Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy1986, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troeli:Bij mij heeft de gyn ook beide echo's vergeleken.We kwamen er toen achter dat bij de vorige echo te zien was dat t niet goed was.Die echoscopiste heeft toen niks hierover gezegd. Aan de ene kant stelde het ons gerust met deze zwangerschap.Aan de andere kant waren we toch wel boos dat wij niet op de hoogte zijn gesteld.Daar kan de gyn niks aan doen....

2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @troelie: ben blij dat jij deze vrijdag al kan hoor, bij mij zal het ook zoiets zijn, de week dat ik 7 weken ben kan ik op vrijdag gaan, dus nog even op m'n tanden bijten en niet te veel doom-denken

3. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben vandaag echt een beetje down. Ik heb namelijk helemaal geen last meer van mijn borsten! Vind het zo eng! Ik ben zo bang dat het niet goed is. Zit nu ook een potje te janken terwijl ik het schrijf. Waarom moet het allemaal zo moeilijk zijn..?

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ah Troelie, meis, ik wou dat ik je kon geruststellen! Het valt ook niet mee, zeker na twee miskramen. Maar probeer niet te veel te letten op de kwaaltjes, hoewel ik weet dat het makkelijk gezegd is! Hoe voel je je verder dan? Helemaal geen last meer ergens van? En zelfs dat hoeft niet per se te zeggen dat het fout zit hè. Dikke knuf, wou dat ik gewoon kon zorgen dat het helemaal goed gaat deze keer!!

@Evy: ook al onzeker. Ik begrijp het zooo goed. Hou vol en probeer toch de moed er een beetje in te houden! Ik hoop zo dat de tijd voorbij vliegt voor je. Zou je niet iets eerder terecht kunnen?

5. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troeli: Ik had de ene dag ook veel meer last van mijn borsten dan de andere dag. Ik kreeg er ook helemaal de zenuwen van. Nu ook heb ik de ene dag meer last ervan dan de andere. Soms een hele week niet. En dan een dag dat ik het idee heb dat ze ontploffen. Een vriendin van mij heeft bij beide zwangerschappen geen last gehad van haar borsten.
    Elke zwangerschap is anders hou dat in je achterhoofd, hoewel ik de paniek en de zorgen heel goed begrijp....Ga vooral op je gevoel af, ik heb nooit lekker kunnen geniet bij mijn vorige zwangerschap en nu voelde het vanaf het begin al goed.

Mijn schoonmoeder gaf aan dat ik een naald en draad boven mijn hand moest houden. (voor het bepalen van het geslacht en het aantal kinderen) De eerste keer bleef de naald stil hangen (miskraam) de tweede keer gaf het een jongen aan, de derde keer ook en de vierde keer een meisje, daarna bleef het stil hangen. Echt gek, bij mijn schoonmoeder klopte het ook precies, jongen,meisje,jongen en daarna bleef de naald stil hangen.
    Grappig maniertje, maar we moeten toch echt wachten tot juli....

6. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @jeetjeb, thanks voor je berichtje. Ik had voornamelijk last van borsten en hongergevoel hele tijd. Heb nu allebei niet meer.. Wel zeurend gevoel in onderbuik. Weet echt even niet meer wat ik moet voelen. Wil zo graag geloven dat er niks aan de hand is, maar ben ook zo bang! Hoe kom ik de komende 4 dagen nou weer door :(!

7. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @sweet, dankjewel voor de bemoedigende woorden. Ik hoop zo dat de kwaaltjes snel weer terug komen ;)!

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Troelie en Evy:ik begrijp jullie ongerustheid zo goed.Het is zo moeilijk om door deze moeilijke tijd heen te komen.Kwaaltjes komen en gaan soms.Maar we willen het graag heel de tijd voelen.
    Probeer wat afleiding te zoeken(ik weet dat ik jullie niet gerust kan stellen),zelf had ik daar wel baad bij,even je aandacht ergens anders,ook al is het nog zo moeilijk.

Hier vanmiddag een omo-witte test:(

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Troel en Evy maak je nou niet te druk dat af en aan kwaaltjes dat zegt niks . Je kan niet constant strak staan van de kwaaltjes dan zou je stapel dol worden. Ik was misselijk maar ook niet heel de dag en zo is het met de (.)(.) ook die maken ook groeifases door en je baarmoeder is ook geen graat meter. Dat is zich nog helemaal aan het afsluiten en vormen naar de nieuwe situatie in het begin anders kon je zonder testen weten of je zwanger was. Bij mij was die vorige week ook wat zachter en open en de echo was okay. Blijft niet standaard zo. Mis gaan kan altijd dat weten we allemaal maar pas als je buikpijn in combi met bloed hebt of als je langere tijd ineens geen kwaaltjes meer hebt en met een echo kan je je druk gaan maken.
    Ik snap dat jullie zenuwachtig zijn. Ik was de dag voor de 20wk echo ook nerveus en heb heel lelijk tegen mn vriend gedaan hoort erbij je bent bezorgd en bang. Dikke knuffel!

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Jammer hoop. hoeveel dagen dpo zit je?
    kan nog te vroeg zijn en overdag test, maar ook wel goed te weten dat je misschien je ongi kan verwachten. *knuf* want tis niet leuk n witte test.

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lin: ik zit op 12 dpo,tis wel vroeg,maar ik heb ook helemal geen zere borsten ofzo,dat heb ik anders wel als ik zwanger ben.

12. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Lieve meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Zat er vanmiddag voor het eerst ff doorheen. Was de hele tijd heel goed gegaan en voel me ook echt goed, maar toen ik vanmorgen en vanmiddag niks meer voelde aan mijn borsten, sloeg de paniek echt ff toe. Inmiddels beginnen mijn borsten weer pijnlijk te worden :) en ben ik weer wat rustiger. Jullie woorden hebben me ook goed gedaan, fijn dat ik bij jullie terecht kan!

@hoop, misschien ben je nog een beetje te vroeg? Je had wel ineens een flinke hoogschieter in je temp zag ik aan je kaartje!? Ga je morgenvroeg nog keertje proberen of wacht je nu weer ff?

@evy, hoe gaat ie bij jou?!

@all, dikke knuffel! Ik vind jullie lief!

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Troelie: ik heb wel vroeg getest ja.Ik heb gisteren idd een erg hoge temppiek gehad.Heb ik normaal nooit.
    Fijn dat je borsten weer pijn doen en dat je je weer wat gerustgesteld voelt.:)

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @hoop elke zwangerschap kan anders zijn... zegt niks (denk ik;))

15. summer1983

summer1983 Actief lid

26 jan 2011
    352
    0
    16
    Hoi meiden,

@ Troelie en Evy, zo herkenbaar die onzekerheid. Ik wilde de eerste weken ook wel in een diepe slaap zijn en rond de 12 weken weer wakker worden, met de zekerheid dat alles goed zit. Helaas is dit niet mogelijk..
    Je moet vertrouwen hebben in de natuur en je lichaam, maar we weten allemaal dat dit niet zo gemakkelijk is na een miskraam. Ik had namelijk na mijn miskraam ook echt het gevoel gekregen geen vertrouwen meer te hebben in mijn lichaam.. De aanloop naar de eerste echo is zenuwslopend en erg spannend. Hopelijk voor jullie ook gauw een mooie echo met een prachtig kloppend hartje, duim voor jullie !!
    En laat je zeker niet gek maken door kwaaltjes wel of niet, want ik heb op moeheid en pijnlijke borsten bijna helemaal nergens last van gehad. En ook dit was niet dagelijks aanwezig.. Maar snap de onzekerheid maar al te goed!

@ Banjabes, jeetje meid wat heftig allemaal !! Erg rot dat het toch niet spontaan op gang is gekomen. Maar wel fijn dat je het gevoel hebt dat alles wel eruit gekomen is en nu de verwerking echt kan beginnen.
    Veel sterkte, dikke knuffel..

@ Hoop, balen van je witte test, is nooit leuk om te zien.. Hopelijk dat je te vroeg hebt getest.

@ Yvon, wat schrikken zeg allemaal. Wel goed om jezelf denken he..
    Hoe voel je je nu na een wat rustig weekend? Hopelijk heeft het je goed gedaan.. Rustig aan he.

@ Sweet, wat leuk dat je buik mooi begint te groeien. Is toch weer een bevestiging dat er van alles gebeurt binnen in je buik.

@ Sjors, fijn te horen dat het goed gaat met je !! Spannend morgen weer een echo. Vast een mooi spartelend kindje..

@ Lin, wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was ! Idd wel vervelend van de ligging van de placenta, maar idd proberen er je nog niet druk om te maken. Kom het ook regelmatig in mijn werk tegen, en vaak zie je ook nog wel dat de placenta wat omhoog trekt en het probleem niet meer van toepassing is..

@ Missjuf, vervelend dat je nog steeds zo moe bent. Wel erg fijn dat je mannetje weer lekker thuis is.. Spannend morgen de 20-weken echo. Willen jullie ook het geslacht weten? Succes morgen..

@ Lizzy, hoe gaat ie? Al een beetje gewend aan het idee dat je zwanger bent ? En hoe voel je je ?

Hier gaat het goed, helemaal nergens meer last van. Soms vraag ik mezelf wel eens af of ik echt wel zwanger ben.. Haha gelukkig zijn de echo's en het luisteren met de doptone overduidelijk. Ook hier begint mijn buikje wat te groeien, kan in ieder geval mijn eigen spijkerbroeken niet meer aan.
    Dat wordt deze week ff shoppen met een vriendin :)

Fijne avond allemaal !!

16. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Wat een spanning hier allemaal zeg!
    Hoop dat jullie snel gerustgesteld worden!
    Inziet hier weer op het wachtbankje, gezellig als vanouds, jeetje b wat gaan we doen om de tijd te doden?
    Weet even niet meer wie wat en wanneer, maar hopelijk snel mooie echo's en roze testen!

@ banjabes, hoe voel je je nu? Wil je een extra dikke knuffel geven!

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

ik hoop het!:)

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hi lieverds,

Hartstikke bedankt voor jullie steun en jullie dikke knuffels. Dat doet me echt goed. We zijn nog volop in de verwerking natuurlijk, maar nu komen er langzaam momenten waarop ik me al ietsje beter begin te voelen. Vandaag zelfs uit eten geweest voor mijn moeders verjaardag. Even getwijfeld of ik dit moest doen, maar ik moest er echt even uit en het heeft me wel goed gedaan.

Onze kleine meid is heel opstandig geweest de afgelopen dagen. Had zo met haar te doen. Ze voelt dat er iets is en dat er een groot verdriet zit, maar ze weet niet wat er nou precies is. Ze is nog te klein om alles te begrijpen natuurlijk. Ik heb een lang gesprek met haar gehad over dat ik heel erg verdrietig ben en dat dit niet door haar komt. Dat ik heel veel van haar hou en haar heel lief vindt. Ze zit nog niet in de fase van waarom en ze accepteerde mijn verdriet zo. Dit was genoeg nu. Heb veel met haar geknuffeld en met haar gedaan en nu gaat het weer stukken beter met haar. Gelukkig maar, ik vond het zo sneu.

@troelie: Och meid, wat verschrikkelijk zeg! Ik herken het hoor. Je kan je zo onzeker voelen. Zeker in jouw geval. Gelukkig beginnen je borsten nu weer zeer te doen. Dat is een goed teken meid! Dikke knuf!

19. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ banjabes, fijn dat je wat afleiding hebt kunnen vinden. Het blijft nog wel verdrietig, en dat is te begrijpen ook! Ik heb er ook nog steeds verdriet van, maar niet meer iedere dag.
    Gelukkig gaat het wat beter met jullie kleine meid. Geniet maar van de knuffels en koester het moment. XXX

20. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @banjabes, wat goed om te horen dat het weer de goede kant op gaat! Blijft een moeilijke periode en neem er ook lekker je tijd voor. Ben je al weer aan het werk of nog ff thuis?! Dikke knuffel!

@wachtbankers, hoe gaat ie?!

@hier, vannacht weer eens heel onrustig geslapen. Heb wel weer goed last van mijn borsten gelukkig. Stemt me toch wel weer wat positiever! Ik wou dat het vast vrijdag was.. Nog 4 daagjes!
    Zometeen naar een klant en als ik dan vanmiddag op kantoor kom, gaat mijn collega vertellen aan de rest dat ze zwanger is! Ben heel erg benieuwd hoe dat verloopt! Denk dat iedereen stijl achterover slaat :)

Deel Deze Pagina