Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lizzy1986, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @yvon en jeetjeb, wat confronterend is dat als mensen er zo open over vragen he?! Ik vind het meestal niet zo erg en denk dan meestal: zij kunnen ook niet weten wat er allemaal speelt. Maar soms denk ik: waar halen ze het lef vandaan om er niet bij na te denken dat dat een hele vervelende vraag kan zijn en dat ze er iemands verdriet mee ophalen. Heel vervelend is dat!

Vandaag is mijn nod. Temperatuur is mooi hoog nog gelukkig. Kan er nu wel vanuit gaan dat het waarschijnlijk goed heeft kunnen innestelen en er geen ongesteldheid komt, toch?! Nog 8 weken te gaan, voordat ik denk ik enigszins gerustgesteld ben ;)!
    Ik heb het vrijdag en gisteren 3 van mijn vriendinnen verteld. Iedereen weet van de miskramen en zij houden mij nauwlettend in de gaten qua alcohol e.d., dus ik kon het toch niet verborgen houden. Vind het ook wel fijn dat zij het nu weten, want dan kan ik ook mijn ongerustheid met ze delen! Over 6 weken is het weer carnaval, als het dan allemaal nog goed gaat zal ik het toch iedereen moeten vertellen, want kan dan niks drinken. Mijn ouders vertel ik het wel als we een goeie eerste echo hebben gehad. Heb wel gemerkt vorige keren dat ik ze toch een beetje moet ontzien hierin. Mijn moeder heeft er zelfs wat lichamelijke klachten van gehad toen, door de ongerustheid over mij. Dat wil ik ze nu een beetje besparen.

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Troelie: ik kan me goed voorstellen dat je het je ouders dan wat later pas vertelt. Snap ook dat je moeder zich zorgen maakte. Maar wel fijn om het aan vriendinnen te vertellen, dan kun je je zorgen toch een beetje delen en ook je blijdschap natuurlijk! (behalve met ons)

Toen ze me dat vorig jaar vroegen of ik de volgende zou zijn die zwanger zou raken waren we nog niet echt bezig met proberen dus toen vond ik het niet confronterend. Maar nu, na mijn miskraam en wetende dat zij inmiddels dus wel zwanger is en een ander al bevallen vind ik het wel erg confronterend zo'n babyshower. Maar ja, ik ben ook wel blij voor hen natuurlijk en dat meisje dat al is bevallen, is veel te vroeg bevallen (ze was namelijk tegelijk met mij zwanger en moest met 32 weken een spoedkeizersnee. Gelukkig is wel alles goed)
    Ik geloof wel dat het goedkomt voor mij ook hoor als de tijd er rijp voor is.

Hier is de ongesteldheid alweer bijna voorbij. Het was gisteren even een dagje vrij heftig maar dat was het dan ook wel. Hmm, toch best apart.

Fijne zondag allemaal! Ik moet een beetje werken en vanmiddag ga ik misschien naar de kapper, eindelijk! (hoop dat ze er zijn, maar zou wel kunnen hier) En vanavond even naar de schoonfamilie.

3. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @jeetjeb, ik ben ook een beetje aan het werk. Maar heb er eigenlijk echt geen zin in, maar ja het moet af! Ik ga er ook vanuit dat het goed komt bij jullie! Je vorige zwangerschap heeft in ieder geval aangetoont dat je zwanger kan raken! en de volgende keer gaat het gewoon goed!

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    @Troelie. Herkenbaar. Ik heb mn ouders ook pas met 10wk na 2 mooie echo's ingelicht. Ik merkte dat het nieuws leukers was om te zeggen. Ook bij mij wisten 2 vriendinnen het al eerder. Heb ik niet tegen mn ouders gezegd. Maakt niks uit maar vond het zelf ook vervelend om ze id spanning te laten.

Ik moet weer verder gaan werken... (bleh geen zin meer)

GRoetjes!

5. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi girls,

Ff een vraagje: wie heeft er wel eens last gehad van bandenpijn? Waar voel je dat precies? ik heb namelijk wel eens de steken gehad in mijn liesstreek, maar heb nu al ruim een dag een beetje een zeurderige pijn in mijn rechteronderbuik, beetje ter hoogte van mijn heupbot.

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Ik had het pas later v.a week 14 zn beetje. Groeipijn kan echt als een flinke menstruatie pijn voelen wat komt en gaat.
    Bandenpijn is het oprekken van een spier gevoel alsof je net te ver gaat. Teminste ik voel dat soms in mn buik en dan vooral onderin en ga er eigenlijk vanuit dat t banden pijn is.
    Ik hoor en lees ook wel meiden die even echt dubbel klappen van de pijn. Kan dus van alles zijn kwa gevoel.

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,171
    0
    36
    België
    @troelie: dikke proficiat!!

@jeetjeb: wat spijtig, dikke knuf. Ikzelf ben er 34 en vind dat het nu ook mag gaan gebeuren, maar ik mag zeker niet klagen, want ik ben al gezegend met een fantastische dochter

@yvon: ook voor jou zo spijtig meid, dikke knuffel

@sjorsjette: fantastische echo's, lekker genieten zeg

Loop een beetje zenuwachtig want morgen gaat ons dochtertje voor het eerst naar school, pff het gaat zo snel, ze wordt zo groot ;)

Hier gaat alles weer een beetje beter, hebben gisteren nog een goed gesprek gehad, we hebben besloten het nog 6 maanden te proberen en mocht het tegen dan niet gelukt zijn, stoppen we ermee. Moeten toch een beetje een compromis vinden tussen ons twee en m'n vriend wel echt geen 4 jaar verschil tussen ons dochtertje en een evt tweede kindje. Dus nu maar hopen dat het deze keer gelukt is ;), maar eerlijk denk ik het niet, we zien wel hé!

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    @ troelie, wat goed, nod voorbij! En nu op naar een goede echo! Heb je al gebeld?
    Het is idd best confronterend als mensen er naar vragen, al weet ik dat het niet verkeerd bedoeld is.
    Fijn dat je je geluk met iemand hebt kunnen delen, buiten zp om. Dat voeld toch anders.
    En wat betreft die banden pijn, heb ik toen ook last van gehad. De vk zei iig dat het banden pijn was, het voelde bij mij als trekkerige pijn, echt aan de zij kant van mijn onder buik. Hoe gaat het nu met je?

@ jeetjeb, was de kapper open, en ben je weer mooi geknipt? Wat je zegt vind ik heel knap dat jullie tijd nog wel komt. En dat is ook zo. Je kan het immers niet afdwingen.
    Hoe gaat het met je minder snoepen?

@ all, ik ben vorige week begonnen met diëten, en stond vanochtend op de weegschaal en wat denk je... 3 kilo eraf! Wow dat doet een mens goed, hoewel ik weet dat het grotendeels vochtverlies is hahaha.
    Fijne start van de week allemaal!

@ lin, hoe gaat het nu met de misselijkheid?

@ evy dankjewel lief van je! Fijn dat jullie toch een compromis hebben kunnen sluiten. Nog 5 dagen zie ik, ik hoop voor jullie dat het lukt.duim duim duim!

9. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,171
    0
    36
    België
    #2949 Evy77, Jan 9, 2012
    Last edited: Jan 9, 2012
    even ego:
    Vandaag is de allereerste schooldag van ons dochtertje. De laatste dagen had ze het er héél moeilijk mee wanneer ze op de crèche moest blijven of wanneer ze bij oma en opa moest blijven slapen. Deze ochtend zei ze reeds: Sansa niet naar school hé! Dus eens aangekomen viel het best mee, ze was heel geïnteresseerd in al de grote kindjes en de speeltuigen, maar het afscheid aan de deur was wat anders, enorm huilen en roepen op mama, m'n hartje brak. Tel al af tot deze middag (ze gaat alleen in de voormiddag)

Ook was het een verschrikkelijke nacht, ze werd wakker om 5 voor één en wou niet meer slapen, uiteindelijk is ze pas rond 4u weer in slaap gevallen, met alle huilbuien ertussen in, pfff, wij zijn gebroken.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Evy; is altijd zo moeilijk.Je kindje loslaten(zeker als ze nog zo klein zijn) is erg moeilijk,dan huilt je moederhart.Praat het hier maar lekker van je af,dat lucht misschien wat op.:)

11. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Evy, oei dat lijkt me heel erg moeilijk, hopelijk is ze nu lekker aan het spelen met andere kindjes. Weet je ook waarom ze er niet naar toe wilde?

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    @Evy. Ah wat moeilijk zeg. Ze zal hopelijk snel dr draai gevonden hebben! Sterkte vandaag!

@Yvon. Ja, ga za weer een poging doen zonder medicijnen. T gaat goed met die pillen maar wil er liever niet van afhankelijk zijn.

Straks voor de 2e keer langs de osteopaat. Heb helemaal geen last meer van mn bekken gehad sinds de behandeling van 2,5wk geleden. Mn vriend zei vanmorgen dat ik lag te praten in mn slaap. Ik vroeg. Wat ik dan zei. Had ik het schijnbaar over polo maten gehad. Ik was dus aan het babyshoppen in mn droom!!! hihi grappig. Ik ga vanmiddag even naar de winkels. Zn bh verlengstukje halen want ben wederom toe aan nieuwe dus hopelijk stel ik het zo nog even uit.
    Mn buik is aan t groeien:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/308218-juni-2012-buikjes-heeel-erg-vroeg-63.html

groetjes!

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,171
    0
    36
    België
    Denk dat ze gewoon terug een sprongetje gemaakt heeft en nu beter beseft wanneer mama of papa weggaan. En wanneer ik het ben, dan heeft ze dat echt niet graag. Maar dit moet ze leren hé, hiervoor heeft ze nooit geweent, dus denk dat ze gewoon meer besef begint te krijgen van alles. Dit merk je ook aan haar taalgebruik, dat is al héél uitgebreid ;)

@lin: ja hoor dat buikje begint inderdaad al mooi te groeien.

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    @buiken: Lin en afrola wat een mooie buiken daar zeg! De buik van Afrola wordt echt al groot zeg. Maar dat is natuurlijk ook wel logisch met twee wondertjes in je buik.

@evy: Oei, wat moeilijk meid. Zo voor het eerst is altijd even slikken he?

@afvallen: Wat een goede voornemens meiden en ik lees dat de kilo's eraf vliegen. Super! Hier al twee kilo aangekomen van sint/kerst en baby. Kan er niet mee zitten. In de vorige zwangerschap was ik na 4 weken al 5 kilo aangekomen door het stoppen met roken en ik kwam daarna nog maar 5 kilo aan in heel mijn zwangerschap. Komt wel goed denk ik dus!

@troelie: Nee, dat heb ik naar mijn gevoel nog nooit gehad!

15. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @yvon, wat goed bezig meid!! 3 kilo al! Ik probeer nu wel een beetje op te letten met wat ik aan vettigheid en suiker naar binnen werk, maar afvallen mag natuurlijk niet meer nu. Komt na de bevalling dan wel weer.

@Evy, dat lijkt me echt verschrikkelijk; je kind achter moeten laten als ze zo overstuur is! Maar ja, je moet er even doorheen he?! Heb je haar inmiddels al weer opgehaald? Hoe heeft ze het gehad? Ik hoop heel erg leuk, dat scheelt alweer voor de volgende keer wegbrengen ;)!

@lin, mooi buikje hoor!!

@banjabes, ben jij nu al veel aangekomen deze zwangerschap?

@all, mijn onderbuik is nog steeds wat gevoelig, maar heb veel op internet gelezen en ik hou het er maar even op dat het de groei van mijn baarmoeder is. Mocht het erger worden en ik er andere klachten bij krijg, dan bel ik wel naar de huisarts of mijn bloedwaardes niet preventief gecheckt kunnen worden.

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    nu 2 kilo dus! Valt me nog mee met sint en kerst erbij geteld! Hihi:D!

17. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,171
    0
    36
    België
    @troelie: ja hoor, ben haar op de middag gaan halen, ze blijft voorlopig alleen in de voormiddag, toen ik in de auto vroeg of ze morgen ook wil gaan, riep ze luid: JAAAAAAA! Dus het zit wel goed denk ik

18. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @evy, oh wat fijn! Dan heeft ze het toch leuk gehad zo te horen! Wel een geruststelling denk ik of niet?!

19. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    @ lin, medicatie slik ik ook liever niet, maar als het helpt. Hoe vergaat het je deze poging?
    Wat goed dat je geen last hebt gehad meer van je bekken. Dat het zo snel verholpen kan zijn hè?

@ evy, gelukkig heeft ze het naar haar zin gehad, en wil ze graag terug! Als het telkens zo'n drama zou zijn dan wordt je er zelf ook niet sterker van.

@ banjabes, oh dat valt wel mee, jij moet nu goed voor je kleintje zorgen laat ons maar wat slinken, zodat we straks ook weer uit kunnen dijen hahahaha. Laatst vroeg iemand aan me die weet dat we eer mee bezig zijn. Ze zei, ik snap niet dat je je dat je zelf aan doet als je toch zwanger wilt worden. Maar een gezondere levensstijl kan nooit kwaad vind ik.

@ troelie, ik denk niet iets om je zorgen over te maken.
    Doe rustig aan en houd je lijf goed in de gaten.

@ jeetjeb, gingen jullie komend weekend weg?
    Je zult er wel na uitkijken na alle hectiek.

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Yvon: wat goed van je al drie kilo kwijt!! Nou, hier gaat het niet zo goed met minder snoepen ;) Ik weet niet wat dat is, maar ik kan er niet van af blijven. Te weinig motivatie als ik het druk heb. Dus hopelijk verandert dat een beetje de komende dagen.
    We gaan nu toch niet aankomend weekend maar het weekend daarop, want mijn man doet ook nog een cursus in het weekend en het weekend van 21 januari heeft hij vrij daarvan. Hadden we niet bij stilgestaan! Het is zeker iets om naar uit te kijken! We zaten stiekem al te dromen over het Hilton of zo'n lekker luxe hotel maar ik weet nog niet of dat het gaat worden.
    En die massage staat er weer los van, die hebben we nog tegoed in zo'n kuuroord, dus misschien is dat wel iets voor dit weekend.
    Morgen de babyshower. Ik zie die meiden weinig, dus op zich kijk ik er wel naar uit ze weer te zien en ik ben ook wel benieuwd naar hoe de zwangere eruit ziet. De laatste keer dat ik haar zag, zag je echt nul komma nul aan haar buik en ze is van zichzelf juist heeeeeeel erg slank. Toen was ze 5 maanden zwanger geloof ik en nu dus ongeveer 7 dus er moet toch iets te zien zijn nu! Het wordt ook vast een heleboel lekkers eten want iedereen neemt altijd iets mee. Ik ga zelf een appeltaart bakken vanavond.

@Evy: gelukkig dat ze het uiteindelijk toch leuk vond en nog wel terug wil! Lijkt me toch wel even slikken als je kindje voor het eerst naar school gaat. Nog een paar dagen en dan weet je weer meer, spannend.

Ik ben het verder even kwijt wat er nog meer is geschreven. Moet ook even verder met mijn werk. Mijn allerlaatste opdracht van deze serie en ik ben blij toe. Na 25 afleveringen komt het me ook weer de neus uit. Is wel fijn dat het zo afwisselend is dat je dat ook weer iets heel anders kunt krijgen. Ben benieuwd wat het wordt!

O, ja, Troelie: ik vroeg me af wat je voor werk doet eigenlijk, omdat je af en toe ook thuis werkt.

Nou, fijne dag allemaal!

En o, ja, ik heb natuurlijk ook even gespiekt naar de buikjes van Lin en Afrola. Super mooi!!!

Share This Page