@lin, cranberrysap is de uitkomst tegen blaasontsteking, daarmee ben ik er ook altijd heel snel vanaf. Hopelijk is het weg, en gebeurd er niets meer voorlopig! @summer, graag gedaan fijn dat alles goed was! en de paasdagen,,, zucht.... ik kan geen paaseieren meer zien. Heb er al zoveel op. Doe mij maar een eisprong, daar heb ik meer aan Ik zal het de paashaas vragen hahaha. Wij gaan lekker met de familie erop uit. De mannen vissen, wij bij de speeltuin en op het teras en daarna bbq en vis roken bij ons deze keer. Hopelijk wordt het weer wel wat beter! Fijne dagen!
Ja ik hoop het ook. Vind het niet zo lekker maar doe dan in een heel groot glas half water half cranberry en dan gaat het wel. Plannen. Niet zo super veel gaan de eerste paasdag even langs mn ouders, ook eten enzo. Mn vriend wil morgen de stad in want hij moet wat nieuwe kleding. Alleen ik weet niet of dat m wel gaat worden. Gaat nu goed maar wil niet te druk doen. En ik ben ook nog niet beter gemeld. Maar moet ook wel even wat proberen wat weer gaat natuurlijk.. Kan ik dat wel maken? En we moeten even zooi naar de stort brengen (kast en schuur opgeruimd) Lees ik rij mee en mn vriend dumpt de boel. Wil misschien wat plantjes halen, tis zn kale boel. Verder weet ik t nog niet zo goed. Wel fijn zn lang weekend. Dilan. Ben je al met verlof? Vermaak je een beetje? groetjes
@ Evy Mooi bed he dat Minnen bed van de Ikea? We hebben die in februari ook voor ons meisje gekocht, kan ze mooi een paar maanden wennen voordat de baby komt. We hebben hem op de kleinste stand staan en jullie? @ Troelie We hebben de Bugaboo en we zijn er heel tevreden mee. Hij is vrij duur, maar je kunt de Bugaboo ook gemakkeljik op Marktplaats kopen. Je kunt alles uitwassen in de wasmachine en het bovenste gedeelte kun je nieuw kopen in de winkel als je een ander kleurtje wil. Ideaal dus. Wat we belangrijk vonden is dat je het kindje ook naar je toe kunt draaien, heel gemakkelijk. Ook kun je in het bos de grote wielen voor zetten zodat je er gemakkelijk kunt wandelen. @ Hoop Balen dat de verkoop van jullie huis niet is doorgegaan. Duimen dat er snel nieuwe kopers komen. @ Lin Mooie buikje heb je. Zo weeen met 30 weken, dat klinkt niet goed. Wat raar dat er toch niets aan de urine te zien was. Als ik je zo hoor, zou ik ook eens moeten laten checken op blaasontsteking. Ik plas moeilijker deze zwangerschap dan bij de 1e, soms krijg ik niet alles in 1 keer eruit en laatste week af en toe rare steek in mijn buik.... Je hebt ook gezoete cranberrysap bij de reformwinkel, misschien vind je die beter. @ Troelie Mooi buikje hoor! @ hier De laatste week ging het goed met de bekken en heb ook weer goed geslapen, dus dat is fijn. Gisteren bij de vk geweest en het was allemaal goed, ijzer geprikt en natuurlijk weer het hartje gehoord. Mijn buik zat qua cm wel boven gemiddeld, maar niet abnormaal. De vorige keer was mijn buik in 4 weken tijd 7 cm gegroeid, nu 3cm, zit nu op 33 cm. En de andere zwangeren? Sommige van jullie zeiden dat ik misschien minder moest gaan werken, maar het gaat goed op het werk en wil het zo volhouden tot aan mijn verlof op 10 mei. Ik wil het liefst zolang mogelijk met de baby als die geboren is en liever niet ervoor.
@misjuf. Ik was mn cm kwijt vandaag gevonden 106 cm rond maar ik weet niet wat het was.. hihi Ja, het vervelende is dat je het niet voelt als je blaasontsteking hebt. ik denk dat ik het wel gehad heb maar dat het niet zn heftige was en ik door dat ik heel de week geslapen en veel water en sap op het het eruit geplast heb. Zal t weekend eens kijken bij de reform is wel een goede tip. Goed je rust pakken dan haal je het wel tot de 10e. Nog een flinke maand dan. groetjes
@yvon: de film was heel leuk, vandaag ook weer misselijk, pfff, hopelijk duurt het maar twee dagen @summer: ik kan niet wachten om ook weer zoveel beweging te voelen, op het einde zag je m'n meisje echt draaien, vond ik super @missjuf: ja bij ons staat hij ook op de kleinste stand, wou haar ook al wat laten wennen, wou haar niet zo ineens haar bedje afpakken, maar ze vind het super, totaal geen probleem en ze komt er zelfs niet uit word je buik gemeten bij de vk, hier doen ze dit nooit, dus geen idee hoeveel m'n buik groeit Vandaag m'n laatste werkdagje en dan een weekje verlof, kijk er zo naar uit
@Evy. Nee hoor bij mij meet ze alleen van schaambeen tot bm rand maar dat was pas na de 20 weken. Die cm rondom heb ik zelf opgemeten. Lekker vakantie bijna! Geniet ervan Gezondheidsberichtje.. Belde de verloskundige mij vandaag. (zou ze alleen doen als de uitslagen niet goed waren) Wat blijkt, vitamine B12 is echt mega laag (80) ipv tussen de 130-700... dus moest het eerst met tabletten proberen als het niet werkt moet ik gaan prikken. Dat verklaard mn vermoeidheid dus. Mogelijk heb ik een combi met een griepje/virusje/blaasonsteking gehad waardoor ik me niet lekker voelde en die krampen kreeg.. Ze weet het niet dus weet nu wel zn beetje wat het was. Schrok wel even van de waarde. Verder was alles heel netjes ijzer, suiker etc.
Oei lin, 80 is erg laag. En pas op met injecties, als je ermee begint dan zit je er aan vast. Doktoren zeggen meestal van niet, maar eens een b12 tekort is meestal altijd een b12 tekort. Laat desnoods extra testen doen, ze kunnen namelijk d.m.v. bloedonderzoek erachter komen of je lijf wel b12 opneemt. Zoniet moet je prikken want tabeletten hebben dan geen zin.
@sweet. Thanks. Ja heb nu 400% b12 adh gehaald gewoon b complex 1000 dus. Slikte wel zwangerschaps vit gravitamon daar zat ook b12 in maar schijnbaar niet genoeg of ik neem het inderdaad niet op. Als ik me eind volgende week nog moe voel dan ga ik de huisarts om een nieuwe meting vragen kijken wat er wel/niet is veranderd. Ik ga dr zo maar eens wat over opzoeken. groetjes
Schrik niet van de verhalen die je op internet leest..Zitten soms wat schokkende verhalen tussen.Tenminste schokkend klinkt ook weer heel erg,maar soms ff tussen de regels door lezen
@Lin: dat is inderdad wel heel erg laag! Heb je smelttabletten gekocht? Die schijnen beter op te nemen. Ik zou het even overleggen met je huisarts,want tis wel erg laag.Geen wonder dat je niet lekker bent!
Hoi meiden, Ben ik ook weer even . Ben gewoon erg druk met allerlei dingen in huis. Heerlijk de tijd vliegt zo voorbij... maar ik verwaarloos jullie wel een beetje. @ lin, oei lage vitb12 dat is balen. Daar ben je nog wel even zoet mee om dat omhoog te krikken. Ieg niet in een week. Hopelijk helpen de pillen wel. Schrikken ook van de weeen, misschien dus door blaasontsteking. Zou zo maar kunnen. En indalen zou dat ook nog kunnen? Daar heb ik bij mijn dochter erg last van gehad dachten ze toen ook aan blaasontsteking, was het niet. Bleek het bij een latere controle indalen geweest te zijn. Hopelijk komen de weeen voorlopig niet meer terug bij je. Buik opmeten, vorige week ook gedaan: 112 cm. gyn meet trouwens verder niets op. Alles gebeurt met echo. Baarmoeder was bij 28 wk al op een hoogte van 36wk eenlingzw.schap. Veel hoger kan volgens mij niet ze zitten al echt tegen mijn ribben, maag en longen te duwen . Buik groeit nu volgens mij vooral naar voren. @ Missjuf, fijn dat het weer beter gaat met je bekken. Ik snap wel dat het fijner is om zo lang mogelijk bij je kleine te zijn. Maar soms kan het niet anders. Maar zo lang jij het werken nog kunt volhouden is dat ook wel lekker natuurlijk . @ Evy, heerlijk een weekje vakantie, geniet ervan ! Fijn dat je misselijkheid bijna weg is. @ Yvon, ik duim voor een paasei voor jou dan. Hier zijn de choc.paaseieren niet aan te slepen . In therapie voor burn-out . Moedige stap van je. Hopelijk kom je er snel bovenop, sterkte meis! @ Summer, fijn dat je weer een goeie controle had bij de vk. En heerlijk genieten van je trappelende kleine, fijn! @ JB, ook weer ongie, balen zeg. Je kunt wel lekker snel terecht bij de gyn. Heel veel succes morgen, hopelijk kan hij wat voor jullie betekenen. @ Troelie, Super dat je weer een goede echo hebt gehad. Wel balen dat je zo'n last hebt van bekken en rug. En slecht slapen. Dat is zo vervelend. Ik heb er ook last van. Ik kreeg van de gyn het advies om voor het slapen paracetamol te slikken tegen de pijn om te zorgen dat ik toch weer beter ga slapen. Misschien iets voor jou om uit te proberen. Heb het nog niet gedaan... ben beetje eigenwijs . Maar als ik weer een heel erg slechte nacht heb zal ik toch wel moeten... @ Hoop, las laatst van je baaldag ivm huis. Echt onwijs balen. Hopelijk snel een koper die het wel kan betalen. Nu op naar een mooie bruiloft @ all, van de week weer controle gehad. Twin volgen een mooi schema van een eenling. Geschat gewicht bij 38wk 3200-3300 gram elk . Super dus, ik trots . Ik was ook weer goedgekeurd en dit keer maar 1 kilo aangekomen. Nu in totaal 15 best netjes vind ik zelf . Echoscopiste heeft nogmaals naar het geslacht gekeken en nu hebben we duidelijkheid, helemaal happy. 's avonds gelijk beslissing gemaakt over namen en bezig geweest met geboortekaartje . Verder de gyn ook wat vragen gesteld over de bevalling. Ik mag aftellen naar 38+0. Dan zal ik worden ingeleid, maar vaak begonnen de weeen wel eerder. Ben benieuwd. Nu is 38+0 bij mij op zondag, dus ga ik maar van maandag 38+1 uit en die datum zit al heeeel lang in mijn hoofd . Verder kreeg ik te horen dat ik zodra het begint naar het zkh moet komen en daar in principe op bed kom te liggen. Daar baal ik van, ik wil eigenlijk zo lang mogelijk rond lopen ivm ervaring bij J, maar dat kan dus niet . Verder zouden we het de volgende keer verder bespreken samen met mijn bevalplan. Dan gaat man mee, hopelijk krijg ik wat begrip voor mijn angst voor herhaling van de vorige keer... Verder hier dus druk bezig in huis. Ben allerlei practische spullen in aan het slaan voor de babies. Zoals luiers die deze week in de aanbieding zijn bij de E.tos. Ik kan dan verder niet zoveel meer mee nemen want dat kan ik niet dragen. Maar zo doe ik dus regelmatig kleine boodschapjes. Verder deze week begonnen met het wassen van de babykleding. Omdat we hier toch al wassen met hypoallergeen wasmiddel doe ik elke keer wat babykleding bij onze gewone was. Vandaag de babykamer schoon gemaakt en begonnen met het opnieuw inrichten van de kast en commode. Zo leuk om al die kleertjes te zien liggen. Zodra alles in de kast ligt nogmaals even tellen om te zien of ik nu genoeg heb voor de eerste weken. Ik was het goed aan het bijhouden, maar ben weer even de draad kwijt of het nu genoeg is voor twee . Haha lekker rommelen dus . Voor komend weekend niet veel plannen. We wilden het weer afwachten en dan zouden we zien. Maar helaas kregen we een behoorlijk ziek kind mee van het KDV, 39,5 koorts en verder echt ziek in doen en laten. Dus nu maar even zien hoe dat verder gaat. Mogelijk vooral een weekend op de bank met kinderfilmpjes... Heel fijn paasweekend gewenst voor allen!
@Afrola. Ik vind het al vol laat staan dat dr 2 inzitten. Petje af hoor! En netjes met gewicht ik zit op 13 kilo en dit is er maar 1 Doe je goed. Leuk dat je nu zeker weet wat het geslacht is. (houden jullie het voor iedereen geheim?) Ik weet niet of ze ingedaald kan zijn, ze lag woensdag nog steeds in stuit. Lijkt wel of ze soms ook overdwars ligt. Geen idee dus. Buik is wel rustiger vandaag. Maar inderdaad die b12 verklaard een hoop ook dat ik het na de 20 weken echt niet meer trok om al mn uren te werken en zoveel slaap etc. O jullie uk ziek, hopelijk van korte duur Kinderen kunnen ineens weer opknappen toch. (luiers hebben ze soms ook bij wehkamp id aanbieding scheelt sjouwen) @Sweet. Ja, ben dus bestwel geschrokken vd internet verhalen. Was echt over mn toeren. vooral toen ik las dat een b12 te kort ook een oorzaak kan zijn van miskramen. Zou dat het dan geweest zijn, schiet er dan gelijk door mn hoofd.. Is er nu dan niet iets mis gegaan? etc Gelukkig heb ik een nuchtere vent die aangeeft"lin de baby pakt alles de enige die te kort komt ben jezelf". Las ook iets over een negatief borstvoedingsadvies bij b12 te kort. Dat ga ik wel even checken. @Hoop. Nee heb kruidvat 1000 b-complex die moest ik halen van de verloskundige. Had ze iom mn huisarts gedaan. Maar ik ga volgende week wel even bellen voor wat meer uitleg enzo. Ben dus best wel geschrokken. Thanks voor jullie lieve berichtjes. groetjes en een fijn weekend!
@Lin: kan me voorstellen dat je ervan betn geschrokken hoor! Maar in ieder geval goed dat je het nu weet en dat er iets aan gedaan kan worden. Had je verder nog klachten behalve die vermoeidheid? Ik zit er ook wel eens aan te denken om het na te laten kijken want ik ben ook echt altijd moe. Gelukkig is je vriend lekker nuchter (die van mij ook!) Dat kalmeert toch een beetje. Maar het komt vast allemaal goed. Als de pillen niet werken zijn er nog injecties. En ook als je er dan mee door moet blijven gaan. als het helpt, dan is dat toch niet heel erg denk ik (maar ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn) @Afrola: ooh ze groeien goed dus! Beterschap voor je meisje! We gaan zo naar de gyn. Ben best een beetje zenuwachtig. Ik laat nog wel even weten hoe het was.
@jeetjeb. Thanks. Ja zo denk ik er ook over. ik weet het niet of ik verder nog klachten had maar ben dr wel van geschrokken waar je allemaal last van kan hebben. vooral dat miskraam verhaal schrok ik van. Probleem is een beetje dat het aan heel veel oorzaken kan liggen al die klachten. Nou ik wou dat ik eerder geprikt had. Schijnt dus dat foliumzuur ook geen goede invloed heeft op b12 te kort. Kleine moeite om te prikken zou het gewoon doen, je weet maar nooit. B12 wordt helaas niet standaard mee geprikt ook niet id zwangerschap. Zou je zelf aan moeten geven dan. Spannend naar de gyn, ben benieuwd. Succes daar!
@Lin: fijn dat je vriend nuchter is,dat houd elkaar in evenwicht Wel goed dat je er even verder informatie over wilt weten,want ik heb speciaal mijn vit B12 laten prikken na mijn miskramen en die was volgens mijn huisarts goed.Waarden was 249! In Belgie vind de gyn dat veeeeeel te laag,moet zeker tussen de 500 en 700 liggen,dus ik ben smelttabletten gaan gebruiken,die schijnen altijd goed opgenomen te worden in je slijmvliezen van je mond. Ik denk niet dat jij je heel erg zorgen moet maken hoor meis,jou baby is al zo groot en sterk,dat is niet te vergelijken met een embryootje die nog volop moet groeien. Je gebruikt nu pillen en doe lekker rustig aan,laat je lekker vertroetelen door je vriend @Afrola: alles goed bij jou en de baby,s.Goed om te horen! Mooi gewicht ook! Geniet maar lekker hoor @Jeetje: al terug van de gyn?
@lin:Ik heb mezelf toen ook grondig laten onderzoeken,ook omdat ik wilde weten of die b12 tekort niet die miskramen veroorzaakt had.Kan n oorzaak zijn hoeft niet.En als jij goed behandeld wordt voor je b12 dan kan je gewoon borstvoeding geven.Ik ga dan wat vaker n injectie halen. ipv 1x in de 2-3 maanden dan elke maand. En je vrien heeft gelijk,de kleine pakt hetgeen wat ie nodig heeft jij hebt er het meeste last van.En een tekort is alleen gevaarlijk bij het begin van een zwangerschap.ivm ontwikkeling van de hersenen en zenuwstelsel. Maar dan moet je een heel groot tekort hebben en jij hebt vitaminepillen geslikt dus dat zit wel goed.
Thanks meiden. maar heb net toch even op het b12 topic mn vragen gesteld en kreeg daar vrij snel dit bericht: Even kopie.. Allereerst; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Citaat Omdat ik vorige week helemaal niet fit/lekker was ben ik naar de verloskundige gegaan. Ze heeft op B12 laten prikken en vrijdag belde ze me dat de uitslag te laag was. Een b12 van 80 ipv tussen de 130-700 vertelde ze me Fijn dat de verloskundige op B12 liet prikken! Citaat Ze had met mijn huisarts overleg gehad en ik moest Bcomplex met een hoge dosering b12 gaan slikken. Als ik me volgende week nog steeds niet fit zou voelen moest ik bij de huisarts komen ivm injecties... Maar dit is wat minder fijn..... Een B12 waarde van 80 duidt op een opnamestoornis (<100 is meestal een opnamestoornis) dus het slikken van pillen zal geen/weinig verschil maken. Dat is ook wel te zien aan je B12 waarde van nu want zoals ik lees heb je al een hele tijd supplementen geslikt waar B12 in zat en je hebt nog steeds een waarde van 80. Nu is Gravitamon niet erg hoog gedoseerd, maar toch.. Citaat Verder maak ik me erg ongerust over de kleine in mn buik. Ik ben op dit moment namelijk 31 weken zwanger. Ook wilde ik borstvoeding gaan geven en lees ik hier ook van alles over dat dit niet goed is. Nou ja een heleboel onzekerheden en vragen. Begrijpelijk hoor. Hier kan je meer lezen over zwangerschap en borstvoeding; Inloggen Citaat Ook schoot er door mn hoofd dat mn vader zich al geruime tijd niet goed voelt. (b12 te kort erfelijk?) ik ga hem er wel op wijzen. B12 tekort is niet direct erfelijk, maar de oorzaken die een B12 tekort kunnen veroorzaken kunnen wel erfelijk zijn. Laat je vader dus maar eens prikken op B12, dan is de uitslag er een dag later al. Citaat Wat kan ik nu het beste doen? Is het al te laat voor de kleine in mn buik? Heeft het nog nut om er vaart achter te zetten voordat ze wordt geboren? De baby zal alles binnenkrijgen zolang ze nog niet geboren is, dus ik zou aandringen op een goede behandeling zsm. Die behandeling bestaat uit 10 injecties in 5 weken en daarna langzaam afbouwen, naar geleide van de klachten (dus er moet niet worden geprikt op B12 na injecties want die waarde zegt niks meer!) Ik ga er dinsdag gelijk over bellen met de huisarts dat ik al vit. gebruikte maar dit dus niet voor een goede waarde zorgde. Dus dat ik zsm injecties wil. Wat betreft de borstvoeding. (ik heb het gelezen) Hoe weet ik dat er wel voldoende b12 na injecties te hebben gehad erin zit? Of is het zo en zo beter om in mijn geval dan voor de fles te kiezen?
Lin:de injecties hebben 1000(en dan nog iets),mijn waardes stojgen na zo'n orik echt tot 800.Dat blijft meestal een maand zo en dan zakt t langzaam naar 400.En dan is t weer tijd voor n nieuwe vind ik.Mijn huisarts vindt van niet dan....omdat 400 goed is.Ik twijfel nu ook eigenlijk of t verstandig is om borstvoeding te geven.Ik ging er vanuit nu mijn waardes ok zijn dat t geen problemen op levert,maar liever t zekere voor t onzekere..... Misschien kan ik die specialust die mij onderzichf heeft eens bellen,misschien heeft zij een antwoord...
Hoi meiden, Ik wilde even vertellen hoe het bij de gyn was. Hij vond vooral dat ik er te veel mee bezig ben (beetje geobsedeerd zei hij!) maar hij wilde op zich wel meewerken en heeft gisteren een inwendige echo gemaakt en zag daar niets geks op. Ook heeft hij meteen een uitstrijkje gedaan wat nodig was omdat het al 5 jaar was geleden, dus dat is mooi. Nu gaan ze volgende week het zaad van mijn man nog onderzoeken en als dat goed is wil hij dat we nog drie maanden zelf proberen. Als we dan nog niet zwanger zijn krijgen we wel verdere onderzoeken maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Hij raadde me aan te stoppen met temperaturen en te proberen er minder mee bezig te zijn. Op zich heeft hij wel gelijk dat ik er (te) veel mee bezig ben, maar ik denk zelf niet dat je daardoor niet zwanger raakt. Maar goed, ik word soms wel gestrest van het temperaturen dus ik stop er denk ik wel even mee. @Lin: ik hoop ook dat je HA gewoon wil meewerken, het is toch belangrijk dat de waarde nu goed omhoog gaat! Het is niet zomaar iets als ik het zo allemaal lees. Nou, sterkte ermee hoor! Wel fijn dat Sweet je een beetje kan helpen.