Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy1986, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ lin, is geen brutale vraag hoor ;)
    Ik krijg dinsdag alle uitslagen.

@ evy dankjewel! En neem zelf de rust die je nodig hebt, met de kleine op school zou ik het extra van nemen als ik jou was.

@ troelie, haha ik hoop het, jeetje wat snel je spullen dat is wel fijn! Succes morgen bij de echo!

@ banjababes , spannend zeg! Ik ben voor jullie aan het duimen!
    Ik heb mijn ei deze ronde al gehad maar progestoron prikken ze altijd een week na je ei. Ben ook benieuwd.

@jeetjeb, is geen nieuws goed nieuws?

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Eventjes egoberichtje: eindelijk de uitslag. Mijn man zijn telefoon is dit weekend kapot gegaan en hij was ook nog eens laat thuis. Hij heeft de dokter niet gesproken maar hij heeft wel de uitslag per mail toegestuurd gekregen en voor zover wij kunnen beoordelen ziet het er goed uit. 90 miljoen zaadcellen per ml en 83% goed beweeglijk!
    Dus... nu begin ik me af te vragen of er dan met mij misschien toch iets mis is, of dat we gewoon meer geduld moeten hebben. Ik ga het maar een beetje loslaten en het vanavond gezellig maken want ei is in aantocht!

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Dat si goed nieuws jeetjeb, maar zet je ook weer aan het twijfelen.
    Benut je ei :)
    En veel plezier hahahaha

4. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ik snap het :)
    In België heb je recht op 15 weken, 6 weken prenatale rust, waarvan je verplicht 1 week voor de bevalling moet nemen (ik neem er 3 voor de bevalling en de rest na de bevalling) en 9 weken postnatale rust
    Ik ga geen verlof opnemen, wil dit sparen voor de grote vakantie als ons meisje niet naar school moet
    Maar we hebben dan wel nog recht op ouderschapsverlof van 4 maanden (hiervoor krijg je dan een uitkering) en dit kan je volledig opnemen of nemen als parttime of 4/5e, ik neem alles direct op na m'n zwangerschapsverlof dus zal in totaal 7 maanden thuis zijn ;)

@troelie: heb het even opgezocht
    Wat zijn harde buiken?Harde buiken
    als ik dit lees, dan maak ik me niet te veel zorgen, maar ga het wel melden aan m'n gyn hoor

@banjabes: probeer het rustig te houden, maar het werk laat dit niet altijd toe hé ;)
    Spannend zeg dat eindelijk de bloedtesten kunnen gebeuren, hopelijk kunnen snel weer aan de klus

Voor diegene die graag eens gaan piepen, heb een nieuwe buikfoto in m'n fotoalbum geplaatst ;)

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @jeetjeb, fijn van het zaad van je vriend. Klinkt inderdaad wel goed. Heb verder een beetje vertrouwen in jezelf he.. Niet gelijk alles op jezelf afschuiven nu. Laat het ff rusten en ga lekker van je man genieten! Maak het fijn samen en geniet maar lekker ff van elkaar zonder het te zien als een poging op zwangerschap! Dat is ook belangrijk! Veel plezier ermee ;)!!

6. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @jeetje: gisteren over je bericht heen gekeken, maar dat is héél goed nieuws hé

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Bedankt meiden! Ja, ik was wel heel blij met het nieuws (nog blijer dan mijn man :D) en ik moet maar proberen die twijfel los te laten of er met mij iets aan de hand is. We gaan het gewoon nog proberen en over een paar maanden zien we wel weer verder. Denk ook dat de gyn dat wel zal adviseren.

@Troelie: is ook waar wat je zegt, gewoon genieten en dat lukt ook wel wat beter nu maar toch heb je altijd in je achterhoofd van 'zou het nu raak zijn??'
    Maar ik voel me wel wat gerustgesteld hoor nu we weten dat er in principe niets aan de hand lijkt. Ik denk ook altijd wel, het komt wanneer het komt. Het is het lot. Maar rondom de eisprong worden die gedachten toch wel even anders.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Evy: wauw mooi buikje!!! En rustig aan hoor als je harde buiken hebt.

9. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    he meiden, vanochtend echo gehad. Zag er weer goed uit allemaal. Lekker gegroeid en ze was heel erg veel aan het bewegen! Jaja, het is een ze! We krijgen een meisje!! Moet nog wel ff aan wennen dat we het nu weten, maar hartstikke leuk! Sorry voor ego berichtje!

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @troelie: Wat leuk, een meisje! Ik heb geen ervaring met jongens, maar ik heb het altijd erg leuk gevonden een meid. Fijn dat alles weer goed was.

@jeetje: Goed nieuws, dat is een mooi percentage meid! Tja, kan me wel je twijfel nu voorstellen. Waardoor gaat het dan niet? Hopelijk lukt het deze maand gewoon en hoef je niet verder te gaan zoeken.

@Evy: Mooi buik hoor!

@Yvon: Nu begrijp ik het. Een week na je ei. Nou, ik ben benieuwd. Nog even wachten tot dinsdag.

@hier: Morgen gaan we naar de musical van Nijntje met onze kleine Zoey. Heb er zo zin in!

11. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Troelie. wat leuk ook een dochter:) het wordt er gelijk tastbaarder van he als je weet wat t is..!
    Ik heb iedereen gelezen hoor maar ben zo moe nu. Dus ga even slapen. wel even de uitslag van vandaag.

@hier. heel de ochtend in het zh geweest.
    Er is inderdaad sprake van een opname probleem waarschijnlijk uit mn maag. Gaan ze na de zwangerschap uitzoeken. Bloed afgegeven over 2 weken de uitslagen van. Mogelijk kunnen ze daar al iets aan zien maar dat is voor latere zorg. Vanmiddag krijg ik mn eerste prik en dat gaat 3 keer id week gebeuren 3 weken lang zodat mn b12 waardes omhoog gaan.
    Haar antwoord op mn huisarts verhaal:"Je kan ook gewoon wachten tot je echt een probleem hebt, dat is ook een manier".
    (zegt me wel genoeg)
    Was echt een hele toffe dokter en ben echt blij dat de kleine ook nog genoeg b12 mee gaat krijgen op deze manier en ook dat ik me in mn verlof wat fitter zal voelen:)
    Daarna zal het onderhouden van b12 zijn dus mn levenlang prikken.

(volgende keer reageer ik wel weer even op iedereen)

12. summer1983

summer1983 Actief lid

26 jan 2011
    352
    0
    16
    Hey meiden,

@ Troelie, wat leuk een meisje !! Fijn dat alles er weer goed uitzag, maar lekker genieten van dit leuke nieuws..

@ Banjabes, leuk weer wat van je te horen. Voor jullie dus ook spannende tijd, duim ook voor jullie.

@ Yvon, hopelijk is de waarde van je progesteron goed donderdag. Duim voor je..

@ Lin, fijn dat er nu wat aan gedaan wordt, aan je B12 tekort. Wel een gerustelling lijkt me. Is wel prettig om straks weer wat meer energie te hebben en dat je je weer wat beter voelt.

@ JeetjeB, goed nieuws van jullie uitslag. Wel fijn die bevestiging dat het goed is. Ben benieuwd hoe en wat nu verder, spannend !

@ Evy, mooie buik heb je al. Wel fijn dat de misselijkheid nu een stuk minder is, hopelijk heb je straks ook weer wat meer energie en voel je je weer stukken beter.

Hier gaat het goed! Een heerlijk weekendje weg gehad met vriendinnen, heb genoten ! Zijn nu druk bezig met de babyspullen aan te schaffen, helaas veel gedoe met levering en kleuren die niet overeenkomen etc. Wordt er soms een beetje moe van.. Volgende week maandag worden de grote spullen geleverd, hopelijk is dit wel allemaal goed en compleet. Heb zin om ermee aan de slag te kunnen. Verder is de kleine lekker druk aan het bewegen, hele buik gaat dan op en neer. Haha echt genieten..

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo de eerste prik is gezet. Goed gesprek gehad met de assistente ze herkende mn verhaal want bij haar was het pas na 3! mk ontdekt dat ze een b12 probleem had inmiddels heeft ze wel gezonde kids.
    Heb wel gemerkt dat niet alle gyn's er ook verstand van hebben misschien voor ons allemaal iets om even bij stil te staan. Aangezien de relatie met mk en een laag b12 en of homocisteine (hoe je dat ook schrijft) gehalte vaak vergeten wordt door de medische wereld.

Ben inmiddels weer bijgeslapen. Hopelijk snel wat meer energie inderdaad.

@Summer goed dat je weekendje leuk was. En fijn dat je de 26 weken mijlpaal nu ook gehad hebt. Vond ik ook wel een bijzondere de levensvatbaarheid mijlpaal:)

@Jeetjeb. Fijn dat je testen goed afgelopen zijn. Ben benieuwd. (al het b12 verhaal benoemd?/ over nagedacht?) Wil niets opdringen hoor maar misschien goed om eens iets over op te zoeken aangezien het heel veel voorkomt en echt heel simpel op te lossen is:) Mocht je toch voor bloedprikken moeten zou ik het mee laten prikken. Spannende tijd die onderzoeken.

@evy, heb ook even je buik bekeken. ziet er goed uit!

@yvon. Kreeg je deze dinsdag de uitslag of volgende week?

@evy. Hier heb je ook ouderschapsverlof teminste bij mijn werk wel. ik neem het 1 jaar lang 1 dag per week op. Maar je kan het inderdaad ook achter elkaar pakken.

@Banjabes. Was de musical leuk? Heb je gekeken op je formulier of ze dat b12 mee prikken? Ben benieuwd. Zie berichtje aan jeetjb. Misschien is aan denken?

Al nieuws van dilan?/ Sjors?

14. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ jeetjeb je klinkt weer helemaal opgewekt! En je man heeft zijn trots terug ;)
    Hopelijk heeft het invloed op je gerustheid. En werkt dat door op een wondertje!

@ troelie , wat leuk een meisje! Geniet er van,

@ banjabes, leuk, heel veel plezier morgen! Laat je weten hoe het geweest is?

@ summer, kan me voor stellen dat het genieten is!
    Oh met die kleuren herken ik goed, dat is hier ook stress tot en met. ( in huis dan hè ) achteraf pakt alles tot nu goed uit. Succes!

@ lin, ik krijg maandag de uitslag.
    Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen, gelukkig wordt er nu aan "gewerkt"

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Lin: fijn dat je nu die prikken krijgt (al zullen de prikken zelf minder fijn zijn) Ik hoop dat je er snel iets van merkt. Als ik bloed moet laten prikken zal ik er zeker om vragen. Ik hou het in mijn achterhoofd. Ik voel me gelukkig nu weer beter dan vorige week, dus ik denk dat het toch een virusje was of zo.

@Troelie: fijn dat de echo goed was en leuk, een meisje! Gek om ineens in 'ze' te denken en schrijven dan lijkt me wel. Maar het maakt het inderdaad 'tastbaarder' lijkt me.

@Yvon: ben inderdaad wel gerustgesteld maar blijf het vreemd vinden waarom het nu dan al zo lang duurt. Mijn man zei er niet zoveel over, maar ik denk dat hij er wel 'trots' op was :)
    Jammer genoeg moet hij vanavond weer overwerken. Geen idee hoe laat hij thuis komt. Hoop dat hij dan nog 'in the mood' is!

@Banjabes: goed dat de onderzoeken nu van start kunnen! Dat is toch weer een stap vooruit. Ik hoop dat er duidelijkheid komt en ook gauw weer een goede zwangerschap voor jullie!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey meiden!!

@Lin.. Fijn dat er nu iig actie ondernomen wordt en jij en je beeb je iig goed voelen de rest van de zwangerschap.. Wat erg eigenlijk dat het zo onbekend is onder veel gyns!!

@JB.. Wat een fijn nieuws :) En kan me voorstellen dat je aan jezelf twijfelt maar als je per maand de kans bekijkt dat je zwanger kan worden, die is zo klein, van zoveel dingen afhankelijk.. Hoop dat je ff van je mannetje kan genieten ;)

@Evy.. Mooie buik! Mijn buik is huge.. Echt eng.. Ik had al wel een buikje hoor want heb flink overgewicht, maar wordt nu echt een toeter niet normaal.. Iedereen vraagt of het er wel 1 is en geen 2 :)

@Troel.. Een meisje! Wat leuk :) Lijkt me ook zooo raar om te weten :D

@Banjabes.. Fijn dat de onderzoeken kunnen starten.. Dan heb je iig het idee weer vooruit te gaan ipv stil te staan kan ik me zo voorstellen.. Hopelijk snel weer goed nieuws voor jullie :)

@Yvon.. Spannend maandag de uitslag!

@Summer..Aargh kan me voorstellen dat het stress oplevert als het niet klopt.. Maar lekker genieten van het leven in je buik en de dingen die wel goed gaan :D

@hier... Hier alles goed :) Nog steeds bezig met de badkamer :( Zitten wat dingen tegen dus schiet niet op, mar goed we zijn al aan het tegelen dus begint wat te worden.. Vriendje heeft de smaak ook te pakken..heeft een hekel aan klussen maar is alles klusjes in huis die bleven liggen aan het doen.. Alles moet perfect zijn als de baby komt haha :) Vandaag de kinderwagen besteld :D Echt leuk :) Komt rond de 30 weken, dan ga ik ook met vakantie met daarachter mn verlof dus dan kan ik lekker gaan rommelen :)

17. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ jeetjeb , dat ben ik het met je eens. Was hij gisteren nog op tijd thuis?
    Ik duim voor een suprise ei vandaag ;) Of.... Had je je ei eergister? Aan je temp te zien?

@ lizzy, dankje! Ze zijn wel lief in Tilburg hè ? Stuk voor stuk, heb nog geen een chagrijn rond zien lopen daar...

Bij verbouwen zit altijd wat tegen, maar als dat weer opgelost is gaat het ineens snel!

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lin: fijn dat je een goede arts had en dat je de eerste prik al gehad hebt.Nu weet je tenminste wat er aan de hand is en word het allemaal goed nagekeken.

@Lizzy: fijn he als alles netjes word in huis,vaak gaat er veel rommel aan vooraf,maar je moet er wat voor over hebben .

@Troelie: wat leuk dat je een meisje krijgt! Fijn dat ook alles goed was!

Alle andere dames: ik heb jullie berchtjes allemaal gelezen en leef met jullie allemaal mee!

19. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ hoop,
    Oe ik zie je banner, 14 mei! Dat gaat snel! Zijn jullie helemaal klaar voor de grote dag?

20. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

We gaan as zaterdag nog wat laatste dingen kopen,mijn vriend moet nog een pak en ik nog schoenen.Verder is alles geregeld,we houden het natuurlijk klein,dus is niet zo heel veel te regelen.Het restaurant is besproken en we hebben alles ook besproken met de fotograaf.
    Ik hoop dat het een beetje mooi weer is:)

Deel Deze Pagina