Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy1986, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @Lizzy: wow, wat een goed nieuws meid. Gefeliciteerd!

@sjors: Wat vreselijk lief van je. Dank je meis!

@hier: Bedankt nogmaals voor jullie steun. Ik vind het echt fijn dat jullie er voor me zijn. Er is jammer genoeg nog steeds niets gebeurd. Gelukkig ben ik thuis en hoef ik niet te werken. Gisteren alle zwangerschapsdingen opgeruimd en de spullen van moeders voor moeders weer ingeleverd. Heel raar allemaal om te doen, maar wel nodig om in ieder geval dat stukje af te sluiten.

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    *breekt even in*

Lizzy ik zag bij het winnen topic je banner!! In het begin heb ik meegekletst in dit topic vandaar dat ik je herken en je even wil Feliciteren!!!!!!!!

Wat goed hè! Blijven zitten hè kleintje!
    Ik hoop dat je er een klein beetje van kan genieten... Geniet ervan!

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi allemaal,

@Banjabes. Balen dat er nog steeds niets gebeurd. Vervelend he al die spullen opruimen. :( dikke knuf.

@Afrola. Spannend ben ook benieuwd naar de arboarts zn verhaal

@hier. Net de 20 weken echo gehad, het is nog steeds een meisje en ze ziet er helemaal gezond uit. Wel gehoord dat de placenta waarschijnlijk een extra deel heeft en dat de hoofdplacenta met een flap voor mn baarmoedermond ligt. Dus met 30 weken weer terug voor een echo om te kijken of die opgetrokken is. Ik moet er rekening mee houden dat dit waarschijnlijk niet gebeurd en ik kan ook bloedingen verwachten en een vroeggeboorte. mocht de placenta niet optrekken dan word het doorverwijzing naar de gyn om nog een beoordeling te maken en die zal dan een keizersnede plannen.
    Ik ben blij dat het met de kleine meid zo goed gaat en de rest zijn zorgen voor later.

Groetjes

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    23/01 3e echo + np Sjorsjette
    23/01 20 weken echo MissJuf
    27/01 Eerste echo gyn Troelie
    01/02 VK contole Sweet84
    02/02 controle gyn afrola
    04/02 NOD JeetjeB
    06/02 Controle vk Summer1983
    16/02 Vk controle Lin
    03/02 NOD Yvon
    10/02 Eerste echo gyn Evy
    07/03 20 weken echo Summer1983
    27/03 30 weken echo lin ivm placenta

Zwanger!!
    Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Uitgerekende datum: 17 mei 2012
    Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Uitgerekende datum 3 juni 2012 van een Tweeling
    Lin-Ronde 5, 3e ronde na mk op 20/7/2011 uitgerekende datum 7 juni 2012
    MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Uitgerekende datum 8 juni 2012
    Sweet84 - ronde 17, 2e ronde na MK op 09/07/2011 Uitgerekende datum: 5 juli 2012
    Summer1983 - ronde 9, 2e ronde na mk op 10-08-2011 uitgerekende datum 20 juli 2012
    Sjors - ronde 34, 4e ronde na mk op 13/07/2011 ''voorlopig'' uitgerekende datum 02 augustus 2012
    Troelie- Ronde 4, 2e ronde na 2 mk's op 14-7-2011 en 6-10-2011 "Voorlopig" uitgerekende datum: 16 september 2012
    Evy77 - ronde 11, ronde 4 na mk op 14-6-2011 "Voorlopig" uitgerekende datum: 23 september 2012
    Lizzy - Ronde 13, ronde 6 na mk op 05-07-2011 "Voorlopig uitgerekende datum: 27 september 2012

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lin: fijn dat alles goed is met de kleine!
    Hopenlijk trekt de navelstreng vanzelf nog weg,zodat je toch op de natuurlijke manier kan bevallen

6. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @summer: ja jij komt al lekker weer in die fase van super energie :p

@afrola: ik duim ook voor een plakkerd lol

@lin: wat leuk, 20w echo, dan kan je ze alle zo goed zien.

7. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lin
    Je hebt het over positieshirts. Ik heb veel van die langere shirts die ik bij mijn 1e zwangerschap ook nog gewoon aankon en nu weer. Heb bij mijn 1e zwangerschap zelfs geen positieshirts gekocht, alleen broeken.
    Ik zal binnenkort ook eens een foto plaatsen, ik lijk net 6 maanden zwanger....

Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Hopelijk verschuift de placenta nog, je weet het niet, dat was bij mijn moeder uiteindelijk ook.

@ JeetjeB
    Jammer dat het weekendje uitgesteld is, maar je kunt er wel lekker naar uit kijken inderdaad.

@ Evy
    Fijn dat je zo snel terecht kan voor een echo, dat is gewoon nodig voor jezelf.

@ Banjabes
    Wat een verschrikkelijk nieuws zeg, alweer! Een dikke knuffel voor je en heel veel sterkte! Hopelijk komt het natuurlijk op gang. Wat een mooie tekst heb je geschreven als handtekening zeg!

@ Troelie
    Langzaamaan komen de weekjes erbij. Vooral de eerste weken kruipen, maar eenmaal bij de 12 weken vliegen ze voorbij. Even volhouden!

@ Lizzy
    Gefeliciteerd! Wat fijn zeg! Een duidelijke test, dus dat kan niet missen!

@ Sjors
    Ik zie dat je ook alweer 12 weken bent, dat is toch wel iets waar je naar uit kijkt.

@ Afrola
    Jij ook nog steeds zo moe. Ik ook nog steeds, wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Bij mijn 1e zwangerschap was het toch echt wel eerder over, rond 17-18 weken of zo en ben morgen al 20 weken.

@ hier
    Op vannacht na een stuk beter geslapen de afgelopen week, eigenlijk sinds mijn vriend er weer is, grappig eigenlijk.
    Maar lig er nog steeds vroeg in en ben 's morgens toch nog moe, die moeheid mag nu wel echt wegtrekken.

Ik was dinsdag bij de vk geweest, weer naar het hartje geluisterd (1e keer voor vriend, die was de vorige keer in het buitenland), altijd leuk natuurlijk! Alles was goed.
    Aanstaande maandag heb ik de 20 weken echo, ben benieuwd en ook wel gespannen, hoop zo dat alles goed is.

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ all.
    Gister heb ik mijn ei gehad, pcies volgends het boekje.

Gistermiddag was er paniek!
    Ik voelde me niet lekker en wilde wat gaan eten, toen viel ik flauw.
    Mijn collega kreeg me niet bij dus die heeft mijn leidinggevende gebeld wat er gedaan moest worden. Waarop meteen 112 is gebeld.
    Ik kwam bij en zag drie ambulance broeders om me heen, en wist me niet waarom! Alles is nagekeken , bloeddruk was verhoogd en hartslag wat versneld. Ze geven stress of een burnout de schuld.
    Alleen voel ik me zo niet! Oké ik ben wel gespannen door het hele zwanger worden gebeuren. En is het druk op mijn werk en neem ik af en toe wat meer hooi op mijn vork, ook zijn er af en toe problemen daar waar ik niet mee overweg kan. En ben ik thuis veel daarvoor aan het werk...... Zou het dan toch?
    Ik heb bijna het idee dat het me aangepraat wordt en dat ik er in ga geloven...... Wat denken jullie?
    Sorry heeft niet met topic te maken maar moest het even kwijt!
    Het ergste van al vind ik dat ik niet mag werken! Ik mag pas maandag bellen........ Pfffffffff

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Yvon goed dat je weer inzicht in je cyclus hebt. Nou van 1 keer flauwvallen hoef je niet gelijk een burnout te hebben hoor. Maar geniet even van je vrije dagen en laat ze als het maandag goed gaat gewoon weten dat je geen burnout hebt. Verder is je grenzen bewaken nooit verkeerd om ea te voorkomen maar laat je maar niet aanpraten je weet het zelf meestal t beste. Dagje sauna? of iets anders ontspannends doen en je bent een heel ander mens! 'beterschap'.

@Misjuf. Goed dat je weer goed slaapt met je man naast je:) en spannend voor maandag. Ja ik heb ook wat langere shirts die ik nog wel pas hoor maar dat zijn meer van die t shirt jurkjes. Mn normale strakke shirts en ook een berg truiten en vesten passen niet meer. Maar iedereen heeft een andere kledingstyl die van mij was altijd al wat strakker etc.
    Ik hoop ook dat die placenta nog wat omhoog trekt maar de reden dat ze zei dat ik er rekening mee moest houden van niet is omdat er een kleinere 2e bijplacenta in de weg ligt dus het is een beetje een appart verhaal maar schijnt niks geks te zijn:)

@Evy begint het nieuws een beetje te landen al? en bij je man?

Groetjes!

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Yvon ik zou het toch niet zo snel wegwuiven hoor. Je kunt zelf soms niet zo goed inschatten hoe gespannen je echt bent is mijn idee en ervaring.
    Ik heb zelf ook meegemaakt dat mijn hartslag veel te hoog was en mijn bloeddruk ook en dat merkte ik ook pas toen het echt niet goed met me ging. Gelukkig ben ik nooit flauwgevallen maar het lijkt mij toch echt wel een duidelijke waarschuwing van je lichaam.
    Ik wil je echt niet bang maken en al helemaal geen burnout aanpraten maar ik herken je verhaal wel. Dat je meer hooi op je vork neemt dan eigenlijk goed voor je is enz en dus over je grenzen heen gaat en waarschijnlijk niet voldoende ontspanning krijgt meer zodat je lichaam constant in de hoge versnelling staat.
    En dan heb je natuurlijk nog de stress erbij van het zwanger worden. Het is denk ik wel goed om een paar dagen rustig aan te doen.
    Ik heb nog steeds die valkuil dat ik een tijdlang veel te veel doe en dan merk ik het op een gegeven moment ook weer aan mijn lichaam. Heel moe, hoge hartslag enz.
    Maar je weet zelf natuurlijk het beste of je te gespannen bent en te veel hebt gedaan, dat kan ik niet beoordelen. Ik zou het alleen wel echt serieus nemen hoor meid.
    Veel sterkte in ieder geval en rustig aan hè? En fijn dat je je ei hebt gespot en ook nog eens precies op de dag af!
    Ik heb mijn ei ook gespot! Weer vroeg. Op dag 13 een knaltest en op dag 14 nog positief maar iets minder knal. En vandaag is de test weer nagatief.
    Nou ik hou je dus weer gezelschap op het wachtbankje!

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey Yvon,

Wat akelig moet dat zijn geweest, wakker worden ambulancebroeders om je heen te zien.
    Ik zou het ook niet te snel wegwuiven. Ik denk ook dat je lichaam je een seintje geeft dat je over je grens heen gaat.. Ik zou het ook een paar dagen ff rustig aan doen en naar je lijf luisteren. En de komende weken idd wat minder hooi op je vork nemen.
    Ik ben de afgelopen weken ook erg gestresst geweest, druk op het werk, ook werk mee naar huis nemen, overwerken enz.
    Nu ik weer tot rust ben gekomen ben ik zwanger. Natuurlijk wil het niet zeggen dat het daar volledig van af heeft gehangen, maar als je zo druk bent en je lijf het niet meer trekt zal zwanger worden ook moeilijker zijn..

En misschien met die gedachte in je achterhoofd dat je wat meer je rust kan pakken?
    *Knuffel*

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Yvon: wat ik ook nog zat te denken, kan het niet te maken hebben met dat je in zo'n korte tijd zoveel bent afgevallen? Ik vond het echt nogal veel namelijk, ik schrok er een beetje van.
    Misschien een optelsom van al die dingen?
    Voor je het weet is het alweer maandag dus rustig aan nog even dit weekend!

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    oei Yvon, dat is wel heavy, misschien toch overspannen of burnout ofzo, heb hierzelf geen ervaring mee dus kan het niet direct zeggen. Misschien toch beter dat je even niet mag werken, tot ze weten hoe het kwam, verzorg je maar goed

14. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    ja zo stilletjes aan wel, het rozeverlies is volledig gestopt. Af en toe wat gevoeliger in de onderbuik, maar ja BM die groeit, de darmen die zich herorganiseren. Probeer nu zo rustig mogelijk af te wachten tot de echo. De week van de echo zelf zal wel wat anders worden :p
    Gisteren was er op het werk van m'n vriend een collega op bezoek die eind december vader is geworden, hij had z'n zoontje bij en m'n vriend had hem even in z'n armen genomen, kreeg hij daar toch even een paniekaanval :$, het besef dat er bij ons ook weer zo'n kleintje komt en hoe fragiel het in het begin is, gelukkig heeft niemand het daar opgemerkt :p, Voor de rest ziet hij het wel zitten denk ik :D

@jeetjeb: amaai weer zo vroeg, maar ik zou vandaag of morgen toch nog even klussen hoor, zo'n test geeft aan dat je ei komt, maar dit kan nog tot zeker 48 nu na een positieve test.

15. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @yvon en jeetjeb, jullie weer op het wachtbankje! Spannend! Ik doe een weekje met jullie mee ;)!

@yvon, heftig zeg! Ik denk ook dat het goed is dat je heel even 'gedwongen' je rust hebt nu. Als je je maandag goed voelt, kun je dat toch ook gewoon zeggen en lekker weer aan de slag gaan?! Neem het er ff lekker van!

@missjuf, kan me voorstellen dat je wel weer wat beter slaapt nu je vriend weer terug is. Ik zou daar ook wat onrustiger van worden hoor! Jeetje 20 weken alweer, heerlijk!

@hier, kwaaltjes zijn er gelukkig nog steeds in overvloed :)! Ben ook echt relaxed en vrij positief eronder. Het voelt echt heel goed. Helaas zegt dat nog niks en moet ik nog even een weekje afwachten tot de echo! Zijn er mensen die op 6 weken en 5 dagen nog geen hartje hadden gezien?! Zover ben ik dan namelijk tijdens de echo. Hoop wel dat we dan wat duidelijkheid hebben!

16. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Dankjewel voor jullie lieve reacties! Ik ben gisteravond gaan slapen en werd pas laat wakker, bijna het dubbele geslapen als anders, ben bij de ha geweest, en die geeft ook aan dat het nu de tijd is om rust te nemen en een stapje terug te doen. Ik moet maandag terug komen, en dan bespreken we de mogelijkheden om beter met sommige dingen om te kunnen gaan, ben soms nogal eigenwijs. ;)
    En er blijken nog wat onbeholpen problemen dieper te zitten, waarvan ik dacht al verwerkt te hebben....

Jeetjeb hoe gaat het bij jou op het wachtbankje?
    En hoe vergaat het bij de rest van de dames?

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Yvon: wat zal jij geschrokken zijn zeg! Even rustig aan doen en eens lekker aan jezelf denken!

@Evy: fijn dat het bloedverlies gestopt is!

@Troelie: lekker aan het genieten van het zwanger zijn? Toch fijn dat je kwaaltjes hebt,het hoort er zo bij(ook al kan het wel eens lastig zijn)

Hier in afwachting van mijn NOD,ben er een beetje gespannen van.

18. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @hoop, heel spannend!! Heb je al testdrang?! Ik teste al 4 dagen voor nod positief, dus wie weet ;)!
    Ik ben nog niet echt vol aan het genieten, maar ben wel heel relaxed! Eerst maar zien of het goed is. Dan ga ik een keer echt genieten en me helemaal uitleven!

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ja,ik heb al testdrang!Maar ik hou nog even vol.Ik heb geen zwangerschapsklachtjes,dus denk niet dat ik zwanger ben.Maar wie weet.
    Wanneer had je de echo nou,volgende week toch?

20. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ hoop; de schrik zit er wel in!
    Kwaaltjes willen niet altijd wat zeggen ! Ik ha voor je duimen!

Deel Deze Pagina