@missjuf, fijn dat er ff gekeken is bij huisartsenpost. Lag het dan nog aan de blaasontsteking of waren het gewoon groeipijnen?! Weet iemand hoe het met Dilann gaat?! Die staat zo'n beetje op knappen!! Als het bij ons de 2e x goed was gegaan, was ik op 2 mei uitgerekend. Komt ook alweer dichterbij. Tijd gaat echt ontzettend snel zeg. Gisteren lekker een hoop dingen gedaan, beetje schoongemaakt, alle was weggewerkt. Vandaag de badkamer soppen en dan lekker genieten van de zondagmiddag!
@troelie. Ik heb Dilan even opgezocht maar haar laatste berichtje is ook van 19 maart op het gehele forum. Ze staat inderdaad op knappen. Ze is 35.3 weken nu. Dus ik denk dat niemand het weet. Blijft rot he die uitgerekende data. Dikke knuf en op naar een mooie 20 wk echo! (ben de afspraken lijst even kwijt misschien moet die omhoog? kan t niet meer onthouden) @Dilann hoe gaat het?? @misjuf. Goed dat je even gecheckt hebt. Nog steeds last? @Evy, lekker geshopt leuk he. Moet je vriend maar even genoegen meenemen hoor hoort dr bij moe enzo @jeetjeb. spannend allemaal die onderzoekjes.. wanneer hoor je iets? @sjors. Hoe gaat het bij jou? @laatste dagen werken hier. Van t weekend gewerkt nu ben ik het best zat. Nog 4 diensten 2 einde vd week en 2 begin volgende week. Dan verlof. Kijk dr echt naar uit. Slapen! hihi Morgen naar de gyn voor het b12 verhaal en daarna controle vk. Ben benieuwd of ze nu anders dan in stuit ligt aangezien ze ik dr steeds ergens anders voel bewegen. Hier gaat alles goed. Ja nog erg moe maar ik weet dat t vd b12 komt dus hoop eigenlijk dat ze me wat extra willen geven morgen.. groetjes!
@Lin: heel veel succes morgen bij de gyn en bij de vk.Hopenlijk krijg je extra vit B12. Nog even vol houden voor je verlof!
@ lin succes morgen! @ dilann,,, hier is nog een nieuwsgierige @ jeetjeb hoe laat krijgen jullie morgen de uitslag? @ all hoe was jullie weekend? Nog leuke dingen voor de boeg?
@Yvon: geen idee. Ik hoop een beetje vroeg Ben zo benieuwd. Ik hoop echt zo dat het goed is. @Lin: succes morgen! Ben ook benieuwd naar Dilan trouwens! Hier weer in de klusperiode beland en dat vind ik altijd weer zo zenuwslopend, of het wel gaat lukken om genoeg te klussen. Vandaag was mijn temp enorm omlaag, dus ben benieuwd morgen. Yvon, jij nog iets leuks voor de boeg?
Even ego. Net terug vd gyn. Baby is helemaal okay. Ze is ook gedraaid dus ligt nu netjes met dr hoofd naar beneden. Echo gehad groei was goed alles zat mooi dicht en ook het hartje was prima. Hij gaf aan dat inderdaad de baby pakt was ze nodig heeft en dat ik dan wel te kort kan komen maar geen zorgen wat dat betreft. Wel ben ik doorverwezen naar de internist aangezien de waarde inderdaad niet goed is voormezelf (risico op zenuwuitval)... Dus die gekke huisarts van mij met dat het niet uitmaakte (wel dus) Ben heel blij dat de kleine het zo goed doet. Gyn gaf wel aan er weinig van te weten maar nam me wel serieus en is gaan overleggen enzo. Dus zo op naar de verloskundige. Daar moet ik nog even het borstvoedingsverhaal mee overleggen of dat wel zo handig is. ik was best wel zenuwachtig slecht geslapen vannacht enzo gelukkig is het okay. Sorry voor de ego!
@Lin: gelukkig dat het met de kleine zo goed gaat! En fijn dat ze is gedraaid. Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen met die vit b12 omhoog krijgen, want voor jezelf is het natuurlijk inderdaad niet goed en niet fijn! Hopelijk een goed gesprek bij de vk zo. Hier nog geen nieuws. Ik zit toch wel een beetje in spanning merk ik...
@ lin fijn dat het goed gaat met de kleine, en dat je serieus genomen wordt! Succes bij de vk @ jeetje b ik duim voor jullie! Ik had vanochtend al terug getypt maar mijn bericht is verdwenen.....? Klusze deze ronde!
Thanks. Ja ben benieuwd wat ze morgen zullen doen. Ik gok bloedprikken en weer wachten ja of misschien toch wel b12 toedienen. Ik weet t niet. Spannend jeetjeb! Duimen draaien op een goed bericht. yvon, hoe gaat het?
@ lin, t gaat wel. Wederom weer schijnzwanger.... En ben ontzettend moe. Donderdag bloedprikken En maandag de uitslag.....
@Lin: fijn dat alles ok is met de baby en dat de arts er ook echt aandacht aan geschonken heeft en je verder verwijst.Toch een goed gevoel denk ik. @Yvon: waar moet je voor bloedprikken? Voor zwangerschap? (sorry ik ben het even kwijt)
@Yvon. Gaan ze bloedonderzoek doen? Op wat? Schijnzwanger? ah meis. Vind het echt zo naar dat t niet opschiet voor jullie. Wat een geduld moet je steeds opbrengen. (knuf) @Hoop. Ja zeker een fijn gevoel. Wel jammer dat ie zelf niet veel ervaring ermee had en ook het miskramen verhaal en b12 was m niet bekend.. Maar hij was teminste wel eerlijk. Maar wat er op het b12 forum geadviseerd is dat is wel voorbarig is me nu duidelijk. Het ligt wel wat genuanseerder (of hoe je dat schrijft). Daar zeggen ze namelijk direct b12 bij prikken en dat t tekort het wel kwaad voor de baby kan. Maar dat is dus niet zo zwart wit. Dat was me door mn stiefzusje ook al wel uitgelegd dat je eerst moest weten of er een weefsel te kort was en niet zomaar prikken. Want 1 bloedmeting zegt niet alles. Nou ja ga maar op de dokter af. Net bij de verloskundige geweest. Gewicht gaat nu wel hard. Schrok dr van. Zit nu op 16 kilo erbij totaal. Kan nog wel zn 5 kilo worden tot t einde dus dat vind ik best wat maar goed heb ook veel geslapen en weinig beweging gehad de afgelopen tijd. O dat borstvoedingsverhaal moet ik morgen even aan de internist vragen en anders een lactatiekundige raadplegen want ze kon me dit niet vertellen.. groetjes
@ hoop en lin, donderdag kijken ze hoeveel progestoron ik heb na mijn eisprong, om te bepalen of mijn ei goed is....
@yvon. okay. Ja alles wat die onderzoeken betreft is mij onbekend dus vandaar mn brutale vraag hoor. Spannend dus ook. Krijg je dan gelijk de uitslag of moet je daar ook dagen op wachten? groetjes
@lin: ja op het einde begin je echt af te tellen naar je zwangerschapsverlof hé, ik ga deze keer al 3 weken vroeger stoppen. Goed dat alles okay was bij de gyn vandaag, toch maar even verder gaan voor jezelf dan, maar wat een geruststelling dat voor je beebje alles okay is. Bij m'n dochter was ik ook 16kg bij, denk dat dit nu wat meer zal worden @yvon: succes donderdag bij je onderzoek, hopelijk weten jullie snel wat meer @jeetje: en ... weten jullie al wat meer? Moet zeggen dat deze zwangerschap me zwaarder valt, niet alleen emotioneel (door de mk vorig jaar) maar ook fysisch, voel dat m'n lichaam snel moe is en de laatste dagen ook dagelijks last van harde buiken, weet dat dit normaal is, maar maakt je ook weer meer bewust van je lichaam hé, ben al blij dat ik 'bijna' misselijkheid vrij ben. Ons meisje is vandaag voor de 1e keer een volledige dag naar school geweest (sinds januari gaat ze alleen in de voormiddag) en de papa belde juist om te laten weten dat er nog voldoende energie in zit , maar dat ze ook wel moe is
@Evy. Ja in nl heb je 16 weken totaal verlof en minimaal 10 weken na de bevalling. Wanneer je niet je volle uren werkt zoals ik moet je 6 weken voor de bevaldatum met verlof anders mag je tot 4 weken door werken dan moet je ook. Loop je dan langer dan 40 weken door kan je dus max 2 weken extra verlof hebben als je 6 weken van te voren gestopt bent. Snap je m nog dus in mijn geval 6 weken voor de datum en 10 erna en ga ik over mn datum heen tellen die dagen als extra verlof. Zelf heb ik dan nog vakantie dagen dus 5 weken erbij is totaal 21 weken vrij.. Met een maximale uitloop naar 23 weken. Mag je in belgie dan langer door dan 4 weken? Vervelend van je harde buiken. Teken dat je wat rustiger aan moet doen. Wel vroeg dat je dat al vaak hebt. Maar ben dus nu al 16kg bij en moet nog even he... heb ook echt veel geslapen en weinig gedaan de afgelopen paar weken. Leuk dat je dochter het zo goed doet groetjes
@lin, wat fijn dat het met de kleine meid allemaal goed gaat! Hopelijk trekt jouw b12 ook snel bij en heb je iets meer energie. @jeetjeb, al uitslag gehad? Ben benieuwd! @yvon, hopelijk kun je dat 'schijn' er binnenkort aflaten ! @evy, harde buiken?! Dat krijg je toch pas tegen de tijd dat je uitgerekend bent? Hier alles goed. Morgenochtend weer echo, hoop zo dat ze kunnen zien welk geslacht het is! Zijn zaterdag gebeld door babydump, ze komen de spullen as vrijdag al brengen! Snel he?!
@troelie. Nee die harde buiken is het oefenen van je bm. Ik had het v.a 20 weken zn beetje. Kan wel te maken hebben met het feit dat je rustiger aan moet doen. Maar tis wel iets wat erbij hoort O spannend morgen! groetjes
Hoi meiden, Tijd niets laten horen. Drukke weken achter de rug. @troelie: Wat spannend, hoop dat je morgen het geslacht komt te weten. Zou wel heel leuk zijn natuurlijk! @Evy: Doe rustig aan met al die harde buiken meid. Dat is inderdaad wel heel erg vroeg al. @Yvon: Hoop dat je progesteron mooie waardes laat zien, voor een mooi ei donderdag. @hier: Vrijdag naar het ziekenhuis. Het is 12 weken geleden nu na de laatste miskraam, dus kunnen alle bloedtesten worden gedaan. Ook spannend allemaal!
@banjabes, heel spannend zeg!! Ik hoop dat het gunstig voor jullie uitpakt en dat jullie snel weer in verwachting mgen zijn en het deze keer goed gaat! Ik duim voor jullie!