weg,paar dagen erna weer en nu nog steeds,maar voelt echt niet als ongi.Temp was na eisprong erg hoog en nu gaat ie op en neer.De ene ochtend hoog,volgende ochtend laag,dan weer hoog.Heel vreemd allemaal.Maar ja,zal wel nasleep zijn van mijn miskraam denk ik. @Summer: wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden.En ook wel een geruststelling dat de vk zich geen zorgen maakt.Hopenlijk verdwijnt het bloedverlies snel! Ik lees wel mee meiden en ik leef mee,maar voel me wat lusteloos en weinig fut om te reageren...sorry daarvoor
28/11 Combinatietest Afrola 30/11 controle vk (hartje luisteren) Lin 30/11 Echo Summer1983 3/12 Combitest Lin 05/12 Pretecho (incl. geslachtsbepaling) Dilan 06/12 NOD JeetjeB 07/12 Echo Sweet84 07/12 NOD Yvon 12/12 NOD Troelie 13/12 Controle gyn Afrola 15/12 NOD Banjabes 18/12 NOD Lizzy 20/12 NOD Evy Zwanger!! Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Uitgerekende datum: 17 mei 2012 Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Uitgerekende datum 3 juni 2012 van een Tweeling Lin-Ronde 5, 3e ronde na mk op 20/7/2011 uitgerekende datum 7 juni 2012 MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Uitgerekende datum 10 juni 2012 Sweet84 - ronde 17, 2e ronde na MK op 09/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum: 7 juli 2012 Summer1983 - ronde 9, 2e ronde na mk op 10-08-2011 voorlopig uitgerekende datum 20 juli 2012 Sjors - ronde 34, 4e ronde na mk op 13/07/2011 ''voorlopig'' uitgerekende datum 04 augustus 2012 Heb ff mijn NOD erbij gezet! @hoop, dacht al dat je zo langzamerhand wel op je NOD zou zitten. Misschien ben je wel weer zwanger?! Ik was na mijn eerste miskraam ook gelijk weer zwanger zonder een keer ongesteld te worden (heb wel 3 dagen flink gebloed toen, waarvan ik dacht dat het gewoon mijn ongesteldheid was, maar bleek toch zwanger te zijn). Ga je nog geen testje doen?
@Troelie: Ik ben net naar de wc geweest en volgens mij gaat mij ongi nu wel doorzetten.Ik heb ook niet het gevoel zwanger te zijn. Wel heeeeeel veeeeel geklust,eigenlijk iedere dag wel. Maar misschien wel beter voor mijn lichaam om even een maand over te slaan.
@missjuf: groot gelijk, dat zou ik ook doen hoor. @summer: goed dat het bruinverlies gestopt is en super dat je sneller een echo kan krijgen. Zo dat is even schrikken meid, ben zo blij dat je nu een heel mooi kloppend hartje hebt gezien. @sjors: spannend hé, en zie nu dat het eindelijk raak is. SUPER, dikke proficiat hoor @lin2011: lol bedankt om me er weer op te zetten. wat naar van je moeder, mijn ouders weten het gewoon niet van onze mk, maar indien we nu zwanger zouden geraken zal ik het hen wel vertellen. Hebben niets gezegt omdat we niet willen dat ze weten dat we aan het proberen zijn. @banjabes: hoop dat het raak is voor jullie. Heb me ovutesten bestelt en hoop dat deze van de week zullen binnen komen zodat ik dit weekend kan beginnen testen @afrola: ai gevallen, pas maar op hé @troelie: heb hier ook alle afleveringen van sytycd gezien, vond het gewoon super. Nina heeft met recht gewonnen hoor. @hoop: hoop dat de ongi niet doorzet en dat je lekker opnieuw zwanger bent. Hier vol ongeduld aan het wachten op m'n ovu-testen. Nog even kijken wanneer ik nu ga testen. Waarschijnlijk 's avonds omdat dat de enige moment is dat ik echt op hetzelfde tijdstip kan testen. Zou dit voldoende zijn, wil m'n eisprong zeker niet missen lol.